ویزای تحصیلی

بورسیه تحصیلی در کلمبیا

بورسیه تحصیلی در کلمبیا

دانشجویانی که تمایل دارند به تحصیل در موسسات آموزش عالی کلمبیا بپردازند، این امکان را دارند که از بورسیه تحصیلی در کلمبیا استفاده کنند. تحصیل در آمریکای لاتین و کلمبیا می تواند از اهداف برخی دانشجویان بین المللی باشد. اما در این راستا اطلاع از شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور از اولویت های مهم مهاجرت تحصیلی به شمار می رود. بنابراین اگر تصمیم نهایی خود را جهت ادامه تحصیل در موسسات آموزش عالی کلمبیا اتخاذ نموده اید، ضروری است مقاله ذیل را که توسط محققان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری و به رشته تحریر درآمده است، مطالعه نموده و همزمان با آن از مشاوره های تلفنی یا حضوری کارشناسان و متخصصان این موسسه نیز کمک بگیرید.

بورسیه تحصیلی در کلمبیا از نوع دولتی

یکی از موسسات دولتی کشور کلمبیا، موسسه اعتباری و فنی کلمبیا است که تحت عنوان Instituto colombiano de credito eduvativo y estudios tecnicos en el exterior و با نام اختصاری (ICETEX) خوانده می شود. این موسسه انواع بورسیه تحصیلی در کلمبیا را به دانشجویان بین المللی که مشغول تحصیل در کلمبیا و در دوره های تخصصی شامل فوق لیسانس و دکتری هستند، ارائه می نماید. به دلیل این که نوعی تعامل و همکاری بین المللی فیمابین کلمبیا با سایر کشورها وجود دارد، لذا این بورسیه تحت عنوان توافق نامه های تحصیلی به دانشجویان خارجی اعطا می گردد.

انواع بورسیه های تحصیلی (ICETEX) در کلمبیا

همان طور که گفته شد موسسه اعتباری و فنی کلمبیا (ICETEX) بورسیه های متعدد و گوناگونی را به دانشجویان بین المللی اعطا می نماید که هر یک از آنها شرایط خاص خود را دارند. در این بخش به ذکر برخی از این بورسیه می پردازیم:

  • بورسیه تحصیلی (CUENCA DEK CARIBE) که مختص دانشجویان مقطع فوق لیسانس می باشد که جزو کشورهای حوزه دریای کارائیب هستند.
  • نوعی دیگر از بورسیه های تحصیلی از سوی این موسسه ارائه می گردد که مختص دانشجویانی است که جزو شهروندان کشورهای عضو FOCALAE می باشد (شامل اکثر کشورهای آمریکای لاتین و شرکای شرق آسیا می گردد)
  • یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی که توسط این موسسه به دانشجویان اعطا می گردد، بورسیه ای است که به کلیه دانشجویان به استثنای دانشجویان کشورهای عضو سازمان آمریکا (OAS) تعلق می گیرد.

شرایط دریافت بورسیه در کلمبیا در 2022

دانشجویان خارجی طی شرایط خاصی مجاز به اخذ بورسیه تحصیلی در کلمبیا هستند. در واقع دانشجویان متقاضی این بورسیه ها می بایست شرایط لازم و کافی را داشته باشند. یکی از شرایط موجود در اعطای بورسیه تحصیلی در کلمبیا، شرایط سنی است. بدین صورت که متقاضیان می بایست مقطع کارشناسی را تا قبل از سن 35 سالگی پشت سر گذاشته و حتی یک سال سابقه کار در رشته تحصیلی خود داشته باشند. دانشجویان بین المللی می بایست دانش و مهارت کافی در زبان اسپانیایی را دارا باشند تا بتوانند از بورسیه ها بهره مند گردند. این نکته قابل توجه است که دانشجویانی بین المللی که جزو شهروندان کلمبیایی محسوب می شوند، واجد شرایط اخذ این بورسیه در سال 2022 نخواهند بود.

مزیت های بورسیه تحصیلی در کلمبیا

مزیت های بورسیه تحصیلی در کلمبیا

هر یک از انواع بورسیه تحصیلی در کلمبیا مزایای زیادی را برای دانشجویان به همراه دارند. برای مثال بورسیه هایی که به دانشجویان بین المللی تعلق می گیرد کلیه هزینه های مربوط به خرید کتاب و کالاهای آموزشی، ثبت نام در موسسات آموزش عالی و هزینه های درمانی را تحت پوشش قرار می دهد. پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجویان در مقاطع خاص، از دیگر مزیت های تحصیل و استفاده از بورسیه تحصیلی در کلمبیا می باشد.

مدت زمان بورسیه تحصیلی در کلمبیا

بورسیه های تحصیلی که در کلمبیا به دانشجویان بین المللی اعطا می گردد، هر یک دارای مدت زمان مشخصی بوده و دانشجویان با توجه به این که در چه مقطع تحصیلی ادامه تحصیل می دهند، در مدت معینی تحت پوشش مالی قرار می گیرند. شرح مدت زمان بورسیه ها به صورت زیر می باشد:

بورسیه تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسیبه مدت 2 سال
مدت بورسیه تحصیلی مختص دانشجویان مشغول تحصیل در دوره های تخصصی1 سال
بورسیه تحصیلی ویژه دانشجویان مقطع دکترا3 سال

مدارک‌ لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی در کلمبیا

دانشجویان متقاضی بورسیه تحصیلی در کلمبیا ابتدا می بایست به وب سایت رسمی ICETEX مراجعه نموده و فرم مخصوص درخواست بورسیه را تکمیل نمایند. سپس فرم مربوطه را همراه با تهیه مدارک ذیل، ارسال نمایند:

  • نامه موافقت با تحصیل در دانشگاه انتخابی متقاضی (نامه پذیرش تحصیلی)
  • یک نسخه کپی از گواهی یا سندی که تجربه حرفه ای متقاضی را به اثبات می رساند.
  • ارائه یک نسخه کپی از پاسپورت متقاضی
  • یک نسخه کپی از مدارک دانشگاهی که مورد تایید واقع شده اند.
  • ارائه نامه یا گواهی سلامت پزشکی متقاضی
  • ارائه گواهینامه مهارت زبان اسپانیایی DELE
  • دانشجوی متقاضی بایستی در کارنامه تحصیلی خود دارای نمرات عالی باشد.
  • متقاضیان می بایست شرحی از اطلاعات فردی، تحصیلی و حرفه ای (CV) خود را در قالب حداکثر 2 صفحه تهیه نموده و ارائه دهند
  • ارائه توصیه نامه که می بایست از سوی استاد دانشگاه یا موسسه ای که متقاضی تحصیلات قبلی خود را در آنجا به پایان رسانده است، صادر شده باشد.

کلیات مهاجرت تحصیلی به کلمبیا

از موضوعات مهمی که در مهاجرت به کلمبیا از طریق تحصیل وجود دارد، اخذ ویزای تحصیلی این کشور است. دانشجویان بین المللی از جمله ایرانیان برای ورود به دانشگاه های این کشور با هدف تحصیل، می بایست ویزای دانشجویی کلمبیا را اخذ نمایند. در غیر این صورت حق ورود به این کشور را نخواهند داشت. چنانچه قصد اقدام برای دانشگاه های برگزیده جهان را دارید، می توانید از راهنمایی و همراهی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *