ویزای تحصیلی

بورس تحصیلی ارمنستان

بورس تحصیلی ارمنستان

اعطای بورس تحصیلی ارمنستان در برخی موارد تحت کنترل وزارتهای گوناگون میباشد اما به طور کلی مسئولیت اعطای آن به عهده وزارت آموزش و علوم است. در حدود 26 موسسه آموزش عالی در این کشور وجود دارد که بعضی از آن ها از سوی دولت جمهوری ارمنستان مشغول ارائه خدمات تحصیلی مانند بورس تحصیلی به متقاضیان می ­باشند، همچنین تنها دانشگاه­ های دولتی، آموزش عالی را ارائه نمی­ دهند و دانشگاه ­ها و موسسات خصوصی و آکادمی­ های غیر دولتی نیز در این مورد فعالیت مناسبی دارند.

کشور ارمنستان با نام رسمی جمهوری ارمنستان با کشورهای گرجستان، ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان همسایه می­ باشد و مساحت این کشور در حدود 30 هزار کیلومتر مربع و جمعیت مردم ارمنستان در حدود 3 میلیون نفر می­ باشد. از جمله شهرهای مهم کشور ارمنستان، می توان به ایروان، شهر گیومری و شهر وانادزور اشاره کرد، از نکات قابل توجه، گردشگری این کشور می باشد که یکی از منابع اصلی درآمد این کشور و نقش مهمی در اقتصاد این کشور، ایفا می­ نماید. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اطلاع رسانی در مورد روش­ های اخذ بورسیه تحصیلی در کشور آفریقای جنوبی به متقاضیان می ­باشد.

شرایط بورسیه تحصیلی در ارمنستان

رشته ­های مختلفی نظیر علوم اجتماعی، تکنولوژی، فرهنگ و غیره در دانشگاه­ های کشور ارمنستان تدریس می ­شوند و فرصت­ های پژوهشی مناسب را برای متقاضیان تحت بورسیه، مهیا می نماید. موسسات گوناگون اکثراً در عرصه ­های علوم، اقتصاد و فرهنگ، بورسیه تحصیلی اعطا می ­نمایند اما دانشگاه ­ها، بورس تحصیلی ارمنستان را در سطح گسترده ­ای ارائه می­دهند، همچنین موسسات آموزش عالی این کشور، معمولاً مختار می باشند و این مورد باعث می ­گردد که در هزینه بودجه و اعطای کمک هزینه­ های تحصیلی، مستقل رفتار نمایند.

بورسیه تحصیلی و کمک هزینه ­های تحصیلی کشور ارمنستان از منابع غیر دولتی استفاده می­ نمایند، مبالغ و شهریه ­های دریافتی صرف اعطای بورسیه تحصیلی دانشگاه ­های این کشور به متقاضیان داخلی و خارجی می­ گردد. دانشگاه ­های مختلف در اعطای بورسیه تحصیلی به متقاضیان، مختار می ­باشند، تحصیلات تکمیلی در این کشور به طور تمام وقت، پاره وقت و آموزش آنلاین است، همچنین تحصیل تمام وقت در حدود 20 الی 22 هفته طول خواهد کشید و هر سال تحصیلی شامل 2 ترم می­ باشد.

انواع بورس تحصیلی ارمنستان

توافقاتی در نظام داخلی کشور ارمنستان در زمینه عطای بورس به دانشجویان بین المللی صورت گرفته است، متقاضیان بین المللی قادر خواهند بود از بورس­ های تحصیلی با واجد شرایط بودن، استفاده نمایند. برخی از انواع مهم بورس تحصیلی ارمنستان به شرح زیر می­ باشد:

انواع بورس تحصیلیتوضیحات
نوع اولبورس دولت جمهوری ارمنستان بر طبق توافق نامه امضا شده دولت این کشور است، ارمنستان خود را متعهد کرده است تا به متقاضیان بین المللی در صورت واجد شرایط بودن، بورس اعطا نماید، همچنین این نوع بورس کلیه هزینه ­های زندگی دانشجوی متقاضی را تأمین می­ نماید.
نوع دوم بورس تحصیلی مبتنی بر معاف از پرداخت شهریه تحصیلی می­ باشد، وزارت داخلی کشور ارمنستان مرجع این بورس است. دانشجو با کسب این بورس قادر خواهد بود اکثر هزینه­ های دانشجویی را صرفه جویی نماید، همچنین این بورسیه تنها شهریه تحصیلی را مورد پوشش قرار می­دهد و هزینه­ های زندگی بر عهده متقاضی خواهد بود.
نوع سومبورسیه برای متقاضیان 70 کشور دنیا می­ باشد که شهریه برای آنها رایگان خواهد بود، این نوع بورسیه با نوع دوم تفاوت زیادی ندارد و تنها فرق آن این است که دولت ارمنستان به متقاضیان گروه خاصی از کشورها این نوع بورس را اعطا می ­نماید.

انواع بورس تحصیلی ارمنستان

مدارک لازم برای درخواست بورس تحصیلی ارمنستان

کشور ارمنستان از جمله کشورهایی است که دانشجویان ایرانی فراوانی دارد و این افراد قادر خواهند بود از بورس­ های تحصیلی ذکر شده استفاده نمایند. متقاضیان می ­بایست برای اخذ هر کدام از بورس ­های تحصیلی ذکر شده یا دیگر بورسیه ­های تحصیلی این کشور بر طبق مقررات، درخواست خود را اعلام نمایند. مدارک لازم در اغلب موارد برای درخواست بورس تحصیلی ارمنستان به شرح جدول زیر می ­باشد:

  • سوابق تحصیلی
  • مدرک زبان
  • ریز نمرات در مقاطع تحصیلی قبلی
  • دلایل توجیه کننده پرداخت بورس مانند سوابق درخشان علمی، اهداف تحقیقاتی و مانند آن

بورس­ های خاص برخی دانشگاه های ارمنستان

در هنگام نظارت اعطای بورس تحصیلی ارمنستان، رشته ­های کارشناسی مطالعات ارمنی، آموزش و هنر در اولویت ارائه بورسیه تحصیلی قرار خواهند گرفت، 3 نوع از بورس ­های خاص بعضی از دنشگاه­ های این کشور، به شرح زیر می باشد:

  • بورس تحصیلی دانشگاه ملی اکواریان: دانشگاه ملی اکواریان، هر ساله 16 بورس تحصیلی اعطا می­ نماید، متقاضیان برای اخذ این بورس تحصیلی می­ بایست برنامه درخشان تحصیلی، سابقه فعالیت­ های اجتماعی و عمومی خود را اثبات نمایند و این بورسیه تحصیلی به افرادی اعطا می ­گردد که علاوه بر زندگی علمی، زندگی اجتماعی مناسبی داشته باشند.
  • بورس تحصیلی دانشگاه آمریکایی: این دانشگاه کشور ارمنستان برای پشتیبانی مالی از متقاضیان دانشجو، طرح ­هایی برای تعهدات مالی دارد که همه دانشجویان واجد شرایط از کمک هزینه­ های تحصیلی بهره خواهند برد. بورسیه­ های تحصیلی دانشگاه آمریکایی به نام کمک­ های اهدایی خصوصی به متقاضیان ویژه اعطا می ­شود، همچنین این دانشگاه کمک­ هزینه ­هایی برای تخفیف شهریه از 20% الی 90% به متقاضیان اعطا می ­نماید.
  • بورس تحصیلی دانشگاه بین المللی اوراسیا: در دانشگاه بین المللی اوراسیا، فرصت­ های زیادی برای پوشش شهریه و هزینه ­های زندگی دانشجویان وجود دارد، بورس Turpanjian این .دانشگاه بر طبق وضعیت اجتماعی متقاضی اعطا می­ گردد

شرایط اخذ بورس تحصیلی ارمنستان

از دیگر بورس­ های تحصیلی دانشگاه بین المللی اوراسیا می­ توان به سنت جانز و آدوریان اشاره کرد که کلیه شهریه­ های دانشگاه را پوشش می­ دهند، ذکر این نکته نیز لازم می­ باشد که هزینه­ های تحصیل در کشور ارمنستان در حدود 1800$ الی 4000$ (دلار آمریکا) می­ باشد. اخذ بورس تحصیلی ارمنستان بر طبق قوانین و مقررات دولت این کشور برای دانشجویان واجد شرایط زیر امکان پذیر است:

  • در زمینه ­های علمی، توانایی­ های خود را به اثبات رسانده باشند.
  • اثبات فعالیت های اجتماعی
  • اثبات عدم توانایی مالی

بورسیه ­های تحصیلی این کشور برای دانشجویان ایرانی نیز در دسترس می­ باشد و به طور کلی می­ توان گفت هزینه ­های تحصیل و زندگی در ارمنستان بسیار مناسب است و دانشجویان مقطع دکترا به آسانی می­ توانند بورسیه تحصیلی را اخذ نمایند. افرادی که تمایل به تحصیل در ارمنستان و اخذ بورس تحصیلی ارمنستان را دارند نیز می توانند با وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *