ویزای تحصیلی

چگونه بورسیه تحصیلی در کانادا بگیریم؟

چگونه بورسیه تحصیلی در کانادا بگیریم؟

تحصیل در کانادا، برای افرادی که تمایل به اخذ پذیرش از برترین نظام آموزشی دنیا را دارند، انتخاب اول می باشد اما چگونه بورسیه تحصیلی در کانادا بگیریم؟ افرادی که تصمیم به اخذ پذیرش در دانشگاه های معتبر خارجی را دارند دانشگاه های کانادا را جزء الویت های اول خود قرار می دهند که معمولا تحصیل در دانشگاه های کانادا در مقاطع بالاتر همراه با اخذ بورسیه تحصیلی کانادا می باشد. برای دریافت مطمئن بورسیه های تحصیلی کانادا متقاضی باید واجد شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا بود.

  • مدارک و شرایط اصلی دریافت بورسیه های تحصیلی در کشور کانادا چیست و شامل چه کسانی می شود؟
  • آیا بدون مدرک زبان می توان برای دریافت بورسیه های تحصیلی کانادا اقدام نمود؟
  • انواع بورسیه های تحصیلی در کشور کانادا کدامند؟

در حال حاضر دانشگاه های کانادا با داشتن بالاترین بودجه تحقیقاتی در دانشگاه های تاپ بعد از امریکا بهترین شرایط را برای دانشجویان جویای علم فراهم می کند. در این مقاله سعی می شود به تمامی سوالات و ابهامات در مورد شرایط اخذ بورسیه نحصیلی کانادا و انواع بورسیه ها پاسخ داده شود و امید آن می رود که مفید واقع شود، در آخر نیز می توانید سوالات خود را راستای مهاجرت تحصیلی و بورسیه های تحصیلی و انواع ویزا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.


مهم ترین مدارکی که هر فرد برای اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا به آن نیاز خواهد داشت عبارتند از:

  • آخرین مدرک تحصیلی
  • گواهی تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • متن انگیزه نامه
  • گواهی تجربیات کاری و تحصیلی در صورت وجود
  • معرفی نامه از طرف اساتید شناخته شده
  • گواهی خدمات اجتماعی ارائه شده (اختیاری)

انواع مختلف بورسیه تحصیلی در کانادا

از آنجایی که درخواست برای تحصیل در کانادا طی سالهای اخیر بیش از پیش افزایش یافته، روند درخواست برای اخد بورسیه تحصیلی در کانادا نیز رو به افزایش بوده است. به همین جهت دولت کانادا با همکاری دانشگاه های این کشور بورسیه های تحصیلی متنوعی را برای اتباع خارجی از نقاط مختلف جهان ارائه کرده است. البته لازم به ذکر است که انواع بورسیه های تحصیلی در کانادا شامل بروسیه هایی است که توسط دولت، سازمان های غیر دولتی و دانشگاه های بین المللی در این کشور ارائه می شود. دانشجویان با توجه به شرایط خاص خود باید بورسیه تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست بورسیه تحصیلی در کانادا را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست بورسیه تحصیلی در کانادادر جدول زیر می توانید محبوب ترین بورسیه های تحصیلی در کانادا از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

برترین بورسیه های تحصیلی در کاناداتوضیحات
بورسیه تحصیلی vanierبروسیه تحصیلی vanier برای دانشجویان بین المللی در کانادا طراحی شده است، دانشجویان برای درخواست این نوع از بورسیه تحصیلی باید دارای سوابق تحصیلی شایسته و مستمر باشند.
بورسیه تحصیلی انتاریواین بورسیه تحصیلی در کانادا توسط دولت انتاریو به دانشجویان بین المللی که دوره دکتری را در هر یکی از دانشگاه های انتاریو دنبال می کنند اعطا می شود.
بورسیه فلوشیپ فوق دکتریدانشجویانی که در زمینه های مرتبط با اقتصاد یا رشد اجتماعی کانادا تحقیق می کنند واجد شرایط این نوع از بورسیه تحصیلی در کانادا هستند.
بورسیه جوایز تحقیقاتاین بورسیه برای دانشجویانی طراحی شده است که از کشورهای در حال توسعه یه کانادا سفر می کنند.

نحوه درخواست ویزا و بورسیه تحصیلی در کشور کانادا

هر دانشجوی خارجی برای تحصیل در کشور کانادا بایستی از طریق سفارت این کشور ویزای دانشجویی کانادا Canada Student Visa را درخواست نماید. منتها به شرطی که اولا پذیرش خودش را از موسسات آموزشی معتبر (DLI) در کانادا گرفته باشد. دوما تمکن مالی کافی برای تحصیل و زندگی در کشور کانادا را داشته باشد. سوما مدارک لازم از جمله پاسپورت ملی داشته باشد.

بر این اساس جهت درخواست این ویزای تحصیلی کانادا نیز ارائه مدارک زیر به آفیسر سفارت کانادا ضروری است:

مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا
مدارکشرایط هر مدرک
پاسپورت معتبردارای حداقل 2 صفحه خالی
فرم درخواستتکمیلی و امضا شده توسط خود دانشجو
مدارک هویتیمثل شناسنامه و کارت ملی
گواهی عدم سوء پیشینهکه در یک ماه اخیر از اداره پلیس اخذ شده
معرفی نامهاز اساتید یا دبیران قبلی
عکس پاسپورتیدر 2 قطعه و به صورت جدید
گواهی معاینات پزشکیجدید و معتبر
گواهی تمکن مالی کافیسالانه حدود $10000 (دلار)
نامه پذیرش از دانشگاه کانادایی معتبر (DLI)معتبر باشد.
رضایت نامه از والدینبرای متقاضیان زیر سن قانونی
فرم درخواست تکمیلی برای اعضای خانوادهدر صورت به همراه آوردن آنها
هزینه درخواست ویزای تحصیلی کانادابه میزان حدود CAD150 (دلار کانادا)

چگونه هزینه تحصیل و بورسیه تحصیلی در کانادا

دلیل اصلی نیاز به بورسیه تحصیلی کانادا را می توان در هزینه های بالای تحصیل در این کشور جستجو کرد. هزینه تحصیل در کشور کانادا برای دانشجویان مقطع کارشناسی در حدود 27200$ (دلار کانادا) است. دانشجویان مقطع کارشناسی رشته مهندسی و پزشکی باید انتظار هزینه ای حدود 30700$ (دلار کانادا) را داشته باشند.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در کشور کانادا به مراتب کمتر از هزینه مقطع کارشناسی است و به رشته تحصیلی فرد بستگی دارد. متوسط شهریه دانشگاه در سال تحصیلی گذشته در حدود 16500$ (دلار کانادا) بوده است که نسبت به سال پیش از آن 1% افزایش داشته است. گران قیمت ترین رشته تحصیلی در کشور کانادا MBA است که به طور متوسط هزینه ای معادل 49800$ (دلار کانادا) را در بر خواهد داشت.

علاوه بر شهریه دانشگاه، دانشجویان باید هزینه های زندگی خود را نیز پرداخت کنند. اگرچه سفارت کشور کانادا از همه متقاضیان تحصیل در این کشور 10000$ (دلار کانادا) و متقاضیان تحصیل در کبک 11000$ (دلار کانادا) تمکن مالی دریافت می کند اما باید اشاره کرد که به طور متوسط هر دانشجو حداقل به 15500$ (دلار کانادا) در طول یک سال نیاز خواهد داشت.

اشکال مختلف کمک هزینه های تحصیلی کانادا

در زیر خدمت شما اشکال مختلف کمک هزینه های بورسیه شرح داده می شود: Fallowship: این نوع از کمک هزینه معمولا از جانب دانشکده ها و شرکتهای خارج برای تشویق دانشجویان با استعداد در اختیارشان قرار میدهند و دارای تعداد محدود می باشد. در قبال گرفتن این نوع از بورسیه احتیاج نیست که کار کنید. نمره GRE + معدل دوره لیسانس+ معدل دوره فوق لیسانس+ نمره زبان+ توصیه نامه اساتید بسیار مهم می باشد.

Teaching assistant: در این مورد شما به عنوان استادی جهت تدریس معرفی می شوید. چنانچه قصد دریافت TA را دارید می بایست به زبان انگلیسی تسلط و در تدریس توانمند باشید. از جمله وظایف TA نمره دادن به دانشجویان و اداره جلسات هفتگی می باشد. Research assistant: در بسیاری از پروژه های تحقیقاتی افراد مبلغی را به عنوان بودجه دریافت میکنند که قسمتی از بودجه در رشته های فنی و بیولوژی به RA اختصاص داده می شود.

شرحانواع بورسیه تحصیلی
در دسترس برای تمامی مقاطع تحصیلی برای دانشجویان خارجیدانشگاه کارلتون
در دسترس در تمامی رشته های تحصیلیمقطع کارشناسی دانشگاه کونکوردیا
در دسترس برای دانشجویان در حال تحصیلدانشگاه دالاهو
برای تمامی دانشجویاندانشگاه Fairleigh Dickineson
بر اساس شایستگی دانشجویانتحصیلی HEC Montreal
 برای دانشجویان مقطع کارشناسیکالج هامبر
برای دانشجویان پسا دکتری در زمینه علوم طبیعی و اجتماعی یا تحقیقات بهداشتیBating
دانشجویان ارشد و دکتری در زیمه پژوهشیتحقیقاتی IDRC
 برای دانشجویان علوم طبیعی یا مهندسیتحصیلات تکمیلی NSERC
برای دانشجویان آمریکای لاتین و جزایر کارایبتحصیلی سازمان ایالات متحده OAS
در دسترس برای دانشجویان مقطع دکتریبورسیه دولتی کانادا Vnier Canada
در دسترس در دانشگاه های کبک و بریتیش کلمبیا برای مقطع دکتری مناسب برای دوره های پژوهشی تحقیقات حیوانیبورسیه صندوق زیست محیطی Anne Vallee
به مبلغ 2000$ (دلار) برای دانشجویان مقطع دبیرستان، کارشناسی و کارشناسی ارشدبورسیه امنیتی Suffshark

چگونه بورسیه تحصیلی در کانادا بگیریم؟

در جواب این سوال می توان گفت که در ابتدا آیا با مفهوم دریافت بورس در این کشور و شرایط دریافت آن به عنوان یک دانشجوی خارجی آشنا هستیم با خیر؟ در این کشور همانند سایر کشورهای درجه بالا بورسیه های متفاوتی برای حمایت از دانشجویان از سوی دانشگاه ها، موسسات پژوهشی، مراکز دولتی ارائه می گردد.

اولین قدم شما این است که به عنوان یک تازه وارد با انواع بورسها در این کشور آشنا شوید تا بهترین نوع بورس را تناسب با شرایطتان یافت نمائید، در یک جمله مختصر می توان گفت دریافت بورس رابطه مستقیم با پشتوانه علمی بالا و رزومه تحصیلی مناسب دانشجو دارد.

اما اگر بخواهیم درباره این سوال که چگونه بورسیه تحصیلی از کانادا بگیرم ریز شویم، ما بایستی شرایط اخذ بورسیه کانادا را به صورت زیر مدنظر و اساس کار خود قرار دهیم:

شرایط اخذ بورس تحصیلی کانادا در سال تحصیلی جدیدشرح
عملکرد تحصیلیاگر در مقطع لیسانس مایل به درخواست بورسیه کانادا باشید در اینصورت معدل کل پایه های 9، 10، 11 و 12 شما مورد لحاظ قرار می گیرد اما در مقطع فوق لیسانس معدل دانشگاهی ملاک ارزیابی می باشد.
فعالیت های فوق برنامهاگر شما در فعالیت هایی مثل ورزش، طراحی، کارهای هنری و فرهنگی و امثال آن دارای گواهینامه فنی و حرفه ای باشید شانس شما برای اخذ بورسیه در کانادا افزایش می یابد.
نمره آزمون ورودیبرخی دانشگاه های کانادایی این نمره را نیز اساس ارزیابی خود قرار می دهند.
IELTSدر این مورد سعی کنید نمره زبان شما حداقل 7.0 باشد.
کار عام المنفعه کردندر این باره حداقل 200 ساعت کار داوطلبانه مورد نیاز است.

پروسه دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا

به طور کلی در نظام آموزشی کانادا، دانش اموزان استعدادیابی می شوند تا بتوانند انتخاب بهتری در زمینه گرایش تحصیلی و نهایتا شغلی خود را داشته باشند. افرادی که از دبیرستان های کانادا فارغ التحصیل شدند یا افرادی که دیپلم و پیش دانشگاهی خود را اخذ کردند می توانند شانس خود را برای ورود به دانشگاه های کانادا امتحان کنند.

بررسی سوال چگونه بورسیه تحصیلی در کانادا بگیریم؟

اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا توسط دانشجویان پزشکی

دلایل زیادی برای تحصیل رشته پزشکی در کانادا مثل کیفیت آموزشی برتر، دانشگاه های کلاس جهانی، هزینه تحصیلی مقرون به صرفه و سایر وجود دارد. که در بین این دلایل همچنین می توان به امکان اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های پزشکی کانادا اشاره کرد.

برای آشنایی با برنامه های بورسیه دانشجویان پزشکی در کانادا می توان به لیست زیر مراجعه کرد:

شرایط اخذعنوان برنامه بورس تحصیلی
با ارزشی بین 500 تا CAD 1000 (دلار کانادا) و قابل درخواست توسط کلیه دانشجویان بین المللیبورسیه موسسه کانادایی هندی شاستری (SICI)
به ارزش حدود $10000 (دلار) و مخصوص دانشجویان ارشد و دکترای انتقالیبرنامه فلوشیپ و بورسیه مشترک المنافع کانادایی
به میزان $5000 (دلار) در هر قسط ویژه دانشجویان ارشد و دکترابرنامه بورسیه تحصیلات تکمیلی اونتاریو
سالانه به ارزش $25000 (دلار) تا 3 سال مخصوص دانشجویان خارجی در کبکبورسیه دولت استانی کبک

علل عدم دریافت بورسیه در کانادا

بسیاری از دانشجویان در کشور کانادا موفق به دریافت بورس نمی شوند، علت عدم دریافت بورس تحصیلی مشکلات اقتصادی است که باعث کاهش بودجه مربوط به بورسیه شده است. هزینه های مربوط به دانشجویی که در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشد، بسیار زیاد است، به همین علت است که دانشگاه ها تمایلی به جذب دانشجویان خارجی ندارد و پرداخت هزینه تحصیل را برای دانشجویان خارجی تضمین نمی کند. با این وجود دانشجویان مقطع دکتری در کشور کانادا این فرصت را خواهند داشت که با استفاده از بورسیه های مختلف تحصیل، هزینه زندگی خود را پوشش دهند.

نکات کلیدی برای اینکه چگونه بورسیه تحصیلی در کانادا بگیریم؟

آن دسته از متقاضیانی که به دنبال تحصیل در کانادا از طریق بورسیه تحصیلی هستند، باید به خوبی با برخی از نکات کلیدی در این حوزه آشنا شوند. برخی از نکات کلیدی برای دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا عبارت اند از:

نکات کلیدی برای دریافت بورسیه تحصیلی در کاناداتوضیحات
بررسی معیارهای واجد شرایط بودندر قدم اول باید معیارهای واجد شرایط بودن هر بورسیه تحصیلی در کانادا را بررسی کنید.
مواد درخواستی خود را آماده کنید.هنگامی که بورسیه تحصیلی مورد نظر خود را شناسایی کردید، مواد درخواستی خود را با دقت آماده کنید.
ارسال درخواستدرخواست بورسیه خود را تا مهلت مقرر ارسال کنید.
پیگیریپس از ارسال درخواست خود، با ارائه دهنده بورسیه پیگیری کنید.
سایر گزینه های تامین مالی را در نظر بگیرید.علاوه بر بورسیه های تحصیلی در کانادا، راه های دیگری نیز برای تامین مالی تحصیلی شما وجود دارد.

فرآیند درخواست بورسیه تحصیلی در کانادا برای دانشجویان کارشناسی ارشد

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به نسبت سایر مقاطع تحصیلی در کانادا درخواست بیشتری را برای کمک های مالی و بورسیه های تحصیلی در این کشور دارند. زیرا هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بسیار بالاتر از سایر مقاطع تحصیلی در این کشور خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که، اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد می تواند یک فرآیند رقابتی و چالش برانگیز باشد. به طور مثال، متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا  بهتر است به دنبال بورسیه های بین المللی باشند، که معمولا تمام هزینه های زندگی و سفر را پوشش می دهند.

بررسی سوال چگونه بورسیه تحصیلی در کانادا بگیریم؟

انواع بورس ها در کشور کانادا شامل موارد ذیل می شود:

  • فاند تحقیقاتی Reasearch Assisstantship RA
  • کمک هزینه تدریس TA Teaching Assisstantship
  • بورسیه دانشگاهی برای دوره های مستر و دکتریBursaries

در حالت کلی اخذ بورسیه تحصیلی از کشور کانادا امری سهل نیست و صلاحیت علمی بالایی را می طلبد و 90% دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش از مقطع دکتری و مهاجرت به کانادا می شوند این پذیرش همراه با بورس می باشد. برای اگاهی از نحوه بررسی شرایط متقاضی بورسیه تحصیلی کانادا، توصیه می شود با یک وکیل مهاجرتی مجرب در این زمینه مشورت کنید که بتوانید با توجه به شرایط خود و انتخاب دانشگاه مناسب از بهترین بورسیه های تحصیلی کانادا برخوردار شوید و بتوانید با کمترین هزینه از بهترین دانشگاه های کانادا فارغ التحصیل شوید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند به صورت ضمانت شده، پرونده تحصیلی متقاضیان را بررسی کرده و امکان تحصیل آنان در کانادا را فراهم آورد.

سوالات پرتکرار درباب چگونه بورسیه تحصیلی در کانادا بگیریم؟

متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی کانادا سوالات زیر را عنوان می نمایند:

  • چگونه می توان بورسیه کامل از دانشگاه های کانادا دریافت کرد؟ برای دریافت بورسیه از کانادا نام نویسی در دوره تمام وقت کارشناسی ارشد و دکتری و گذراندن دو ترم الزامی است.
  • چگونه می توان متوجه شد که امکان دریافت بورسیه برای یک نفر در کانادا وجود دارد یا خیر؟ فرد باید برای دریافت بورسیه و دریافت صلاحیت خود به موسسه کمک هزینه مالی دانشگاه مراجعه کند.
  • آیا دریافت بورسیه تحصیلی کانادا ساده است؟ پاسخ به این سوال منفی است اما بورسیه های 1000$ تا 5000$ (دلار کانادا) وجود دارد که افراد می توانند ساده تر به آن ها دست پیدا کنند.
  • چه کسانی شانس بیشتری برای دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا خواهند داشت؟ در اختیار داشتن نمره 1400 تا 1600 SAT یا 33 تا 36 ACT نقش بسزایی در دریافت بورسیه برای متقاضیان ایفا می کند.
  • شهریه تحصیل در کانادا چه میزان است؟ رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان در این موضوع اهمیت فراوانی دارد ولی به طور کلی شهریه دانشگاه در کانادا بین 7000$ تا 54000$ (دلار) متغیر است.
4.6/5 - (7 امتیاز)

108 دیدگاه برای “چگونه بورسیه تحصیلی در کانادا بگیریم؟

  1. Zabe گفت:

    سلام خسته نباشید.
    می خواستم بدونم منی ک رشتم انسانیه و دیپلم روهم گرفتم و معدل دوازدهمم 16.5 شد..
    میخام که تحصیلم رو توی کشور آلمان انجام بدم بنظرتون میتونم بورسیه بگیرم؟ چون خودم ندارم که پول زیادی بدم متاسفانه..و اینکه چه کشور های دیگه میشه اینکارو کرد..

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هزینه تحصیل در آلمان معمولا کمتر از 1500 یورو در سال هست و به همین دلیل تقریبا بورسیه تحصیلی معنی نداره توی این کشور
      اگر دنبال بورسیه با شانس بالای 80% هستید، ایتالیا رو انتخاب کنید

  2. Asal گفت:

    سلام
    من 18 ساله و سال دوازدهمم معدل ۱۷ شد
    و آیلتس 7.5 شد ..آیا میتونم از کانادا بورسیه تحصیلی بگیرم ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      میشه برای شما پذیرش گرفت اما بورسیه گرفتن یک مقدار سخت هست.
      کمک هزینه ها و وام های دانشجویی می شه بگیرید در کانادا

      1. Asal گفت:

        خب چجوری باید پذیرش گرفت هزینش زیاد نمیشه؟؟
        میشه راهنمایی کنین..

        1. امیر جلالی گفت:

          بستگی به رشته ای داره که می خواهید تحصیل کنید.
          ممقطع کارشناسی توی کانادا از 18000$ (دلار کانادا) در سال فقط برای شهریه شروع میشه.
          حدود 15000$ (دلار کانادا) هم نیاز دارید که هزینه های زندگی خودتون رو پرداخت کنید.
          البته اگر زبانتون خوب باشه و توانایی داشته باشید، می تونید 20 ساعت در هفته کار کنید که این 15000$ (دلار) هزینه زندگی رو تامین کنید.
          در مجموع کانادا از کشورهای گرانقیمت هست و شما اگر تمکن مالی کافی ندارید، بهتر هست کشورهای دیگه رو انتخاب کنید

          1. Asal گفت:

            یعنی هیج جوره نمیشه بورسیه بگیرم
            رشتم انسانی هستش.
            و بنظرتون چ کشوری میتونم ادامه بدم
            واقعا دوست دارم خارج از کشور تحصیلم ادامه بدم..

          2. امیر جلالی گفت:

            در کانادا بورسیه گرفتن اصلا آسون نیست و این مسئله رو باید در نظر داشته باشید (مقطع کارشناسی)
            با این حال شما می تونید با انتخاب ایتالیا به عنوان مقصد تحصیلی، بورسیه هم بگیرید. بعد از این که کارشناسی رو دریافت کردید، می تونید برای مهاجرت به کانادا و تحصیل توی مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنید که شانس بورسیه برای شما بیشتر هم میشه

  3. Zari گفت:

    من اگه رشته روان شناسی توی دانشگاه های برتر ایران قبول بشم و معدل خوبی در سال اول داشته باشم چجوری میتونم بورسیه کانادا بگیرم …زبان هم دوره میبینم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      پذیرش رو باید طبق نظام آموزشی کانادا بگیرید و ربطی به سال اول دانشگاه ایران و قبولی نداره.
      برای بورسیه گرفتن هم کمتر دانشجوها می تونن بورسیه بشن ولی وام های دانشجویی هست

  4. اینوخ گفت:

    سلام خسته نباشید، میخواستم بدونم با این مشخصات چقدر شانس برای پذیرش فول فاند دکتری از کشورهای انگلیسی زبان را دارم؟ به دلیل شرایط بد مالی فقط به صورت فول فاند میتونم اپلای بکنم و به غیر از آن از پس هزینه هاش بر نمیام! نمیخوام هم به کشور غیر انگلیسی زبان مهاجرت بکنم، ممنون میشم شانس بنده رو در این مورد به بنده اعلام بفرمایید.
    متولد 1370
    رشته مهندسی شیمی
    کارشناسی دانشگاه آزاد معدل 14.77
    کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد معدل 19.24
    یک مقاله ISI با IF 1.85 و اسم اول و Q2 مربوط به سنتز یه نوع نانوکامپوزیت
    2 سال سربازی امریه شرکت نفت تو قسمت تخصصی و فنی و عملیاتی بودم و بالای 20 تا گواهینامه با مهر شرکت نفت تو حوزه تخصصی خودم دارم.
    زبان هم در حال یادگیری هستم و تو سطح تقریبا متوسط هستم و احتمالا بین تا چند ماه دیگه آماده امتحان آیلتس هستم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید توی کشورهای مختلف جهان بورسیه دریافت کنید. در صورتی که با مشاورین ما در تماس باشید، می تونن شما رو راهنمایی کنند.

      1. اینوخ گفت:

        سلام جناب جلالی
        ممنون از شما ولی پاسختون خیلی کلی می باشد.
        میخواستم بدونم با توجه به رزومه بنده و با فرض اینکه بتونم آیلتس 7+ به بالا هم بگیرم، برای بریتانیا و ایرلند جنوبی و کانادا و نیوزلند چه قدر شانس برای گرفتن فول فاند خواهم داشت؟ یه مورد دیگه اینکه بنده موضوع خواستی رو دنبال نمیکنم و نمیخوام پروپوزال از قبل آماده بکنم و قصدم اینه زمان انتخاب استاد با موضوعات خودشون برم جلو یا اینکه که بعد از ورود به دانشگاه اینکار رو انجام بدم. شما خبر دارید که به غیر از کانادا تو کدوم یک از این کشور ها می توانم بدون انتخاب موضوع و پروپوزال از قبل اپلای کنم؟

        1. امیر جلالی گفت:

          شما هرچه نمره زبان بالاتری دریافت کنید، توانایی خودتون رو بیش از پیش نشون می دید و می تونید شانس خودتون رو افزایش بدید.
          در نظر داشته باشید که در صورتی که پروپوزال نداشته باشید، باید دانشگاه هایی رو انتخاب کنید که بر اساس شرایط معدل به شما پذیرش می دهند و نیازی به مذاکره مستقیم با استاد ندارید.
          در کانادا و استرالیا شانس نسبتا خوبی می تونید داشته باشیدالبته در نظر داشته باشید که شمال می تونید توی کشورهای غیر انگلیسی زبان نیز به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل در مقطع دکترا مشغول بشید.

  5. هلیا گفت:

    سلام من در حال حاضر پایه یازدهم تجربی هستم و تا به حال تمامی نمراتم ۲۰ بوده و دارم خودم رو برای آزمون آیلتس آماده میکنم.امکان بورسیه دانشگاه کانادا با مدرک دیپلم و معدل بالا زبان و ریز نمرات هستش؟چه نوع بورسیه ای مناسبم هست؟
    و اینکه برای کسانی که با مدرک دیپلم و سن کم اقدام میکنن انتخاب رشته چطور هستش؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      رزومه تحصیلی شما خوب هست اما نمی شه گرفتن بورسیه رو تضمین کرد. باید قبل از پذیرش با دانشگاه مورد نظر خودتون مکاتبه کنید. البته که وام های دانشجویی و کم هزینه های زیادی توی کشور کانادا وجود داره.
      در مورد سوال دوم هم باید بگم که هرچه سریع تر اقدام کنید شانس خودتون رو افزایش دادید.

  6. سلام من ۲۰ سالمه دانشجوی ترم دوم آموزش زبانم
    میخواستم بدونم تمرکزم اول بزارم رو چی ؟
    رو نمره لیسانسم یا نمره ILTs یا برای کارشناسی ارشد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای این که بتونید در کانادا بورسیه تحصیلی دریافت کنید بایدرزومه تحصیلی خیلی خوبی داشته باشید.

  7. Amir گفت:

    سلام خسته نباشید ،
    25 ساله
    بنده لیسانس نرم افزار از دانشگاه فنی حرفه ای رو دارم همراه معدل 17.70
    آیلتس 7 ، سابقه کار 4 سال همراه بیمه و پروژه های کاری نسبتا بزرگی هم انجام دادم .
    دو پروژه علمی و یک مقاله انگلیسی ISI هم دارم
    امکانش دریافت بورسیه در کانادا چقدر هست ؟ با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هزینه تحصیل در کانادا برای بسیاری از دانشجو های خارجی توی این کشور بالا است و به همین دلیل همه دانشجوها نیاز به بورسیه دارند. اینکه شما مقاله معتبر دارید، خیلی می تونه کمک کنه که بورسیه تحصیلی دریافت کنید ولی شما باید رقابت سختی رو پشت سر بذارید.

  8. pouya گفت:

    ببخشید اگه کسی مدال طلای المپیاد شیمی داشته باشه نمره تافل هم بالا باشه امکان بورسیه هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله! قطعا چنین امکانی وجود داره. در صورتی که توی دانشگاه های برتر این کشور تحصیل کنید، می تونید حتی تحصیل رایگان رو هم تجربه کنید به این دلیل که بودجه های این دانشگاه ها بسیار بیشتر هست.

  9. ن.ف گفت:

    سلام.من دانشجوی ترم ۷ علوم کامپیوتر در دانشگاه گیلان هستم.
    معدلم ۱۷.۳۲ هست. در پی گرفتن آیلتس هستم و چون زبانم خوب هست احتمالا بالای ۶ میشم.
    قصد دارم عضو استعدادهای درخشان دانشگاه هم بشم.
    با این شرایط شانس گرفتن فاند از دانشگاه های کانادایی در مقطع فوق لیسانس برای من چقدر هست؟ آیا حتما باید مقاله داشته باشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مقطع ارشد امکان اخذ پذیرش رو حتی از دانشگاه های خوب خواهید داشت اما امکان بورس در این مقطع کمه

  10. صفدری گفت:

    سلام من معلم و نویسنده هستم، ارشد روانشناسی تربیتی دارم، چطور می‌تونم بورس تحصیلی بگیرمظ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای بورس تحصیلی در مقطع دکترا داشتن رزومه خوب بسیار مهمه که پیشنهاد میکنم رزومه خودتون رو هم بفرمائید تا بشه بهتر راهنماییتون کرد

  11. عرفان گفت:

    سلام من میخواستم برای لیسانس در رشته تجربی بورسیه بگیرم معدل پایه نهم۱۹/۶۴
    پایه دهم۱۸/۹۰
    و الان هم در ایام امتاحانات و پایان سال تحصیلی یازدهم هستم و اینکه مدرک زبان روهم تا پایان پایه دوازدهم کسب میکنم و اگر در کنکور سال بعد رتبه ممتاز کسب کنم تاثیری در بورسیه گرفتن خواهد داشت .

    1. داوری گفت:

      سلام
      رتبه کنکور در اخذ بورس تاثیری نخواهد داشت اما میشه برای شما پذیرش داانشگاه رو اخذ کرد

  12. زهرا گفت:

    سلام خسته نباشین
    من مشغول تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر تو دانشگاه پیام نور هستم
    میخوام وقتی مدرک کارشناسیمو گرفتم برای دریافت بورسیه کارشناسی ارشد گرایش نرم افزار کانادا اقدام کنم
    معدلم بالای ۱۹ هست
    مدرک زبان ندارم اما زبانم خوبه و نزدیک اقدام برای بورسیه مدرک میگیرم احتمالا نمره بالای ۶.۵ بیارم
    میخواستم ببینم چقدر شانس دریافت بورسیه رو دارم؟ با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور درس میخونم
    و درجه سختی دریافت بورسیه برای کارشناسی ارشد نرم افزار یا IT چقدر هست؟؟ چند درصد احتمال موفقیت وجود داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مقطع ارشد امکان اخذ بورس در کانادا کمه اما با اینحال بهتره که روزمه خودتون رو برای دانشگاه های این کشور بفرستید و شانس خودتون رو امتحان کنید

  13. اسما نصیری پور گفت:

    با سلام
    من می‌تونم کنکور رو تو ایران بدم بعد اقدام کنم!؟
    من معدلم از نهم حساب بشه کلا بیست بوده تافل هم که دارم اموزش میبینم قطعا می‌گیرم
    دوره های کامپیوتری همچنین هنر نقاشی هم رفتم
    فقط می خواستم بدونم اگر بورسیه بخواد پذیرفته بشه تقریبا چه مدت طول می کشه!؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر به خاطر بورس شدن میخواین کنکور بدید کنکور ما در بورس شدن تاثیری نداره و درمقطع لیسانس و برای ورود بایستی هزینه ها رو خودتون پرداخت کنید اما در ادامه و در دانشگاه میتونید بورس های علمی که وجود داره رو درخواست بدید

  14. محیا عابدینی گفت:

    سلام من حدودا ۱۴ سالمه و کاملا به زبان انگلیسی مسلط هستم و فوتبال هم می روم و حدودا ۲۰۰ ملیون هم پول دارم ایا می تونم بورسیه شم

    1. داوری گفت:

      سلام
      در این سن امکان اخذ بورس وجود نداره اما میتونید برای تحصیل در پایه تحصیلی بعدی در کانادا اقدام کنید

  15. فائزه گفت:

    سلام من پایه هشتم هستم و نمراتم خوب هست و در پایه های نهم دهم یازدهم هم خوب پیش میره انشاالله
    تافل زبان انگلیسی ‌هم یک سالُ نیم دیگه میگیرم و زبان فرانسوی هم بلدم
    و در زمینه والیبال حرفه ای هستم
    ایا میتونم بورسیه دانشگاه کشور کانادا رو بگیرم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای این مقطع یشه پذیرش تحصیلی گرفت اما امکان اخذ بورس در مقطع ارشد به بالا برای کانادا وجود داره

  16. نگین گفت:

    سلام و خسته نباشید .بنده 19 سالمه معدل دیپلمم 18/50 و درحال حاضر سال دوم دانشگاه با معدل الف(بالای 18) در حال تحصیل هستم.اولین سوالم اینه که بهتره با معدل دیپلمم برای بورسیه اقدام کنم یا دانشگاه؟و سوال بعدیم اینه که مدرک زبان حتما اجباریه برای بورسیه شدن یا خیر؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      مدرک زبان در اخذ بورس موثر نیست بلکه شما برای تحصیل باید حتما داشته باشید
      اما در این مقطع نمیشه در کانادا بورس گرفت و باید هزینه های تحصیل رو خودتون بپردایید

  17. آرین گفت:

    سلام خسته نباشید
    من در پایه یازدهم مدارس سمپاد درس میخوانم و معدل های پایه نهم و دهم هردو بالای 19 هستند و در مسابقات متعددی مثل ابن سینا شرکت کردم و حتی گوهی شرکت ودست سازه هم دارم میخواستم بدونم که ایا میتونم برای کارشناسی ارشد و یا کارشناسی بورسیه کامل کانادا را بگیرم اگر نه شما چه کشوری را پیشنهاد میکنید؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میشه برای تحصیل در کانادا اقدام کنید اما اگر به بورس فکر میکنید داستان متفاوته و نیاز به راهنمایی بیشتر دارید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  18. الهام گفت:

    سلام من کارشناسی ارشد آموزش زبان فرانسه از دانشگاه تربیت مدرس دارم. با معدل الف و ۲ تا مقاله علمی پژوهشی که تو ایران چاپ شدند. میخواستم برای مقطع دکتری برای بورسیه اقدام کنم. میشه راهنمایی کنین.

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله این امکان وجود داره اما نیاز به بررسی کامل و مفصل داره

  19. سهیل گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه و دانشگاه دولتی می خونم ترم دوم هستم وکلاس زبان هم میرم رشته من حسابداری و معدل من از سال ۱۰تا الان کمتر از ۱۹ نیومده الان من کاردانی رو بگیرم بخوام برای بورسیه شدن درخواست بدم بنظرتون چی میشه ؟
    اصلا بورسیه میکنن ؟
    یا نه ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در صورتی که بخواین در کانادا بورس شید در مقطع لیسانس این امکان معمولا وجود نداره مگر اینکه یا مقصد رو تغییر بده یا از دانشگاه پذیرش بگیرید و در طول تحصیل درخواست بورس های تحصیلی بدید

  20. عسل گفت:

    سلام رتبه من ۹۰۰شده تو رشته تجربی
    و دانشگاه بوعلی همدان درس میخونم و ترم اولم و تافل زبان دارم و نقاشیمم عالیه میتونم بورسیه بشم

    1. داوری گفت:

      سلام
      میشه پذیرش دانشگاه رو گرفت اما در این مقطع احتمال کمی برای بورس وجود داره

  21. مهسا گفت:

    سلام خسته نباشید من ادبیات انگلیسی میخونم یکی دو ماه دیگه درسم تموم میشه و لیسانسم رو میگیریم میخوام واسه ارشد برم دانشگاه کانادا بورسیه شم چطوری باید این کارو انجام بدم ؟اصلا هیچی نمیدونم چه طوری باید اقدام کنم و چیکار کنم لطفا کمکم کنین.

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای بورس در این مقطع در کشور کانادا باید رزومه خیلی خوبی داشته باشید چون معمولا در مقطع دکتری میشه اقدام کرد

  22. مریم کریمی گفت:

    سلام من سال دوم دانشگاه هستم. رشته کامپیوتر نرم افزار میخونم.. معدل کلم تا الان 18 بوده , کلاس زبان ب هیچ عنوان شرکت نکردم اما زبانم خوبه. چطوری میتونم بورسیه دانشگاه کانادا بگیرم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر برای بعد از مدرک لیسانس میفرمائید باید رزومه تحصیلیتون رو ارسال کنید تا بتونید درخواست بدید اما احتمال بورس در این مقطع برای کانادا کمه

  23. علیزاده گفت:

    سلام من 17 سالمه و اتباع و دوازدهم تجربی هستم و سال 1400 دیپلم می گیرم معدل یازدهم من 18.90 بود من در بدمینتون توانایی دارم
    تافل ندارم اما تا یک سال دیگه میتوانم بگیرم
    می توانم برای ادامه تحصیل در کانادا بورسیه بگیرم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      به طور کلی شرایط خوبی برای تحصیل در مقطع لیسانس در کشور کانادا رو خواهید داشت

  24. علیرضا کریمی گفت:

    سلام
    من 13 سال سن دارم و در مدارس سمپاد تحصیل میکنم .
    مسلط به چورتکه ، زبان انگلیسی و برنامه های کامپیوتر هستم .
    آیا امکان بورسیه شدنم هست ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر و در این مقطع میشه برای شما پذیرش مدارس کانادا رو گرفت اما به فکر بورس در این مقطع نباشید

  25. امیر سبحان عالی گفت:

    سلام
    ایا برای گرفتن بورسیه فول فاند نیاز به تمکن مالی داریم؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در هر صورت نیاز به تمکن مالی خواهید داشت

  26. زهرا گفت:

    من کارشناس بیهوشی هستم
    میخواستم بدونم امکان ادامه تحصیل در چه رشته هایی رو دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر شرایط سنی خوبی داشته باشید و نخواین مدارکتون رو معادلسازی کنید میشه در برخی رشته های نزدیک به علوم درمانی پذیرش بگیرید
      و برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنم که با مشاورین ما در تماس باشید

  27. فرزانه گفت:

    سلام خسته نباشید
    من دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی هستم،خواستم بدونم برای مقطع کارشناسی ارشد رشته مشاوره یادرکل علوم انسانی بورسیه ای توی کانادا وجودداره؟وامکان دریافت بورسیه تحصیلی چقدره؟معدل دانشگاهیمم بین۱۷تا۱۹میشه احتمالا،مدرک زبانم هم درحال کسبش هستم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر به فکر بورس در مقطع کارشناسی ارشد در کشور کانادا هستید کار بسیار دشواری رو در پیش خواهید داشت اما صرف پذیرش و ویزا براتون امکانپذیره

  28. امیر گفت:

    سللم من دانش آموز دوازدهم رشته تجربی هستم
    نمره نهم 18/81
    نمره دهم 19/67
    نمره یازدهم 19/27
    حالا چطور میتونم واسه دانشگاه های کانادا بورسیه شم یعنی شانسی دارم
    و یا کنکور هم تو بورسیه شدن تاثیر داره یا نمرات کافیه

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کانادا با توجه به روزمه خوبی که دارید میشه پذیرش گرفت اما اگر هدفتون اخذ بورس تحصیلیه بهتره که برای تحصیل در کشور ایتالیا اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  29. رائین گفت:

    سلام خسته نباشید من کلاس دهم تجربی هستم و اینکه زبان رو بلدم اما چونکه ادامه ندادم مدرک ندارم‌.
    میخواستم بدونم میتونم بورسیه تحصیلی برای سال یازدهم در کانادا بگیرم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای سال 11 میشه برای شما پذیرش تحصیلی گرفت اما در مورد بورس در این مقطع تحصیلی نباید حساب کنید و بیشتر در مقاطع آکادمیک میشه اقدام کرد

    2. ستایش گفت:

      سلام وقت بخیر یازدهم تجربی هستم شاهد می خونم
      معدل هفتم ۱۹.۷۶
      هستم ۲۰
      نهم ۲۰
      توی مدرسه دولتی .
      دهم ۱۸.۸۹
      یازدهم ۱۹.۷۰ توی مدرسه شاهد
      نهم نمونه دولتی هم قبول شدم ، دارم برای کنکور کلی تلاش می کنم تست …
      اما ، دوست داشتم کانادا ادامه تحصیل کنم برای یکی رشته های پزشکی ، دندان پزشکی و..
      می خواستم بدونم چی کار باید کنم ؟
      نمی خوام وقتتم بیشتر از این هدر بره
      ممنونم

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        مقاله تحصیل پزشکی در کانادا رو مطالعه کنید
        توصیه می کنم که حتما با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند

  30. رضا گفت:

    سلام من دانشجوي سال اول هستم در كشور فرانسه ، ا٥ سالي هست كه در فرانسه تحصيل ميكنم و ديپلم فرانسوي و بين المللي دارم و زبان فرانسه و انگليسي نيتو هستم ، امكانش هست كه بتونم براي دانشگاه در كانادا اقدام كنم و بورسيه بگيرم از ابتدا يا خير ، اگر نه چند ترم بايد شهريه بدم تا بتونم بورس بگيرم

    1. داوری گفت:

      سلام
      طبیعتا میتونید پذیرش از دانشگاه های کانادا بگیرید اینکه از ابتدا در کانادا بورس شید احتمال بسیار کمی داره لذا بهتره که با اخذ پذیرش و ورود به دانشگاه های این کشور بعد از مدتی بر اساس رزومه تحصیلی درخواست بورس بدید

  31. امیررضا گفت:

    سلام وقتتون بخیر من دانش اموز یازدهم تجربی در اصفهان هستم معدل دهم 19.86 شده و دارم برای کنکور میخونم چگونه میتوانم ب کانادا یا المان برای رشته دندان پزشکی مهاجرت کنم؟ مدرک زبانمم تا دوماه بعد از کنکور میگیرم زبان رو کامل اوکیم فقط ی مدرک لازم دارم با فیلم و کتاب یاد گرفتم 4 سالم کلاس رفتم

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر زبان انگلیسی خوندید باید برای کانادا یا کشورهایی که رشته دندانپزشکی رو به انگلیسی ارائه میدن تحصیل کنید

  32. نادیا گفت:

    سلام خسته نباشید من در کلاس دهم رشته ریاضی و فیزیک تحصیل میکمم خیلی دوست دارم دانشگاهمو در کانادا بخونم از طریق بورسیه و الان بهم گفتن که ندرک زبانتو یک سال دیگه میگیری میشع بگید چه کار هایی رو از الان باید انجام بدم ؟❤

    1. داوری گفت:

      سلام
      معدل تحصیلیتون رو سعی کنید بالا بشید و اینکه مدرک زبان آیلتس حداقل 6 آکادمیک بگیرید امیدوارم موفق باشید

  33. هانیه گفت:

    سلام من کلاس دوازدهمم و رشتم تجربی هستش معدل دهم۱۹/۵۷ و یازدهمم۱۷/۹۰ بوده از زبانم تسلطی دارم ۴ سال کلاس رفتم اما چون ادامه ندادم مدرکی ندارم
    آیا امیدی برای بورسیه دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شرایط خوبی در خصوص پذیرش تحصیلی دارید اما در زمینه بورس در این مقطع نباید خیلی امید داشته باشید

  34. مهدی گفت:

    سلام
    من ترم ۳ حقوق از دانشگاه آزاد اهواز هستم با معدل ۱۶.۵ ایلتس ۷
    خاستم بدونم برای ارشد میتونم فاند یا فول فاند تحصیلی بگیرم از یکی از دانشگاهای کانادا؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید برای بعد از لیسانس برای پذیرش از دانشگاه های کانادا اقدام کنید ولی تا اون موقع نمیشه در مورد فاند گرفتن نظر قطعی داد

  35. مهدی گفت:

    سلام من لیسانس مهندسی مکانیک با معلد ۱۶.۵۰ دارم تونستم دو عدد مقاله Q1در انگلیس به چاپ برسونم کاملا بر چند نرم افزار مسلط هستم و دارای سابقه کاری ۲ سال در زمینه صنعت فولاد هستم در زمان تحصیلم هم کار میکردم و دارای دو عدد مدرک فنی و حرفه ای در زمینه رشته خودم نمره ایلس ۶.۵ دا رم .می خواستم برای دانشگاه برتیش کلمبیا اقدام کنم . ایا به من فول فاند میدهند .

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی همین روزمه رو برای استاد یا سوپروایزر دانشگاه بفرستید و منتظر پاسخ از طرف اون باشید

  36. M گفت:

    سلام وقت بخیر
    دانشجوی رشته ریاضیات در دانشگاه جندی شاپور دزفول هستم میخواستم بدونم برای گرفتن بورسیه دانشگاه یورک کانادا باید چه شرایطی رو داشته باشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      معدل بالا و روزمه علمی خوب در گرفتن بورس به شما خیلی کمک میکنه
      برای اطلاعات بیشتر با 02191003232 ما تماس بگیرید

  37. نیلوفر گفت:

    با سلام و درود من دانشجوی رشته مهندسی صنایع غذایی دانشگاه آزاد قزوین هستم با معدل 18/5 و مدرک آیلس زبانم 7 هست آیا امکان بورسیه فاند در کانادا رو دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      امکان اخذ پذیرش رو برای ارشد خواهید داشت اما بحث بورس برای این مقطع بسیار دشواره

  38. ترسا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی ترم اخر فیزیوتراپی دانشگاه کرمان هستم که البته ۴ترم رو اصفهان مهمان بودم و معدل کلم ۱۸/۲۱صدمه و آیلتس ۸هم دارم میخواستم ببینم شانس گرفتن بورس تحصیلی برای ارشد فیزیوتراپی در کانادا بگیرم و اینکه اگر دانشگاه اصفهان انتقالی بگیرم تاثیر داره دانشگاهم توی پذیرش و گرفتن بورسیه یا نه؟

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      برای مقطع ارشد امکانش کمتر از دکنراست اما شانستون رو امتحان کنید اگر نشد به کشورهای دیگه یا همون شهریه پرداز فکر کنید

      1. ترسا گفت:

        ممنون
        کدام شهرها انگلیسی زبانند و ارزان تر از کانادا هستند؟

        1. داوری گفت:

          اکثر شهرهای کانادا بجز شهرهای استان کبک و نیوبرانزویک انگلیسی زبان هستند و منظورتون از ارزان تر از کانادا چی هستش؟

  39. سوفیا گفت:

    سلام من فوق لیسانس فیزیک نانو دارم با معدل 91 و یک مقاله در مجله معتبر، آیا امکان دریافت بورسیه دارم و اینکه برای فرزند و شوهرم ویزا راحت داده میشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      خیلی بستگی به دانشگاه کشور مقصد و نظر استاد راهنما داره که پیشنهاد میکنم در این خصوص مقاله پست دکتری در کانادا رو مطالعه فرمائید

  40. با سلام من الان کلاس نهم هستم دارم میرم دهم انسانی بعد معدل سال قبل هم شد ۱۸/۲۹ میخواستم بدونم برای دانشگاه بورسیه تحصیلی رایگانه یا خودم پرداخت کنم ممنون میشم اگه جواب بدید

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای مقطع لیسانس امکان بورس وجود نداره در کانادا و هزینه تحصیل در کانادا به عهده خودتون خواهد بود
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  41. داوری گفت:

    سلام و عرض ادب
    بله بطور کلی این امکان وجود داره به شرط اینکه رزومه علمی خوبی داشته باشید
    در این خصوص ابتدا تحصیل دکتری در کانادا رو مطالعه کنید و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  42. آرین گفت:

    سلام من پرستاری کارشناسی دانشگاه آزاد اراک می‌خونم با معدل 16.5 میخاستم ببینم آیا دانشگام تاثیری تو گرفتن پذیرش و فاند داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      گرفتن پذیرش یا حتی فاند بستگی به فعالیت شما در دانشگاه داره و نام دانشگاه در ایران تاثیر زیادی نخواهد داشت
      پیشنهاد می کنم مقاله اخذ پذیرش تحصیلی کانادا رو هم مطالعه کنید

  43. محمد هاتف گفت:

    با سلام من دانشجوی کارشناسی رشته عمران ترم آخر با معدل ۱۷/۴۰ دانشگاه آزاد کرج هستم ولی زبانم خیلی قوی نیست میتونم برای ارشد بورسیه بگیرم آیا شانس این موضوع برای من وجود داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      معدل خوبی دارید اما اگر به بورسیه شدن در مقطع ارشد در کانادا فکر می کنید شانستون کمه
      پیشنهاد میکنم ابتدا مقاله بورسیه تحصیلی در ایتالیا را مطالعه نمایید

  44. آرمان گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    من دهمم و تیزهوشان میخونم معدلم هم سال نهم 20 شده
    اگه بتونم مدال المپیاد بگیرم و آیلتس 7 به بالا و اینک مدرک بین المللی تکواندو هم دارم
    چه قدر احتمال داره بتونم از دانشگاهایی مثل بریتیش کلومبیا یا تورنتو فول فاند بگیرم ابتدا برا لیسانس علوم پایه و بعد مقاطع بعد پزشکی

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      سلامت باشید
      معمولا در مقطع لیسانس فاند یا فول فاند نمیشه گرفت مگر اینکه برای کشورهای دیگه ای اقدام کنید که شانس اخذ فاند رو داشته باشید
      مثل تحصیل در ایتالیا
      لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  45. غزل گفت:

    با سلام
    من ی دانش اموز سال دهمی هستم رشته تجربی ۱۶ سال سن دارم و معدل نهمم ۱۹ شد بنا ب دلایلی نتونستم معدلمو بالاتر بکشم ولی سالای قبل ۱۹/۷۹ پایین تر نیومدم
    در دانشگاه میخوام جراحی مغز و اعصاب بخونم
    من ب زبن انگلیسی و عربی تسلط کامل دارم
    میخواستم ازتون سوال کنم برای اینکه بورسیه کانادا(تورنتو)رو کسب کنم باید چکارکنم؟
    و اینکه دیپلمم ماله خوده کانادا باشه واسه دانشگام بهتره؟
    باتشکر

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در این مقطع تحصیلی باید هزینه تحصیل رو خودتون پرداخت کنید و لیسانس علوم پایه بگیرید
      اگر رزومه علمی خوبی داشته باشید میتونید برای اون اقدام کنید

  46. آرشام گفت:

    با سلام خدمت کادر مربوطه، بنده یک دانش آموز سال دهمی رشته انسانی هستم و معدل امسالم هم بالای 19 بود و از الان دارم برای مهاجرت تحصیلی به کانادا برنامه ریزی میکنم و زبان اینگلیسی رو هم تا یک سال دیگه به پایان میرسونم میخواستم به پرسم که برای اخذ بورسیه ها و یا وارد شدن به دانشگاه های مختلف، تا چه حدی نمرات دبیرستان من در ایران تأثیر دارد و اگر تأثیر دارد چه نمره ای مورد نیاز است؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بساگیار عالیه که از الان برنامه ریزی کردید
      طبیعتا هرچه معدل شما بالاتر باشه میتونید از دانشگاه های بهتری پذیرش اخذ کنید
      بهتره که برای دانشگاه های درجه یک کانادا معدلتون پایین تر از 18 نباشه

  47. علی گفت:

    سلام من 17 سالمه انسانی معدل هم ۱۹ هست زبان Istanbul همون ترکیه و عربی و انگلیسی رو مثل زبان مادری میدونم و کار های رندرینگ کامپیوتر برنامه نویسی فتوشاپ و کار با انواع برنامه های افیس و اتوکد و تردی مکس انیمیشن سازی رو بلدم ولی مدرک هیچکدام ندارم آگه درخواست بدم اونجا به مدرک نگاه میکنن یا آزمون میگیرن چون همشون خود اموز تو خونه یا گرفتم البته بصورت اینترنتی آزمون دادم ترکی شد a عربیa انگلیسی b شد ولی مدرک ندارم

    1. داوری گفت:

      سلام دوست من
      بهت تبریک میگم به خاطر رزومه خوبت
      اما قصد داری چکاری انجام بدی؟ میخوای تحصیل کنی و به بورس فکر میکنی؟
      یا منظورت اینه که برای کار اقدام کنی؟ نیاز به اطلاعات بیشتری از شما دارم
      اما بطور کلی بهترین روش مهاجرت به کانادا برای شما تحصیلیه

  48. مهدیس گفت:

    اول از همه خیلی ممنون بابت اطلاعاتتون
    من خودم علاقه به حقوق دارم ولی از خیلی ها به من گفتن رشته حقوق چون حقوق ایران با کشور های دیگه نمیخونه نمیشه بورسیه گرفت ایا این حقیقت داره
    خیلی ممنمون ازشما

  49. مهدیس گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من ۱۸ سالمه معدل دیپلمم ۱۸/۸۹شده چند سوال دارم
    اول اینکه چه رشته ای انتخاب کنم حقوق یا روان شناسی کدام یکی بهتر بورسیه تعلق میگیرد
    دوم دانشگاه موثره
    سوم مدرک زبان تافل و ایلتس چند باید باشه
    برای رفتن به کانادا یا انگلیس مدرک انگلیسی کافیه دیگه
    چهارم مقاله چند تا باید بنویسی

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما انتخاب رشته به علاقه شما بر میگرده و دانشگاه های سراسری و آزاد مرکز خوب می باشند آیلتس ۶ به بالا موثره هست و مدرک انگلیسی کافی هست و مقاله بستگی به دانشگاه داره که چنتا باشه

    2. شقایق محمدی گفت:

      سلام خسته نباشید من یه دانش آموز دوازدهمی هستم معدل سال نهم ۱۹ دهم ۱۸ و یازدهم ۱۸… به زبان انگلیسی تسلط کامل دارم میخوام بدونم برای اینکه بتونم بورسیه بگیرم برای دانشگاه توی کانادا باید توی این یه سال چیکار کنم و اینکه اصلا ممکنه؟

      1. داوری گفت:

        سلام و عرض ادب
        احتمال اینکه در مقطع لیسانس بتونید بورس بگیرید بسیار کمه و باید کارشناسی رو بخونید و برای ارشد اقدام به اخذ بورس کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *