ویزای تحصیلی

بورسیه تحصیلی در صربستان

بورسیه تحصیلی در صربستان

شهر بلگراد پایتخت کشور اروپایی صربستان بوده و بهترین شرایط کاری و تحصیلی در این کشور قابل دسترسی است. به طوری که دولت صربستان انواع بورسیه تحصیلی در صربستان را برای دانشجویان بین المللی واجد شرایط در نظر گرفته است. دانشگاه های معتبری در این کشور وجود دارد که ارائه دهنده انواع و اقسام رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف هستند. نظام آموزش عالی در کشور صربستان مطابق با استانداردهای آموزشی اروپا است و از سیستم انتقال اعتبار اروپایی (ECTS) برخوردار می باشد. تحصیل به زبان صربستانی و انگلیسی در صربستان برای دانشجویان میسر است. این مقاله به شرایط تحصیلی و بورسیه های اعطایی به دانشجویان بین المللی اختصاص دارد که توسط محققان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جمع آوری و ارائه می گردد.

ویزای تحصیلی صربستان و مدارک لازم 2022

قطعا به این موضوع واقف هستید که جهت اخذ بورسیه تحصیلی در صربستان و تحصیل در این کشور می بایست ویزای دانشجویی این کشور را اخذ نمایید. در این راستا اسناد و مدارک خاصی لازم است که دانشجوی متقاضی می بایست نسبت به تهیه آنها اقدام نموده و به سفارت یا کنسولگری صربستان تسلیم نماید. مدارکی که در سال 2022 مورد نیاز است به شرح زیر می باشند:

  • ارائه پاسپورت (گذرنامه) دانشجو که حداقل 3 ماه اعتبار داشته باشد.
  • عکس در سایز 3.5 * 4.5
  • مدارکی که توانایی دانشجو را در پرداخت شهریه تحصیلی و هزینه زندگی در صربستان به اثبات برساند.
  • دعوتنامه یا نامه پذیرش تحصیلی که توسط دانشگاه یا موسسات آموزشی معتبر برای دانشجوی متقاضی صادر گردیده است.
  • ارائه بلیت برگشت به کشور مبدا
  • بیمه نامه سلامت پزشکی دانشجو
  • ارائه فیش واریزی پرداخت هزینه مربوط به صدور ویزای دانشجویی صربستان

تحصیل رایگان و بورسیه تحصیلی در صربستان

در راستای بررسی مبحث بورسیه تحصیلی در صربستان، این امکان برای دانشجویان وجود دارد که بدون پرداخت شهریه تحصیلی از تحصیل رایگان در این کشور بهره مند شوند. برای مثال دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته های علوم پایه، هنر و دیگر رشته ها و گرایش های تحصیلی در مقاطع مختلف اعم از لیسانس، فوق لیسانس و دکتری می توانند بدون پرداخت شهریه در برخی دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازند. اکثر دروس تحصیلی در رشته های مختلف این دانشگاه ها به زبان تحصیلی انگلیسی برای دانشجویان ارائه می گردند. از این رو داشتن گواهینامه یا مدرک زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی الزامی است. ممکن است برخی از دانشجویان مدرک زبان انگلیسی مورد نظر را نداشته باشند. در این صورت می توانند پس از پذیرش تحصیلی در دانشگاه انتخابی در دوره های کوتاه مدت آموزش زبان شرکت کرده و مدرک آن را اخذ نمایند.

تحصیل رایگان و بورسیه تحصیلی در صربستان

اعطای بورسیه تحصیلی در صربستان

امکان تحصیل در صربستان در کلیه مقاطع تحصیلی برای دانشجویان خارجی میسر است. دولت و دانشگاه های صربستان این مزیت را برای دانشجویان بین المللی قرار داده اند که با اعطای بورسیه تحصیلی در صربستان زمینه ای را فراهم سازند تا دانشجویان بدون فشار مالی و حتی رایگان به تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور مشغول شوند. این بورسیه ها به نوعی کمک هزینه های تحصیلی برای دانشجویان به شمار می روند. البته از آنجایی که کشور صربستان جزو کشورهای اروپایی محسوب می گردد. لذا هزینه های تحصیلی در این کشور کمی بالا خواهد بود. اما اخذ بورسیه های تحصیلی در صورت واجد شرایط بودن دانشجو، می تواند بهترین کمک برای دانشجو محسوب گردد. صدها دانشجو که تصمیم به تحصیل در صربستان می گیرند، از صندوق استعدادهای جوان مبلغ 15000€ (یورو) در هر سال تحصیلی به عنوان بورسیه دریافت می نمایند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در صربستان

دانشجویانی که تمایل دارند نسبت به درخواست بورسیه تحصیلی در صربستان اقدامات لازم را به عمل آورند، می بایست شرایط لازم را دارا باشند. یکی از شرایط لازم و مهم در این راستا، داشتن معدل حداقل 8.5 در مقیاس 5 الی 10 است. ضمنا شرایط سنی که برای آنها در نظر گرفته شده است، کمتر از 26 سال است. ضمنا دانشجویانی که از این بورسیه ها استفاده می نمایند، تعهد دارند که پس از فارغ التحصیلی در رشته مورد نظر، حداقل به مدت 5 سال به کار در صربستان بپردازند.

تحصیل مقاطع مختلف در کشور صربستان

طول دوره تحصیلی در این مقطع بین 3 الی 4 سال می باشد و دانشجو می بایست امتیاز بین 180 الی 240 را به دست آورد. در صورتی که دانشجو 3 سال تحصیلی را پشت سر بگذارد و 180 امتیاز به دست آورد، مدرک BACHELOR به او اعطا می گردد. چنانچه سال چهارم را نیز سپری نماید و موفق به کسب 240 امتیاز شود، مدرک فارغ التحصیلی BACHELOR WHIT HONOURS برای او صادر می گردد. مدت زمانی که طول می کشد تا دانشجو در مقطع فوق لیسانس فارغ التحصیل شود، بین 1 الی 2 سال خواهد بود. میزان امتیازی که جهت اخذ مدرک فوق لیسانس تعیین گردیده است، 60 الی 120 امتیاز می باشد. علاوه بر مدرک فوق لیسانس، مدرک درجه دوم تحصیلات فوق لیسانس نیز برای فرد صادر گردیده و اعطا می شود.

تحصیل دکتری در صربستان به صورت 3 ساله است و دانشجو جهت اخذ مدرک بایستی حداقل 180 امتیاز به دست آورد. دانشجویان فارغ التحصیل این مقطع نیز در پایان تحصیلات علاوه بر مدرک PHD، مدرک درجه سوم DR و JURIS دریافت می دارند. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص چگونگی اخذ بورسیه تحصیلی در صربستان و نحوه تحصیل در این کشور دارید، توصیه می گردد با مشاوران ماهر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید تا از بهترین گزینه تحصیلی و مهاجرتی مطلع شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *