ویزای تحصیلی

تحصيل داروسازی در بلغارستان

تحصيل داروسازی در بلغارستان

تحصيل داروسازی در بلغارستان با هزینه های مختلفی همراه است که تمامی دانشجویانی که قصد ورود به بلغارستان را دارند، باید آن را در نظر داشته باشند. تحصیل در رشته های زیر گروه علوم پزشکی، امروزه در دانشگاه های این کشور بسیار طرفدار دارد. هزینه های پایین تحصیل و زندگی در بلغارستان، یکی از مهمترین دلایل ورود دانشجویان به این کشور است. به دلیل کم بودن متقاضیان، اغلب اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور زیاد سخت نیست.

در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره تحصيل داروسازي در بلغارستان به علاقه مندان اطلاع رسانی می کند. علاوه بر این مراکز معتبر تحصیل داروسازي در بلغارستان را معرفی می نماید. این مقاله در مورد شرایط پذیرش و تحصیل داروسازي در بلغارستان و هزینه های تحصیل در این رشته به متقاضیان و هموطنان عزیز اطلاعات بسیار مفیدی ارائه خواهد داد.

مراکز معتبر جهت تحصیل در بلغارستان در 2023

دو دانشگاه اصلی در بلغارستان که رشته داروسازی را در سال 2023 به زبان انگلیسی ارائه می دهند دانشگاه پزشکی صوفیا و دانشگاه پزشکی پلودیو هستند. برنامه تحصیل داروسازی در این مراکز تحصیلی 5 سال ادامه دارد. دانشجویان داروسازی با مدرک کارشناسی ارشد فارغ التحصیل می شوند. دانشگاه علوم پزشکی صوفیا در پایتخت بلغارستان واقع شده است. این دانشگاه سالانه بیش از 800 دانشجو را جذب می کند. این دانشگاه به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه های پزشکی بلغارستان به حساب می آید. داروسازی یکی از برنامه های تحصیلی بسیار خوب و با کیفیت در این دانشگاه است. البته باید در نظر داشته باشید که تعداد دانشجویان داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی صوفیه در مقایسه با دانشگاه علوم پزشکی پلودیو بیشتر است.

دانشگاه علوم پزشکی پلودیو در دومین شهر بزرگ بلغارستان به نام پلودیو واقع شده است. جدیدا برنامه تحصیل داروسازی در این دانشگاه به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می شود. امکانات و تجهیزات در دانشگاه علوم پزشکی پلودیو کاملاً جدید هستند. بنابراین دانشجویان داروسازی فرصتی برای استفاده از یک دانشگاه کاملاً مدرن دارند. همچنین از آن جا که برنامه مطالعاتی در این دانشگاه جدید است، در بین دانشجویان بین المللی بسیار مشهور نیست. به همین دلیل است که اگر می خواهید از گروه های نسبتاً کوچکی از دانشجویان در دانشگاه و ارتباط شخصی با هر استاد بهره مند شوید می توانید اقدام به ورود به دانشگاه پزشکی پلودیو کنید.

اینفوگرافیک تحصیل داروسازی در بلغارستان

درباره تحصيل داروسازی در بلغارستان

داروسازی یکی از شناخته شده ترین دوره های تحصیلی در هر دانشگاه است. با داشتن این مدرک قادر خواهید بود به بسیاری از افراد کمک های تخصصی ارائه دهید. پس از تحصیل در رشته داروسازی در بلغارستان، فرصتی استثنایی برای داشتن دانش در موضوعات مختلف مانند فیزیولوژی، بیوشیمی و نورو فارماکولوژی پیشرفته و مفاهیم داروسازی اجتماعی خواهید داشت. به عنوان دانشجوی داروسازی در بلغارستان یک مدرک جهانی دریافت خواهید کرد.

مدارک صادره از دانشگاه های این کشور، در بزرگترین کشورها در جهان باز معتبر خواهد بود. این امر به شما امکان می دهد تا تبدیل یک داروساز محترم و کاردان شوید و حرفه خود را در بلغارستان یا هر کشور دیگر توسعه دهید. یکی دیگر از دلایل عالی برای مهاجرت به بلغارستان و تحصیل در این کشور امکان تحصیل در شناخته شده ترین و معتبرترین دانشگاه ها و شرکت در بهترین برنامه ها و دوره های تحصیلی رشته های مختلف با کمترین هزینه ها است.

هزینه تحصیل داروسازی در کشور بلغارستان تقریبا 6000€ (یورو) در سال است. اما باید در نظر داشته باشید که این مبلغ شامل هزینه های اقامت دانشجویی و سکونت در بلغارستان نمی شود. با این حال، هزینه زندگی در بلغارستان بسیار ارزان است. دانشجویان و متقاضیان بین المللی مجبور نیستند هزینه های زیادی را در طول تحصیل در بلغارستان خرج کنند. علاوه بر موارد ذکر شده، تحصیل داروسازی در دانشگاه های برتر کشور بلغارستان به شما این امکان را می دهد تا از زندگی خود لذت ببرید. با تحصیل در دانشگاه های این کشور دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند دوستان جدیدی پیدا کنند. با افراد جدیدی آشنا شوند و تعادل بسیار خوبی بین آموزش عالی و زندگی اجتماعی تجربه خواهند کرد. در نهایت نیز امکان اخذ اقامت دائم و پاسپورت بلغارستان وجود دارد. جایگاه پاسپورت این کشور به شرح نمودار ذیل است:

جایگاه پاسپورت بلغارستان

شرایط پذیرش برای تحصيل داروسازی در بلغارستان

برای تحصیل در رشته داروسازی در بلغارستان باید شرایط خاصی را رعایت کنید. اول از همه، مهارت های انگلیسی شما باید پیشرفته باشد. برای ورود به برخی از دانشگاه های کشور بلغارستان متقاضیان باید برای اثبات توانایی های زبان خود مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل ارائه دهند. از این طریق دانشگاه اطمینان خواهد داشت که شما با موفقیت در تمام سخنرانی ها و سمینارهایی را که به زبان انگلیسی برگزار می شود شرکت خواهید کرد. همچنین لازم به ذکر است که برای ارتباط برقرار کردن با سایر دانشجویان و یافتن دوستان جدید متقاضیان و دانشجویان بین المللی باید زبان انگلیسی را بلد باشند. زیرا اکثر دانشجویان و متقاضیانی که در دانشگاه های کشور بلغارستان مشغول می شوند به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند.

علاوه بر این، در صورت تمایل به تحصیل در رشته داروسازی در بلغارستان، شرکت در آزمون پذیرش برای ورود به دانشگاه پزشکی صوفیا و دانشگاه پزشکی پلودیو نیز یک امر ضروری به شمار می رود. متقاضیان برای پذیرش در دانشگاه های کشور بلغارستان جهت تحصیل داروسازی باید در آزمون ورودی بیولوژی و شیمی شرکت کنند. مهمترین چیز این است که اگر در رشته داروسازی در بلغارستان تحصیل کنید، مدرک تحصیلی شما در سطح بین المللی معتبر خواهد بود. دلیل اصلی این موضوع این است که بلغارستان یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. از این رو فارغ التحصیلان رشته داروسازی از دانشگاه های کشور بلغارستان می توانند در بهترین کشورهای دنیا مشغول به کار شوند.

شرایط پذیرش برای تحصيل داروسازی در بلغارستان

ساختار کلی دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در بلغارستان

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل داروسازی در بلغارستان هستند، باید با ساختار کلی و قانونی دانشگاه های داروسازی بلغارستان به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های گوناگونی در طول تحصیل در بلغارستان مواجه خواهند شد. به طور کلی، سال تحصیلی در بلغارستان به ویژه در سطح آموزش عالی در این کشور و در دانشگاه های داروسازی این کشور به دو ترم زمستانی و تابستانی تقسیم می شود. همچنین همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی، هر ترم تحصیلی در بلغارستان با یک جلسه امتحان به پایان می رسد. علاوه بر این، فرمت هر امتحان در رشته داروسازی به موضوع مربوطه و استاد دانشجویان بستگی دارد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست دانشجویان برای تحصیل داروسازی در بلغارستان را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست دانشجویان برای تحصیل داروسازی در بلغارستان

هزینه تحصيل داروسازی در بلغارستان

در صورت تمایل به تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در کشور بلغارستان، شهریه تحصیل در دانشگاه های پزشکی ذکر شده در بلغارستان 3000€ (یورو) در هر ترم است. به یاد داشته باشید که میزان شهریه به ملیت دانشجویان بستگی ندارند. از این رو، اگر کشور اصلی متقاضیان و دانشجویان بخشی از اتحادیه اروپا باشد، تخفیفی در زمینه شهریه دانشگاهی دریافت نخواهند کرد. شهریه تحصیل در دانشگاه های پزشکی ذکر شده در بلغارستان که 3000€ (یورو) در هر ترم است. این مبلغ باید از طریق نقل و انتقال بانکی پرداخت شود.

به طور خلاصه، اگر شما مشغول به تحصیل داروسازی در بلغارستان شوید، از مزایای شهریه کم نسبت به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بهره مند می شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط تحصیل در بهترین کشورهای دنیا می توانید با ما در ارتباط باشید. همچنین کسب اقامت تحصیلی در کشورهای چون انگلیس، آلمان، استرالیا، کانادا، آمریکا و یا سایر کشورها می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات تخصصی در باب تحصيل داروسازی در بلغارستان

در راستای پاسخ گویی به مهم ترین سوالات شما این بخش به شما اختصاص داده شده است:

  • شرایط پذیرش برای تحصيل داروسازی در بلغارستان به چه صورت است؟ برای تحصیل در رشته داروسازی در بلغارستان باید شرایط خاصی را رعایت کنید. اول از همه، مهارت های انگلیسی شما باید پیشرفته باشد. برای ورود به برخی از دانشگاه های کشور بلغارستان متقاضیان باید برای اثبات توانایی های زبان خود مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل ارائه دهند. از این طریق دانشگاه اطمینان خواهد داشت که شما با موفقیت در تمام سخنرانی ها و سمینارهایی را که به زبان انگلیسی برگزار می شود شرکت خواهید کرد. همچنین لازم به ذکر است که برای ارتباط برقرار کردن با سایر دانشجویان و یافتن دوستان جدید متقاضیان و دانشجویان بین المللی باید زبان انگلیسی را بلد باشند. زیرا اکثر دانشجویان و متقاضیانی که در دانشگاه های کشور بلغارستان مشغول می شوند به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند.
  • ساختار کلی دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در بلغارستان چگونه است؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل داروسازی در بلغارستان هستند، باید با ساختار کلی و قانونی دانشگاه های داروسازی بلغارستان به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های گوناگونی در طول تحصیل در بلغارستان مواجه خواهند شد. به طور کلی، سال تحصیلی در بلغارستان به ویژه در سطح آموزش عالی در این کشور و در دانشگاه های داروسازی این کشور به دو ترم زمستانی و تابستانی تقسیم می شود. همچنین همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی، هر ترم تحصیلی در بلغارستان با یک جلسه امتحان به پایان می رسد. علاوه بر این، فرمت هر امتحان در رشته داروسازی به موضوع مربوطه و استاد دانشجویان بستگی دارد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *