ویزای تحصیلی

بورس تحصیلی در اوکراین

بورس تحصیلی در اوکراین

در سالهای اخیر تحصیل در اوکراین به دلیل دانشگاه های معتبر آن بسیار پرطرفدار شده است؛ چون اوکراین برای دانشجویانی که استعداد تحصیلی خوب اما تمکن مالی ضعیفی دارند امکان اخذ بورس تحصیلی در اوکراین را فراهم نموده است. در خصوص اوکراین می توان بیان نمود که در قلب اروپای شرقی وجود دارد و از نظر قدمت و تاریخ سکونت انسان به 4500 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. از نظر زیرساخت‌ های گردشگری و اقتصادی شرایط بسیار مطلوبی دارد. همچنین در رتبه بندی سازمان جهانی گردشگری اوکراین توانست رتبه هشتم را به خود اختصاص دهد. این مقاله در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و به منظور راهنمایی علاقه مندان نگارش شده است.

شرایط اخذ بورس تحصیلی در اوکراین در 2022

طی سال‌ های گذشته شرایط بسیار خوبی از منظر سطح تحصیل و هزینه های پایین زندگی در اوکراین به وجود آمده است که بسیاری از افراد را ترغیب میکند تا به این کشور به عنوان یکی از گزینه‌ های خود برای مهاجرت فکر کنند. بورسیه تحصیلی در اوکراین به معنای آموزش‌ رایگان است اما لازم است مد نظر داشته باشید برای رشته‌ هایی که زیر مجموعه رشته های پزشکی و مهندسی هستند به دلایل مختلف در اوکراین بورسیه تحصیلی صادر نمی شود و همینطور دانشجویان خارجی که خارج از برنامه بورسیه به این کشور مهاجرت کرده‌ اند هرگز کمک هزینه مالی دریافت نمی کنند.

به طور کلی هزینه تحصیل در اوکراین در سال 2022 پایین‌ می باشد اما دانشجویانی که بورسیه می گیرند می توانند از 40% مزایای کمک هزینه تحصیل و زندگی بهره‌ مند شوند. برای اخذ بورس تحصیلی در اوکراین باید توانمندی های خود در زمینه تحصیلی و ابتکار خود را در زمینه های کارآفرینی ثابت کنید و همچنین باید با سایر دانشجویان و اساتید رفتار شایسته ای داشته باشید.

یکی از مراکزی که کمک های مالی تحصیلی زیادی به دانشجویان اعطا میکند مرکز مطالعه و درمان اوکراین می باشد. این بورسیه میتواند تا 20% از مبلغ شهریه دانشگاه را برای دانشجویان کاهش دهد. خوب است بدانید اکثر رشته های تحصیلی که در اوکراین بورس تحصیلی دریافت می کنند در زمینه ورزشی، علمی و هنری می باشند. همواره اگر شما دانشجوی پر تلاش باشید می توانید برای پرداخت مخارج زندگی خود به صورت نیمه وقت در کارهای دانشجویی اوکراین فعالیت داشته باشید. با توجه به حقوق های پرداختی در این کشور این مبالغ می‌ تواند تا حدودی هزینه های زندگی شما در اوکراین را پوشش بدهد. حتی می توانید پس از فارغ التحصیلی برای تابعیت و اقامت اوکراین در خواست دهید.

مزایا و معایب بورس تحصیلی در اوکراین

بزرگترین مزیت بورس تحصیلی در اوکراین این است که شما می توانید با هزینه ای اندک در این کشور و در دانشگاه های با کیفیت و برتر به تحصیل بپردازید و آینده را برای خود درخشان کنید. دیگر مزیت قابل توجهی که بورس تحصیلی کشور اوکراین دارد این است که ویزای شنگن اروپا همراه با بورس تحصیلی برای دانشجویان قابل اخذ است و به شما امکان می‌دهد که در کنفرانس های بین المللی هنری و علمی در تمام کشورهای اروپایی شرکت کنید. با اخذ بورس تحصیلی در اوکراین شما از پرداخت مالیات بر درآمد معاف می شوید و می توانید از بیمه سلامت بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای استفاده کنید.

از بزرگترین معایب اخذ بورس تحصیلی در اوکراین این است که بورسیه های تحصیلی این کشور تمام مخارج و هزینه های زندگی و تحصیل دانشجویان را پوشش نمی دهد، بنابراین لازم است قبل از اقدام برای مهاجرت تحصیلی به کشور اوکراین، هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور را با میزان درآمد خانواده خود مقایسه کنید. زیرا با توجه به ارزش پول کشور اوکراین همین درصد کم از هزینه ها که توسط بورسیه پوشش داده نمی شود برای زندگی در این کشور هزینه زیادی می باشد.

طی سال‌ های اخیر مشکلات اقتصادی فراوانی که در کشور اوکراین به وجود آمد باعث کاهش بودجه در بخش دانشگاهی این کشور شد. از این جهت تعداد بورسیه ها توسط کشور اوکراین کاهش پیدا کرد و تنها به دانشجویانی که دارای رزومه تحصیلی و شرایط علمی فوق العاده ای می باشند تعلق می گیرد. برای اخذ بورسیه تحصیلی اوکراین است که در رشته ای که تحصیل کرده اید دقیق شده و اقدام به انجام تحقیقات و اکتشافات نوین علمی کنید تا بتوانید در این شرایط اقتصادی سخت اوکراین، دانشگاه‌ ها را برای جذب خود قانع کنید.

مزایا و معایب بورس تحصیلی در اوکراین

بورسیه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در اوکراین

دوره لیسانس در کشور اوکراین معمولا کمتر از 4 سال زمان می برد زیرا کشورهای دیگر اروپایی این دوره تحصیلی از ارزش تحصیلی پایین تری برخوردار است. به دانشجویان توصیه می شود برای بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا به کشور اوکراین مهاجرت کنند. به طور کلی برای اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی لازم است ترجمه مدارک دبیرستان خود را به همراه گواهی سلامت و یک نامه انگیزشی به دانشگاه مورد نظرتان تحویل دهید.

در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به این دلیل که کشور اوکراین به دانشجویان زیادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بورس تحصیلی اعطا می‌ کند، شرایط برای ایرانیان کمی سخت می شود. به علاوه سخت گیری ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به خصوص در دانشگاه های پزشکی اوکراین بسیار بیشتر از مقطع کارشناسی می باشد. اما با این حال، وجود داشتند دانشجویانی که توانستند با تلاش و کوشش بسیار و انجام تحقیقات علمی ارزشمند بورس تحصیلی کشور اوکراین در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا دریافت کنند.

بررسی هزینه های زندگی در اوکراین

به طور کلی دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی می‌توانند در بخشی از اوقات زندگی خود به صورت پاره وقت و با توجه به مجوز کار دانشجویی به کار و کسب درآمد در کشور اوکراین بپردازند. دانشجویان در مقاطع مختلف می‌توانند 20 ساعت در هفته برای کار اختصاص دهند. با توجه به متوسط پرداخت حقوق در اوکراین که بین 3€ تا 5€ (یورو) برای هر ساعت می باشد این مبلغ می‌ تواند بخشی از هزینه‌ های زندگی شما در این کشور را تامین کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه امور مهاجرتی و اخذ انواع ویزا همواره می توانید با کارشناسان متخصص و با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *