ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در برزیل

تحصیل پزشکی در برزیل

با توجه به رشد و پیشرفت اخیر کشور برزیل، تحصیل پزشکی در برزیل به انتخابی مناسب برای علاقه مندان به ادامه تحصیل تبدیل شده است. برزیل در قاره آمریکای جنوبی (بخش شرقی) قرار دارد، پر جمعیت ترین کشور این قاره پهناور محسوب می شود و با اکثر کشورهای آمریکای جنوبی مرز مشترک دارد. زبان رسمی این کشور زبان پرتغالی و پایتخت این کشور “برازیلیا” است. بیشتر مساحت برزیل از جنگل های گرمسیری و بسیار پرحجم پوشیده شده است و باران فراوان می بارد. اخیرا علم فناوری اطلاعات در کشور برزیل پیشرفت چشمگیری داشته است، واحد پولی برزیل “رئال” است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل پزشکی در کشور برزیل می توانید با این مقاله از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید که توسط کارشناسان متخصص ما در جهت راهنمایی شما عزیزان نوشته شده است.

  • شرایط تحصیل پزشکی در برزیل چیست؟
  • آیا می توان برای تحصیل پزشکی در برزیل بدون آزمون ورودی اقدام کرد؟
  • هزینه زندگی دانشجویی در برزیل چقدر است؟
  • هزینه تحصیل رشته پزشکی در کشور برزیل چقدر است؟
  • آیا دانشجویان خارجی می توانند از بورسیه تحصیلی در این کشور استفاده کنند؟

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برزیل

برزیل با توجه به رشد زیاد و پیشرفت قابل توجه خود طی سال های اخیر توانسته عنوان معتبرترین مراکز آموزشی در قاره آمریکای جنوبی را برای دانشگاه های خود به دست آورد؛ دولت برزیل اخیرا طرح ها و برنامه های خوبی برای گسترش سطح علم و سواد عالیه پیاده کرده است. دولت برزیل از دانشگاه ها خواسته تا علاوه بر جذب دانشجویان با استعداد، برای آن ها در زمان تحصیل، زندگی راحت و پر هیجانی را فراهم کنند. یکی از نکات مهم در مهاجرت تحصیلی به برزیل بحث بررسی هزینه ها است که باید از آن آگاه باشید.


هماهنطور که اشاره شد تحصیل پزشکی در برزیل یکی از بهترین فرصت ها هست، دولت برزیل با چندین مؤسسه و سازمان مستقل همکاری می کند که فرصت های منحصر به فردی را برای دانشجویان بین المللی خارجی و مبادله ای برای ادامه تحصیلات تکمیلی، پزشکی، کارشناسی ارشد و دوره های کارشناسی در هر دانشگاه برزیل ارائه می دهد. هزینه ها توسط مؤسسات آموزش عالی که دارای مالکیت خصوصی هستند دریافت به دانشجویان بین المللی رایه می شود این تا حد زیادی به رشته تحصیلی انتخابی شما و خود موسسه آموزشی بستگی دارد، این کمک هزینه می تواند به مبلغ 7800$ تا 40200$ (دلار آمریکا) به دانشجویان بین المللی ارائه شود که معروف ترین این برنامه های بورس عبارت اند از:

  • برنامه بورسیه OAS-GCUB
  • بورسیه PAEC OAS
  • برنامه بورسیه TWAS-CNPq فوق دکترا
  • بورسیه های فوق دکتری دانشگاه سائوپائولو در برزیل
  • برنامه کمک هزینه تحصیلی ITS برای دانشجویان بین المللی در برزیل

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برزیل

شرایط تحصیل پزشکی در برزیل 2024

زبان پرتغالی زبان رسمی تحصیل پزشکی در برزیل است و برای اخذ پذیرش لازم است که به این زبان تسلط داشته باشید. در سال 2024 کالج های بسیاری در برزیل وجود دارند که دوره های زبان پرتغالی را ارائه می کنند، شما می توانید در این کالج ها ثبت نام کنید و بعد از آموختن زبان برای شروع تحصیلات خود اقدام نمایید.

برای ثبت نام در دانشگاه های کشور برزیل لازم است که مدرک دیپلم خود را به همراه مدرک پایان دوره پیش دانشگاهی تحویل دهید. درست است که تحصیلات در برزیل به زبان پرتغالی خواهد بود اما در برخی از مقاطع تحصیلی بالاتر داشتن مدرک زبان معتبر الزامی است. سن متقاضی تحصیل باید کمتر از 21 سال باشد. از دیگر شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در برزیل گذراندن یک دوره یک سال به عنوان پیش نیاز است که دروس اولیه و پایه پزشکی در این دوره به دانشجویان آموزش داده می شود و آنها می توانند پس از گذراندن این دوره در آزمون ورودی شرکت نمایند. دوره تحصیل در رشته پزشکی در این کشور 6 سال و دندانپزشکی 5 ساله می باشد.

تقسیم بندی دانشگاه ها در تحصیل پزشکی در برزیل

دانشگاه های برتر زیادی در کشور برزیل وجود دارد که امکان تحصیل را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد. برخی از بهترین دانشگاه های برزیل در نمودار زیر مشخص شده اند.

رتبه بندی 5 دانشگاه برتر پزشکی کشور برزیل

باید بدانید که تمام دانشگاه های کشور برزیل چه در رشته پزشکی چه در رشته های دیگر به سه دسته تقسیم شده اند:

نام دانشگاهشرح
فدرالاین دانشگاه ها معمولا از بهترین دانشگاه ها با معدل بین المللی بالا هستند که بودجه آنها از صندوق دولت تامین می شود، برای ورود باید آزمون بدهید و نمره قبولی بگیرید، بابت تحصیل در این دانشگاه ها از شما هزینه ای دریافت نخواهد شد.
ایالتیبودجه این دانشگاه ها توسط دولت ایالتی تامین شده که تمامی رشته ها را مانند دانشگاه های فدرال ارائه می دهند و مانند دانشگاه های فدرال تحصیل در این دانشگاه ها هم رایگان است.
خصوصیتحصیل در این دانشگاه ها که خصوصی هستند مستلزم پرداخت شهریه بالایی می باشد که متناسب با رشته و مقطع تحصیلی شما این میزان شهریه تغییر می کند.

دانشگاه های مورد تائید ایران در برزیل در رشته پزشکی

اگر قصد تحصیل پزشکی در برزیل را دارید لازم است که لیست دانشگاه های تایید شده وزارت علوم را هر سال چک کنید زیرا تغییرات بسیاری هر ساله در این لیست اعمال می شود. در زیر چند نمونه از دانشگاه های برتر برزیل که دارای رنکینگ بین المللی خوبی هستند و وزارت علوم ایران آن ها را تایید می کند آورده شده است:

  • دانشگاه سائوپائولو برزیل: رتبه اول در بین بهترین دانشگاه های آمریکای جنوبی را داراست و تمام رشته های تحصیلی را ارائه می کند از جمله رشته پرطرفدار دندان پزشکی و رشته پزشکی، خوب است بدانید که این دانشگاه از امکانات رفاهی بالایی بهره می برد.
  • فدرال دو ریو دو ژانیرو: این دانشگاه در نیم قرن گذشته توانسته جزو دانشگاه های برتر آمریکای جنوبی شود به همین دلیل برای ورود به این دانشگاه باید نمره بسیار بالایی در آزمون ورودی فدرال کسب کنید، تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان هزینه ای نخواهد داشت.
  • دانشگاه فدرال میناس گراییس: این دانشگاه که در شهر “بلو هوریزونته” برزیل واقع شده و پنجمین دانشگاه برتر این کشور محسوب می شود سالانه هزاران دانشجوی مستعد را در تمام رشته های تحصیلی به خصوص رشته پزشکی و دندان پزشکی می پذیرد.
  • برازیلیا در مرکز پایتخت: در پایتخت برزیل قرار دارد، دارای رتبه دهم در میان دانشگاه های برتر کشور است و در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا دانشجویان خارجی با استعداد را در خود می پذیرد؛ به طور کلی در پایتخت برزیل دانشجویان بیشتری به خصوص در این دانشگاه حضور دارند.

هزینه زندگی دانشجویی در کشور برزیل

هزینه زندگی در کشور برزیل در مقایسه با بسیاری از کشورها در آمریکای لاتین مناسب تر است؛ اگر از بورسیه تحصیلی در برزیل بهره مند باشید با در نظر گرفتن هزینه ای در حدود 800$ (دلار آمریکا) در ماه می توانید یک زندگی دانشجویی راحت را تجربه کنید. پس از فارغ التحصیلی نیز امکان کاریابی در برزیل نسبتا خوب است چرا که نرخ بیکاری در این کشور به شرح نمودار ذیل می باشد:

نرخ بیکاری در برزیل

حین تحصیل نیز هر دانشجو می تواند در هفته 20 ساعت به کار در برزیل بپردازد اما با توجه به سطح پایین حقوق ها در این کشور ما توصیه می کنیم در این شرایط دانشجویان تمرکز اصلی خود را معطوف به درس نمایند، زیرا تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در دانشگاه های برزیل بسیار دشوار است. به جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

5/5 - (3 امتیاز)