ویزای تحصیلی

شرایط گرفتن Fund در هند

شرایط گرفتن Fund در هند

کشور پر جمعیت هند با در بر گرفتن طیف وسیعی از رشته های دانشگاهی و آموزش با کیفیت در کنار هزینه تحصیل و زندگی پایین، سالانه مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی می باشد. با اطلاع از شرایط گرفتن Fund در هند می توان فرصتی طلایی جهت تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان را به دست آورد و برای آن اقدام نمود. کشور هند علاوه بر برخورداری از سطح علمی بالا، دارای طیف متنوعی از فرهنگ ها می باشد و این فاکتور باعث شده تا محیطی جذاب و دوستانه برای دانشجویان خارجی پدید آورد. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تهیه این مقاله سعی داشته تا به سوالاتی از قبیل :

  • مزایای تحصیل در کشور هند چیست؟
  • شرایط اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های کشور هند کدامند؟
  • مدارک لازم برای ارائه درخواست کمک هزینه تحصیلی شامل چه چیزهایی می شود؟
  • آیا می توان در هند با هزینه کم تحصیل کرد؟
  • مزایای تحصیل در هند چیست؟
  • محدودیت های تحصیل در هند چیست؟

معرفی کشور هند و تحصیل در این کشور

جمهوری هندوستان، بزرگترین دموکراسی جهان، با در بر داشتن جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و 353 میلیون نفر، دومین کشور پر جمعیت چهان به شمار می رود و مساحت قابل توجهی از قاره آسیا را در بر گرفته است. این کشور با کشورهای زیادی از جمله پاکستان، چین، بوتان، نپال، تبت، برمه و بنگلادش دارای مرز مشترک می باشد. پایتخت هند، دهلی نو و بزرگترین شهر این کشور بمبئی می باشد. کشور هند چهارمین اقتصاد بزرگ جهان می باشد و علیرغم رکود جهانی در سال های اخیر، توانسته است با رشد اقتصادی بالاتر از 8 درصد یه یکی از قدرت های اقتصادی جهان تبدیل شود. واحد پولی این کشور روپیه بوده که هر روپیه ارزشی برابر با 0.013$ (دلار آمریکا) دارد.


در کشور هند تنوع زبانی وجود دارد اما با این حال زبان رسمی اعلام شده از سوی دولت این کشور، زبان هندی می باشد و ارتباطات و آموزش در این کشور به زبان انگلیسی صورت می گیرد. طیف مختلفی از ادیان در این کشور رواج دارند که اکثر آن ها از هندوئیسم، اسلام و آیین بودائیسم نشات گرفته اند. به دلیل استعمار این کشور توسط بریتانیا، سیستم آموزشی آنان نیز متاثر از این اتفاق بوده است. چند مورد از دانشگاه های این کشور طبق رتبه بندی QS در میان 100 دانشگاه برتر جهان جای دارند که این امر تحصیل در کشو هند را ارزشمندتر کرده است.

مهاجرت تحصیلی به هند و شرایط گرفتن Fund در هند

علیرغم وجود روش هایی همچون سرمایه گذاری و یا اخذ پیشنهادها کاری، بسیاری از افراد به دلایلی که در ادامه ذکر خواهیم کرد تحصیل در دانشگاه های هند را برای مهاجرت و زندگی در این کشور آسیایی بر می گزینند. دانشجویان با تحصیل در هند علاوه بر بهره مندی از آموزش با کیفیت بالا در سطح جهانی، هزینه ای کمترنسبت به تحصیل در کشورهای دیگر را متقبل خواهند شد. یکی دیگر از مزایای تحصیل در کشور هند، الزامی نبودن داشتن مدرک آیلتس یا تافل می باشد. دانشجویان باید به زبان انگلیسی مسلط باشند و برای افرادی که نیازمند ارتقای سطح دانش خود دراین زمینه هستند، دانشگاه ها و کالج این کشور دوره های آموزشی زبان انگلیسی 4 و 6 ماهه برگزار می کنند. دانشجویان بین المللی معمولا نسبت به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور در حوزه های مهندسی، علوم پزشکی و فناوری اطلاعات اقدام می کنند.

همه دانشجویان بین المللی در بسیاری از شهرهای این کشور وجود دارند اما شهرهای دهلی، بنگلور و بمبئی سه شهر مجبوب در میان این دسته از مهاجران در هند است. برخی از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند که این مورد باعث شده تا دانشجویان ایرانی نسبت به اخذ پذیرش از این دانشگاه ها مبادرت ورزند. قابل ذکر است که به دلیل کم بودن تعداد فرصت های کاری نسبت به جمعیت کشور هند، دولت این کشور اجازه کار دنشجویی را برای دانشجویان بین المللی صادر نمی کند. به دلیل پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور و امکان اخذ کمک هزینه های تحصیلی برای افراد واجد شرایط، عدم امکان اشتغال برای دانشجویان امری نگران کننده نخواهد بود.

نحوه و شرایط گرفتن Fund در هند

مقوله ای به نام تحصیل در هند به صورت رایگان وجود ندارد اما دولت این کشور تصمیم گرفته تا با اعطای بورسیه های تحصیلی به دانشجویان بین المللی دارای صلاحیت، کمک بزرگی در جهت کاهش هزینه های این دسته از افراد انجام دهد. بورسیه های تحصیلی در این کشور طیف متنوعی از جمله مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و جنسیت ها رشته های متفاوت را در بر می گیرد. برای اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های کشور هند، ملزم است که متقاضی دارای شرایطی از جمله سابقه تحصیلی درخشان باشد. هم چنین تسلط به زبان انگلیسی در سطح بالا یکی دیگر از شرایط تعیین شده جهت اعطای بورسیه می باشد.

نحوه و شرایط گرفتن Fund در هند

هزینه تحصیل در کشور هند 2024

برای مهاجرت تحصیلی به هر کشور لازم است از میزان شهریه ها و شرایط تحصیل در دانشگاها اطلاعات کسب کرده و سپس دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نمود. بورسیه تحصیلی در هند با توجه به هر دانشگاه متفاوت می باشد. ولی به طور کلی می توان گفت هزینه های رفت و آمد، اجاره مسکن و هزینه های زندگی در این کشور در سطح خوبی قرار دارد. هزینه تحصیل در هندوستان بطورکلی مناسب می باشد. هزینه های دانشگاه در این کشور به نسبت کشورهای آمریکا و انگلستان بسیار مناسب تر و ارزان تر می باشد. شهریه سالانه در نظر گرفته شده برای دانشجویان خارجی و بین المللی شهریه حدودا 7300$ (دلار آمریکا) می باشد.

باید به این نکته اشاره کرد که هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی گران تر می باشد. در 2024 متقاضیان می توانند با در نظر گرفته مبلغ 5000$ (دلار آمریکا) در سال در این کشور زندگی کرده و هزینه های زندگی در هندوستان را بپردازند. در کشور هندوستان جمعیت زیادی وجود دارد و شهر شلوغی می باشد. اما زمینه های مناسبی برای تحصیل برای متقاضیان فراهم شده است.

انواع بورسیه تحصیلی در هند

با اخذ بورسیه تحصیلی در هند هزینه های تحصیلی کاهش می یابد و افراد زیادی راغب به ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور می شوند. برای تحصیل در این کشور نیاز به ارائه مدرک زبان نیست. اما تدریس دروس در این کشور به زبان انگلیسی می باشد پس بهتر است در حد معمول به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. در این کشور بورسیه های تحصیلی در انواع مختلفی ارائه می شود، این بورسیه ها به شرح زیر می باشد:

  • بورسیه عمومی فرهنگ
  • بورسیه تبادل فرهنگ در هندوستان
  • کمک هزینه تحصیلی صنایع دستی
  • بورسیه تحصیلی ICCR
  • کمک هزیه فنی کولومبو

شرایط گرفتن Fund از دانشگاه های هند

متقاضیانی که واجد شرایط ذکر شده برای اخذ بورسیه تحصیلی در هند می باشند باید درخواست خود را به همراه مدارکی که در ادامه ذکر می کنیم ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز به شرح زیر است:

  • گواهی میزان درآمد
  • پاسپورت
  • مدارک تحصیلی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • گواهی سلامت
  • ارائه توصیه نامه
  • شناسنامه
  • یک قطعه عکس
  • رسید هزینه های کالج یا دانشگاه مورد نظر
  • اجاره نامه یا نامه خوابگاه
  • رسید هزینه های پرداخت شده طی اقامت در این کشور
  • ارائه مدارکی جهت اثبات عدم برخورداری از تمکن مالی

در صورت داشتن صلاحیت و تایید مدارک، این بوسیه ها، کمک هزینه های مختلفی از جمله کمک هزینه شرکت در سمینارها، کمک هزینه درمانی، کمک هزینه در حوزه مسکن و اقامت و غیره را شامل می شوند. بورسیه های تحصیلی اعطایی در هند انواع مختلفی را شامل می شوند از جمله بورسیه بین المللی مدیریت هند (ISB International Scholarship) که به متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت با هر نوع ملیتی تعلق می گیرد. بسته به نوع بورسیه اخذ شده، دانشجو می تواند مبلغی از هزینه های شهریه دوره آموزشی و یا مخارج زندگی خود در این کشور را تامین کند.

سالانه افراد زیادی به دلایل مختلف از جمله موقعیت های کاری بهتر، ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا و غیره تصمیم به ترک کشور خود می گیرند. با توجه به طولانی و پیچیده بودن پروسه بهتر است تا با مشورت با یک فرد متخصص در این زمینه با آسودگی بیشتری در خصوص آینده خود تصمیم بگیرید. وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه کاری و صدها پرونده موفق آماده کمک به شما عزیزان می باشند.

سوالات کلیدی در خصوص شرایط گرفتن Fund در هند

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط گرفتن Fund در هند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا شرایط گرفتن Fund در هند کار دشواری می باشد؟ بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی، شرایط گرفتن Fund در هند کار بسیار ساده ای است، زیرا دارای بوررکراسی های اداری پیچیده ای نمی باشد.
  • آیا برای گرفتن Fund در هند به مجوز اقامت این کشور نیاز داریم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که قصد دریافت Fund در هند را دارند، باید در قدم اول برای دریافت مجوز اقامت این کشور درخواست دهند.
  • روند درخواست بورسیه تحصیلی در هند چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی، روند درخواست بورسیه تحصیلی در هند بسیار ساده است و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *