ویزای تحصیلی

بورسیه تحصیلی در بلژیک

بورسیه تحصیلی در بلژیک

یکی از راه های مهاجرت به بلژیک تحصیل می باشد. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل دارند می توانند اقدامات اخذ بورسیه تحصیلی در بلژیک را انجام دهند. جهت اخذ بورسیه تحصیلی بلژیک شرایطی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • تحصیل در کشور بلژیک چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشچویی در بلژیک چقدر است؟
  • مدارک لازم جهت در یافت بورسیه در بلژیک چه میباشد؟

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فعالیت موفق در عرصه مهاجرت در مقاله پیش رو قصد دارند به بررسی بورسیه تحصیلی در بلژیک و شرایط تحصیل در این کشور بپردازند. پس اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید تا پایان با ما همراه باشید و اطلاعات لازم را در این رابطه به دست آورید.

تحصیل در کشور بلژیک در 2022

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل دارند می توانند اقدامات لازم را جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های بلژیک انجام دهند. در 2022 در دانشگاه های این کشور رشته های تحصیلی متفاوتی (مانند: موسیقی، معماری، فنی و مهندسی، بهداشت و غیره) در 2 مرحله آموزش داده می شود. در مرحله اول متقاضیان باید به صورت عملی مشغول به تحصیل شده و در مرحله دوم دوره ها به صورت پژوهشی و دانشگاهی ارائه می شوند. در رابطه با هزینه های تحصیل می توان گفت شهریه های تحصیلی بسیار کم بوده و متقاضیان تقریبا به صورت رایگان مشغول به تحصیل هستند اما در برخی از موسسات آموزشی و دانشگاه ها از دانشجویان شهریه تحصیلی دریافت می شود. باید به این نکته اشاره کرد دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های فنی و مهندسی و پزشکی را دارند باید در آزمون های ورودی در نظر گرفته شده شرکت نمایند.

قوانین و شرایط بورسیه تحصیلی در بلژیک

امکان اخذ بورسیه در بلژیک برای متقاضیان خارجی و بین المللی همانند برخی از کشورهای دیگر وجود دارد. از لحاظ ارائه بورسیه تحصیلی، نام این کشور در بین 100 کشور برتر در سراسر جهان دیده می شود. متقاضیانی که در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و مقطع دکتری تحصیل می کنند بیشتر از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد از بورسیه تحصیلی در بلژیک بهره مند می شوند. افرادی که دارای رزومه بسیار قوی می باشند از بورسیه به صورت رایگان بهره مند خواهند شد. در برخی از دانشگاه های خاص بورسیه های پزشکی نیز ارائه خواهد شد. دانشگاه فنی کشور بلژیک با همکاری 18 کشور بورسیه های تحصیلی را در اختیار متقاضیان خارجی و بین المللی قرار می دهند. این بورسیه های تحصیلی شامل:کمک هزینه های تحصیلی، کارآموزی پس از فارغ التحصیلی و تورهای تحصیلی می شود.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ بورسیه تحصیلی در بلژیک

برای دریافت بورسیه متقاضیان باید مدارکی را آماده کرده و ارائه نمایند. این مدارک عبارتند از:

  • دریافت فرم مربوط به اخذ بورسیه و تکمیل آن
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل 1 سال اعتبار
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ترجمه مدارک تحصیلی پیشین
  • ارائه بیمه نامه تحصیلی و گواهی پزشکی

همان طور که مطالعه کردید مطالب مختصری در رابطه با بورسیه تحصیلی در این مقاله به نگارش در آمده است. برای کسب اطلاعات کامل تر در رابطه با تحصیل در این کشور می توانید مقاله تحصیل و اعزام دانشجو به بلژیک را مطالعه نمایید.

هزینه زندگی دانشجویی در بلژیک

هرچند که هزینه زندگی عمدتا به سبک زندگی خود دانشجو بر می گردد. اما بلژیک و پایتخت آن بروکسل بطور متوسط هزینه زندگی دانشجویی کمتری از پایتخت های غرب اروپا دارد. هزینه زندگی دانشجویی کل برآورد شده در هر ماه 1250€ (یورو) می باشد. مثلا برای نمونه، ما در اینجا جهت روشن سازی بیشتر موضوع برای شما عزیزان، هزینه تحصیل در والونیا- بروکسل را نشان می دهیم. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات در باب کار در بلژیک به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

آیتمهزینه به یورو
کتاب های درسی€50
اجاره منزل€650
خورد و خوراک€400
مراقبت از سلامتی€50
حمل و نقل عمومی€50
هزینه متفرقه (تلفن و غیره)€50
جمع کل€1250

در مقابل این هزینه ها، دانشجویان خارجی دو گزینه برای ادامه تحصیل دارند، کار ضمن تحصیل و بورسیه تحصیلی.

اخذ بورسیه تحصیلی در بلژیک

اخذ بورسیه تحصیلی در بلژیک

همانطور که در مطالب فوق هم اشاره شد، بورسیه های تحصیلی متعدد و فراوانی برای دانشجویان خارجی وجود دارد. بورسیه تحصیلی بلژیک از طرف دولت و موسسات آموزش عالی اعطا می شود. شرایط درخواست و پذیرش از دانشگاهی به دانشکاه دیگر متفاوت است. ما در بخش های زیر به تفضیل به شرح جزییات می پردازیم. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات در باب اقامت بلژیک به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

بورسیه در بلژیک بصورت دولتی

بورسیه های دولتی در کشور بلژیک شامل موارد زیر می شوند:

  • بورسیه های همکاری فنی بلژیک (BTC): سازمان توسعه بلژیک بورسیه ها را برای دانشجویان از 18 کشور شریک همکاری توسعه بلژیک تهیه می کند. در بلژیک در حدود 1000 بورسیه BTC همراه با 4000 کمک هزینه تحصیلی هر ساله تهیه می شود. بورسیه مذکور ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و PhD مباشد.
  • بورسیه آموزش و کارشناسی ارشد VLIR-UOS: همه ساله در حدود 180 بورسیه تحصیلی را به دانشجویان از 54 کشور در حال توسعه در آمریکای لاتین، آسیا و آفریقا برای انجام برنامه آموزش یا کارشناسی ارشد در دانشگاه ها در بلژیک اعطا می کند. موارد تحت ساپورت: بورسیه ها هزینه های شهریه اجاره منزل، مجوزماهانه، هزینه های مربوط به برنامه را ارایه می دهد.
  • بورسیه های CIUF-CUD: کمیسیون دانشگاهی توسعه (CUD) تا 150 بورسیه تحصیلی را برای دوره ها یا برنامه ها و حدود 70 بورسیه را برای برنامه های آموزشی به شاگردان بین المللی از کشورهای درحال توسعه منتخب ارائه می دهد. ساپورت از: برنامه ارشد یا دوره های آموزش در بلژیک.
  • برنامه بورس تحصیلی اراسموس ماندوس در بلژیک: بسیاری از دانشگاه ها در بلژیک شرکت کننده در برنامه های تحصیلی تحت حمایت مالی بورس های تحصیلی اراسموس ماندوس هستند. بورسیه های اراسموس مخصوص دانشجویان خارجی است، بنابرین به آنها امکان می دهد که بطور رایگان یک برنامه تحصیل اراسموس ماندوس را انتخاب بکنند.

بورسیه تحصیلی در بلژیک از سوی دانشگاه ها

در زیر به انواع بورسیه های تحصیلی موجود در بلژک اشاره می کنیم:

  • بورسیه های Science@Leuven ویژه دانشجویان بین المللی: بورسیه Science@Leuven مخصوص دانشجویان استعداد درخشان و معینی می باشند که علاقه مند به انتخاب یک برنامه کارشناسی ارشد در دانشکده علوم دانشگاه KU Leuven هستند. دوره های بورسیه زمین شناسی، شیمی، ریاضیات، نجوم و آمار، فیزیک، جغرافیا، بیوفیزیک مولکولی و سلولی و بیولوژٰی می باشند. مبلغ بورس تا 8000€ (یورو) برای یک سال می باشد. ساپورت پیشنهادی بورس شامل شهریه به مدت یک سال، خرج و مخارج زندگی و پوشش بیمه سلامت می باشد. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات در باب تحصیل مهندسی در بلژیک به لینک مربوطه مراجعه نمایید.
  • برنامه بورسیه تحصیلی دکترا IRO: دانشجویان بین المللی از کشورهای درحال توسعه که خواهان ادامه تحصیل PhD در دانشگاه K.U. Leuven بلژیک هستند شایسته دریافت هستند.
  • بورسیه های دانشگاهی Liega برای دانشجویان بین المللی (B.A.E.F): بنیاد آموزشی آمریکایی- بلژیکی این بورس را برای دانشجویان دارای اقامت دایمی ایالات ومتحده جهت تحصیل پیشرفته یا تحقیق در دانشگاه می پردازد. مبلغ بورس مذکور: $26000 (دلار آمریکا).

بورسیه های دکترای دانشگاه گنت

دانشگاه گنت مفتخر است که بورسیه های دکترا را به دانشجویان PhD با استعداد از کشورهای درحال توسعه اعطا نماید. دانشجویان از کشورهای در حال توسعه که خواستار انجام نیمی از تحقیق PhD در دانشگاه گنت و نیمی را در یک دانشگاه کشور درحال توسعه هستند شایسته اخذ وام هستند. بلژیک بخاطر تحصیل در سطح برتر معروف است. دانشگاه های بلژیک و دولت بلژیک همه ساله بورسیه های تحصیلی متعددی را پیشنهاد می کنند. بورسیه تحصیلی در دسترس همه دانشجویان است، اما آنها رقابتی هستند. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات در باب تحصیل در کشور بلژیک به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

بورسیه بلژیک یک ابزار حمایتی و مشوق مخصوصا برای دانشجویان خارجی محسوب می شود. تحصیل در بلژیک، نه رویا بلکه واقعیت و نه خواست بلکه نیازاست. وکلای ساعی و با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاور مطمئنی برای شما هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *