مهاجرت

اقامت نیوزلند

اقامت نیوزلند

اخذ اقامت نیوزلند مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است، دلیل آن هم رشد اقتصادی خوب، آب و هوای معتدل و شرایط زندگی بسیار خوب می باشد. برای مهاجرت به این کشور و اقامت نیوزلند طرق مختلفی وجود دارد. متقاضیان باید با توجه به شرایط خود بهترین راه را برای مهاجرت به این کشور انتخاب نمایند تا بتوانند در طول مدت کوتاهی اقامت نیوزلند را به دست آورند. برای انتخاب بهترین راه مهاجرت می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا در طول مهاجرت با مشکل مواجه نشوید.

  • شرایط دریافت اقامت نیوزلند از طریق تحصیل چیست؟
  • چه کسانی می توانند اقامت نیوزلند را به دست آورند؟
  • ساده ترین مسیر دریافت اقامت کشور نیوزلند در چیست؟
  • هزینه هایی که باید برای دریافت اقامت نیوزلند پرداخت کرد؟

راه های مهاجرت به کشور نیوزلند در 2023

همان طور که پیش تر بیان شد برای مهاجرت به این کشور در سال 2023 راه های مختلفی وجود دارد. در ادامه به معرفی این راه ها می پردازیم.

  • مهاجرت به کشور نیوزلند از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت
  • مهاجرت به کشور نیوزلند از طریق تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی
  • مهاجرت به نیوزلند از طریق ازدواج با تبعه این کشور
  • مهاجرت از طریق کار در نیوزلند

جهت ارائه درخواست مهاجرت به این کشور متقاضیان باید دارای شرایطی باشند. این شرایط کلی می باشد و در رابطه با تمامی متقاضیان صدق می کند:

  • متقاضی باید دارای شخصیت مناسبی باشد.
  • فرد باید دارای سلامتی کامل باشد.
  • فرد باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد.
  • سن متقاضی نباید بیشتر از 56 سال باشد.
  • متقاضیان باید حداقل امتیاز را از 100 نمره کسب نمایند.

اخذ اقامت نیوزلند با سرمایه گذاری

یکی از راه های دریافت اقامت نیوزلند سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در این کشور می باشد. یکی از اهداف دولت این کشور از اجازه سرمایه گذاری متقاضیان خارجی در این کشور این است که، سرمایه به این کشور راه یابد و کمکی برای اقتصاد نیوزلند باشد. برای ثبت شرکت و کار آفرینی متقاضی باید سرمایه ای بالغ بر 100000$ (دلار نیوزلند) را داشته باشد. فرد باید بیزینس پلنی را ارائه نماید که دارای توجیه اقتصادی باشد و به نفع اقتصاد این کشور باشد. پس از آن که با طرح فرد موافقت شد می تواند اقدامات لازم را جهت ثبت شرکت در این کشور انجام دهد.

با گذشت زمان معین و پرداخت مالیات فرد می تواند اقامت دائم و سپس تابعیت نیوزلند را به دست آورد. برای سرمایه گذاری در این کشور سیستم امتیاز بندی وجود دارد، که متقاضی باید حداقل امتیاز را به دست آورد. برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود مقاله شرایط مهاجرت به نیوزلند از طریق سرمایه گذاری و کار آفرینی را مطالعه کنید.

اخذ اقامت نیوزلند با سرمایه گذاری

اخذ اقامت نیوزلند از طریق تحصیل

کیفیت آموزش در این کشور در سطح بالایی قرار دارد و نام دانشگاه های این کشور در کنار نام دانشگاه های برتر دنیا دیده می شود. متقاضیان می توانند در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ادامه تحصیل دهند. یکی از سوالات متقاضیان برای تحصیل در این کشور، هزینه های زندگی و تحصیل می باشد. برای تحصیل در این کشور باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه، اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای تحصیلی انجام دهید. هزینه های تحصیل در مقاطع دانشگاهی بدین صورت است:

مقطع تحصیلیهزینه به دلار نیوزلند
مقطع کارشناسی$18000 الی 25000$
کارشناسی ارشد$4000 تا 25000$
دکتری$12000 تا 15000$

برخی از بهترین دانشگاه های نیوزلند که فارغ التحصیل شدن از آن ها امتیاز بزرگی به حساب می آید عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های نیوزلند در سال 2023THE Ranking 2023QS Ranking 2023U.S. News Ranking 2023
University of Auckland14781134
University of Otago201184237
Auckland University of Technology251437434
University of Canterbury401270318
University of Waikato501375727
University of wellington501223515
Lincoln University Canterbury6013871033
Massey University601272522

اخذ اقامت نیوزلند با کار

یکی دیگر از روش های به دست آوردن اقامت نیوزلند، کار در این کشور می باشد. افرادی که برای ادامه تحصیل وارد این کشور شده اند می توانند پس از فارغ التحصیلی ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل تغییر دهند و در این کشور مشغول به کار شوند، همچنین متقاضیان می توانند مهاجرت کاری به این کشور را تجربه نمایند. باید بدانید ویزای کاری در انواع مختلفی ارائه می شود، که آن را ویزای تخصصی نیز می نامند. برای اخذ این ویزا شرایط امتیاز در نظر گرفته شده است. حداقل امتیازی که متقاضی باید کسب نماید 100 از 140 می باشد. برای مطالعه کامل تر می توانید به مقاله مهاجرت به نیوزلند از طریق کار مراجعه نمایید.

شرایط ازدواج در کشور نیوزلند

یکی دیگر از روش های به دست آوردن اقامت نیوزلند، ازدواج با فردی با تابعیت این کشور می باشد. برای ازدواج در کشور نیوزلند همانند سایر کشورها شرایطی وجود دارد. حداقل سن متقاضیان باید 18 سال باشد و فرد باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد و مدرک زبان IELTS: 5 را ارائه نماید. همچنین باید از مدت ازدواج آن ها یکسال گذشته باشد تا متقاضی بتواند اقدامات لازم را برای اخذ اقامت دائم این کشور انجام دهد.

متقاضیان باید قبل از انجام اقدامات لازم جهت اخذ ویزا، یکدیگر را ملاقات کرده باشند. در صورتی که متقاضیان اثبات نمایند که ازدواج آن ها واقعی است و ازدواجشان در این کشور ثبت شده باشد، فرد می تواند اقامت نیوزلند و سپس تابعیت این کشور را به دست آورد.

تبدیل اقامت به تابعیت نیوزلند

امکان تبدیل اقامت به تابعیت نیوزلند برای مهاجرین در این کشور وجود دارد. بدین گونه که افرادی که موفق به اخذ اقامت نیوزلند شده اند در صدد آن هستند تا بتوانند تابعیت نیوزلند را اخذ نمایند. زیرا همانطور که می­دانید تابعیت هر کشوری دارای مزایا و امتیازاتی است که افراد که دارای اقامت دائم هستند از آن برخوردار نمی باشند. از جمله امتیازات تابعیت کشور نیوزلند عبارتند از:

  • شخص بطور دائم می­تواند در کشور نیوزلند زندگی نماید.
  • برای انتصاب نمایندگان پارلمان نیوزلند اقدام نماید.
  • دسترسی کامل و بدون محدودیت به تحصیل در رشته های مختلف دانشگاهی در نیوزلند
  • امکان برخورداری از بورسیه های تحصیلی این کشور
  • برخورداری از تمامی امتیازات اقتصادی و مالکیتی
  • حضور بعنوان نماینده ورزشی نیوزلند در تمامی مسابقات ورزشی بین المللی

اخذ تابعیت نیوزلند

قوانین اخذ اقامت و تابعیت در نیوزلند که در سال 1977 در این کشور به تصویب رسید بدین گونه است که شهروندان کشورهای مشترک المنافع مانند انگلستان و ایرلند می­توانند درخواست اقامت و تابعیت خود را در این کشور به ثبت برسانند. در قوانین موجود در سال ذکر شده قانونی برای مدت زمان اقامت شهروندان کشورهای فوق الذکر بیان نشده بود و تنها افرادی که غیر از کشورهای بیان شده به این کشور مهاجرت نموده بودند، می بایست برای اخذ اقامت و تابعیت در نیوزلند به مدت 5 سال بطور مستمر و مداوم در این کشور حضور داشته باشند. کشور نیوزلند دارنده جز 10 کشور دارنده قدرتمند ترین پاسپورت دنیاست که اتباع دارنده آن قادر هستند به 172 کشور منجمله استرالیا، انگلستان، تمام کشور های حوزه شنگن و غیره بدون نیاز به ویزا سفر نمایند.

شرایط و راه های اخذ تابعیت و اقامت در نیوزلند

تا قبل از سال 2006 اعطای تابعیت در کشور نیوزلند بر اصل خاک بود و تمامی نوزادانی که تا قبل از تاریخ بیان شده در این کشور متولد شده بودند، می­توانستند تابعیت نیوزلند را اخذ نمایند. منظور از تابعیت بر اصل خاک نیز بدین گونه است که تمامی نوزادانی که از والدین نیوزلندی در هر جایی از جهان بدنیا بیایند، دارای تابعیت کشور نیوزلند خواهند بود. طبق قوانین تابعیت در نیوزلند تمامی افراد زیر می­توانند تابعیت این کشور را اخذ نمایند:

  • نوزادانی که در طول سال های 1949-1977 در خارج از کشور نیوزلند از پدری نیوزلندی متولد گردیده باشند.
  • نوزادانی که از سال 1978 در خارج از کشور نیوزلند از والدینی نیوزلندی متولد شده اند نیز در صورتیکه خود درخواست تابعیت این کشور را نمایند، تابعیت و اقامت در نیوزلند برای آن ها صادر خواهد گردید.
  • نوزادانی که از مادران نیوزلندی در خارج از کشور نیوزلند بدنیا آمده باشند، در صورتیکه شرایط لازم برای اخذ تابعیت و اقامت در نیوزلند را داشته باشند، می­توانند تابعیت نیوزلند را دریافت نمایند.

برای کسب اطلاعات کامل تر می توانید با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “اقامت نیوزلند

  1. امیرعلی گفت:

    بنظرتون شرایط کار مهندسی در نیوزلند بهتر از شرایط کار توی انگلستان؟ مخصوصا از نظر گرفتن ویزا و مجوز کار مهندس

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام . عرض ادب، رشته های مهندسی در کشورهایی مانند کانادا استرالیا نیوزلند آلمان اتریش و اسکاندیناوی حتی در مواردی بدون نیاز به مدرک زبان عالی هست برای اطلاعات دقیق با شماره های موسسه تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *