ویزای تحصیلی

بورسیه تحصیلی نیوزلند

بورسیه تحصیلی نیوزلند

بطور طبیعی تحصیل در دانشگاه های معتبر در جهان علاقمندان زیادی دارد. دانشگاه های نیوزلند جزء آن دسته از دانشگاه ها می­باشند که رنکینگ بالایی دارند، بورسیه تحصیلی نیوزلند نیز مورد توجه دانشجویان است. دانشگاه های نیوزلند بورسیه های متعددی را در مقاطع مختلف به دانشجویان ارائه می­ نماید و دانشجویانی که دارای شرایط لازم هستند، می­توانند جهت اخذ این بورسیه های درخواست نمایند. مدارک تحصیلی که از سوی دانشگاه های نیوزلند صادر می­گردد، در تمامی کشورهای جهان به رسمیت شناخته شده اند. تمامی دانشجویان می­ توانند در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا بورسیه تحصیلی نیوزلند را درخواست نمایند.

زبان تدریس در دانشگاه های نیوزلند انگلیسی است و از همین رو بسیاری از دانشجویان دانشگاه های نیوزلند را برای ادامه تحصیل برمی ­گزینند. دانشجویان جهت درخواست پذیرش به دانشگاه های این کشور علاوه بر ارائه مدارک تحصیلی خود ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز می­ باشند. البته امکان گذراندن دوره های زبان برای دانشجویانی که از مهارت زبان انگلیسی برخوردار نیستند، وجود دارد. دانشجویان اجازه کار ضمن تحصیل در نیوزلند را نیز خواهند داشت و از این طریق می ­توانند نسبت به تأمین هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور برآیند. مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله ذیل را برای طرفداران تحصیل در نیوزلند ارائه نموده اند.

بررسی هزینه های تحصیل در نیوزلند

قبل از پرداختن به بحث پیرامون شرایط بورسیه تحصیلی نیوزلند New zealand و انواع و اقسام آن، بهتر است کمی درباره هزینه تحصیل در نیوزلند 2024 صحبت کنیم. هزینه های تحصیلی در کشور نیوزلند بسته به دانشگاه و برنامه تحصیلی متغیر است.


مطابق گزارش وب سایت رسمی تحصیل در نیوزلند (Study in Zealand) این هزینه ها برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری (PhD) در سال 2024 بدین قرار است:

مقطع تحصیلیمتوسط شهریه سالانه (دلار)
لیسانس (Bachelor degree)$20000 تا $40000
فوق لیسانس (Master degree)$20000 تا $45000
دکتری (PhD)$6500 الی $7500
کورس های زبان انگلیسی (English language cources)کورس انگلیسی عمومی حدود $350 (دلار) برای هر هفته و یا کورس آزمون انگلیسی کمبریج حدود $5100 (دلار) به ازای 12 هفته آموزش

اما هزینه زندگی در نیوزلند برای دانشجویان جدا از شهریه و هزینه بیمه آنهاست. این دانشجویان سالیانه به حدود 20000$ الی 27000$ (دلار) یعنی معادل 380$ تا 562$ (دلار) در هفته بابت اجاره خانه، مخارج غذا، هزینه های حمل و نقل، صورتحساب تلفن، اینترنت و تفریح و سرگرمی نیاز خواهند داشت. در تصویر زیر می توان با انواع هزینه های زندگی دانشجویی در نیوزلند 2024 آشنا شد:

انواع هزینه های زندگی دانشجویی در نیوزلند

(منبع: https://www.studywithnewzealand.govt.nz)

مطابق داده های به روز سایت numbeo نیز بیشترین بخش هزینه های آن ها نیز همانطور که در نمودار پایین مشخص شده مربوط به هزینه خرید از بازار با 33.6% می گردد:

توزیع هزینه زندگی در نیوزلند

انواع بورسیه تحصیلی نیوزلند در مقاطع مختلف

دانشجویان در مقاطع مختلف می­توانند بورسیه های گوناگونی را درخواست نمایند. دانشجویان در مقطع کارشناسی امکان اخذ بورسیه دانشگاه کانتربری و دانشگاه وایکاتو را خواهند داشت. بورسیه دانشگاه کانتر بری به دانشجویان بین المللی که دارای تابعیت استرالیا و نیوزلند نیستند و دارای حداکثر 25 سال سن هستند، اختصاص می­ یابد. این دانشگاه با اعطای این بورسیه به دانشجویان سالانه مبالغی معادل 10000$ الی 20000$ (دلار نیوزلند) به دانشجویان پرداخت می­ نماید، همچنین بورسیه دانشگاه وایکاتو متعلق به دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است که از رزومه تحصیلی و سطح زبان قابل قبولی برخوردار باشند. این بورسیه دارای ارزشی برابر با 10000$ (دلار نیوزلند) در سال است.

در مقطع کارشناسی ارشد امکان اخذ بورسیه های تحصیلی دانشگاه های اوتاگو، اوکلند و ADB ژاپن وجود دارد. بورسیه دانشگاه اوتاگو علاوه بر تأمین هزینه های تحصیلی دانشجویان مبلغی برابر با 15000$ (دلار نیوزلند) به دانشجویان پرداخت می ­نمایند. دانشجویان برای اخذ این بورسیه باید دارای سطح علمی A و یا A+ باشند.

بورسیه دانشگاه اوکلند محدود است و هر ساله تنها به 10 دانشجو این این بورسیه اعطا می­گردد و دارای ارزشی معادل 10000$ (دلار نیوزلند) در سال است. همچنین بورسیه تحصیلی ADB نیز به دانشجویانی که در نزدیکی اقیانوس آرام مشغول به تحصیلند تعلق می­ گیرد. این بورسیه تمامی هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان را تحت پوشش قرار می­ دهد و دانشجویان می­باید پس از اتمام تحصیلاتشان به توسعه اقتصادی کشورهای در حال توسعه بپردازند. معمولاً دانشجویان رشته های اقتصاد، مدیریت، علوم و تکنولوژی می­توانند برای اخذ این بورسیه اقدام نمایند.

بورسیه برتری دانشجوی بین المللی در نیوزلند

نیوزلند در سال 2024 انواع بورسیه ها را به دانشجویان بین المللی اهداء می کند تا آنها بدین وسیله بتوانند از عهده خرج و مخارج تحصیلی اشان برآیند. از جمله بورسیه تحصیلی نیوزلند 2024 می توانبه بورسیه برتری دانشجوی بین المللی International student excellence scholarship اشاره کرد. که توسط دانشگاه های معروف نیوزلندی مثل University of Waikato و University of Auckland به دانشجویان بین المللی واجد شرایط در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری PhD اهداء می شود. (منبع: سایتudroppy.com)

کمک هزینه مالی مقطع دکترا در نیوزلند

اکثر بورسیه تحصیلی در نیوزلند متعلق به دانشجویانی است که قصد تحصیل دکترا در نیوزلند را دارند. دانشگاه های اتاگو و اوکلند علاوه بر اینکه در مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان بورسیه هایی را اعطا می­ نماید، دانشجویان مقطع دکترا را نیز تحت پوشش خود قرار می­دهند. در دانشگاه اوتاگو با اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان مقطع دکترا علاوه بر اینکه تمامی هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان را پرداخت می­ نماید، بلکه مبلغی به ارزش 27000$ (دلار نیوزلند) در سال نیز بعنوان کمک هزینه به دانشجویان این دوره پرداخت می ­نماید.

دانشگاه اوکلند نیوزلند نیز بورسیه هایی را برای دانشجویان بین المللی و بومی این کشور قرار داده است. اکثر این بورسیه ها برای دانشجویان رشته آمار که از رزومه های تحصیلی قوی و سطح زبان بالایی برخوردار هستند، تعلق می­گیرد. این بورسیه به دانشجویانی که دارای شرایط فوق الذکر هستند، سالانه مبلغ 27000$ (دلار نیوزلند) دلار پرداخت می­ نماید.

مزایای اخذ بورسیه در کشور نیوزلند

دانشجویانی که تحصیل در نیوزلند را انتخاب نموده اند، علاوه بر اینکه می­توانند ار بورسیه تحصیلی نیوزلند بهره­ مند گردند، از امتیازاتی همچون موارد زیر نیز برخوردار خواهند بود:

  • امکان مهاجرت تحصیلی به همراه اعضای خانواده خود به نیوزلند
  • امکان بهره ­مندی از اساتید برجسته در دانشگاه های نیوزلند
  • استفاده از آموزش های با کیفیت در دانشگاه های نیوزلند
  • برخورداری از منافع مالی مانند دریافت کمک هزینه های تحصیل و زندگی، استفاده از خدمات درمانی، دریافت کمک هزینه جهت ارائه پژوهش، تحقیق و پایان نامه

ناگفته نماند دانشجویانی که در مقطع دکتری بورسیه تحصیلی نیوزلند را دریافت می­کنند، از مزایایی همچون دریافت حقوق به مدت سه سال به ارزش 25000$ (دلار نیوزلند)، تأمین کلی هزینه دانشگاه و استفاده رایگان از خدمات درمانی این کشور برخوردار خواهند بود. همچنین دانشجویان پس از اتمام تحصیلاتشان در این کشور می­ توانند اقامت پس از تحصیل در نیوزلند را نیز دریافت نمایند.

مدارک لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی نیوزلند

مدارک لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی نیوزلند

دانشجویانی که قصد تحصیل و دریافت بورسیه های تحصیلی در نیوزلند را دارند می ­توانند با ارائه مدارک زیر درخواست خود را به دانشگاه های نیوزلند ارائه نمایند:

  • عکس پاسپورتی
  • ارائه اصل و یک نسخه کپی از پاسپورت معتبر
  • اصل مدارک هویتی و کپی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • ارائه یک نسخه کپی از ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی

بورس های تحصیلی نیوزلند توسط دولت در 2024

یکی از برنامه های بورس معروف در کشور نیوزلند، بورس های دولت نیوزلند New Zealand Government Scholarship می باشد. مطابق گزارش سایت udroppy.com دانشجویان بین المللی از حدود 130 کشور جهان از جمله ایران صلاحیت اخذ این بورس را دارند. کلا هم 5 بورس به ازای هر کشور اعطاء می شود و فی المجموع حدود 650 بورس به دانشجویان واجد شرایط اهداء می شود. در ادامه واجدین شرایط برای اخذ این بورس عبارتند از:

  • دانشجویان لیسانس (3 تا 4 سال)
  • دانشجویان دوره گواهی پست گرجوئیت (6 ماه)
  • دانشجویان کارشناسی ارشد (1 تا 2 سال)
  • دانشجویان دکتری PhD (3.5 سال)

بدین ترتیب، بورس های تحصیلی در کشور نیوزلند که توسط دولت ارائه می شوند در سال 2024 عبارتند از:

  • بورسیه تحصیلی به صورت کوتاه مدت برای شهروندان اقیانوس آرام
  • بورس تحصیلی برای دانشجویان مقطع لیسانس و فوق لیسانس
  • بورسیه تحصیلی آموزش زبان انگلیسی
  • بورسیه تحصیلی برای شهروندان آسیای جنوب شرقی

راه دیگر برای کاهش هزینه زندگی در نیوزلند

از آن جایی که اخذ بورسیه متقاضیان بسیار زیادی دارد و فضایی بسیار رقابتی بر آن حاکم است. در نتیجه در عمل شرایط دشواری برای مشمول بورسیه شدن در نیوزلند و غالب کشورهای دنیا حاکم است؛ پس ممکن است افراد زیادی موفق به اخذ بورسیه نشوند. این گروه از افراد می توانند با مشغول شدن به کار دانشجویی بخشی از هزینه زندگی خود در نیوزلند را پرداخت نمایند. البته شهریه دانشگاه های نیوزلند بسیار زیاد است و طبیعتا تنها با مشغول شدن به کار دانشجویی نمی توان آن را تامین نمود و فرد باید از قبل پس انداز لازم را داشته باشد.

لازم به ذکر است در برخی از کشورهای دنیا این مزیت وجود ندارد یعنی قوانین برخی کشورها از جمله ژاپن مشغول شدن به کار دانشجویی حین تحصیل را ممنوع دانسته است. همچنین برخی از کشورها دانشجویان خارجی را ملزم می کنند در صورتی که تمایل به انجام کار دانشجویی دارند درخواست اخذ مجوز کار (Work permit) دهند. در حالی که نیوزلند اینگونه نیست و دانشجویان می توانند بر اساس ویزای تحصیلی نیوزلند در صورتی که به صورت تمام وقت مشغول به تحصیل هستند به شرح ذیل مشغول به کار باشند:

  • از شروع تا پایان ترم تحصیلی: هفته ای تا نهایتا 20 ساعت
  • در ایام تعطیلات تابستان: هفته ای تا نهایتا 40 ساعت

مطابق وب سایت gyanberry.com، دانشجویان برای مشغول شدن به کار نیمه وقت در نیوزلند به طور متوسط 460$ (دلار نیوزلند) در هر هفته حقوق دریافت می کنند که می تواند پاسخگوی تامین بخشی از هزینه های زندگی آن ها در نیوزلند باشد.

فرآیند درخواست بورسیه تحصیلی در نیوزلند

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که دانشجویان بین المللی برای درخواست بورسیه تحصیلی در نیوزلند باید رعایت کنند، فرآیند درخواست بورسیه تحصیلی این کشور می باشد. به طور کلی فرآیند درخواست برای بورسیه تحصیلی در دانشگاه های نیوزلند اغلب پس از پذیرش در دانشگاه های نیوزلند شروع می شود. در اولین قدوم در فرآیند درخواست بورسیه تحصیلی، دانشجویان باید نام بورسیه هایی را که به بهترین وجه مناسب شرایط شما هستند، را فهرست کنید. سپس بررسی کنید که آیا واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی نیوزلند هستید یا خیر. در نهایت اینکه، پس از اتمام فهرست باید با نماینده کمک های مالی بورسیه مورد نظر خود تماس بگیرید.

برای تکمیل فرآیند درخواست بورسیه تحصیلی در نیوزلند باید الزامات زیر را رعایت کنید:

درخواست بورسیه تحصیلی در نیوزلندموسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله اطلاعاتی در خصوص بورسیه های نیوزلند را برای علاقه مندان به این کشور ارائه نمود. در خصوص اعزام دانشجو به نیوزلند می توانید به لینک مربوطه در سایت مراجعه کنید.

سوالات متداول در باب بورسیه تحصیلی نیوزلند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب فاند و فول فاند در نیوزلند می باشیم:

  • مدارک لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی نیوزلند کدام اند؟ عکس پاسپورتی، ارائه اصل و یک نسخه کپی از پاسپورت معتبر، اصل مدارک هویتی و کپی، ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل، گواهی عدم سوء سابقه کیفری و ارائه یک نسخه کپی از ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی
  • مهمترین و معروفترین برنامه های بورس تحصیلی نیوزلند 2024 چیست؟ نیوزلند 2024 برای رفاه حال دانشجویان بین المللی دارای انواع برنامه بورس تحصیلی است. که از جمله معروفترین آنها می توان به برنامه بورس های دولتی و نیز برنامه بورس برتری دانشجوی بین المللی اشاره کرد که در اغلب دانشگاه های معتبر نیوزلند اجرا می شود.
  • بورس های تحصیلی نیوزلند توسط دولت در سال 2024 کدام اند؟ بورسیه تحصیلی به صورت کوتاه مدت برای شهروندان اقیانوس آرام، بورس تحصیلی برای دانشجویان مقطع لیسانس و فوق لیسانس، بورسیه تحصیلی آموزش زبان انگلیسی و بورسیه تحصیلی برای شهروندان آسیای جنوب شرقی
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *