مهاجرت

تولد فرزند در کانادا

تولد فرزند در کانادا

کانادا و آمریکا تنها کشورهای عضو G7 هستند که اصل خاک را پذیرفته اند، به همین دلیل ایرانی ها تمایل دارند برای تولد فرزند در کانادا اقدام کنند. در این مقاله که به وسیله تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در این خصوص به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • هزینه زایمان در کانادا چقدر است؟
  • با ویزای توریستی می شود به اقامت کانادا رسید؟
  • کودک متولد در کانادا سریعا پاسپورت می گیرد؟

تعریف تابعیت و تولد در کانادا به صورت کلی

کسب تابعیت در هر کشوری توسط 2 معیار خون و خاک صورت می گیرد و بعضی از کشورها براساس در نظر گرفتن هر 2 معیار به متقاضیان گواهی تابعیت یا شهروندی ارائه می دهند. متقاضیان در صورتی می توانند در کشور مورد نظر از طریق معیار خون به عنوان شهروند محسوب شوند که مادر یا پدرشان شهروند آن کشور باشند. متقاضیان در صورتی از طریق معیار خاک شهروند یک کشور محسوب می شوند که در آن کشور به دنیا بیایند و قبل از 18 سالگی اقدام به دریافت تابعیت کنند.

اینفوگرافیک تولد در کانادا

در صورتی که افراد بخواهند تابعیت یک کشور جدید را بدست آورند، شرایط کسب تابعیت آن کشور بستگی به قوانینی که در آن کشور تعیین شده است دارد؛ این بدان معناست که در صورتی که کشور مقصد اجازه تابعیت مضاعف را به متقاضیان بدهد، متقاضیان میتوانند بدون ترک تابعیت کشور قبلی، تابعیت کشور جدید را نیز بدست آورند اما در صورتی که کشور مقصد اجازه داشتن تابعیت مضاعف را به متقاضیان ندهد، متقاضی باید تابعیت کشور قبلی خود را ترک کند. برخی از کشورها قوانین بسیار سختی برای کسب تابعیت دارند و متقاضیان باید شرایط منحصر به فردی برای کار داشته باشند.


تابعیت کانادایی و روش های اخذ آن

قانون تابعیت کانادایی قانونی ناظر بر اعطای حق شهروندی به افراد در این کشور می باشد. قانونی که مبتنی بر اصل خاک می باشد. یعنی به این معنا که فرزندان اتباع خارجی متولد خاک کانادا به طور اتوماتیکی به تابعیت کانادا درمی آیند.

در نمودار زیر می توان با انواع روش های منتهی به اخذ تابعیت کانادا (پاسپورت کانادایی) آشنا شد:

تابعیت کانادایی و روش های اخذ آن

ارزش تابعیت و تولد کانادا چیست؟

یکی از رویاهای هر مهاجری در مهاجرت به سرزمین آرزوها یعنی کشور کانادا دست یابی به تابعیت (شهروندی) کاناداست. هدفی که جزء اهداف غایی هر مهاجری نیز محسوب می شود. اما چرا تابعیت کانادا انقدر ارزشمند است؟ دلیل آن به رتبه و جایگاه پاسپورت کانادا برمی گردد. همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، پاسپورت کانادایی در بین پاسپورت های جهان در رتبه 8- ام جهانی قرار دارد:

رتبه پاسپورت کانادایی

بنابراین دارندگان پاسپورت کانادایی و تابعیت مضاعف این کشور براحتی می توانند به امتیازات زیر دست یابند:

  • مسافرت معاف از ویزا به 185 کشور جهان
  • امکان بهره مندی از خدمات کنسولی کانادا
  • کار و زندگی در هر جایی از کانادا
  • به ارث بردن فرزندان
  • افتتاح حساب در کانادا
  • بهره مندی از انواع خدمات و امکانات بهداشتی و آموزشی
  • حق رای در انتخاب پارلمانی

شرایط تولد فرزند در کانادا

طبق برنامه مهاجرتی این کشور قصد دارد برای 300000 نفر متقاضی مهاجرت به کانادا اقامت دائم (PR) صادر نماید که انتخاب کانادا در خصوص این تعداد متقاضی بیشتر در خصوص پرونده های مهاجرت اقتصادی می باشد، طی همین برنامه ریزی دولت کانادا قصد دارد به میزان 172000 نفر حق شهروندی صادر نماید.

میزان درخواست برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان نسبت به سایر کشورها بیشتر می باشد. که این میزان توانسته است بیش تر ذهن متقاضیان زیر 30 سال را به خود اختصاص دهد. قوانین مهاجرتی حاکم بر این کشور روز به روز در حال تغییر و به روزرسانی می باشد که متقاضیان مهاجرت می بایست قبل از هر گونه اقدامی در این باب با کارشناسان و وکلای مهاجرت مشاوره نمایند.

مزایای تولد در کانادا

تولد در کانادا برای افرادی که به دنبال مهاجرت به خارج از کشور هستند، مزایا بی شماری را برای والدین و فرزندان خانواده ارائه می دهد. به طور کلی تولد در کانادا برای اتباع کشور های خارجی که به دنبال زندگی راحت در قاراه آمریکا هستند بهترین گزینه می باشد. زیرا امروزه کاندا یکی از معدود کشورهای توسعه یافته در جهان است که به کودکان متولد شده در این سرزمین شهروندی بی قید و شرط ارائه می دهد. علاوه بر این اگر کودکی در کانادا متولد شود، می تواند به راحتی تابعیت این کشور را دریافت کند. حتی در شرایطی که کودکی از والدینی متولد می شود که شهروند کانادا نمی باشد، فرزندان به طور خودکار شهروند کانادا می شوند.

اصلی ترین مزایا و حقوقی که اتباع خارجی با تولد فرزندان خود در کانادا می توانند بهره مند شوند، عبارت اند از:

مزایاتوضیحات
حق اقامت در کانادایکی از بزرگترین مزیت های تولد در کانادا، حق اقامت در این کشور یا سفر به کانادا در هر زمان دلخواه بدون ویزا می باشد.
تحصیل رایگانامکان دریافت و برخورداری از تحصیل رایگان و مزایای اجتماعی از دیگر مزایا تولد در آمریکا می باشد.
مهاجرت آزادانه به کاناداتولد فرزند در کانادا به کودکان امتیازات ویژه ای می دهد. به طور مثال آنها شهروندان کانادایی هستند، و در هر مرحله از زندگی خود می توانند به کانادا مهاجرت کنند و زندگی بهترین را تجربه کنند.
شرایط زایمان در کانادابر اساس قانون شهروندی، به تمامی نوزادانی که در خاک کانادا متولد می شوند به استثنای فرزندان دیپلمات های خارجی به طور خودکار تابعیت اعطا می شود.

اخذ تابعیت کانادا از طریق تولد فرزند

طبق قانون مصوب که سال 1997 پایه گذاری شده است هر فردی که از تاریخ 15 فوریه درون خاک کشور کانادا به دنیا آید میتواند از پاسپورت کانادایی برخوردار باشد. شرح وضع این کشور طبق این قانون بدین صورت می باشد که تولد فرزند برای اعطای شهروندی صرفا از طرق خاک نمی باشد بلکه شامل آب های داخلی و اراضی دریایی نیز می شود.

شهروندی کانادا به طور معمول با تولد کودک در کانادا بر اساس اصل “توجیهی صحیح” به دست می آید. بسیاری از کشورهای دیگر (از جمله کشورهای توسعه یافته مانند استرالیا، فرانسه، آلمان، نیوزیلند، اسپانیا، انگلستان و غیره) محدودیت هایی برای اعطای تابعیت از طریق خاک دارند و اغلب نیاز به حداقل یک پدر و مادر برای داشتن تابعیت آن کشور میباشد.

هیچ کشور اروپایی شهروندی اتوماتیک را بر اساس تابعیت خاک اعطا نمی کند. در حال حاضر کانادا جزو معدود کشورهای توسعه یافته در سطح جهان محسوب می شود که شهروندی بدون ارائه قید و شرط برای کودکان متولد شده ارائه می نماید. در صورتی که فرزند در کانادا متولد شود، کودک بعنوان شهروند کانادایی محسوب می شود. حتی در شرایطی که کودک از والدینی که کانادایی نیستند متولد شود، کودک خودکار شهروند کانادایی میشود.

شرایط تولد فرزند در کانادا

استثناء قانون تولد فرزندان در کانادا

باید توجه داشت که اخذ اقامت دائم کانادا از بدو تولد فرزند برای پدر و مادر پذیرفته شده نمی باشد. در صورتی می توان این اقامت و بعد هم تابعیت را اخذ کرد که پدر یا مادر در این کشور کار کنند و یا به نوعی تایپ ویزای D را دریافت کنند.

استثنائات به شرح ذیل است:

  • اجازه دولت خارجی در کانادا
  • کارمندان دولت خارجی در کانادا و یا سایر کشورها
  • سازمان های بین المللی خارجی
  • سازمان ملل متحد که دارای مصونیت دیپلماتیک در کانادا است.

هزینه های تولد فرزند در کانادا

هر نوزادی در خاک کانادا متولد شود، حتی اگر والدینش با ویزای توریستی به این کشور آمده باشند، مطابق قوانین این کشور پاسپورت کانادایی می گیرد. منتهی این مقوله که مزایای زیادی به همراه دارد، بسیار پر هزینه است. مهم ترین بخش هزینه های تولد در کانادا هزینه های بیمارستان است خصوصا برای کسانی که بیمه درمانی کانادا را نداشته باشند.

این هزینه ها به شرح ذیل می باشد:

انواع هزینه های بیمارستان برای تولد فرزند در کاناداحدود مبلغ بدون در نظر گرفتن بیمه به دلار کانادا
هر ویزیت پزشک یا مامابین 100$ تا 150$
سونوگرافیبین 300$ تا 500$
زایمان طبیعی در بیمارستانبین 5000$ تا 8000$
سزارین در بیمارستانبین 10000$ تا 12000$

حقوق زایمان در کشور کانادا

حقوق و امتیازاتی که در کانادا از طریق تولد فرزند دریافت می گردد:

  • اقامت در این کشور یا سفر توریستی به آن بدون اخذ روادید
  • بهره گیری از تمامی خدمات شهروندی که شامل نظام آموزشی کم هزینه و سایر مزیت های اجتماعی می گردد و غیره

دولت کانادا برای خانواده ها در خصوص مهاجرت ارزش به سزائی قائل می باشد و این امکان را مهیا کرده که والدین در کنار فرزندان خود از اقامت موقت بهرمند شوند. این امر برای والدینی می باشند که قصد دارند از بدو تولد در کنار فرزندان باشند، بغیر از این والدین می توانند پس از تولد فرزند، همراه با فرزندشان به کشور خود بازگردند و در آینده هر زمان که کودک تمایل داشت می تواند در خصوص ادامه تحصیل و کار به کشور کانادا برود.

اقامت والدین در روش تولد فرزند در کانادا

از فکرهایی که در خصوص تولد فرزند توانسته است ذهنیت والدین را به خود مشغول نماید. اقامت دائم برای والدین می باشد که در حال حاضر همان طور که مطالعه فرمودید این امر از بدو تولد فرزندان در کانادا برای والدین مقدور نیست. مگر اینکه یکی از والدین در کشور کانادا مشغول به تحصیل باشد یا از طریق ویزای کار کانادا به این کشور ورود کرده و در این کشور اقامت داشته باشد. در صورتی والدین می توانند از طریق تولد فرزند در این کشور از اقامت دائم کانادا برخوردار شوند که سن فرزند متولد شده از 18 سال بیشتر شده باشد که بتواند به عنوان اسپانسرشیپ برای والدین خود در خصوص اقامت دائم اقدام نماید.

بهترین بیمارستان ها برای تولد فرزندان در کانادا

اغلب افرادی که به دنبال تولد فرزند خود در کانادا هستند، معمولا کیفیت بیمارستان های این کشور را برای تولد فرزندان خود نادیده می گیرند. به عبارت دیگر، یکی از بزرگترین مزیت های تولد فرزند در کانادا وجود بیمارستان های معتبر بین المللی در این کشور می باشد، که باعث افزایش جمعیت کانادا شده است. اغلب بیمارستان های کانادا با توجه به کیفیت بالای مراقبت های بهداشتی همواره مورد توجه اتباع کشورهای خارجی بوده است. به طور کلی، اگر شما یک غیر مقیم هستید که به بچه دار شدن در کانادا فکر می کند، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که بهترین بیمارستان برای به دنیا آوردن نوزاد شما کدام است. زیرا هر شهر و منطقه در کانادا، بیمارستان های مختلفی دارد که سطوح مختلف را ارائه می دهد، بنابراین تشخیص اینکه کدام یک برای شما مناسب است دشوار خواهد بود.

چالش های اساسی تولد در کانادا

فرآیند تولد در کانادا در کنار امتیازات ویژه ای که در اختیار اتباع خارجی قرار می دهد، دارای برخی چالش های محدود نیز در زمینه های مختلف می باشد. بنابراین به شدت توصیه می شود که قبل از مهاجرت به کانادا به خوبی با چالش های اساسی تولد در این کشور آشنا شوید. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول فرآیند تولد در کانادا مواجه خواهید شد. یکی از اصلی ترین معایب تولد فرزند در کانادا بالا بدون هزینه زندگی در کانادا می باشد. هزینه زندگی در کانادا به ویژه هزینه های زایمان در این کشور به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار بالاتر خواهد بود.

جهت آشنایی بیشتر با دیگر چالش های اساسی تولد در کانادا به موارد ذکر شده در بخش زیر توجه فرمایید:

  • بوروکراسی های اداری پیچیده در فرآیند تولد فرزند در کانادا به ویژه مشکلات پیچیده اداری برای اخذ ویزا
  • هزینه های نسبتا بالای خدمات پشکی در کانادا و هزینه های بالای اقامت در این کشور
  • انخاب بیمارستان مناسب برای زایمان یکی از بزرگترین چالش های تولد در کانادا تلقی می شود.
  • معمولا لیست کاملی از پزشکان برای زایمان اتباع خارجی در این کشور وجود ندارد.
  • والدین خارجی یک نوزاد تازه متولد شده در کانادا نمی توانند بلافاصله بر اساس تولد تابعیت دریافت کنند.

شرایط تولد در کانادا برای دانشجویان بین المللی

آن دسته از دانشجویان بین المللی که به دنبال تولد فرزند خود در کانادا هستند، باید با برخی از شرایط تولد در این کشور به خوبی آشنا شوند. زیرا شرایط تولد در کانادا برای دانشجویان بین المللی بسیار متفاوت تر از سایر شهروندان در این کشور می باشد. به طور مثال، مقامات مهاجرت در کانادا بیان می کنند که دانشجویان مجاز به مرخصی به دلایل موجه هستند، تا زمانی که بیش از 150 روز نباشد، که بارداری یکی از آنها است. در بیشتر موارد ممکن است بتوانید از برنامه خود مرخصی بگیرید، و همچنان در نظر بگیرید که به طور فعال تحصیلات خود را دنبال کنید. همچنین در حالی که دانشجویان نیازی به اطلاع دادن به دولت ندارند، آنها بررسی های تصادفی را انجام می دهند. بنابراین با مدارکی آماده باشید که نشان دهد شما واجد شرایط مرخصی پزشکی هستید، مانند مدرکی از یک متخصص پزشکی که معتبر باشد.

مدت زمان بستری پس از زایمان در کانادا

یکی از موضوعات کلیدی که اغلب متقاضیان زایمان در کانادا به آن توجه نمی کنند، مدت زمان بستری در بیمارستان های این کشور می باشد. به عبارت دیگر، اگر نوزاد خود را در یک بیمارستان یا زایشگاه محلی در کانادا به دنیا آورده اید، احتمالا احساسات متفاوتی در مورد رفتن به خانه خواهید داشت. بنابراین طبیعی است که در مورد بردن کودک خود به خانه هیجان زده باشید. برخی از مادران از زمان خود در بیمارستان لذت می برند، اما برخی دیگر آن را استرس زا می دانند و نمی توانند برای رسیدن به خانه صبر کنند. اما معمولا بین 6 تا 24 ساعت پس از تولد برای رفتن به خانه آماده خواهید بود، اینکه چقدر سریع به خانه می روید به احساس شما بستگی دارد. بنابراین بیمارستان و واحد زایمان شما خط مشی خاص خود را خواهد داشت.

پروسه کامل تولد در کانادا

طبق تحقیقات صورت گرفته در سال های اخیر، رشد قابل توجه تولد در کانادا توسط اتباع کشورهای خارجی روز به روز در حال افزایش بوده است. به طور کلی، قوانین شهروندی کانادا بیان می کند که تمامی افرادی که در کانادا متولد شده اند، بدون توجه به وضعیت والدینشان در این کشور شهروند کانادا محسوب می شوند. البته تنها استثنا این است که دیپلمات های خارجی که در کانادا فرزندی به دنیا می آورند نمی توانند شهروند کانادا شوند. همچنین شایان ذکر است که، والدین یک نوزاد متولد شده نمی توانند اقامت یا شهروندی کانادا را دریافت کنند، زیرا فرزند آنها به عنوان شهروند کانادا به دنیا آمده است. با این حال، زمانی که کودک 18 ساله شد، می تواند از والدین خود حمایت مالی کند تا به طور دائم در کانادا زندگی کند.

به طور کلی فرزند متولد شده در کانادا مورد حمایت دولت این کشور می باشد، و یک شهروند کانادایی محسوب می شود. یکی از اصلی ترین مزیت های تولد فرزند در کانادا این است که، متقاضیان می توانند به راحتی در کانادا زندگی کنند یا در هر زمان بدون ویزا به کانادا سفر کنند. اما لازم به ذکر است که، متقاضیان تولد فرزند در کانادا حق دریافت مراقبت های بهداشتی برای پوشش هزینه های تولد فرزند را ندارند. همچنین انتخاب فرزند در کانادا به عنوان یک بازدید کننده می تواند بسیار گران باشد، از آنجایی که شما مقیم کانادا نیستید، باید تمامی قبوض مربوط به تولد فرزند خود را پرداخت کنید. در نهایت اینکه، هنگامی که فرزند شما در کانادا به اندازه کافی بزرگ شد، می تواند به تنهایی برای تحصیل، زندگی و کار در کانادا به این کشور برگردد.

مدارک مورد نیاز برای تولد در کانادا

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که تمامی متقاضیان قبل از شروع فرآیند تولد فرزند در کانادا باید به طور دقیق بررسی کنند، جمع آوری مدارک مورد نیاز برای شروع این فرآیند می باشد. زیرا بدون داشتن مدارک ضروری، اجازه تولد فرزند خود را در کانادا نخواهید داشت. به عبارت دیگر، وقتی برای تولد فرزند خود به بیمارستان می روید، باید مدارک خاصی را به همراه داشته دباشید. علاوه بر این، کپی از این مدارک نیز برای پیگیری فرآیند تولد فرزند در کانادا بسیار ضروری است. جهت آشنایی بیشتر با مدارک مورد نیاز برای تولد در کانادا به موارد زیر توجه فرمایید:

  • ارائه سوابق پزشکی معتبر در صورت نیاز
  • ارائه دقیق برنامه تولد فرزند در کانادا
  • همراه داشتن کارت های بیمه و یا بیمه درمانی متقاضیان
  • شماره بیمه اجتماعی متقاضیان در صورت وجود
  • گذرنامه ویزای معتبر بین المللی

همان طور که مطالعه فرمودید این مقاله در باب تولد فرزند در کانادا نگارش شده است. ما در این مقاله تمامی سعی خود را بر این گذاشته ایم تا اطلاعات لازم در خصوص مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند را در اختیار متقاضیان این امر قرار دهیم. توصیه می شود در خصوص امر مهاجرت، پروسه اخذ تابعیت و اقامت از اطلاعات دقیق و کاربردی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

سوالات متداول در باب تولد فرزند در کانادا

برخی از سوالات متداول در خصوص تولد فرزند در کانادا از این طریق عبارتند از:

  • کسب گذرنامه برای تولد در کانادا چگونه است؟ کودکانی که در خاک کشور کانادا، در محدوده هوایی و یا کشتی های کانادایی به دنیا می آیند، تابع و یا شهروند کانادا به حساب می آیند و می توانند در این کشور به طور دائمی بدون وجود هرگونه محدودیتی زندگی کنند.
  • مزایای تولد در کانادا چیست؟ کودکانی که در کشور کانادا به دنیا می آیند، به طور دائمی از تمامی خدمات و امکانات زندگی در کشور کانادا مانند تحصیل، خدمات درمانی، مسافرتی، کاری و غیره برخوردار می شوند و می توانند به بزرگترین کشورهای دنیا مانند انگلیس و آمریکا مهاجرت کنند.
  • آیا زایمان در کانادا موجب اقامت و تابعیت می شود؟ زایمان در کانادا برای والدین کودک متولد شده در خاک کانادا هیچ مزیتی از نظر اقامتی نخواهد داشت و فقط این اقامت و تابعیت برای کودک متولد شده غیر مقیم در کانادا است.
  • هزینه های تولد در کانادا چقدر می باشد؟ هزینه تولد طبیعی 5000$ تا 8000$ (دلار) است و تولد سزارین 10000$ تا 12000$ (دلار) می باشد.
  • در چه صورت والدین می توانند اقامت دائم کانادا را با تولد فرزند بگیرند؟ اگر کودک متولد شده در کانادا بالای 18 سال باشد می تواند از والدین خود حمایت کرده و برای اقامت دائم آن ها اقدام نماید.
4.8/5 - (34 امتیاز)

36 دیدگاه برای “تولد فرزند در کانادا

  1. زهرا گفت:

    سلام ارادت
    ایا حتی با ویزای توریستی( قبل از داشتن پی ار) اگر بچه در کانادا بدنیا بیاد مانند شهروندان حقوق ماهیانه به بچه پرداخت میکنن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر فرزند شما در کانادا متولد بشه (با هر ویزایی)، یک شهروند کانادایی حساب میشه و از کلیه امکانات این کشور می تونه استفاده کنه

  2. سارا گفت:

    سلام ببخشید من ویزای توریستی دارم و تصمیم دارم برای زایمان برم کانادا ولی متاسفانه همسرم ویزا نداره میخواستم بدونم اگر پدر نوزاد نباشه بهش پاسپورت کانادایی میدن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی نیست

  3. هانیه گفت:

    سلام ممنون از اطلاعات خوبتون
    تا چند ماهگی حق پرواز و ورود به خاک کانادا رو داریم؟ پایان ۶ ماهگی یا بیشتر؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      یک بخشی از این مسئله به سلامت جسمی شما بستگی داره.
      ولی باید در نظر داشته باشید که در برخی از مواقع از ورود خانم های باردار به کشور کانادا جلوگیری میشه در حالی که از نظر قانونی ممنوعیتی وجود نداره

  4. عارفه گفت:

    سلام وقت بخیر میخواستم بدونم برای اینکه فرزندرادرکانادابه دنیابیاوریم چه کارهاو چه چیزهایی لازمه اقدامات لازم راممنون میشم بگین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید به صورت توریستی به کانادا برید و فرزنتون رو توی اون زمان به دنیا بیارید

  5. P گفت:

    با سلام
    در مورد زایمان در کانادا با ویزای توریستی،اگر فرزند متولد شده نیاز به بستری در بخش nicu یا مراقبت های ویژه به مدت چندین روز داشته باشد،با توجه به اینکه فرزند دارای پاسورت میشود،ایا هزینه آن را بیمه پرداخت میکند؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما زمانی که با ویزای تحصیلی یا کار وارد کانادا بشید، می تونید از این امکانات استفاده کنید.
      با ویزای توریستی کانادا متاسفانه نمی تونید استفاده کنید از این خدمات چون که بلافاصله بعد از تولد به فرزند شما پاسپورت نمی دن

  6. سمیرا گفت:

    سلام
    یه فرزند دارم و الان ماهه اول بارداری هستم .باتوجه با اینکه پرستار هستم میتونم فرزند دومم و کانادا به دنیا بیارم و اونجا خودم کار کنم و اقامت بگیریم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای به دنیا آوردن فرزند در کانادا باید در ابتدا بررسی کنیدکه چند درصد شانس ویزا برای این کار خواهید داشت
      که در قدم اول باید روزمه شما بررسی شه به همین دلیل پیشنهاد میکنم ابتدا با ما تماس بگیرید

  7. شیما گفت:

    سلام و وقت بخیر
    دوتا پسرم با ویزای تحصیلی در مقطع ابتدایی در کانادا تحصیل میکنن و منم ویزای همراه دارم
    اگه بچه ی سومم در کانادا متولد شود میتونم تا ۱۸ سالگی همراه دو پسرم کانادا اقامت داشته باشم؟
    چقد احتمال داره اقامت دائم واسه خودم و دوتا پسر دیگه م که ویزای تحصیلی دارن داده بشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما میتونید در کانادا اقامتتون رو تمدید کنید و این احتمال که برای فرزندانتون اقامت دائم صادر بشه بسیار بالاست

  8. محمد گفت:

    با سلام
    بنده ویزای کاری برای کانادا دریافت کردم و همسر و دخترم ویزای همراه دارند. می خواستم بدونم چون همسرم سه ماهه باردار می باشند ایا تولید فرزند در کانادا مشمول هزینه های فوق الذکر با توجه به ویزای بنده می شود یا خیر؟
    با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما در هر صورت هزینه های اقامت و هزینه های بیمارستان رو دارید و این هزینه ها رو بایستی لحاظ کنید به عنوان تولد فرزندتون در کانادا

  9. نازنين گفت:

    سلام وقت بخير
    ببخشيد من ٣ ماهه باردارم ايا شانسي براي زايمان در كانادا دارم ؟؟؟ متاسفانه دير به فكر افتادم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      اگر شرایطی رو داشته باشید مثل اینکه از قبل ویزای مولتی کانادا رو اخذ کرده باشید این امکان وجود داره
      در غیر اینصورت بهتره که برای کشورهای دیگه ای اقدام کنید که این امکان برای شما وجود داره مثل اوکراین
      لطفا مقاله تولد در اوکراینرو مطالعه نمایید

  10. ثریا گفت:

    سلام خسته نباشید اگر کسی بخواهد در کانادا زایمان کند از چند ماهگی باید بره و چند ماه باید اونجا بمونه و هزینه اجاره آپارتمان برای اون مدت چقدر میشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اول از همه باید شرایط رفتن به کانادا رو داشته باشید بهتره در ماه های ابتدایی باشه

  11. ندا گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    جهت اطلاع دوستان که سوال میکنند در خصوص هزینه ها در بیمارستان سنت پاول ونکورتقربیا به دین صورت است.
    ۱۴۴۰۰ دلار دی پوزیت اولیه است برای دوشب ذکر میکنند که حتما سعی شود بیشتر از یک شب نمانید چون دلیلی ندارد مگر ناچار باشید.
    سعی کنید روز اول از دکتر جراح خود بخواهید که همان روز اول شما را مرخص کنند . تا قبل از ساعت ۱۲ شب روز بعد یک روز محاسبه میگردد. بعد از ۱۲ شب دوروز محاسبه می شود.
    معاینه روز ادل قیل زایمان حدود ۸۵۰ دلار
    در ساعت اولیه ریکاوری ۶۵۰ دلار محاسبه می شود ساعت بعد از ان حدود ۵۳۰ دلار . سعی کنید اگر مشکلی نیست قبل از اتمام ساعت اول از اطاق ریکاوری خارج شوید و بروید بخش.
    هزینه اطاق مادر ۳۶۵۰ دلار و کودک ۱۲۵۰ دلار.
    تزریق داروی بیهوشی ۱۵۰۰ دلار.
    مراقبت از مادرر۲۴۵۰ دلار.
    استفاده دارو ….. جمعش زیاد نمی شود.
    تا اینجا تقریبا ۱۲۶۰۰ دلار هرینه می شود.
    دکتر بیهوشی از ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار دریافت میکند. در بیمارستان نورث ۵۰۰۰ دلار هم گرفته اند . هزینه دکتر بیهوشی نقدا و جدا از هزینه بیمارستان است بکه حداقل ۲۰۰۰ دلار نقد میگیرد.

    دکتر خانواده ۱۰۵ دلار و بعد که به دکتر متخصص معرفی میکند دکتتر متخصص روز اول ۴۵۰ دلار میگیرد و هزینه های بعدی ۸۰ دلار برای هر ویزیت . ماهای اول یک مرتبه است و اواخر هر یک هفته یکبار.
    هزینه هر سونوگرافی حدود۲۵۰ دلار
    هزینه ازمایش تیرویبد ۲۲ دلار
    هزینه ازمایش خون ۱۵۰ دلار

    هزینه دکترمتخصص و تیمش ۷۵۰۰ دلار که تاانجا که اطلاع دارم حدود۴۵۰۰ دلار را هم برگشت داده اند.
    این کا هزینه ها است.
    اگر خدای ناکرده بچه زردی داشته باشد . هزینه ازمایش زردی در بیمارستان ۳۲ دلار و بیرون ۱۴ دلار.
    هزینه دکتردر بیمارستان برای درمان ۸۵۰ دلارو هزینه بستری یک شب ۳۶۷۰ که بادارو واستفاده از دستگاه حدودا ۳۹۰۰ دلاردر نظر بگیرید.
    البته حدود ۳۵۰ دلار هم دکتر روز بعد که طبابت میکنند اضافه می شود.
    هرچند که در اینجا معمولا زردی رو به بالا را بستری نمی کنند ولی اگر در حد ۲۸۰ به بالا بود توصیه می شود که بستری کنید که احتمالا دستور بستری را هم میدهند.

    1. داوری گفت:

      سلام
      متشکر از انتقال تجربیات با ارزشتون

  12. محمد گفت:

    سلام و عرض ادب.ایا کشورهای حاشیه خلیج فارس هم این قانون تولد رو دارند ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      خیر میتونید برای کشور اوکراین هم اقدام کنید

  13. مهلا گفت:

    سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم هزینه های زایمان در کانادا در صورتیکه با ویزای توریستی یا دعوت نامه بخوام برم از ۳۰۰ میلیون بیشتر میشه؟ فقط میخوام بچمو اونجا به دنیا بیارم و قصد موندن ندارم

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      چیزی در حدود 30 هزار دلار هزینه در برداره

  14. النا گفت:

    سلام ببخشيد من ويزاى توريستى دارم براى كانادا و الان ٣ناهه هستم ميخواستم كانادا زايمان كنم و ميهمان خواهرم تا وقت زايمان باشم هزينه زايمان رو لطف ميكنيد بفرماييد؟؟؟؟؟؟ واينكه ميخواستم ببينم اصلا امكان پذير هست؟؟؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما، لطفا مقاله زایمان در کانادا با ویزای توریستی و هزینه های آن را مطالعه بفرمایید.

  15. امیر حسین گفت:

    یک سوال داشتم اگر که بچه در کانادا به دنیا بیاد و ما هم بخواهیم همون لحظه اقامت کانادا رو بگیریم با ویزای کار باید یک بیزینس رو اونجا شروع کنیم یعنی مثل کار در شرکت و یا تاسیس یک شرکت و یا هر کار دفتری … و یا اینکه میشه مثلا با کار های مختلف مثل کاری خودم مد نظرم هست یعنی فیلمسازی هم اقامت کانادا رو بگیریم در واقع منظورم اینه که ویزای کار یعنی چی شامل چه مشاغلی میشه فرد درخواست کننده برای ویزا حتما باید انگیزش برای ویزا رو بگه مثلا اگه من بگم کارِ سینما و کارگردانی قابل پذیرشه؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما پروسه اقامت و تابعیت از طریق تولد فقط برای فرزند شما هست و پروسه کار کاملا جدا ا تولد هست شما باید شرایط اسکیل ورکر کانادا که امتیاز بندی روی سن سابقه کار مدرک تحصیلی و مدرک زبان هست و همچنین داشتن کارفرما دارای الویت هست ویزا را اخذ کنید

  16. سمیه گفت:

    باسلام
    برای زایمان در کانادا از کجا باید شروع کرد و مراحل و هزینه هاش رو میشه بفرمایین

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاورین ما تماس بگیرید

  17. مسعودی گفت:

    سلام
    من اکنون باردار هستم. قصد دارم فرزند خود را در کانادا به دنیا بیاورم. لطفا راهنمایی بفرمایید چطور میتوانم این کار را انجام بدهم؟؟

  18. اهرمی گفت:

    خیلی خیلی ممنون از مقاله ی خوب و کاربردیتون. ایا در اروپا هم کشوری هست که از طریق تولد فرزند در اون خاک اقامت بده؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله کشور اوکراین نیز از این طریق به شما و فرزندتون اقامت میده
      لطفا مقاله تولد در اوکراین رو مطالعه بفرمائید
      و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *