مهاجرت

پاسپورت ژاپن

پاسپورت ژاپن

پیشرفت ژاپن و گسترش فعالیت در زمینه هایی چون صادرات انواع قطعات اتومبیل، کشاورزی و افزایش نرخ رضایت مهاجران، موجب شده است اخذ پاسپورت ژاپن مهم باشد. همه ساله افراد و متقاضیان بسیاری از سراسر جهان رویکردی جهت اخذ اقامت و ویزای ژاپن انخاذ کرده و برای سهولت در این فرآیند از بین انواع روش های کاری، تحصیلی و غیره بهترین گزینه را برگزیده و به اقامت در کشور ژاپن می پردازند؛ این نوع از اقامت دارای طیف زمانی گسترده ای بوده و از 90 روز الی 3 سال را شامل می شود. اما عزیزانی که قصد اخذ تابعیت دائم کشور ژاپن و برخورداری از حقوق شهروندی این کشور با دریافت پاسپورت آن را دارند، می توانند با مطالعه ادامه این نگارش و ارتباط با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مسیر گام بردارند.

  • شرایط دریافت گذرنامه ژاپنی چیست؟
  • چه کسانی می توانند پاسپورت ژاپن را به دست آورند؟
  • آیا تحصیل در ژاپن می تواند منجر به دریافت پاسپورت شود؟
  • ساده ترین مسیر رسیدن به پاسپورت این کشور چیست؟
  • مزایای دریافت پاسپورت این کشور چیست؟

شرایط عمومی پاسپورت ژاپن

کشور پهناور ژاپن سرزمینی متشکل از جزایر متعدد بوده و دارای تشابهات فرهنگی بسیاری با کشورهایی چون کره جنوبی می باشد. مردم این سرزمین به زبان ژاپنی صحبت می کنند و رشد چشمگیر در جنبه های گوناگونی چون ارائه آموزش در سطح کیفی بسیار بالا و کاهش نرخ بیکاری به 2.6% موجب شده است شهروندان ژاپنی هر ساله با مهاجرین خارجی بی شماری روبرو شوند. همسایگان ژاپن چین، کره جنوبی، کره شمالی و روسیه بوده و این کشور از طریق صادرات محصولات خود به این سرزمین ها و سایر نقاط جهان موفق به اخذ رتبه چهارم از این منظر در بین تمامی کشورهای جهان شده است. همچنین ژاپن در زمینه اعتبار جهانی پاسپورت خود طبق اعلام رسمی در سال 2024 در رده سوم قرار گرفته و برترین کشور آسیا از این جهت به شمار می رود.

رتبه بندی جهانی اعتبار پاسپورت کشورهاکشورهای هم امتیاز
1امارات
2اسپانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و هلند
3سوئد، فنلاند، لوکزامبورگ، اتریش، سوئیس
4دانمارک، بلژیک، پرتغال
5ژاپن، سنگاپور، یونان، بریتانیا، چک

علی رغم اینکه در شروع دهه حاضر کشور ژاپن از امتیاز خوبی در فهرست جهانی گذرنامه برخوردار نبود، هم اکنون پاسپورت این کشور دارای اعتبار بسیار بالایی در سطح جهان می باشد؛ به گونه ای که افراد دارای پاسپورت ژاپن قادر خواهند بود بدون نیاز به اخذ ویزا به 175 کشور جهان از جمله فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، چین و برزیل سفر کنند. سفر به 42 کشور با دریافت ویزا در فرودگاه مقصد امکان پذیر بوده که ایران، کنیا و اتیوپی در این دسته قرار دارند. همچنین دارندگان پاسپورت ژاپنی ملزم به اخذ ویزا جهت سفر به 23 کشور جهان می باشند. در ادامه به مقایسه میان اعتبار جهانی گذرنامه کشورهای مختلف می پردازیم:

مقایسه امتیاز پاسپورت کشورهای گوناگون

اخذ پاسپورت ژاپن از طریق سرمایه گذاری

با در نظر گرفتن مطلوب بودن انواع شاخص های اقتصادی در ژاپن، پایین بودن ریسک خطر و سرمایه گذاری و همچنین مالیات معقول وضع شده در این کشور، متقاضیان بین المللی زیادی اقدام به سرمایه گذاری در این کشور می نمایند. اشخاص با سرمایه ورودی به کشور ژاپن اقدام به فعالیت در زمینه هایی چون خرید و فروش ملک، خرید اوراق قرضه و سهام و همچنین ثبت شرکت می نمایند.

دولت ژاپن برای افراد با قصد ثبت شرکت تجاری در این کشور علاوه بر سختگیری های معمول، تسهیلاتی چون تخصیص انواع وام ها به نرخ بهره پایین را در نظر گرفته است؛ این شرط زمانی صادق است که فرد با حداقل سرمایه معادل 4650$ (دلار آمریکا) وارد کشور ژاپن گردد. با وجود تمامی این موارد، اغلب افراد به دلیل پیچیدگی های موجود در پروسه اخذ تابعیت دائم و پاسپورت ژاپن از طریق سرمایه گذاری، اقدام به اقامت موقت می نمایند که تا 10 سال نیز قابل تمدید می باشد.

کار در ژاپن و اخذ تابعیت این کشور

با توجه به تعدد فرصت های شغلی مناسب در ژاپن و همچنین اعلام دولت این کشور مبنی بر استخدام افراد متخصص و ماهر در زمینه های گوناگون از سایر کشورها می توان چنین اظهار داشت که افراد برای یافتن شغل مرتبط با زمینه فعالیت خود در ژاپن و اخذ تابعیت این کشور مسیر سختی در پیش نخواهند داشت. موسسات کاریابی گوناگون با دریافت درخواست فرد و ارائه مجوز از سوی کارفرما این امکان را برای مهاجرین خارجی فراهم می آورند. اشخاص پس از دریافت انواع ویزاهای کاری چون SSV قادر خواهند بود در صورت تمایل برای تمدید آن اقدام نمایند؛ تحت شرایطی که فرد شاغل 5 سال متوالی در ژاپن سکونت داشته و سودمند بودن برای اقتصاد این کشور محرز گردد، دولت ژاپن اقدام به اعطای تابعیت و پاسپورت به او خواهد کرد.

دریافت پاسپورت ژاپن از طریق ازدواج

دریافت پاسپورت ژاپن از طریق ازدواج

از انواع شیوه های اخذ ویزای ژاپن و اقامت در این کشور شرق آسیایی می توان به ازدواج با فردی از اتباع این کشور اشاره کرد؛ شایان ذکر است تنها درصورتیکه حقیقی بودن ازدواج فرد با همسری که از شهروندان ژاپن می باشد، بارز بوده و به دولت این کشور اثبات گردد، زوج مذکور مجاز به اقامت در شهرهای ژاپن خواهند بود. همچنین طبق قانون کشور ژاپن، ارائه سند ازدواج در حکم تحصیل در دانشگاه ها بوده و منجر به اخذ تابعیت این کشور نخواهد شد. ازدواج با اتباع ژاپنی و تحصیل کارشناسی در ژاپن هر دو به عنوان پل هایی جهت تسهیل دریافت تابعیت می باشند اما به تنهایی کافی نیستند. علاقه مندان می توانند با ادامه اقامت خود و فعالیت در بازار کار شانس خود را برای گرفتن تابعیت و پاسپورت ژاپن افزایش دهند.

اخذ تابعیت ژاپن از طریق تولد فرزند

کشور ژاپن همچون اغلب کشورهایی آسیایی پیرامون مسائل حقوقی اعطای تابعیت به فرزندان متولد شده در خاک این کشور، پیرو قانون خون می باشد. بدان معنا که صرفا تولد فرزند در خاک کشور ژاپن دلیل بر مجاز بودن او برای دریافت پاسپورت نبوده و تابعیت کشور ژاپن منوط به این موضوع است که یکی از والدین فرد یا هر دو آن ها از اتباع ژاپنی باشند. همچنین در صورتیکه یکی از والدین فوت شده و دیگری از شهروندان ژاپن محسوب گردد، فرزند آن ها می تواند جهت دریافت پاسپورت ژاپن مبادرت ورزد. در این نگارش سعی کردیم شما عزیزان را با کوتاه ترین روش های اخذ پاسپورت کشور ژاپن و تابعیت این کشور آشنا گردانیم. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه بسیار بالا و کارآمد در این زمینه آماده پاسخگویی به سوالات بیشتر شما عزیزان می باشند.

سوالات کلیدی درباره پاسپورت ژاپن

مهم ترین سوالاتی که در رابطه با این موضوع ممکن است مطرح شوند عبارتند از:

  • آیا ژاپن مقصد مناسبی برای زندگی است؟ شرایط کلی زندگی در ژاپن با استانداردهای زیادی همخوانی دارد و نیازی به نگرانی در این رابطه نیست.
  • اهمیت دریافت پاسپورت ژاپن چیست؟ به کمک این پاسپورت می توان به اکثر کشورهای جهان بدون نیاز به ویزا سفر کرد و نیازی به چالش های موجود در این رابطه نیست.
  • آیا شهروندان خارجی نیز می توانند پاسپورت ژاپن را به دست آورند؟ بله راهکارهای زیادی وجود دارد که به کمک آن ها می توان به ویزای ژاپن دسترسی پیدا کرد.
3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *