ویترین

صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکتهای تضامنی

صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکتهای تضامنی

صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکتهای تضامنی در طی جلسه مجمع عمومی فوق العاده این شرکتها تنظیم شده و به امضای اکثر شرکای ذی سمت می رسد. پس از تکمیل این صورتجلسه نیز فردی از شرکاء مسئول می گردد تا صورتجلسه تاسیس شعبه را بخاطر ثبت نهایی به اداره ثبت شرکتها تحویل دهد. شرکاء فقط باید بدانند که بعد از اخذ پذیرش آنلاین ازطریق سامانه اداره ثبت، آنها فقط 3 روز مهلت خواهند داشت تا اصل صورتجلسه مورد بحث را به این اداره تحویل بدهند. با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر اطلاع از آخرین قوانین و مقررات ثبت شرکت همچنین در جهت صرفه جویی در وقت و هزینه خود می توانید پرونده ثبت شرکت خود را با وکلای حرفه ای این موسسه در میان بگذارید.

وظیفه تنظیم صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکتهای تضامنی

انجام تغییرات در شرکتهای تضامنی یک امر بدیهی است و یکی از این تغییرات نیز تاسیس شعبه می باشد. اما از آنجائی که تمامی شرکتهای تجاری من جمله شرکتهای تضامنی به عنوان شخصیت حقوقی در نظر گرفته می شود بنابراین انجام هر گونه تغییری مثل تاسیس شعبه مستلزم صورتجلسه خواهد بود و این امر مسئولیتی بر عهده مجمع عمومی فوق العاده این شرکتهاست. در حقیقت، مجمع عمومی فوق العاده یکی از ارکان بسیار مهم تصمیم گیری در شرکتهای تضامنی است که درباب موضوعات مهم و کلیدی شرکتها تصمیم گیری می کند و خلاصه این تصمیم گیری را در طی صورتجلسه ای تنظیم و به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری می فرستد. لیست زیر نشانگر وظایف این مجمع در شرکتهای تضامنی است:

  • تغییر محل شرکت
  • تاسیس شعبه
  • تغییر نام شرکت
  • کاهش سطح سرمایه شریک
  • افزایش سطح سرمایه شرکت
  •  انحلال شرکت
  • تغییر موضوع یا الحاق موضوع جدید به شرکت
  • نقل ‌و انتقال سهم الشرکه

شرایط تاسیس شعبه در شرکتهای تضامنی

معمولا شرکتهای تضامنی برای توسعه فعالیت تجاری خود یا کسب امتیازات مختلفی مثل بازاریابی بهتر، دریافت وام یا معافیت های مالیاتی و غیره اقدام به تاسیس شعبه می کنند. در این زمینه خاص نیز آنها از هیچ محدودیتی برخوردار نبوده و همانند سایر شرکت ها می توانند نسبت به تاسیس شعبه یا شعب مختلف اقدام کنند. شرکاء در این شرکتها برای انجام این کار نیز دو حالت کلی پیش رو دارند:

حالات انجام کار در شرکتهای تضامنی

بدیهی است که ما در این مقاله در مورد حالت دوم بحث می کنیم. پس اگر قرار است شعبه ای در شرکتهای تضامنی تاسیس شود، در آنصورت شرایط تاسیس شعبه بایستی وفق بر مفاد اساسنامه این شرکت ها بوده و نیز سه شرط ذیل محقق گردد:

  • اولا برای تصمیم گیری جهت تاسیس شعبه در شرکتهای تضامنی، جلسه مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شود.
  • ثانیا تصمیم اتخاذ شده برای تاسیس شعبه در این جلسه به تصویب حداکثری شرکاء برسد.
  • ثالثا این تصمیم در قالب صورتجلسه امضاء شده به اداره ثبت شرکتها اعلام شود.

مدارک لازم برای تاسیس شعبه در شرکتهای تضامنی

اکنون و با توجه به شرایط مذکور می توان برای تاسیس شعبه در شرکتهای تضامنی اقدام کرد. منتها همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، شرکاء در انجام این کار نیازمند ثبت رسمی شعبه تازه تاسیس خود در اداره ثبت شرکتها می باشند و برای همین آنها نیازمند ارائه مدارک ذیل هستند:

  • صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکتهای تضامنی
  • آگهی دعوت (دعوتنامه) مندرج در روزنامه رسمی
  • فتوکپی برابر اصل شناسنامه مدیر شعبه
  • لیست اسامی شرکاء با اشاره به سمت و میزان سهم الشرکه آنها
  • مدارک ثبت شرکت مثل اساسنامه و تقاضانامه
  • برگه نمایندگی افراد حقوقی در شعبه جدید
  • مجوز تاسیس شعبه در شرکتهای تضامنی

لازم به ذکر است که در صورت پیگیری امور ثبت شعبه توسط وکیل رسمی نیز ارائه وکالتنامه رسمی و محضری جزء مدارک مورد نیاز محسوب می شود.

صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکتهای تضامنی و شرایط آن

مهمترین سند لازم برای تاسیس شعبه در شرکتهای تضامنی، صورتجلسه تنظیمی است. این صورتجلسه در جلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکتهای تضامنی تایید و تنظیم می شود. در ادامه نیز صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکتهای تضامنی برای ثبت قانونی به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری تحویل داده شده و نهایتا در روزنامه رسمی آگهی می شود. برای اطلاع از ریز جزئیات مربوط به شرایط تنظیم صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکتهای تضامنی دعوت می شود به نمودار تصویری زیر توجه کنید:

شرایط تنظیم صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکتهای تضامنی

مفاد صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکتهای تضامنی

همانگونه که گفته شد، مجمع عمومی فوق العاده مسئول تصمیم گیری درباب تاسیس شعبه یا شعب در شرکتهای تضامنی است. شروط لازم برای تشکیل جلسه این مجمع نیز حضور اکثریت شرکاء و انتخاب هیات نظارت برای جلسه مذکور می باشد. پس از انتخاب هیات نظارت جلسه، منشی جلسه وظیفه اصلی تکمیل صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکتهای تضامنی بر روی سربرگ شخصیت حقوقی را برعهده دارد. خود این صورتجلسه نیز شامل بخش های مهم ذیل می باشد:

بخشهای مهم صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکتهای تضامنی
اطلاعات مربوط به شخصیت حقوقیاسم، شماره ثبت، شناسه، سرمایه، تاریخ و ساعت تشکیل جلسه
اطلاعات پیرامون شخصیت های حقیقینام های شرکاء و مقدار سرمایه اسمی آنها
اطلاعات راجع به شعبه جدیدشهرستان، نشانی، کوچه، پلاک، کد پستی، نام مدیر شعبه و مشخصات او (شماره ملی، نام پدر، متولد)
بند مربوط به وکالت و امضاء شرکاءامضای کلیه شرکای دارای حق امضاء

مفاد صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکتهای تضامنی

نحوه ثبت صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکتهای تضامنی

به دنبال تنظیم این صورتجلسه، در همان جلسه مجمع شریکی برای انجام عملیات ثبت شعبه انتخاب می شود. این شخص ماموریت می یابد که بمنظور ثبت صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکتهای تضامنی اولا به سامانه اداره ثبت irsherkat.ssaa.ir مراجعه و سپس با واردسازی مشخصات مربوطه نسبت به دریافت تاییدیه پذیرش اقدام نماید. پس از اخذ پذیرش آنلاین نیز شخص مذکور فقط 3 روز کاری مهلت دارد تا صورتجلسه تاسیس شعبه را برای ثبت نهایی به اداره مذکور ارسال نموده و در ادامه نیز آگهی تاسیس شعبه را در روزنامه منتشر کند.

قبرس از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپایی است که اخیرا به دلیل شرایط اقتصادی نسبتا مطلوب و نیز قوانین سرمایه گذاری مناسب مورد توجه اغلب سرمایه گذاران خارجی از جمله هموطنان ایرانی قرار گرفته است. در واقع یکی از روش های اخذ اقامت این کشور از طریق ثبت شرکت در قبرس می باشد. شما برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در قبرس دو گزینه ثبت شرکت تجاری و ثبت شرکت خدماتی را در اختیار دارید و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط این شرکتها و نیز حداقل سرمایه لازم می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *