ویترین

تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی

تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی

تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی و دریافت کد صحت از وزارت علوم به منظور انجام ترجمه رسمی یکی از کارهای مهم متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می باشد. چرا که ارائه مدرک تحصیلی به صورت تایید شده و با ترجمه رسمی یکی از شروط اصلی دانشگاه های خارجی برای پذیرش دانشجویان ایرانی است. اما این دسته از متقاضیان به منظور تایید مدارک تحصیلی خود و با توجه به دانشگاه محل تحصیلشان ابتداء بایستی به سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) یا سامانه استعلام دانشنامه های دانشگاه آزاد و یا وزارت بهداشت ایران مراجعه نموده و فرآیند این کار را به صورت مرحله به مرحله انجام دهند. بسیار مفتخریم که گروه کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بمنظور ارائه خدمات مشاوره تخصصی به شما سروران گرامی و پاسخگویی به سوالاتتان درباره اخذ تاییدیه مدارک و دریافت کد صحت همه روزه آماده هستند.

ضرورت تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی

اصلی ترین هدف و مهمترین کاربرد تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی به منظور ترجمه رسمی مدارک آکادمیک می باشد. بنابراین هدف متقاضیان از دریافت تاییدیه و ترجمه مدارک دانشگاهی خود صرفا برای اخذ نامه پذیرش از خارج و دریافت ویزای تحصیلی کشورهای خارجی است. پس بدون اخذ تاییدیه مدرک امکان ترجمه رسمی مدرک و بدون ترجمه رسمی مدرک امکان اخذ تایید قوه قضاییه و وزارت خارجه نیز منتفی بوده و اخذ پذیرش جهت ادامه تحصیل در خارج از کشور میسر نمی شود.

اما با توجه به طیف وسیعی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در ایران شامل دانشگاه های دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی، علمی کاربردی و دانشگاه آزاد اسلامی مدارک صادره از طرف دانشگاه های مذکور متنوع است. دانش آموختگان این دانشگاه ها نیز با توجه به نوع دانشگاه خود می توانند برای تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی خود از یکی از روش های زیر استفاده کنند:

ضرورت تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی

اما همچنین لازم است بدانید که کلیت تایید مدارک تحصیلی آکادمیک در ایران به دو مرحله تقسیم می شود. مرحله اول قبل از ترجمه رسمی مدارک بوده و شامل اخذ تاییدیه از مراجع ذیربط معرفی شده در بالا می باشد و مرحله دوم پس از ترجمه رسمی مدارک و اخذ مهر وزارت خارجه و وزارت دادگستری ایران می باشد که در نمودار شماتیک زیر مشاهده می کنید:

کلیت تایید مدارک تحصیلی آکادمیک در ایران

شرایط تایید مدرک تحصیلی دانشگاهی

متقاضیان برای تایید مدرک تحصیلی دانشگاهی خود راهی بسیار آسان و راحتی پیش رو دارند. همان طوری که در مطالب بالا هم گفته شد، با توجه به دانشگاهی که از آنجا فارغ التحصیل شده اید مسیر تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی شما ممکن است متفاوت از هم باشد. مثلا دانشجویان دانشگاه های سراسری، پیام نور و نیز دانشگاه علمی کاربردی برای اخذ تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی خود بایستی حتما از سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران بهره گیرند.

اما دانشجویان دانشگاه آزاد برای انجام موفقیت آمیز استعلام و تایید مدارک خود بایستی از طریق سامانه استعلام دانشنامه دانشگاه آزاد استفاده کنند. همچنین دانش آموختگان دانشگاه های علوم پزشکی برای اخذ تایید مدارک دانشگاهی خود می توانند از طریق وزارت بهداشت ایران اقدام کنند. ما در ادامه همین مبحث به بررسی شرایط اخذ تاییدیه مدرک تحصیلی با توجه به نوع دانشگاه می پردازیم.

تایید مدارک تحصیلی دانشگاه های دولتی، پیام نور و غیره

متقاضیان تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی در این گروه از دانش آموختگان طیف وسیعی از متقاضیان را شامل می شوند. این دسته از متقاضیان برای استعلام و اخذ تاییدیه مدارک آکادمیک خود می توانند به سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران (portal.saorg.ir) مراجعه کرده و ضمن تکمیل فرم مشخصات، آپلود مدارک مورد نیاز و نیز پرداخت هزینه تایید مدارک تحصیلی خود موفق به اخذ تاییدیه شوند. مراحل این کار از قرار زیر می باشد:

مراحل دریافت تاییدیه تحصیلی از سامانه سجاد

تایید مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد

فرآیند اخذ تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی برای دانش آموختگان دانشگاه های آزاد نیز بسیار ساده و راحت بوده و آنها برای این کار می توانند از چندین روش مختلف استفاده کنند. این دسته از متقاضیان برای اخذ استعلام مدارک تحصیلی (دانشنامه) و یا ثبت دانشنامه خود می توانند از طریق مراجعه به وب سایت استعلام دانشنامه های تحصیلی یا alumni-iau.org اقدام کنند. همچنین آنها برای دریافت دانشنامه و خود می توانند به وب سایت www.srbiau.ac.ir مراجعه کرده و برای اخذ ریزنمرات خود نیز به اداره فارغ التحصیلان واحد دانشگاهی رفته و پس از ارائه مدارک لازم و واریز هزینه مربوطه مدرک خود را اخذ کرده و در ادامه نیز تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی خود را از سازمان مرکزی این دانشگاه دریافت کنند.

تایید مدارک تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی

اما مسیر تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی دانش آموختگان پزشکی کاملا متفاوت از دانش آموختگان سایر دانشگاه ها می باشد. این فارغ التحصیلان برای تحصیل و یا کار در خارج از کشور حتما به ترجمه مدارک خود نیاز دارند و ترجمه این مدارک نیز بدون اخذ تاییدیه لازم از وزارت بهداشت میسر نیست. شما برای اخذ تایید مدارک تحصیلی پزشکی خود از وزارت بهداشت ابتداء بایستی دانشنامه و ریزنمرات خودتان را از دانشگاه محل تحصیلتان دریافت کنید. سپس مدارک فوق را برای تایید به وزارت بهداشت تحویل دهید.

لازم به ذکر است که بدون تایید وزارت بهداشت ایران امکان ترجمه مدارک مذکور و نیز دریافت مهر وزارت خارجه و وزارت دادگستری وجود ندارد. شما عزیزان می توانید کلیه امور مربوط به اخذ تایید مدارک و ترجمه آنها را به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت محول کرده و فرآیند درخواست ویزای تحصیلی یا کاری خود را تسریع کنید. هموطنان محترم برای اخذ اطلاعات تکمیلی درباب اخذ ویزای تحصیلی مثل ویزای تحصیلی سوئد و یا اخذ ویزاهای کاری مثل ویزای کار آلمان در سال 2021 نیز می توانند با این موسسه در تماس باشند.

شرایط تایید مدرک تحصیلی دانشگاهی

سوالات مکرر درباب تایید مدارک تحصیلی

از مهمترین پرسش ها در زمینه شرایط و نحوه تایید مدارک می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی در ایران در چند مرحله صورت می گیرد؟ این کار در دو مرحله انجام می شود. مرحله اول قبل از ترجمه رسمی مدارک بوده و شامل اخذ تاییدیه از مراجع ذیربط معرفی شده در بالا می باشد و مرحله دوم پس از ترجمه رسمی مدارک و اخذ مهر وزارت خارجه و وزارت دادگستری ایران می باشد.
  • شرایط تایید مدارک تحصیلی در ایران چیست؟ متقاضیان با توجه به دانشگاهی که از آنجا فارغ التحصیل شده اید مسیر تایید مدارک تحصیلی دانشگاهی متفاوتی پیش رو دارند.
  • شرایط تایید مدارک دانش آموختگان دانشگاه های دولتی چیست؟ این دسته از متقاضیان برای استعلام و اخذ تاییدیه مدارک آکادمیک خود می توانند به سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران (saorg.ir) مراجعه کنند.
  • شرایط تایید مدارک دانش آموختگان دانشگاه آزاد چیست؟ این دسته از متقاضیان برای اخذ استعلام مدارک تحصیلی (دانشنامه) و یا ثبت دانشنامه خود می توانند از طریق مراجعه به وب سایت استعلام دانشنامه های تحصیلی یا alumni-iau.org اقدام کنند.
  • شرایط تایید مدارک دانش آموختگان دانشگاه های پزشکی چیست؟ این دسته نیز برای اخذ تاییدیه مدارک خود بایستی دانشنامه و ریزنمرات خود را به وزارت بهداشت تحویل دهند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *