ویزای تحصیلی

اخذ بورسیه تحصیلی در هلند

اخذ بورسیه تحصیلی در هلند

اخذ بورسیه تحصیلی در هلند در سال 2024 از بحث های داغ برای متقاضایان تحصیل است که در این نگارش ما، ابعاد مختلف آنرا بررسی میکنیم. از انواع مختلف بورس های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در هلند وجود دارد. این بورسیه ها برای سطوح تحصیلی مختلف، برای رشته های تحصیلی و برای دانشجویان از هر کشوری از سرتاسر جهان است. علاقه مندان به تحصیل در هلند را به مشاوره با وکلا و کارشناسان با سابقه و زبده در عرصه مهاجرت و اقامت در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دعوت می کنیم.

  • شرایط بورسیه هلند برای ایرانیان چیست؟
  • بهترین بورس هلند کدام اند؟
  • کدام دانشگاه های هلند بورسیه ارائه می دهند؟
  • شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در هلند چیست؟

هلند یکی از کشور های با کیفیت و ثروتمند عضو در اتحادیه اروپا و حوزه شنگن و با 17 میلیون جمعیت شانزدهمین کشور پرجمعیت در جهان است . 4شهر بزرگ هلند عبارتند از آمستردام، روتردام، لاهه و اوترخت. آمستردام پرجمعیت ترین شهر و پایتخت رسمی کشور است، در حالی که شهر لاهه مقر کل کابینه و دادگاه عالی ایالات متحده است. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا، منطقه یورو، G10، ناتو، OECD، WTOو همچنین بخشی از منطقه شنگن و اتحادیه سه جانبه بنلوکس است. این کشور میزبان چندین سازمان بین‌ دولتی و دادگاه‌ های بین‌ المللی است که مرکز بسیاری از آن‌ ها در لاهه است، که در نتیجه به عنوان «پایتخت قانونی جهان» معروف است.

خوب است بدانید که کشور هلند با هدف جذب استعداد های خارجی در راستای تقویت جایگاه دانش علمی و اقتصادی و سیاست های کلان تری همانند مقابله با پیری جامعه، شرایط تحصیل دانشجویان بین المللی در دانشگاه های باکیفیت و خوش رنک کشور و همچنین اعطای فرصت 1 ساله کاریابی پس از تحصیل را تسهیل نموده است . از آنجایی که هزینه تحصیل برای دانشجویان غیر اروپایی نسبتا بالاست، این کشور از طریق برنامه های موجود از اعطای بورسیه به دانشجویان با استعداد و نخبه استقبال می نماید.

انواع مختلف بورسیه تحصیلی در هلند

تمامی متقاضیانی که به دنبال دریافت بورسیه تحصیلی در هلند هستند، باید قبل از درخواست با انواع مختلف بورسیه های تحصیل در هلند به خوبی آشنا شوند. زیرا دولت هلند با همکاری دانشگاه های این کشور، برای اتباع کشورهای خارجی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل در این کشور را ندارند بورسیه های تحصیلی گوناگونی را ارائه کرده است. انواع بورسیه های تحصیلی در هلند با توجه به اهداف دانشجویان و شرایط شخصی آنها به طبف های مختلفی تقسیم شده است. به طور کلی خبر خوب این است که، فرصت های بورس تحصیلی بسیاری برای متقاضیان وجود دارد.


در جدول زیر می توانید انواع مختلف بورسیه تحصیلی در هلند را برای دانشجویان مستعد از نقاط مختلف جهان مشاهده فرمایید:

انواع مختلف بورسیه تحصیلی در هلندتوضیحات
بورسیه دانش نارنجیبورسیه دانش نارنجی که در گذشته برنامه کمک هزینه تحصیلی هلند نامیده می شد، توسط وزارت امور خارجه هلند تامین می شود.
بورسیه تعالی دانشگاه لیدندانشجویان بین المللی که به دنبال برنانه کارشناسی ارشد تمام وقت در دانشگاه لیدن هستند، می توانند برای بورسیه دانشگاه لیدن درخواست دهند.
بورسیه تحصیلی دانشگاه توئنتهاین بورسیه تحصیلی بریا دانشجویان ممتاز از کشورهای غیر اتحادیه اروپا طراحی شده است. کمک هزینه تحصیلی دانشگاه توئنته حدود 6 بورسیه تحصیلی را برای جبران هزینه های مربوط به تحصیل اعطا می کند.
بورسیه دانشگاه رادبوداین بورسیه تحصیلی برای دانشجویان با استعداد بین المللی با نتایج علمی برجسته است.
بورسیه دانشگاه اوترختاین دانشگاه بر اساس تعالی برای دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی اعطا می کند.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین بورسیه تحصیل در هلند را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین بورسیه تحصیل در هلند

هزینه تحصیل در هلند

نظام تحصیلی هلند رایگان نیست و در برخی رشته پرهزینه است به همین دلیل دانشجویان، علی الخصوص دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا، تمایل دارند بورسیه تحصیلی بگیرند. بورسیه های تحصیلی انواع مختلف دارند و بخش یا تمام شهریه دانشگاه و بعضا حتی هزینه های زندگی در هلند را نیز پوشش می دهند. اغلب این بورسیه ها مربوط به مقاطع دکترا است. متوسط شهریه دانشگاه های هلند علاوه بر رشته انتخابی و مقطع تحصیلی، به ملیت دانشجویان نیز بستگی دارد. در تصویر زیر به وضوح می توان با سطوح مختلف شهریه دانشگاه های هلند در سال 2024 برای دانشجویان اروپایی و غیراروپایی آشنا شد:

سطوح مختلف شهریه دانشگاه های هلند

ارزان قیمت ترین دانشگاه های هلند در سال 2024 عبارت هستند از:

نام دانشگاهمتوسط شهریه سالیانه به یورو
Radboud University€9800
University of Twente€8600
Utrecht University€9600
HAN University of Applied Sciences€10100

بورس های تحصیلی اعطایی دولت هلند

بورسیه های متعددی توسط EP-Nuffic، یک مرکز خدماتی جهت بین المللی سازی در آموزش هلند مدیریت و اجرا می شود که عبارتند از:

  • Holland Scholarships:این بورسیه به دانشجویان بین المللی خارج از ناحیه اقتصادی اروپا (EEA) اعطا می گردد که خواهان تحصیل در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در دانشگاه های هلند هستند. مبلغ این بورسیه تا 5000€ (یورو) می باشد که شما این بورسیه را در سال اول تحصیلی دریافت خواهید کرد. بورسیه های هلند بر روی استعداد دانشجویان تاکید می کند که به صدها دانشجوی خارجی هر ساله اعطا می شود. شاخص انتخاب بورسیه خاص هم به موسسه هلندی بستگی دارد که دانشجو درخواست می دهد. این بورسیه تحصیلی توسط وزارت آموزش، فرهنگ و علوم هلند و نیز دانشگاه های تحقیقاتی و دانشگاه های علوم کاربردی تامین مالی می شود.
  • Erasmus Mundus Scholarships in Netherlands: دانشگاه های هلند در یک تعداد از برنامه های تحصیلی مشارکت می کنند که توسط Erasmus Mundus Scholarships تامین مالی می شود. بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی امکان ادامه تحصیل در کشور هلند را می دهد. این برنامه ها از سال 2014 تا سال 2024 می باشد و به دانشجویان اتحادیه اروپا در امر تحصیل یا انجام کاری در کشورهای اتحادیه اروپا برای دوره زمانی بین 3 الی 12 ماه کمک می کند.

بورسیه تحصیلی اعطایی کالج و دانشگاه های هلند

کمک هزینه هایی که در کشور هلند به دانشجویان در حال تحصیل در کالج ها و دانشگاه ها اعطا می کنند، متعدد است که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود. در زیر به برخی بورس های تحصیلی که توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هلند حمایت می شوند اشاره می شود. شرایط درخواست و نیازمندی ها برای بورسیه از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است اما عموما معیار دانشگاه های هلند برای اعطای بورسیه بر مبنای صلاحیت و شایستگی خود دانشجو است:

  • Leiden University Excellence Scholarships
  • University of Maastricht High Potential Scholarships
  • Radboud University Scholarship Programme
  • Utrecht University Excellence Scholarships
  • Erik Bleumink Scholarships at University Groningen
  • TU Delft Excellence Scholarships
  • Amsterdam Excellence Scholarships
  • University of Twente Scholarships
  • VU University Amesterdam Fellowship Program
  • Hague World Citizen Scholarship

نیازمندی های اخذ بورسیه تحصیلی در هلند

شرایط و نیازمندی های درخواست بورس تقریبا در همه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هلند یکسان و مشابه است و متقاضیان اخذ بورس تحصیلی بایستی که تامین آن شرایط را به هنگام درخواست مدنظر خود قرار دهند:

  • تابعیت برای غیراتحادیه اروپا باشد.
  • شما متقاضی یک برنامه لیسانس یا فوق لیسانس تمام وقت در یکی از دانشگاه های هلند باشید.
  • نیازمندی های خاص دانشگاه منتخب را (نظیر سن، ملیت، زبان و غیره) تامین می کنید.
  • مدرکی از دانشگاه دیگری از هلند نداشته باشید.
  • مجوز معتبری در خصوص اقامت تحصیلی در هلند داشته باشید.

مدارک لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی در هلند

ارائه مدارک به صورت کامل و دقیق، شانس دریافت بورسیه را تضمین می کند. از مدارک لازم برای درخواست بورسیه تحصیلی در کشور هلند عبارتند از:

  • نسخه مکتوب از فرم درخواست آنلاین تکمیل شده
  • کپی مورد تایید از نسخه پذیرش دانشگاهی شامل درجه تحصیلی
  • کپی مورد تایید از دانشنامه دانشگاه
  • مدرک مهارت زبانی (IELTS /TOEFL /CAE /CPE)
  • 2 نامه ارجاعی نوشته شده توسط ريیس دانشگاه، استاد یا ناظر دانشگاهی
  • انگیزه نامه اخذ کمک هزینه تحصیلی یا بورسیه تحصیلی
  • برنامه کلاسی/ آموزشی

مدارک لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی در هلند

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در هلند

جدا از تامین مالی تحصیلی، شیوه های دیگری وجود دارند که متقاضی با توسل به آنها می تواند، برای تحصیلات در هلند کمک مالی دریافت کند. این امر شامل بورس های تحصیلی نیز می شود. همچنین کمک هزینه های تحصیلی مختلفی وجود دارند که برای دانشجویان بین المللی ای پیشنهاد می شوند که خواهان تحصیل در هلند هستند. برخی از آنها به سطح مطالعه (دوره های کوتاه، لیسانس، فوق لیسانس، دکترا) تابعیت و یا رشته تحصیلی بستگی دارند.

از آنجایی که لازم نیست که بورسیه تحصیلی را بازپرداخت کنید، این امر می تواند روش نسبتا ساده ای برای دریافت اعتبار و کمک مالی برای تحصیل شما بشمار رود. همچنین لازم به توضیح نیست که بورس های تحصیلی می تواند موفقیت های دانشگاهی شما را هم نشان بدهد. اخذ بورسیه تحصیلی در هلند پروسه ساده ای است که شما با آگاهی از شرایط خود می توانید به راحتی برای اخذ آن درخواست دهید. اما توجه کنید که نیازمندی های درخواست بورسیه که همان مقطع تحصیلی و تابعیت شما است باید که در حین درخواستتان رعایت شود.

اخذ بورسیه تحصیلی هلند در سال 2024

بورسیه تحصیلی هلند برای دانشجویان بین المللی خارج از اروپا طراحی شده است که می خواهند مدرک کارشناسی تمام وقت یا مدرک کارشناسی ارشد در هلند را انجام دهند. در سال 2024 کمک هزینه 5000€ (یورو) است که در اولین سال تحصیلی به شما داده می شود. الزامات عبارتند از داشتن ملیتی غیر اروپایی و عدم داشتن مدرک درجه اول از هلند.

  • بورسیه آزادی: این کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویانی است که از کانادا می آیند و مایل به تحصیل در هلند برای 3 تا 12 ماه هستند. این می تواند در قالب یک ترم یا سال مبادله ای باشد. متقاضیان می توانند یک بار بخشی از 2350€ (یورو) دریافت کنند. علاوه بر این، می توانند بلیطهای بازگشت از کانادا به هلند، توسط خطوط هوایی کی.ال.ام هلند را دریافت نمایند.
  • بورسیه آینده: این بورسیه تحصیلی هلند مربوط به مقطع کارشناسی ارشد و مربوط به کشورهای هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، بلغارستان، چک، یونان، مجارستان،لهستان، رومانی، اسلواکی، اسپانیا و ترکیه است. مبلغ کل تخصیص یافته به این طرح 5000€ (یورو) می باشد. متقاضی می باید در یکی از دانشگاه های تحقیقاتی هلند در امور مالی، مدیریت ریسک یا اقتصاد تحصیل کنید.

متقاضی همچنین نیاز به حداقل امتیاز 7 از 10 در دوره لیسانس دارد. علاوه بر این، وی باید نسل اول آکادمیک در خانواده اش باشد یعنی هیچ یک از والدینش تحصیلات دانشگاهی نداشته باشند. دانشجویان از ترکیه کمک هزینه تحصیلی بیشتر از 17000€ (یورو) دریافت می کنند. این شامل هزینه تحصیل در دانشگاه است. از آنجا که ترکیه یک کشور غیر اروپایی است، دانشجویان باید هزینه تحصیلات بالاتر پرداخت کنند. به همین دلیل است که کمک هزینه بیشتر است.

شرایط بورسیه تحصیلی هلند

برای این که فرد متقاضی بتواند از بورسیه تحصیلی در این کشور بهره مند شود، لازم است که واجد چند شرط ذیل باشد:

شرطتوضیحات
رزومه تحصیلی چشمگیراین رزومه شامل نمرات تحصیلی بالا، سوابق پژوهشی، شرکت در همایش های علمی، ارسال مقالات و سخنرانی در سمینارها و یا هر چیز دیگری از این قبیل می باشد.
کسب مقام علمیکسب مقام در مسابقات علمی و دریافت تقدیرنامه از مجامع بین المللی نقش بسیار تاثیر گذاری خواهد داشت.
تسلط بالا به زبان خارجهتسلط بالا به زبان خارجه که موجب برقراری بهتر و بیشتر و عمیق تر می گردد، نقش مهمی دارد. دانشجویی که تسلط بیشتری بر زبان خارجه دارد، امکان مطالعه و تحقیق بیشتری خواهد داشت و این درصد موفقیت او را بالا خواهد برد.
توصیه نامه اساتیدتوصیه نامه اساتید سابق در راستای تایید استعدادها و توانایی های دانشجویی متقاضی دریافت بورس تحصیلی، نقش مهمی در موفقیت وی خواهد داشت. بهتر است که این توصیه نامه از حداقل دو، سه نفر از اساتید صاحب نام صادر گردد.

مزیت تحصیل در کشور هلند

تحصیل در کشور هلند بسیار پرطرفدار است. از مزیت های تحصیل در کشور هلند عبارتست از:

  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • عدم محدودیت سنی
  • اقامت پس از تحصیل به میزان یک سال
  • تسلط 90% مردم این کشور به زبان انگلیسی و عدم نیاز به زبان هلندی برای کار
  • ورود به بازار کار جهانی
  • اخذ اقامت پس از 5 سال
  • تبدیل ویزای تحصیلی هلند به ویزای کاری

بورس تحصیلی دانشجویان مستعد آمستردام هلند در سال 2024

بورسیه دانشجویان مستعد آمستردام تنها به دانشجویان نخبه تعلق خواهد گرفت. این دانشجویان باید حتما غیر اروپایی باشند و در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنند. این بورسیه تحصیلی به صورت 25000€ (یورو) کامل پرداخت می شود و هزینه های تحصیل و زندگی را پوشش می دهد. جهت کسب اطلاعات در باب دانشگاه های هلند به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید.

شمار بورس تحصیلی هلند در سال 2024 به 196 می رسد. درصد قابل توجهی از این کمک هزینه های مالی به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می گیرد. دانشجویان مقطع کارشناسی نیز شانس کمی برای دریافت بورسیه خواهند داشت.

همه ساله بورس ها و کمک هزینه های تحصیلی متعددی توسط دولت و سازمان های هلندی و نیز توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به دانشجویان بین المللی پیشنهاد می شود و راحتی و سهل الوصول بودن این موضوع، اخذ بورسیه تحصیلی در هلند را به یکی از عوامل جذب اکثر متقاضیان تحصیل در اروپا تبدیل نموده است.

بورسیه تحصیلی هلند

بورسیه تحصیلی NL، که قبلا به عنوان بورسیه هلند شناخته می شد، توسط وزارت آموزش، فرهنگ و علوم هلند همراه با دانشگاه های تحقیقاتی هلند و دانشگاه های علوم کاربردی تامین می شود. این بورسیه برای دانشجویان بین المللی خارج از منطقه اقتصادی اروپا (EEA) در نظر گرفته شده است که می خواهند مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد خود را در هلند بگذرانند.  همه درخواست ها باید تا 1 می 2024 دریافت شوند. AHK حق دارد ثبت نام نامزدهایی را که شرایط لازم را ندارند رد کند. در رابطه با تحصیل و زندگی و کار در هلند علاقه مندان می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایند.

سوالات متداول در باب بورسیه تحصیلی هلند

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب بورسیه تحصیلی هلند می باشیم:

  • شرایط بورسیه تحصیلی هلند چیست؟ رزومه تحصیلی چشمگیر، کسب مقام علمی، تسلط بالا به زبان خارجه و توصیه نامه اساتید.
  • مدارک لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی در هلند چیست؟ نسخه مکتوب از فرم درخواست آنلاین تکمیل شده، کپی مورد تایید از نسخه پذیرش دانشگاهی شامل درجه تحصیلی، کپی مورد تایید از دانشنامه دانشگاه، مدرک مهارت زبانی (IELTS /TOEFL /CAE /CPE)، 2 نامه ارجاعی نوشته شده توسط ريیس دانشگاه، استاد یا ناظر دانشگاهی، انگیزه نامه اخذ کمک هزینه تحصیلی یا بورسیه تحصیلی و برنامه کلاسی/ آموزشی
5/5 - (78 امتیاز)

12 دیدگاه برای “اخذ بورسیه تحصیلی در هلند

  1. Farnaz گفت:

    سلام
    من در هر سه مقطع، ادبیات فارسی خوندم. با توجه به اینکه لیترچر (ادبیات) در بسیاری از دانشگاه های دنیا ذیل آرت (َArt) کتگورایز میشه، امکان پذیرفته شدنم برا ارشد عکاسی در هلند چقدر هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این موضوع حتما باید به صورت تخصصی بررسی بشه. لطفا با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند

  2. معصومه گفت:

    سلام وقتتون بخیر من میخواستم برای دوره ی کارشناسی تو هلند بورسیه بگیرم معدل دیپلمم بالای۱۹و معدل دوره کاردانی دانشگاهم بالای۱۸هست،با داشتن مدرک ایلتس و نمره خوب چقدر احتمال داره موفق بشم؟خواهرم هم ساکن هلند هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در مقطع کارشناسی بورسیه گرفتن در هلند بسیار سخت هست. سیستم بولونیا توی کشور هلند برقرار میشه و تحصیلات دانشگاهی توی این کشور به سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تقسیم میشه.

  3. تانیا گفت:

    سلام وقتتون بخیر،اگر قصد گرفتن بورسیه تو مقطع کارشناسی تو رشته ی طراحی لباس رو داشته باشم،داشتن پورتفولیو کمک میکنه؟
    چون مدرک لیسانسم غیر مرتبط و نمرات دبیرستانمم تعریفی نداره ،ممنون میشم جواب بدین

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر مدرک لیسانستون غیرمرتبطه امکان اخذ پذیرش در این کشور بسیار کمه ضمن اینکه در هلند بر روی بورس حساب نکنید اما رزومه شما برای ایتالیا که مهد مد و فشن هست با پورتفولیو میشه اقدام کرد و پذیرش گرفت ضمن اینکه شانس بورس رو هم خواهید داشت

  4. saqar گفت:

    سلام وقت بخیر میخواستم بپرسم اگه فردی مدرک آیلتس با نمره بالاتر از 6 داشته باشه و معدل دیپلمشم بالا باشه و چندترمی توی دانشگاهی مثل دانشگاه تهران درس خونده باشه با این موارد میتونه برای مقطع کارشناسی دانشگاه تونته بورسیه تحصیلی بگیره و اینکه برای این موضوع باید حضوری به دانشگاه مراجعه کنیم؟ تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      امکان اخذ پذیرش وجود داره اما امکان اخذ بورس در این مقطع کار راحتی نیست

  5. R گفت:

    سلام من میخوام بعد کنکور دادن تو ایران با مدرک لیسانس به هلند برم و البته بورسیه بگیرم اینم بگم عمه ی من آنجا اقامت داره و آیا میتونه کمکی باشه برای من؟دولت هزینه های منو تامین میکنه؟چطوری میتونم بورسیه دانشگاه آمستردام هلندو بگیرم؟برای رشته ی تجربی

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      عمه ی شما نمیتونه در بحث مهاجرت به شما کمکی بکنه
      اما مهاجرت تحصیلی شما بستگی به روزمه تون داره به همین خاطر خوب درس بخونید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  6. Raha گفت:

    وقت بخیر، سوالی داشتم در مورد مهاجرت تحصیلی ایا تحصیل در دوران دبیرستان امکان پذیر هست؟؟ خواهر بنده ایران هستن در دوره دبیرستان وداشتن زبان انگلیسی ایا امکان داره برایه گرفتن ویزای تحصیلی اقدام کرد بنده خودم ساکن هلند هستم ممنون میشم پاسخ سوال بنده رو بدین با تشکر

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما موسسه ما برای هلند ویزاهای مقاطع دانشگاهیو میگیره و برای دبیرستان کانادا، انگلیس، مجارستان و ترکرو اقدام میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *