ویزای تحصیلی

بورسیه تحصیلی کرواسی

بورسیه تحصیلی کرواسی

تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کرواسی بی شک می تواند یکی از گزینه های متقاضیانی باشد که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند. یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه های کشور کرواسی امکان اخذ بورسیه تحصیلی کرواسی میباشد که با توجه به هزینه ها پرطرفدار است، برای ارائه بورس تحصیلی در این کشور قوانین پیچیده ای در نظر گرفته نشده است و دانشجویان واجد شرایط می توانند به راحتی کمک هزینه مالی را دریافت کنند.

برای تحصیل در این کشور شرایط و قوانینی در نظر گرفته شده است که باید پیش از انجام هر گونه اقدامی از تمامی آن ها اطلاع داشته باشید و اقدامات لازم را به درستی انجام دهید. با توجه به افزایش درخواست متقاضیان برای مهاجرت دانشجویان به این کشور کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی دارند به بررسی شرایط تحصیل و چگونگی اخذ بورسیه تحصیلی کرواسی بپردازند.

شرایط تحصیل در کشور کرواسی 2024

کیفیت آموزش عالی در کشور کرواسی در سطح بالایی قرار دارد، در این کشور 130 دانشگاه و موسسه آموزش عالی وجود دارد که به 2 دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. متقاضیانی خارجی و بین المللی می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی ادامه تحصیل دهند و هیچ محدودیتی برای آن ها وجود ندارد.


طول دوران تحصیلی با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت می باشد، طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی 3 تا 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و مقطع تحصیلی دکتری 3 سال می باشد. دروس تحصیلی در دانشگاه های کرواسی به 2 زبان کروات و زبان انگلیسی تدریس می شوند، متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند باید دقت داشته باشند که بیشتر دروس در این مقطع به زبان کروات تدریس می شود. وزارت اقتصاد، کار آفرینی و کار این کشور وظیفه نظارت و کنترل بر تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزشی کرواسی را دارند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور در سال 2024 را دارید باید بدانید که مهاجرت تحصیلی در این کشور به 2 صورت می باشد.

  1. مطالعات حرفه ای: گذراندن دوره های حرفه ای که در کالج ها، دانشگاه ها و پلی تکنیک ها برگزار می شود
  2. تحصیلات دانشگاهی: گذراندن دوره های آکادمیک که تنها در دانشگاه ها ممکن می باشد

معرفی دانشگاه های معتبر کرواسی

برای تحصیل در کشور کراواسی لازم است در اولین قدم پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را کسب نمایید، بدین منظور لازم است دانشگاه های معتبر در این کشور را بشناسید. پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هر دانشگاه و مزایا و امکانات آن به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه نمایید. دانشگاه های معتبر در کرواسی عبارتند از:

  • زادار
  • پولا
  • دانشگاه کاتولیک زاگرب
  • اسیجک
  • دوبرونیک
  • ریجکا
  • اسپلیتو

دریافت ویزا و بورسیه تحصیلی کشور کرواسی

دریافت ویزای دانشجویی کرواسی

پس از آنکه پذیرش دانشگاه مورد نظر را به دست آوردید باید اقدامات لازم را جهت دریافت ویزای تحصیلی کرواسی انجام دهید. برای دریافت ویزای تحصیلی لازم است مدارک ذیل را تهیه کرده و در زمان تعیین شده برای مصاحبه به سفارت خانه یا کنسولگری کشور کرواسی ارائه نمایید.

  • دریافت فرم مربوط به اخذ ویزای تحصیلی و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوطه و ارائه رسید آن
  • پاسپورت معتبر با 12 ماه اعتبار
  • ارائه 1 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه بیمه سلامت درمانی
  • گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی
  • مدرک معتبر زبان
  • ارائه انگیزه نامه

اخذ بورسیه تحصیلی در کشور کرواسی

در رابطه با کمک هزینه مالی کرواسی می توان گفت در این کشور بورس ها توسط افراد خیر، دولت، موسسات علمی، دانشگاه ها و آموزشگاه ها تقبل می شوند. می توان گفت بورس تحصیلی کمکی بلا عوض برای ادامه تحصیل دانشجویان می باشد، بورسیه تحصیلی در کرواسی در انواع مختلفی ارائه می شود. دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند پس از گذشت یک ترم تحصیلی و با دریافت معدل و نمرات بالا بورسیه تحصیلی دریافت کنند. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری را دارند می توانند در زمان انجام اقدامات جهت اخذ پذیرش فرم مربوط به بورسیه را نیز تکمیل کنند. میزان بورسیه تحصیلی در این مقاطع با توجه به کشور و دانشگاه انتخابی متفاوت است.

مراحل درخواست بورسیه تحصیلی در کرواسی

تمامی متقاضیانی که قصد دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور را دارند باید مراحل درخواست بورسیه را به درستی طی کنند. مراحل درخواست بورسیه تحصیلی در کرواسی به شرح زیر می باشد:

مراحل درخواست بورسیه تحصیلی در کرواسیتوضیحات
درخواست از طریق کانال قرارداد های دو جانبهیکی از بهترین روش ها برای درخواست بورسیه تحصیل در کرواسی این روش است. البته برای استفاده از این روش کشور شما باید روابط دوجانبه با کرواسی داشته باشد.
درخواست مستقیم از وزارت آموزش و علوم کرواسیاز طریق این روش دانشجویان بین المللی علاقه مند به ثبت نام در زبان اسلاوی و کرواتی می توانند مستقیما در وب سایت وزارت آموزش کرواسی درخواست دهند.
مدارک مورد نیاز برای درخواست بورسیه تحصیلییکی از اصلی ترین فرآیند ها در مراحل درخواست بورسیه تحصیلی در کرواسی جمع آوری مدارک مورد نیاز برای درخواست بورسیه می باشد.
منتظر دریافت بورسیه باشید.مدت زمان پردازش بورسیه تحصیلی کرواسی بین 15 تا 30 روز کاری می باشد.

کمک هزینه های خصوصی در کرواسی

منطقه مدیترانه همچنان یکی از مناطق برجسته برای باستان شناسان است و لازم به ذکر است که تاریخ کرواسی باستانی و گسترده می باشد. موسسه باستان شناسی آمریکا به تمامی دانشجویان و متقاضیان با شرایط مختلف این فرصت را می دهد تا از بورسیه های تحصیلی رقابتی برای کاهش هزینه های تحصیل در کرواسی خود بهره مند شوند. دانشجویان و متقاضیان می توانند با داشتن شرایط مورد نیاز از کمک هزینه های زیر بهره مند شوند.

کمک هزینه تحصیلی The Harriet and Leon Pomeranceاین کمک هزینه تحصیلی بطور خاص از یک پروژه فردی حمایت می کند و ارزش آن 5000$ (دلار آمریکا) می باشد. افرادی که برای تکمیل پروژه خود ملزم به سفر به منطقه مدیترانه ای هستند، در اولویت کسب این کمک هزینه تحصیلی قرار دارند. پس افرادی که قصد تحصیل در کرواسی را دارند می توانند از این کمک هزینه تحصیلی در صورت داشتن شرایط مورد نیاز، بهره مند شوند.
بورسیه Jane C. Waldbaum Archaeological Field Schoolبورس های تحصیلی Jane C. Waldbaum Archaeological Field School سالانه 1000$ (دلار آمریکا) به بیش از ده ها دانشجو کمک میکند تا هزینه های مرتبط با فعالیت در این زمینه در یک پروژه باستان شناسی را برای حداقل یک ماه تکمیل کند. این بورس تحصیلی برای دانشجویان دوره های Senior، Senior Undergraduate و First year graduate ارائه می شود.
کمک هزینه تحصیلی The AIAاین کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان دوره دکتری و متخصصان برای مسافرت، تحقیق، مطالعه و کاوشگرانی که عضو AIA هستند، ارائه می شود.

الزامات برنامه در شرایط بورسیه تحصیلی کرواسی

یکی از مهمترین مباحثی که اغلب متقاضیان بین المللی در شرایط بورسیه تحصیلی کرواسی نادیده می گیرند، الزامات برنامه در این زمینه است. به عبارت دیگر، در صورت رعایت نکردن الزامات برنامه در شرایط بورسیه تحصیلی کرواسی، اجازه دریافت بروسیه تحصیلی این کشور را نخواهید داشت. بورسیه تحصیلی کرواسی برای تمامی دانشجویانی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل در کرواسی را ندارند طراحی و ارائه شده است. همچنین اغلب بورسیه های تحصیلی در کرواسی، توسط دولت کرواسی و با همکاری دانشگاه های این کشور به دانشجویان مستعد اعطا می شود.

برای آشنایی بیشتر با الزامات برنامه در شرایط بورسیه تحصیلی و اعزام دانشجو به کرواسی، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

الزامات برنامه در شرایط بورسیه تحصیلی در کرواسیتوضیحات
شرط معدلتمامی متقاضیان دریافت بورسیه باید حداقل معدل 3.0 را داشته باشند.
نحوه درخواستدرخواست بورسیه تحصیلی کرواسی باید به صورت آنلاین انجام شود علاوه بر این باید پاسخ ها را کوتاه ارسال کنید. یکی از اصلی ترین مراحل جهت درخواست بورسیه تحصیلی کرواسی نحوه درخواست آن از سوی متقاضیان می باشد.
ریز نمرات دبیرستان به همراه کارنامهارائه کپی کارنامه دبیرستان که شامل نمرات ترم اول سال آخر می شود. همچنین ریز نمرات باید مستقیما از دبیرستان متقاضی و از طریق ایمیل ارسال شود. این مسئولتی متقاضی است که اطمینان حاصل کند که تمامی مواد مورد نیاز را در مهلت درخواست دریافت کرده است.
شرکت در مصاحبهبرگزیدگان بورسیه باید در یک مصاحبه مجازی که توسط یکی زا اعضای کمیته در کرواسی انجام می شود شرکت خواهند کرد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست بورسیه تحصیلی کرواسی را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست بورسیه تحصیلی کرواسی

مدارک مورد نیاز برای درخواست کمک هزینه تحصیل در کرواسی

همانطور که اشاره کردیم، یکی از مهمترین مراحل در ورند درخواست بروسیه تحصیلی در کرواسی جمع آوری مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور می باشد. زیرا در صورت ناقص بودن اسناد و مدارک ارائه شده به دانشگاه مربوطه یا وزارت آموزش کرواسی، درخواست کمک هزینه تحصیلی شما در خواهد شد. البته لازم به ذکر است که مدارک مرود نیاز برای درخواست بورسیه، بسته به دانشگاه مربوطه و شرایط اقتصادی دانشجویان متفاوت خواهد بود. به همین جهت به شدت توصیه می شود که قبل از درخواست بورسیه تحصیلی مدارک را به دقت جمع آوری کنید.

در تصویر زیر می توانید مهمترین اسناد و مدارک مورد نیاز برای درخواست بورسیه تحصیلی در کرواسی را مشاهده فرمایید:

درخواست بورسیه تحصیلی در کرواسی

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در کرواسی

همانطور که گفته شد برای دریافت بورسیه تحصیلی کرواسی شرایطی وضع شده است، که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • دانش پژوهان مقطع لیسانس باید مدارکی مانند: مدرک زبان معتبر کروات، مدارک تحصیلی مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی و ریز نمرات این مقاطع با معدل بالا را ارائه نمایند.
  • دانشجویان مقطع فوق لیسانس باید مدارکی مانند: مدارک تحصیلی مقطع کارشناسی و ریز نمرات این مقطع، مدرک زبان معتبر کروات یا انگلیسی، رزومه .قوی و کامل را ارائه نمایند.
  • دانشجویان مقطع دکتری باید مدارکی مانند: مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد و ریز نمرات، ارائه رزومه قوی، مدرک زبان معتبر انگلیسی یا کروات .و مقالات بین المللی خود را ارائه نمایند.

اگر قصد تحصیل در کشورهای اروپایی را دارید کشور مجارستان و اسلوونی می تواند یکی از انتخاب های شما باشید. در دانشگاه های این کشور نیز امکان دریافت بورسیه تحصیلی وجود دارد.

چالش های اساسی در روند درخواست بورسیه کرواسی

اخذ بورسیه تحصیلی کرواسی در کنار مزیت های بی شماری که برای تمامی دانشجویان متقاضی دارد، دارای چالش های ویژه این نیز در زمینه های مختلف می باشد. به عبارت دیگر روند درخواست بورسیه تحصیلی در کرواسی دارای چالش های محدودی در حوزه های گوناگون است. یکی از مهمترین چالش های موجود در روند درخواست بورسیه تحصیلی کرواسی، بوروکراسی طاقت فرسا در این حوزه می باشد. زیرا اغلب دانشگاه های این کشور برای اعطای بورسیه تحصیلی کرواسی به دانشجویان متقاضی از بوروکراسی های اداری پیچیده ای پیروی می کنند. که این موجب نارضایتی اغلب دانشجویان متقاضی دریافت بورسیه در این کشور شده است. علاوه بر این ارائه مدارک اضافی نیز از دیگر چالش های اسای در روند درخواست بورسیه تحصیلی کرواسی می باشد. بنابراین توصیه می شود که متقاضیان قبل از درخواست بورسیه تحصیل کرواسی با چالش های موجود در این زمینه به خوبی آشنا شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل و چگونگی اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور می توانید همه روزه با کارشناسان حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و یا با دریافت وقت قبلی به صورت حضوری در موسسه حاضر شوید.

سوالات کلیدی در زمینه بورسیه تحصیلی کرواسی

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی زا کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط اخذ بورسیه تحصیلی کرواسی پاسخ دهیم. تعدادی از مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • معتبرترین بورسیه تحصیلی در کرواسی برای دانشجویان بین المللی کدام است؟ معتبرترین و متداول ترین بورسیه تحصیل در کرواسی برای دانشجویان بین المللی، بورسیه دولتی کرواسی می باشد.
  • بورسیه تحصیلی کرواسی شامل کدام یک از بخش های تحصیلی دانشجویان می شود؟ بورسیه تحصیلی کرواسی یکی از کامل ترین بورسیه های تحصیلی در اروپا می باشد، که هزینه شهریه، هزینه اقامتگاه، بلیط رفت و برگشت و حتی هزینه های لوازم تحصیل را نیز در این کشور شامل می شود.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *