ویزای تحصیلی

بورسیه پزشکی در ترکیه

بورسیه پزشکی در ترکیه

در ترکیه دانشگاه های معتبر پزشکی وجود دارد. این دانشگاه ها به دانشجویان در سال 2024 بورسیه پزشکی در ترکیه و کمک های مالی را ارائه میدهند. در مقاله پیش رو کارشناسان و مشاوران موسسه سفیران سروش سعادت به بررسی یکی از مزایای تحصیل در این کشور که بورسیه پزشکی در ترکیه می باشد را بررسی می کنند، سعی ما این است که تعدادی از بورسیه های پزشکی در این کشور را به دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارند معرفی نماییم.

کشور ترکیه با نام رسمی جمهوری ترکیه شناخته می شود. این کشور به عنوان کشور اوراسیایی معرفی می شود زیرا بخشی از این کشور در قاره آسیا و نیمی دیگر در قاره اروپا قرار داد. وسعت این کشور 783562 کیلومتر مربع است که از نظر وسعت در بین کشورهای دنیا جایگاه 37 را به خود اختصاص داده است. در چند ساله اخیر این کشور با برنامه ریزی و تلاش در زمینه اقتصاد پیشرفت کرده و توانسته در بین کشورهای توسعه یافته جایگاهی کسب نماید. بزرگترین شهر در کشور ترکیه شهر زیبای استانبول می باشد و شهر آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه محسوب می شود.

شهرهای ازمیر، آدانا، قونیه، بورسا، مرسین و آنتالیا جزء شهرهای مهم این کشور می باشند:

  • آیا دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه های ترکیه قطعی است؟
  • چه کسانی شانس بیشتری برای دریافت بورسیه تحصیلی در ترکیه دارند؟
  • شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی ترکیه چیست؟
  • آیا می توان در دانشگاه های دولتی ترکیه به تحصیل پزشکی مشغول شد؟

بررسی بورسیه پزشکی در ترکیه

یکی از مزایای تحصیل در رشته پزشکی، اخذ بورسیه پزشکی در ترکیه است. در رابطه با بورسیه پزشکی در ترکیه می توان گفت که این بورسیه ها تا 90% از شهریه های تحصیلی را پوشش می دهند. دانشجویانی که شرایط لازم برای اخذ بورسیه را داشته باشند بعد از کسب بورسیه برای هزینه های خوابگاه؛ هزینه های تحصیل و در برخی اوقات هزینه های سفر دانشجویان خارجی و بین المللی تامین می شود. جهت دریافت بورسیه پزشکی در ترکیه دانشجویان باید به زبان ترکی تسلط کامل داشته باشند. زمانی که دانشجو می تواند اقدامات لازم جهت اخذ کمک هزینه های تحصیلی انجام دهد از ماه آوریل تا ماه می باشد. جهت دریافت بورسیه محدودیت سنی در نظر گرفته نشده است.

بورسیهمقطعبودجه مالی به لیروضعیت شهریهماکسیمم مدت
برنامه بورسیه علوم پزشکی ابن سیناکارشناسیTRY50400پوشش کامل84 ماه
بورسیه دولت ترکیه 2024کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتراTRY700 تا TRY950 در ماهپوشش کاملمهلت: 20 فوریه 2024

دانشجویانی که تاریخ تولدشان بعد از سال 1997 است جهت تحصیل در مقطع کارشناسی می توانند بورسیه دریافت کنند و افرادی که تاریخ تولدشان بعد از سال 1988 می باشد می توانند در مقطع کارشناسی ارشد اقدامات لازم را جهت اخذ بورسیه تحصیلی انجام دهند. مواردی که جهت اخذ بورسیه تحصیلی اهمیت دارد معدل مقطع دیپلم، نمره کسب شده در آزمون ورودی دانشگاه، ریز نمرات کسب شده در مقطع دبیرستان و پیش دانشگاهی، نمره اخذ شده در آزمون بین المللی و CGPA است.

بررسی بورسیه پزشکی در ترکیه

بورسیه تحصیلی ابن سینا

در کل هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه به خصوص در دانشگاه های دولتی بسیار مقرون به صرفه است. بورسیه تحصیلی ابن سینا هزینه های تحصیل در رشته های زیر را در دانشگاه های دولتی ترکیه تامین می کند:

این کمک هزینه تحصیلی هزینه هایی مثل هزینه های زندگی، تمامی شهریه های تحصیل و هزینه های مربوط به یادگیری زبان ترکی را پوشش می دهد. مدتی که این بیمه دوره های فراگیری زبان را پوشش می دهد برای مدت 12 ماه است. بورسیه ابن سینا کلیه رشته های پزشکی و رشته های تخصصی پزشکی را پوشش می دهد. مواردی که جهت اخذ این ویزا ضروری می باشد تسلط کامل به زبان ترکی؛ معدل دیپلم و فارغ التحصیلی از مقطع دبیرستان و پیش دانشگاهی است.

واجدین شرایط دریافت بورسیه پزشکی در ترکیه

آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت بورسیه پزشکی در ترکیه هستند باید شرایط دریافت بورسیه پزشکی را داشته باشند. به عبارت دیگر، تمامی دانشجویان بین المللی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل پزشکی در ترکیه را ندارند، باید برخی از الزامات ویژه در این مسیر را رعایت کنند. بنابراین برای واجد شرایط بودن جهت درخواست بورسیه پزشکی در ترکیه در سال 2024 باید معیارهای مورد نظر دانشگاه های این کشور را به طور دقیق برآورده کنند.

برای آشنایی بیشتر با معیارهای واجد شرایط بودن جهت دریافت بورسیه پزشکی در ترکیه به موارد زیر توجه فرمایید:

واجدین شرایط دریافت بورسیه پزشکی در ترکیه

بورسیه پزشکی Tϋrkiye Burslari در ترکیه

بورسیه معروف “ترکیه بورسلاری” بورسیه ای با فاند کامل یا فول فاند است که در اختیار کلیه دانشجویان رشته پزشکی در ترکیه است. این بورسیه در واقع به نوعی کمک هزینه تحصیلی از جانب دولت ترکیه برای دانشجویان بین المللی است که ترکیه را برای تحصیل خود انتخاب کرده اند. دانشجویان خارجی از لیسانس تا دکترا مشمول این برنامه بورس تحصیلی هستند. شهریه دانشگاه، هزینه اجاره خانه و هزینه بلیط پرواز به علاوه کمک هزینه معین زیر از جمله امتیازات این بورس تحصیلی ترکیه است:

مستمری ماهیانه مقاطع مختلف در ترکیه

بورسیه علوم پزشکی در دانشگاه های ترکیه

دانشجویانی که برای ادامه تحصیل رشته پزشکی و دندان پزشکی تخصصی را انتخاب کرده اند می توانند در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بورسیه علوم پزشکی را دریافت کنند. دانشجویان کشورهای بالکان، آسیا جنوبی، آسیا مرکزی، منطقه دریای سیاه، آفریقا و خاورمیانه می توانند این بورسیه را دریافت کنند. افرادی که قصد دریافت این بورسیه تحصیلی را دارند باید دارای شرایط زیر باشند:

  • شهروندان کشورهایی که در بالا به آن اشاره شد باشند.
  • جهت تحصیل در مقطع کارشناسی مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی و دبیرستان را ارائه نماید.
  • متقاضی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی را ارائه دهد.
  • دانشجویان متقاضی برای تحصیل در مقطع دکتری باید مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد را ارائه نمایند.
  • متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید متولد سال 1991 به بعد باشند.
  • برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو باید متولد سال 1982 به بعد باشد.
  • جهت تحصیل در مقطع دکتری داوطلب باید متولد سال 1977 به بعد باشد.
  • متقاضیان باید بتوانند در آزمون ورودی دانشگاه نمره قبولی را اخذ کنند.
  • داوطلبان باید به زبان ترکی استانبولی تسلط داشته باشند.

بورسیه تحصیلی که به آن اشاره شد هزینه های خوابگاه، تمامی شهریه های تحصیلی، هزینه بیمه سلامت و هزینه های سفر دانشجو را پوشش خواهد داد. دانشجویان باید در ماه جون در هر سال تحصیلی اقدامات لازم را جهت اخذ بورسیه انجام دهند.

کار در حین تحصیل در ترکیه

طبق قوانین وضع شده در اداره کار دانشجویان اجازه دارند در طول تحصیل با دریافت مجوز از اداره کار مشغول به کار شوند. این افراد باید در کارهای نیمه وقت کار کنند و طبق قوانین اجازه دارند در طول هفته 20 ساعت مشغول به کار شوند. در طول تعطیلات دانشجو اجازه دارند به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند. دانشجو با شاغل شدن می تواند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کند. داوطلبان توجه داشته باشند که با اخذ بورسیه تحصیلی اجازه کار در طول دوره تحصیلی را نخواهند داشت.

همان طور که مقاله را مطالعه کردید مطالبی را در رابطه با بورسیه پزشکی ترکیه در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. اگر می خواهید به کشور ترکیه مهاجرت کنید باید اطلاعات کافی را کسب کرده باشید. پیشنهاد ما به شما این است که با مراجعه به سایت موسسه سفیران سروش سعادت مقالاتی مثل تحصیل در ترکیه مطالعه کنید، همچنین این امکان برای شما وجود دارد که با مشاوران و وکلاء موسسه در تماس باشید یا با تعیین وقت قبلی به موسسه مراجعه نمایید.

سوالات متداول در خصوص بورسیه پزشکی در ترکیه

متقاضیان اخذ بورسیه پزشکی در ترکیه موارد زیر را مطرح می نمایند:

  1. بورسیه پزشکی در ترکیه چه میزان از هزینه ها را پوشش می دهد؟ در رابطه با بورسیه پزشکی در ترکیه می توان گفت که این بورسیه ها تا 90% از شهریه های تحصیلی را پوشش می دهند.
  2. چه دانشجویانی در مقطع کارشناسی می توانند از دانشگاه های این کشور بورسیه دریافت کنند؟ دانشجویانی که تاریخ تولدشان بعد از سال 1997 است جهت تحصیل در مقطع کارشناسی می توانند بورسیه دریافت کنند.
  3. چه دانشجویانی در مقطع کارشناسی ارشد می توانند از دانشگاه های این کشور بورسیه دریافت کنند؟ افرادی که تاریخ تولدشان بعد از سال 1988 است می توانند در مقطع کارشناسی ارشد اقدامات لازم را جهت اخذ بورسیه تحصیلی انجام دهند.
  4. با بورسیه تحصیلی ابن سینا در چه رشته هایی می توان تحصیل نمود؟ رشته هایی چون پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، دامپزشکی و پرستاری.
  5. آیا دانشجویان امکان کار در حین تحصیل را دارند؟ طبق قوانین وضع شده در اداره کار، دانشجویان اجازه دارند در طول تحصیل با دریافت مجوز از اداره کار مشغول به کار شوند.
4.1/5 - (17 امتیاز)

39 دیدگاه برای “بورسیه پزشکی در ترکیه

  1. mona گفت:

    سلام وقت بخیر ..من دانش اموز کلاس یازدهم هستم..معدل سال دهمم 20 بود .و تو دوره های رباتیک شرکت کردم و تقریبا 16 تا ربات دارم…تو مسابقات کشوری نیز شرکت کردم و مقام اوردم..من اگه تو 3 سال دبیرستانم معدل خوب بگیرم و رباتیک رو ادامه بدم..میتونم از طریق رباتیک بورسیه بگیرم؟ (به زبان ترکی هم کاملا مسلطم)

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط شما بسیار مناسب هست اما باید به این نکته اشاره کرد که دریافت بورسیه تحصیلی رو نمیشه ضمانت کرد. شاید بهتر باشه با این رزومه ای که در اختیار دارید به کشورهای پیشرفته تری فکر کنید و اگر مسائل مالی مطرح هست، تحصیل در ایتالیا رو انتخاب کنید.

  2. آیلین گفت:

    سلام برای بورسیه تحصیلی باید ازمون satیا yosرا شرکت کنیم؟
    و چه نمره ای باید بیاوریم

    1. داوری گفت:

      سلام
      در این خصوص ابتدا مقاله دانشگاه یوستوس رو مطالعه نمایید

  3. Fatemeh گفت:

    سلام.ببخشید من یه سوال دارم.با رتبه ی کنکور خیلی خوب و داشتن دیپلم با میانگین ۱۹..میشه بورسیه شد برای ترکیه؟در رشته ی پزشکی.

    1. داوری گفت:

      سلام
      میشه در ترکیه با هزینه بسیار کم تحصیل کنید

  4. sara گفت:

    سلام من دانش اموز پایه نهم هستم تا الان تمام معدل هام 20 بوده به زبان ترکی و اینگلیسی تقریبا مسلط هستم از همین الان قصد دارم که برای بورس ترکیه درس بخونم و امادگی لازم رو برای ازمون یوس داشته باشم ممنون میشم که در این باره راهنمایم کنید یعنی اینکه چه اقداماتی رو باید انجام بدم ؟؟؟ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای آزمون یوس بایستی در دوره های آماده سازی یوس شرکت کنید در این خصوص برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  5. f.i گفت:

    برای رشته ی پرستاری آیا کارشناسی ارشد هم وجود داره در ترکیه…وآیا بورسیه در این مقطع داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در دانشگاه های دولتی بسیار کم هزینه و در دانشگاه های خصوصی بورس های درصدی هم میشه گرفت

  6. مبینا گفت:

    سلام و عرض ادب
    میخواستم بدونم بورسیه ترکیه امسال شامل رشته علوم ازمایشگاهی در مقطع کارشناسی میشه؟ اگر هست لطف می کنید اسم انگلیسیشو بگید؟ من هرچی داخل سایت بورسلاریبورسلاری گشتم پیدا نکردم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      هنوز برای سال تحصیلی جدید لیستی از ظرفیت دانشگاه ها و درصد بورس ها اعلام نشده اما برای یکی دو ماه آینده پیگیر باشید

  7. Samaneh گفت:

    سلام من لیسانس عمران دارم و می خوام برای پزشکی در ترکیه اقدام کنم دبیرستان هم رشتم معماری بوده لطفا راهنماییم کنید .ممنونم

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید برای تحصیل در مقطع ارشد در دانشگاه های دولتی و کم هزینه ترکیه اقدام کنید

      1. samaneh گفت:

        دوست عزیز من نمیخوام ارشد بگیرم در مورد بورسیه پزشکی پرسیدم ایا شرایطشو دارم ؟

        1. داوری گفت:

          برای پزشکی خوندن اگر در آزمون ورودی دانشگاه های دولتی قبول یشید میتونید کم هزینه پزشکی رو در دانشگاه های دولتی بخونید

  8. فائقه منظور گفت:

    سلام
    میخواستم بپرسم من که الان علوم آزمایشگاهی میخونم میتونم در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه بورس بگیرم و رشته پزشکی رو ادامه بدم؟ اگر تمام آزمون ها رو شرکت کنم و نمره قابل قبول رو بگیرم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      منظورتون رو متوجه نمیشم که در مقطع ارشد بورس بگیرید پزشکی بخونید یعنی چی؟ لطفا منظورتون رو دقیق تر بفرمائید تا بهتر راهنماییتون کنم

  9. روشنک گفت:

    سلام میخواستم ببینم اگه یه نفر به انگلیسی و ترکی تسلط کامل داشته باشه(نمره تافل و تومرش خوب باشه), فارغ‌التحصیل داروسازی ایران باشه ،میانگین معدل دبیرستانش هم ۱۹.۸۷باشه ، و تو آزمونهای ورودی دانشگاه های دولتی ترکیه قبول بشه،بهش بورسیه نمیدن؟بالا گفتین دانشگاه های دولتی بورس نمیدن.

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله احتمالش کمه

  10. neda گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید حین تحصیل در ترکیه ایا مبلغی از طرف دولت به شخص دانشجو تعلق میگره یا هزینه های زندگی به جز هزینه های مربوط به تحیل و امور سلامت تماما به عهده ی خود دانشجو هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر کمکی صورت نمیگیره و تمام هزینه ها به عهده خود فرده

  11. Fbyt گفت:

    سلام ، برای استفادا از بوسیه ابن سینا در رشته دندان پزشکی محدوده سنی چقدر باید باشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      شرایطتون رو بفرمائید تا بتونم برای شما بررسی کنم

  12. nikta گفت:

    دردانشگاه های دولتی…بعد شروع به تحصیل هم هیچ شانسی برای گرفتن بورس در رشته پزشکی وجودنداره؟؟:(

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      دانشگاه های دولتی ترکیه انقدر کم هزینه است که عملا خودش بورس محسوب میشه و قبولی در اونها بسیار رقابتیه

  13. زهرا گفت:

    سلام می خواستم بدونم با دیپلم تجربی و میانگین معدل برای دهم یازدهم و دوازدهم بالای 19.5 و همین طور رتبه دو رقمی کنکور میشه بدون آزمون پذیرش شد و بورسیه هم گرفت؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بدون آزمون در ترگیه صرفا دانشگاه های خصوصی این کشور هستند که هزینه های تحصیل هم در اونها بالاست
      اما میتونید از طریق بورسیه تحصیلی در ایتالیا برای تحصیل پزشکی اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  14. مژگان گفت:

    کی باید برای بورسیه اقدام کنیم؟
    قبل از نتایج یوس؟یا بعد از قبولی و ثبت نام در دانشگاه؟
    و چه چیزایی شانس قبولی تو بورسیه رو بیشتر میکنه؟بجز سن و معدل

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای دانشگاه هایی که دولتی هستن و با یوس پذیرش میگیرن بورس نیست
      بایستی برای دانشگاه های خصوصی اقدام کرد
      ما میتونیم براتون بورس بگیریم
      برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  15. شعبانی گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای بورسیه پزشکی و دندانپزشکی:
    حداقل معدل، هزینه و ایا نیازی به مدرک زبان هست یا نه
    و ازمون ورود به دانشگاه به چه صورتیه

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید آزمون yos یا sat بدین و نیازی به مدرک زبان نیست و برای بورسیه بعد از ورود به دانشگاه اقدام کنید

  16. اسمعیلی گفت:

    ممنون. حتما‌ تماس میگیریم و از راهنماییتون استفادهذ میکنیم.

  17. اسمعیلی گفت:

    بنظرتون کسی که مدرک دیپلم تجربی داره و معدلش خوبه دانشگاههای خارج کجا براش خوبه. آلمان هم میگن اوکرذاین هم میگن.

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خیلی گزینه های زیادی هست و سوالتون کلیه پیشنهاد میکنم با شماره های موسسه برای مشاوره تماس حاصل فرمایید

  18. غلامرضا4 گفت:

    میشه با مدرک سیکل توی کانادا ویزا برای کار گرفت؟ کانادا مدارک چی میخاد؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب ویزای کار کانادا به صورت امتیاز بندی هست و متاسفانه مدرک سیکل امتیازی ندارد اما باید دید از شرایط دیگری چون داشتن مدارک فنی حرفه ای مدرک زبان سن سابقه کار امتیاز دارید یا نه برای اطلاعات دقیق تماس حاصل فرمایید

  19. توحیدی گفت:

    ویزای توریستی ترکیه چند ساله و‌با چه قیمتی؟ و میشه با اون تو اروپا اقامت کرد؟ مرسی

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام خدمت شما خیر با یزای توریستی نمیتوان اقامت اروپا گرفت و عمدتا تا ۹۰ روز بیشتر نمیباشد برای اخذ اقامت باید ویزایی به غیر از ویزای توریستی اقدام نمایید، برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *