ویزای تحصیلی

تحصیل در آرژانتین

تحصیل در آرژانتین

تحصیل در آرژانتین از جمله راه های رایج مهاجرت به این کشور می باشد و با توجه به مزایای فراوان خود متقاضیان فراوانی را داراست. در صورتی که شما هم علاقه مند به داشتن اطلاعاتی در زمینه شرایط تحصیل در آرژانتین می باشید با مطالعه این مقاله و هم چنین مراجعه به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به اطلاعات جامعی در مورد کشور آرژانتین دست یابید.

  • شرایط لازم برای تحصیل در کشور آرژانتین 2024 چیست؟
  • برترین دانشگاه های کشور آرژانتین کدامند؟
  • آیا تحصیل در دانشگاه های آرژانتین برای همگان رایگان است؟
  • نحوه اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین به چه صورتی میباشد؟
  • آیا دانشجویان بین المللی در آرژانتین از حق استفاده از بورس تحصیلی برخوردارند؟
  • آیا امکان کار دانشجویی برای دانشجویان خارجی در آرژانتین مهیاست؟

کشور آرژانتین در زمینه امور تحصیلی دارای پیشرفت های چشم گیری بوده است، هم چنین این کشور از لحاظ تنوع ملیتی دارای شهرت به سزایی می باشد، چرا که اکثر مردم این کشور از کشورهای اروپایی به آرژانتین آمده اند. پایتخت کشور آرژانتین شهر بوینس آئیرس Buenos Aires می باشد که از لحاظ جمعیتی بیشترین مردم این کشور را در خود جای داده است هم چنین زبان رایج و مادری بین مردم این کشور زبان اسپانیایی می باشد. کشور آرژانتین دارای طبیعت بسیار زیبایی می باشد. به علت ثبات سیاسی این کشور و آب و هوای بسیار معتدل و داشتن آبشارها و دریاچه ها و یخچال هایی که در دره ها وجود دارند مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

شرایط تحصیل در آرژانتین

همان طور که ذکر شد از جمله اصلی ترین راه هایی که برای مهاجرت به آرژانتین وجود دارد و بسیار پر طرفدار می باشد، راه تحصیل در آرژانتین هست که از این روش می توان اقامت دائم آرژانتین را به دست آورد. این نوع از روش مهاجرتی می تواند در کنار گرفتن ویزای کار و ویزای سرمایه گذاری در کشور آرژانتین منجر به گرفتن اقامت دائم کشور آرژانتین شود. لازم به ذکر می باشد که کشور آرژانتین به علت وجود 39 موسسه علمی معتبر و دارای رنکینگ تحصیلی، مورد استقبال اکثر متقاضیان قرار گرفته است.


حال می خواهیم به معرفی برترین دانشگاه ها کشور آرژانتین بپردازیم.

آیتمشرح
بهترین دانشگاه حال حاضرUniversidad de Buenos Aire (دانشگاه بوینس آیرس)
تعداد دوره های تحصیلی3 دوره (کارشناسی، ارشد و دکترا)
تعداد دانشگاه های دولتی39 دانشگاه
زبان تحصیلاسپانیولی
بورس تحصیلیدارد
متوسط هزینه زندگی$5000 (دلار) در سال

دلایل تحصیل در آرژانتین

سالانه صدها تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان، با دلایل گوناگونی اعزام دانشجو به آرژانتین را برای آینده تحصیلی خود در خارج از کشور انتخاب می کنند. به عبارت دیگر، تحصیل در آرژانتین مزیت های بی شماری را برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند ارائه می دهد. علاوه بر این، آرژانتین با یکی از بالاترین نرخ های سواد، صداقت خود را نسبت به آموزش ثابت کرده است. در قدم اول دانشجویان بین المللی پس از اعزام به این کشور با فرهنگ های مختلف در آرژانتین به خوبی آشنا می شوند، زیرا آرژانتین یک کشور چند فرهنگی در آمریکای جنوبی می باشد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست اتباع کشورهای خارجی برای تحصیل در آرژانتین را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست اتباع کشورهای خارجی برای تحصیل در آرژانتین

نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آرژانتین

این موضوع از موضوعات کلیدی درباب تحصیل در آرژانتین می باشد. قبل از هر چیزی نیز بایستی بدانید که آرژانتین Argentina دومین مقصد تحصیلی معروف در آمریکای لاتین است. و کیفیت آموزشی در این کشور به حدی رضایت بخش و قابل قبول است که دانشجویان بین المللی از اروپا، ایالات متحده و نیز آسیا برای تحصیل به این کشور سفر می کنند. جالب است بدانید که در حال حاضر دود 90000 دانشجوی خارجی در این کشور حضور دارند. تنوع برنامه های تحصیلی در دانشگاه های آرژانتین خیلی بالاست ولی اغلب این برنامه ها به زبان اسپانیولی تدریس می شود.

ضمنا متقاضیان قبل از ارائه درخواست پذییرش خود بایستی دارای شرایط زیر باشند:

مقطع تحصیلیشرایط تحصیلی اولیه
لیسانسمدرک دیپلم متوسطه
فوق لیسانس (گرجوئیت)مدرک 4 ساله لیسانس اخذ شده از یک دانشگاه معتبر
دکترا (پست گرجوئیت)مدرک فوق لیسانس از یک دانشگاه معتبر
برنامه تخصصگواهی اتمام دوره لیسانس

فلذا مدارک مورد نیاز برای اپلای از دانشگاه های آرژانتینی نیز عبارتند از:

  • فرم تکمیلی درخواست پذیرش
  • پاسپورت معتبر
  • عکس های پاسپورتی
  • کپی از مدرک تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • رزومه
  • مدرک زبان اسپانیولی یا انگلیسی (بسته به برنامه تحصیلی مربوطه)
  • توصیه نامه

معرفی دانشگاه و رشته های تحصیلی در آرژانتین

آرژانتین یکی از کشورهای مشهور برای تحصیل در آمریکای جنوبی است به طوری که نام برخی از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی دانشگاه های QS دیده می شود. بهترین دانشگاه های این کشور در شهرهایی مثل: بوینس آیرس، روساریو، کوردوبا، اوشوآیا و مندوزا جای گرفته اند. هر ساله تقریبا 90 هزار دانشجو از سراسر دنیا تلاش می کنند پذیرش یکی از دانشگاه های آرژانتین را برای ادامه تحصیل کسب کنند، در جدول زیر سعی داریم به معرفی برترین دانشگاه های آرژانتین در سال 2024 اشاره کنیم.

رتبه جهانی در سال 2024معرفی دانشگاه
74University of Buenos Aires
344Pontifical Catholic University Argentina
383Universidad de Palermo
400Austral University
438University of Belgrano
591-600National University de La Plata
601-650Buenos Aires Institute of Technology
601-650University Torcuato di Tella
601-650University of San Andres
801-1000National University de Córdoba
801-1000National University de Mar del Plata
801-1000National University de Rosario
801-1000National Technological University

فرایند اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل در آرژانتین

معرفی بهترین شهرهای آرژانتین برای تحصیل

آرژانتین یکی از کشورهای وسیع و پرجمعیت قاره آمریکای جنوبی است و شهرهای متعددی دارد. شهرهای آرژانتین دارای موسسات آموزشی و دانشگاه های مختلفی اعم از دانشگاه های دولتی و خصوصی است و با توجه به هزینه مناسب تحصیل یکی از مکان های مناسب برای تحصیل در قاره آمریکا می باشد. با تحصیل در شهرهای دانشجویی آرژانتین فرصت مطالعه زبان لاتین برای دانشجویان فراهم می شود و همچنین تجربه زندگی دانشجویی در فرهنگ آرژانتینی را پدید می سازد. علاوه بر این آرژانتین یکی از کشورهای آمریکایی با جاذبه های طبیعی بسیار بالاست و سراسر از کوه ها، جنگل ها، آبشارها و مناظر دیدنی می باشد و تجربه زندگی در یک محیط زیبا در کنار تحصیل را ایجاد می کند. در اینجا برترین شهرهای آرژانتین برای تحصیل معرفی شده اند.

  • شهر بوینس آیرس (Buenos Aires)
  • شهر روساریو (Rosario)
  • شهر کوردوبا (Cordoba)
  • شهر اوشوآیا (Ushuaia)
  • شهر مندوزا (Mendoza)

تقویم آموزش تحصیلی آرژانتین

زمان شروع فرآیند تحصیل در آرژانتین ماه مارس می باشد که تا ماه نوامبر ادامه می یابد. دانشجویان خارجی باید درخواست پذیرش خود را به صورت مستقیم به موسسات علمی ارائه دهند و یک نمونه کپی از مدرک دبیرستان خود برای این موسسات ارسال کنند. پس از این که دانشگاه مورد نظر این اشخاص مشخص شد باید ویزای دانشجویی خود را که حداقل برای مدت 2 سال دارای اعتبار می باشد، اخذ نمایند.

فرایند اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل در آرژانتین

راه های گرفتن ویزای دانشجویی آرژانیتن با توجه به ملیت متقاضیان متفاوت خواهد بود. برای گرفتن ویزا مدرک گذرنامه، شناسنامه و اثبات این که این اشخاص ثبت نام کرده اند الزامی می باشد هم چنین متقاضیان تحصیل در آرژانتین ملزم به پرداخت 100$ (دلار) برای پذیرش تحصیلی می باشند. راه دیگر روش اخذ ویزای توریستی می باشد که از این روش متقاضیان می توانند به عنوان یک گردشگر وارد کشور آرژانتین شوند البته این ویزا فقط برای مدت 6 ماه دارای اعتبار است.

اما جزئیات مدارک تحویلی به سفارت آرژانتین جهت اخذ ویزا در سال 2024 بدین قرار می باشد:

  • پاسپورت ملی (با اعتبار بیش از 6 ماه)
  • فرم درخواست ویزای دانشجوئی آرژانتین
  • مدارک هویتی معتبر مثل گواهی تولد یا ID کارت
  • تاییدیه از سوی دانشگاه آرژانتینی
  • تاییدیه سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • قبض پرداخت هزینه کنسولی تا US$100 (دلار)

میزان هزینه های تحصیل در آرژانتین

متقاضیان تحصیل در این کشور علاوه بر هزینه تحصیل در آرژانتین، ملزم به در نظر گرفتن هزینه روزمره زندگی در آرژانتین هم می باشند. لازم به ذکر است که هزینه تحصیل در کشور آرژانتین بسیار کمتر از کشورهای آمریکایی است که با توجه به دوره های آموزشی میزان هزینه ها هم متفاوت می باشد. همان طور که ذکر شد تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور گرانتر خواهد بود و این هزینه برای یک سال نزدیک به $8000 تا 24000$ (دلار) خواهد بود. در کنار این هزینه مبلغی نزدیک به $15700 تا $31700 (دلار) هزینه یک سال زندگی در این کشور می شود. البته دانشجو می تواند در کنار تحصیل به کار هم بپردازد و هزینه زندگی خود را به دست آورد.

در جدول زیر می توان با برخی هزینه های زندگی در آرژانتین 2024 آشنا شد:

هزینه ها به دلار امریکاآیتم ها
6$یک وعده غذایی در رستوران ارزان
1.06$یک عدد نان 500 گرمی
0.86$یک کیلو برنج
3.87$یک کیلو فیله مرغ
0.25$بلیط یک طرفه در حمل و نقل محلی
0.91$یک لیتر بنزین
236.67$هزینه اجاره آپارتمان تک خواب وسط شهر
174.71$هزینه اجاره آپارتمان تک خواب در حومه شهر

همان طوری که در نمودار آماری زیر هم مشاهده می شود بیشترین بودجه مالی دانشجویان خارجی در کشور آرژانتین متوجه خرید از بازارها با 33% می باشد:

توزیع درصدی هزینه های زندگی در آرژانتین

روش های تامین هزینه تحصیل در آرژانتین

با اینکه آرژانتین اصلا یک مقصد تحصیلی گرانی نیز محسوب نمی شود اما دانشجویان در حال تحصیل در این کشور می توانند به طرق مختلفی از جمله کار پار وقت و نیز دریافت بورسیه تحصیلی از عهده تامین مخارج خود برآیند. یکی از این روش ها از طریق کار دانشجویی است. بر طبق قوانین موجود دانشجویان در کشور آرژانتین بدون نیاز به مجوز کاری می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند. از این گذشته برنامه های بورسیه تحصیلی مختلفی نیز به دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در آرژانتین تعلق می گیرد. که غالبا نیز توسط دولت آرژانتین و یا نهادهای خصوصی این کشور تامین مالی می شود.

از معروفترین این بورس ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • برنامه بورسیه منت آرجنتینا (MA): این برنامه بورس همزمان یک برنامه شایسته سالار و یک برنامه نیاز- محور است و به 3 نوع مختلف و با شرایط زیر به دانشجویان خارجی اعطا می شود:
مبلغ بورس تحصیلی (دلار)GPA لازمبازه زمانینوع بورس
500$ الی 2500$3.71 ترم تا 1 سال تحصیلیبورسیه برتری تحصیلی MA
750$ الی 2500$3.01 ترم تا 1 سال تحصیلیبورسیه نیاز مالی MA
250$ الی 1000$3.74 هفته تا 18 هفتهShort & ELAP Scholarship
  • بورسیه های کوکا کولا: درخواست ها آنلاین بوده و به کاندیداهای موفق گرانت مالی در حدود $20000 (دلار) اعطاء می شود.
  • بورسیه های بین المللی بنجامین ای. گیلمن: همه ساله بورسیه گیلمن  حدو 2300 پاداش به دانشجویان برتر ارائه می کند. غالبا نیز مبلغ گرانت مالی بورسیه گیلمن در حدود $5000 (دلار) می باشد.
  • برنامه بورسیه فولبرایت: این برنامه از سال 1946 شروع شده و مختص دانشجویان آمریکایی حاضر در آرژانتین است.

زبان آموزش برای تحصیل در آرژانتین

تحصیل در آرژانتین به زبان اسپانیایی می باشد بنابراین دانشجویان باید دوره آموزش زبان اسپانیایی را در موسسه علمی بگذرانند و موفق به اخذ مدرک CELU شوند. این مدرک بیانگر سطح مهارت و میزان توانایی دانشجو در زبان اسپانیایی می باشد. امتحان این آزمون به صورت 2 بار در سال و در دانشگاه های خصوصی برگزار می شود.

برای اخذ اقامت تحصیلی با صرف هزینه کم، می توان از یکی از ارزان ترین دانشگاه های فرانسه پذیرش اخذ نمود که عبارت هستند از:

  • University of Orleans: سالیانه 170€ تا 601€ (یورو)
  • University of Strasbourg: سالیانه 184€ تا 610€ (یورو)
  • Grenoble INP Institute of Engineering Univ. Grenoble Alpes: سالیانه 122€ تا 470€ (یورو)
  • University of Burgundy: سالیانه 170€ تا 601€ (یورو)

مشخص است که زندگی در فرانسه اگرچه کمی پرهزینه تر است اما در نهایت منجر می شود فرد اقامت یکی از کشورهای توسعه یافته دنیا را اخذ نماید که عضوی از اتحادیه اروپا (EU) و حوزه یورو (Euro Zone) می باشد. در صورتی که شما هم با مطالعه این مقاله علاقه مند به موضوع تحصیل در آرژانتین شدید این فرصت را دارید تا با با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و مطالعه مقالات ویزای تحصیلی در آرژانتین به اطلاعات جامعی دست یابید.

سوالات مهم مربوط به تحصیل در آرژانتین

اکنون با هم به سوالات متداول در خصوص شرایط تحصیل در آرژانتین 2024 می پردازیم:

  • امتیازات تحصیل در کشور آرژانتین چیست؟ داشتن دانشگاه های برتر، نظام آموزشی کیفیت محور، کار دانشجویی، هزینه های تحصیلی پایین، برنامه های تحصیلی مختلف، امکان اخذ بورسیه تحصیلی، یادگیری زبان اسپانیولی و … از جمله این دلایل می باشد.
  • بهترین دانشگاه حال حاضر آرژانتین چیست؟ در حال حاضر دانشگاه بوینس آیرس با رتبه 67 در رنکینگ جهانی QS (2024) بهترین دانشگاه این کشور آمریکای جنوبی به شمار می رود.
  • تحصیل در دانشگاه های آرژانتین به چه زبانی است؟ تحصیل در آرژانتین به زبان اسپانیایی می باشد بنابراین دانشجویان باید دوره آموزش زبان اسپانیایی را در موسسه علمی بگذرانند و موفق به اخذ مدرک CELU شوند.
  • هزینه ثبت نام و پذیرش در آرژانتین چقدر است؟ متقاضیان تحصیل در آرژانتین ملزم به پرداخت 100$ (دلار) برای پذیرش تحصیلی می باشند.
  • آیا دانشجویان خارجی می توانند در آرژانتین کار بکنند؟ بله، دانشجویان بین المللی دارنده ویزای تحصیلی آرژانتین می توانند تا 20 ساعت در هفته به کار از نوع پاره وقتش بپردازند.
4.2/5 - (43 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *