مهاجرت

تبدیل اقامت به تابعیت در دومینیکا

تبدیل اقامت به تابعیت در دومینیکا

چنانچه متقاضی مهاجرت هستید و قصد تبدیل اقامت به تابعیت در دومینیکا را دارید، باید بدانید که از راه های گوناگونی می توانید شهروند شوید. تنها باید روش های مهاجرت به این کشور را بررسی کرده بهترین راه را برای مهاجرت به این کشور با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. متقاضیان می توانند پس از گذشت مدت 5 سال اقامت خود را به تابعیت این کشور تبدیل کنند.

همچنین فرد می تواند برای همسر، فرزندان با سن کمتر از 30 سال و والدین با سن بیشتر از 55 سال تابعیت این کشور را دریافت کند. مقاله ای که مطالعه می کنید توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و در رابطه با تبدیل اقامت به تابعیت در دومینیکا به نگارش در آمده است، اگر کشور دومینیکا را برای مهاجرت و اقامت انتخاب کرده اید تا پایان ما را همراهی کنید.

  • راه های دریافت اقامت در کشور دومینیکا چیست؟
  • آیا این کشور به شهروندان خارجی اقامت اعطا می کند؟
  • آیا کار در دومینیکا منجر به اخذ تابعیت می شود؟
  • شرایط سرمایه گذاری در دومینیکا برای دریافت تابعیت این کشور چیست؟
  • ساده ترین مسیر برای ورود به دومینیکا چیست؟
  • شرایط تولد در کشور دومینیکا چیست؟

روند تبدیل اقامت به تابعیت در دومینیکا

تمامی افرادی که به دنبال تبدیل اقامت به تابعیت در دومینیکا هستند، باید در قدوم اول با روند تبدیل اقامت به تابعیت در این کشور به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول اقامت در این کشور مواجه خواهند شد. اما نگران نباشید، زیرا روند تبدیل اقامت به تابعیت در دومینیکا بسیار ساده است. به طور کلی تمامی متقاضیان می توانند پس از 2 سال از داشتن مجوز اقامت دائم برای دریافت تابعیت این کشور درخواست دهند. سپس متقاضیان باید مصاحبه ای را به زبان اسپانیایی انجام دهند. در نهایت اینکه پس از 5 ماه برای ادای سوگند شهروندی توسط مقامات این کشور احضار می شوند.

تبدیل اقامت به تابعیت در دومینیکا از طریق تحصیل

از طرق رایج برای مهاجرت به کشور دومینیکا می توان به مهاجرت تحصیلی به این کشور اشاره کرد. متقاضیانی که قصد دارند مهاجرت تحصیلی به این کشور را تجربه کنند باید آگاه باشند که این طریق نمی توانند اقامت دائم این کشور را کسب کنند. برای اقامت در کشور دومینیکا پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه متقاضیان باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار یا ویزای سرمایه گذاری تبدیل کنند. همچنین متقاضیان می تواند طی ازدواج با فردی با تابعیت این کشور اقامت دائم دومینیکا را کسب کنند.

اخذ تابعیت در دومینیکا از طریق کار در 2023

درباره مهاجرت به دومینیکا و راه های اخذ تابعیت این کشور طی سال 2023 می توان به اقامت و اخذ تابعیت از طریق کار در این کشور اشاره کرد. حداقل و حداکثر درآمد در دومینیکا که به نوع شغل، سطح تحصیلات، سابقه کار و غیره بستگی دارد به طور خلاصه در نمودار ذیل نشان داده شده است:

حداقل و حداکثر درآمد در دومینیکا

متقاضیان می توانند پس از گذشت 5 سال از شروع کار در این کشور، رعایت قوانین و پرداخت مالیات اقامت کاری خود را به تابعیت دومینیکا تبدیل کنند. در این روش نیز فرد می تواند همراه با اعضاء خانواده در این کشور اقامت داشته باشد. برای شروع کار در کشور دومینیکا متقاضیان نیاز به دعوت نامه و قرار داد کاری با زمان بیشتر از 6 ماه و ویزای کار این کشور دارند. برای شروع کار در این کشور شرایطی وجود دارد، برای مثال فرد باید دارای مدرک دانشگاهی یا تخصص و مهارت در شغل مورد نظر باشد. همچنین لازم است متقاضی مدرک معتبر زبان انگلیسی ارائه نماید.

تبدیل اقامت به تابعیت در دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

افرادی که قصد دارند تابعیت کشور دومینیکا را کسب کنند می توانند سرمایه گذاری در این کشور را تجربه کنند. دولت این کشور برای پیشرفت و توسعه اقتصادی دومینیکا به سرمایه گذاران خارجی و بین المللی در این کشور تابعیت دومینیکا را اعطاء می کند. در جمهوری دومینیکا برنامه های سرمایه گذاری متنوعی مانند ثبت شرکت و خرید ملک و مستغلات وجود دارد. همچنین متقاضیان می توانند با پرداخت مبلغ 100000$ (دلار آمریکا) به عنوان کمک بلاعوض به کشور دومینیکا تابعیت این کشور را بدست آورند. با سرمایه گذاری در کشور دومینیکا فرد از مزایایی بهره مند خواهد شد، که عبارتند از:

  • حق خرید و فروش ملک در کشور دومینیکا
  • اخذ تابعیت دومینیکا برای اعضای خانواده
  • عدم نیاز به حضور فیزیکی در کشور دومینیکا
  • عدم نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • امکان حفظ تابعیت پیشین
  • پرداخت مالیات کم

تبدیل اقامت به تابعیت در دومینیکا از طریق ازدواج

همانطور که گفته شد متقاضیان طی ازدواج با فردی با تابعیت کشور دومینیکا اقامت دائم این کشور را کسب می کنند. برای ازدواج در این کشور شرایطی وجود دارد، مانند محدودیت سنی برای ازدواج آقایان در این کشور 16 سال و ازدواج خانم ها 15 سال است. علاوه بر این لازم است فرد مدارک ذیل را ارائه کند:

  • 2 شاهد که جزء اعضا خانواده نباشند
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی
  • اثبات محل اقامت در کشور دومینیکا
  • ارائه مدارک از دفتر اسناد رسمی مبنی بر واجد شرایط بودن زوجین برای ازدواج
  • در صورتی که فرد قبلا ازدواج کرده باشد باید مدارک طلاق یا فوت همسر را ارائه نماید.

جهت اخذ تابعیت کشور دومینیکا از طریق ازدواج متقاضیان باید اثبات نمایند که ازدواج آن ها واقعی بوده و صرفا در جهت اخذ تابعیت این کشور نمی باشد. همچنین ازدواج متقاضیان باید در این کشور به ثبت رسیده باشد. باید به این نکته اشاره کرد، در صورتی که مردی خارجی با زنی با تابعیت کشور دومینکا ازدواج کند به طور خودکار از حق تابعیت دومینیکا برخوردار نخواهد شد. پس نتیجه می گیریم در صورت ازدواج زن خارجی با مردی با تابعیت کشور دومینیکا از حق تابعیت دومینیکا برخوردار خواهد شد.

تبدیل اقامت به تابعیت در دومینیکا از طریق ازدواج

تبدیل اقامت به تابعیت در دومینیکا از طریق تولد فرزند

در کشور دومینیکا اعطا تابعیت از طریق سیستم خاک صورت می گیرد، یعنی اگر فرزندی در خاک این کشور متولد شود بدون در نظر گرفتن تابعیت والدین تابعیت کشور دومینیکا را کسب می کند و جزو شهروندان این کشور محسوب می شود. جهت دریافت تابعیت برای فرزند متولد شده در این کشور لازم است مدارک ذیل را به اداره مهاجرت ارائه کنید:

  • مدارک تولد طفل
  • پاسپورت، مدارک شناسایی و سند ازدواج والدین
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • پرداخت هزینه های مربوطه و ارائه رسید آن
  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن

پاسپورت کشور دومینیکا

متقاضیان خارجی و بین المللی پس از تبدیل اقامت به تابعیت در دومینیکا می توانند پاسپورت این کشور را نیز کسب کنند، اعتبار پاسپورت دومینیکا 10 ساله بوده و اعتبار آن برای کودکان با سن کمتر از 16 سال 5 ساله می باشد. طبق قوانین وضع شده در کشور دومینیکا تابعیت مضاعف در این کشور به رسمیت شناخته شده است و فرد می تواند بدون لغو تابعیت پیشین خود تابعیت و پاسپورت کشور دومینیکا را کسب کند.

شما می توانید طی مطالعه مقاله اخذ پاسپورت جمهوری دومینیکا اطلاعات بیشتری در خصوص شرایط اخذ پاسپورت این کشور کسب کنید. پس از مطالعه مقاله فوق اطلاعاتی در خصوص تبدیل اقامت به تابعیت در دومینیکا کسب کردید، جهت کسب اطلاعات در خصوص روش های رایج برای مهاجرت و اخذ اقامت از کشور مورد نظر با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرتکرارترین سوالات در خصوص تبدیل اقامت به تابعیت در دومینیکا

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص تبدیل اقامت به تابعیت پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • مدت زمان پردازش جهت تبدیل اقامت به تابعیت در دومینیکا چقدر است؟ به طور کلی مدت زمان پردازش جهت تباید اقامت به تابعیت در دومینکا بسیار زمان بر و طاقت فرسا است. که این مدت زمان معمولا بین 9 تا 10 هفته کاری می باشد.
  • هزینه تبدیل اقامت به تابعیت در دومینیکا چقدر است؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تبدیل اقامت به تابعیت در دومینیکا هستند، باید حین درخواست مبلغ 450XCD (دلار کارائیب شرقی) را به عنوان هزینه درخواست پرداخت کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تبدیل اقامت به تابعیت در دومینیکا

  1. علي گفت:

    سلام،با تشكر از متن غني و كامل شما
    نيازمند تماس و گفتگو جهت اقدام به سرمايه گذاري و مهاجرت به دومنيكن هستم،مساعدت بفرماييد و شماره واتساپ بفرستيد تماس بگيرم
    من مقيم ايران نيستم به همين دليل نياز به تماس با واتساپ دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      09309195303
      خدمت شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *