مهاجرت

اقامت دائم آرژانتین

اقامت دائم آرژانتین

دریافت اقامت دائم آرژانتین در سال 2023 به طرق متفاوتی برای یک تبعه خارجی وجود دارد که به عنوان بهترین آنها میتوان روش تحصیلی را نام برد. امکان موفقیت شما در هر کدام از پروسه ها و دست یابی به ویزا مستلزم دانش حقوق مهاجرتی است. شما برای دستیابی به اقامت دائم این کشور ابتدا نیاز به دریافت یکی از انواع ویزاهای آرژانتین دارید. شما می توانید در ادامه مطالعه این مقاله با انواع این راه ها آشنا شوید و همچنین با تماس تلفنی با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از اطلاعات مهاجرتی کامل تری بهره مند گردید.

ویزای توریستی جهت اخذ اقامت دائم آرژانتین

اتباع ایالات متحده و همچنین حدود 80 کشور مختلف برای ورود به آرژانتین فقط به گذرنامه معتبر نیاز دارند. آنها می توانند تا 90 روز بدون نیاز به دریافت ویزا در این کشور اقامت کوتاه مدت داشته باشند. اگر این زمان بگذرد شما باید کشور را ترک کنید و یا قبل از اتمام مدت ویزا برای 90 روز دیگر اقامت خود را تمدید کنید. البته این نوع تمدید ویزا به منظور ارتقای ویزای توریستی بوده و گزینه ای برای اخذ اقامت دائم آرژانتین نیست.


اگر شما از اتباع کشورهایی هستید که در فهرست 80 کشور موجود نیست، باید ویزای توریستی دریافت نمائید که این ویزا معمولا یک دوره 30 تا 90 روزه را پوشش می دهد که برای دریافت آن مصاحبه در سفارت ضروری است. اگر می خواهید بیش از 30 روز در آرژانتین بمانید، باید برای ویزای اقامت موقت درخواست کنید. بهترین نوع اقامت موقت اخذ ویزای کاری این کشور است که در صورت دارا بودن شرایطی فراهم می شود.

ویزای دانشجویی آرژانتین

ویزای دانشجویی تنها برای کسانی است که در دانشگاه های مورد تایید دولت آرژانتین پذیرش شده اند. این ویزا متناسب با نوع دوره شما صادر شده و برای تمدید آن باید شرایط مورد نیاز را ایجاب کرد. مادامی که دانشجویان خارجی در این کشور تحصیل می نمایند می توانند به کار نیمه وقت نیز بپردازند. این نوع ویزا که در ابتدا یک اقامت موقت بوده می تواند در نهایت به اقامت دائم آرژانتین نیز تبدیل شود. البته برای این مهم باید بعد از تحصیل شرایط تبدیل اقامت تحصیلی به کاری را فراهم سازید. بهترین اتفاق این است که شما بتوانید پس از تحصیل در این کشور متناسب با رسته تحصیلی به کار برسید. برای دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد این نوع ویزا به بخش ویزای تحصیلی آرژانتین مراجعه نمائید.

ویزای کاری جهت اخذ اقامت دائم آرژانتین

همانطور که در ابتدا اشاره شد برای دریافت ویزای کاری می توان به چند صورت اقدام نمود. یک نوع ویزا برای کسب و کارهای کوتاه مدت وجود دارد که اجازه می دهد تا حداکثر 30 روز اقامت آرژانتین را داشته باشید. این ویزا برای کسانی است که مایل به انجام کسب و کار، شرکت در کنفرانس ها، کنگره ها و غیره در آرژانتین هستند.

متقاضی می تواند برای یک شرکت آرژانتینی کار کند و در نهایت اقامت این کشور را بدست آورد. البته برای این اتفاق نیاز است کارفرما در وزارت مهاجرت ثبت نام کرده و مجاز به استخدام کارگران خارجی باشد. شما می بایست برای دریافت این ویزا از پیش با یک کارفرما ارتباط بگیرید و پیشنهاد کاری دریافت نمائید. مدت اعتبار این ویزا معمولا 1 تا 3 سال می باشد و روند تجدید آن در خاک این کشور بسیار ساده است. اعضای خانواده شما همچنین می توانند برای گرفتن ویزای همراه آرژانتین و بعد از فراهم شدن موقعیت کاری شما درخواست دهند. همچنین بعد از مدتی متقاضی می تواند جهت اخذ اقامت دائم آرژانتین نیز اقدام نماید.

ویزای کاری جهت اخذ اقامت دائم آرژانتین

انواع ویزای کاری آرژانتین در 2023

در سال 2023 کشور آرژانتین دارای 2 نوع ویزا جهت کار می باشد که عبارتند از:

  • ویزای A23: برای افرادی است که در آرژانتین دارای یک جایگاه شغلی از سوی یک کارفرما هستند.
  • ویزای E23: این نوع ویزا برای کسانی است که تنها برای مدت کوتاهی (6 تا 12 ماه) درخواست اقامت دارند.

مانند دانشمندانی که جهت انجام فرصت های مطالعاتی از سوی یک استاد به آرژانتین دعوت شده اند. برای هر یک از این انواع ویزا، ابتدا باید مجوز ورود را بدست آورید که توسط کارفرمای شما مورد رسیدگی قرار می گیرد. شما برای دریافت این نوع اقامت باید از شرایط و مدارک مورد نیاز آن آگاه باشید. فرم های جذب نیروی خارجی، قرارداد کار و قرارداد امضا شده از مدارک اصلی این پروسه است.

تبدیل اقامت به تابعیت در آرژانتین از طریق کار

یکی از روش های تضمینی و ایده آل برای مهاجرت و اقامت در کشور آرژانتین مهاجرت کاری است. از آنجایی که تقاضا برای مهاجرت کاری به این کشور زیاد است، تعداد فرصت های کاری کم بوده و کارفرمایان ترجیح می دهند نیروی کار بومی را استخدام کنند ورود به بازار کسب و کار دشوار است. برای مهاجرت کاری به آرژانتین لازم است از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت کنید، با دریافت دعوت نامه شغلی می توانید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کار آرژانتین انجام دهید. برای کاریابی در کشور آرژانتین روش های مختلفی مثل: آگهی شغلی منتشر شده، وب سایت های کاریابی و موسسات کاریابی معتبر وجود دارد.

اعتبار ویزای کار آرژانتین 12 ماهه است و متقاضی باید هر ساله ویزا را تمدید کند. پس از گذشت 5 سال از شروع کار، پرداخت مالیات و رعایت قوانین آرژانتین اقامت دائم این کشور را کسب خواهد شد و با گذشت مدت زمان مشخص می توان تابعیت و شهروندی آرژانتین را به دست آورد. دانشجویان خارجی و بین المللی که قصد دارند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های آرژانتین در این کشور اقامت داشته باشند می توانند به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود باشند و با عقد قرار داد ویزای دانشجویی خود را به ویزای کار آرژانتین تبدیل کنند.

اقامت مالی (ثروتمندان) جهت اخذ اقامت دائم آرژانتین

ویزای مالی برای کسانی که مایل به زندگی در این کشور و دریافت اقامت دائم آرژانتین هستند. آنها باید بتوانند حداقل درآمد حدود 2000$ (دلار آمریکا) در هر ماه را به طرق مختلفی ثابت کنند. متقاضی می تواند به جهت درآمد سالیانه، سود سهام، سرمایه گذاری یا یک کسب و کار، این درآمد را اثبات نماید. اسناد و مدارک اثبات این درآمد و منبع آن را با مشورت با یک وکیل ارائه کنید. مطمئن شوید که آن را به یک حساب بانکی آرژانتینی انتقال می دهید و می توانید تا برای این ویزا درخواست دهید. برای آگاهی از سایر شرایط و مدارک مورد نیاز این پروسه با مشاورین و وکلای مهاجرتی مشورت نمائید.

ویزای سرمایه گذاری در آرژانتین

اگر قدرت سرمایه گذاری در این کشور را داشته باشید، می توانید برای یک ویزای سرمایه گذاری اقدام نمائید. شما باید حداقل مبلغ ARS1500000 (پزوی آرژانتین) یعنی معادل حدودا 41000$ (دلار آمریکا) را در یک فعالیت تجاری، تولیدی یا خدماتی سرمایه گذاری کنید یا یک نقشه دقیق از نحوه و جایی که این مقدار پول را سرمایه گذاری می کنید که قابل توجیه باشد، فراهم سازید.

اگر به چنین سرمایه ای دسترسی دارید، بهتر برای شما آن است که به فکر ایجاد استارت آپ در اروپا باشید. برای مثال استارت آپ فنلاند یکی از بهترین شیوه های رسیدن به این قاره جذاب است. در اکثر برنامه های استارتاپ در اروپا به فرد و خانواده او این فرصت را به دست می آورند که اقامت یک کشور اروپایی را در حالی به دست آورند که در نهایت منجر به اخذ تابعیت شود.

شهروندی جهت اخذ اقامت دائم آرژانتین

برای درخواست اقامت دائم، متقاضی باید حداقل 2 سال با یک اقامت موقت در آرژانتین حضور داشته باشد. شما همچنین باید مستندات را برای اثبات آن که توسط دفتر مهاجرت ملی تایید شده است، دارا باشید. مدارک مورد نیاز اصلی برای فرآیند دریافت اقامت دائم آرژانتین شامل موارد زیر است:

  • گواهی تولد
  • فتوکپی (پاسپورت)
  • اثبات اقامت در کشور مبدا
  • اثبات امنیت مالی
  • گواهی تولد کودکان (در صورت وجود)

این اسناد بدون توجه به نوع اقامت برای درخواست اقامت دائم در آرژانتین ضروری هستند، ممکن است بسته به نوع اقامتتان از سوی اداره مهاجرت مدارک دیگری مورد نیاز باشد، همچنین متقاضی می تواند پس از 2 سال از گذشت اقامت دائم درخواست شهروندی این کشور را بدهد. متقاضیان ایالات متحده همچنین ممکن است برای شهروندی دوگانه درخواست کنند. البته در مورد این موضوع باید در مورد پذیرش تابعیت دوگانه از قوانین کشور مبداء خود از پیش آگاه باشید. کشور آرژانتین در سال 2023 تابعیت مضاعف را فقط به طور محدود پذیرفته است.

اخذ تابعیت آرژانتین از طریق تولد فرزند

آرژانتین همانند بسیاری از کشورهای آمریکایی تابعیت را از طریق اصل خاک به رسمیت می شناسد یعنی اگر فرزندی از والدین خارجی در خاک آرژانتین متولد شود تابعیت این کشور را به دست می آورد. در سراسر دنیا 30 کشور تابعیت را بر اساس اصل خاک اعطاء می کنند، برخی از شهروندان خارجی و بین المللی به امید ساختن آینده بهتر فرزندان تصمیم می گیرند فرزند خود را در کشوری پیشرفته متولد کنند تا تابعیت آن را کسب کند. در حال حاضر بیشترین تقاضا برای تولد فرزند در کشور کانادا است زیرا بر اساس قوانین تابعیت کانادا طفلی که در خاک این کشور متولد شود فارغ از تابعیت والدین جزء اتباع کشور کانادا محسوب می شود.

تبدیل اقامت به تابعیت در آرژانتین از طریق ازدواج

طبق قوانین کشور آرژانتین متقاضیان خارجی و بین المللی در صورت ازدواج رسمی و قانونی با فردی با تابعیت کشور آرژانتین می توانند اقامت دائم و پس از آن تابعیت آرژانتین را کسب کنند. برای ازدواج در کشور آرژانتین قوانین و شرایطی وجود دارد به طور مثال فرد باید ثابت کند توانایی مالی جهت پرداخت هزینه های زندگی خود و همسر را دارد. در صورتی که متقاضی خارجی با فردی ازدواج کند که دارای تابعیت کشور آرژانتین است می تواند کمتر از 5 ماه اقامت این کشور را به دست بیاورد اما اگر با فردی ازدواج کنید که تنها در کشور آرژانتین مقیم است در طول مدت کمتر از 5 سال اقامت آرژانتین را کسب می کنید. با مطالعه مقاله درباره آرژانتین اطلاعات بیشتری در رابطه با این کشور به دست می آورید.

جهت انجام مشاوره و آگاهی از راه های مهاجرت به آرژانتین، مجارستان، آلمان، کانادا، ترکیه، هلند و غیره می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

16 دیدگاه برای “اقامت دائم آرژانتین

  1. Yasin haidari گفت:

    ببخشید هزینه ویزای توریستی 30روز ارژانتین فعلا چنده

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حدود 20$ (دلار)

  2. محمدSS گفت:

    سلام من 40سال دارم کارمند بانک هستم بر فرض اینکه بتونم تا 45 سالگی بازنشسته (25 سال سابقه کاری ) بشم چطور میتونم اقامت دائم یکی از کشورهای امریکای جنوبی رو بگیرم در حال حاظر می تونم سرمایه ای حدود 1 میلیارد جور کنم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای 5 سال آینده از الان نمیشه برنامه ریزی کرد چون شرایط مهاجرت دائما در حال تغییره
      اما به عنوان کمک به ایده گرفتن شما پیشنهاد میکنم ابتدا مقاله های مهاجرت به کانادا و شرایط مهاجرت به برزیل رو مطالعه بفرمائید

  3. امید گفت:

    سلام
    بنده شغلم در زمینه تجهیزات شرکتهای داروسازیست و قصد دارم برای اقامت در کشور ثالث اقدام کنم،در امد فعلیم و با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد ایران در حدود ماهی 3000 دلار ، با ایجاد یک شرکت کوچک واردات صادرات و یا تکنولوژی محور در برزیل یا آرژانتین میتونم برای خودم و همسرم و فرزند 5 ساله ام اقدام کنم ؟ چه قوانین و مزایایی وجود داره؟ و هزینه ها و مدت زمان گرفتن اقامت موقت چه میزان است؟
    با سپاس

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله میتونید یا از طریق کار با داشتن کارفرکای آرژانتینی و یا تحصیلی و یا سرمایه گذاری اقدام نمایید برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

  4. علیرضا گفت:

    سلام من صدا بردار هستم با سرمایه سیصد ملیونی و خانومم لیسانس حسابداری می‌خواهیم بدونیم آرژانتین و برزیل چطور میتونیم بریم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای کار در این کشورها باید کارفرما داشته باشید و برای تحصیل نیز از دانشگاه ها پذیرش و ویزای تحصیلی دریافت نمایید

  5. مهدی سلیمی گفت:

    با سلام
    من دامپزشک هستم .و دارای همسر و دو پسر 17 و 9 ساله میباشم.مدت دوسال هم در آلمان زندگی کردم.الان برای اقامت آرژانتین از طریق کاری میتونید کمکم کنید؟
    بطور مثال برای من کارفرما پیدا کنین یا هر روشی که فکر میکنین جواب بده.
    ممنون میشم اگه جواب منو بشکل تلفنی یا واتس آپ ارسال نمایید
    با سپاس
    دکتر سلیمی

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب شما برای کار در آرژانتین حتما باید کارفرمای آرژانتینی داشته باشید برای این کار یا باید از طریق سایت جستجو کنید یا با ویزای توریستی به این کشور برید

  6. عبدالرحمن گفت:

    با سلام من وهمسرم و سه تابچه خودم احمد ۱۲ ساله ودخترم ۷ساله وکوچکه ۵ساله هزینه ویزاه توریستی وبلیط ان چقدر میشه واگر در کشور آرژانتین بچه چهارم بدنیا امد شناسنامه آرژانتینی تعلق میگیره

    با تشکر واحترامات خالصانه ۲

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما به کل اعضای خانواده شما متاسفانه به سختی ویزای توریستی میدن و آرژانتین به دلیل اینکه از سیستم خاک تبعیت میکنه بله به فرزند شما پاسپورت میدهند

  7. زهره سلیمان نژاد گفت:

    سلام بنده زهره سلیمان نژاد۳۴ ساله و متاهل با یک دختر۵ساله با مدرک کارشناسی نرم افزار و بصورت متوسط مسلط به زبان انگلیسی و خانه دار با سرمایه تقریبی ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون تومن میباشم . چه راهی و با چه هزینه ی تقریبی برای بنده وجود دارد که اقامت دائم آرژانتین ویا برزیل رو اخذ کنم البته چون همسرم کارمند ارگان دولتی هستند قصد داریم ابتدا بنده و دخترم اقامت بگیرم وبعدا ایشون به ما ملحق بشوند. لطفا راهنمایی بفرمائید . تشکر

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اگر از طریق فرزندتون میخواین مهاجرت کنید باید ایشونو مدارس خصوصی ثبت نام کنید که این مدارس بیشتر در کشورهای کانادا انگلستان مرسوم هستند اما اگر از طریق خودتون اقدام بفرمایید هزینه تحصیل ایشون هم رایگان خواهد شدو اکنون برای کشورهای ارواپی و انگلیسی زبان شانس دارید که باید با کارشناسان ارشد ما تماس بگیرید در خدمتتون هستند.

  8. ghourban گفت:

    سلام خسته نباشید
    من یک خانواده 4نفره هستم همسرم
    پسربزرگم 20سالشه اخر خدمت سربازیشه
    یک پسرم 13ساله
    برای مهاجرت واقامت ارژانتین چه راهکاری
    وموردی میتوانید انجام بدید
    یا پشنهادبدید که اخرش به شهروندی ختم بشه
    وکل هزینش چقدره
    ممنون میشم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید تمامی شرایط شما اعم از تمکن مالی شما بررسی شود بهتر هست مشاوره تلفنی و یا حضوری کسب کنید، برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *