ویزای تحصیلی

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در صربستان

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در صربستان

از دلایل مهم تحصیل رشته بیوتکنولوژی در صربستان می توان به اخذ پذیرش آسانتر، مدرک تحصیلی با کیفیت تر و آینده شغلی مطمئن تر اشاره نمود. دوره های بیوتکنولوژی در اغلب دانشگاه های صربستان شامل دانشگاه بلگراد، دانشگاه نیس و دانشگاه بانجا لوکا و غیره به دانشجویان بین المللی عرضه می شود. این دوره ها شامل دوره مهندسی بیوشیمی، بیوتکنولوژی و فناوری فرآوری غذا، مهندسی بیوسیستم ها، مهندسی بیومدیکال یا زیست پزشکی و مهندسی بیوتکنولوژی در قالب لیسانس و فوق لیسانس و حتی دکترا می باشد. ضمنا دانشجویان حق انتخاب زبان آموزشی خود بین زبان صربستانی و زبان انگلیسی را دارند.

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های صربستانی تخصص های ویژه ای در زمینه بیولوژی سلولی، بیولوژی مولکولی، آناتومی، میکروبیولوژی، ایمنی شناسی (ایمونولوژی) و غیره به دست می آورند که این امر به آنها در ورود به بازار کار پر رونق بیوتکنولوژی در کشور صربستان و حتی اروپا کمک می کند. در شرایط کنونی میانگین درآمد ماهانه متخصصان بیوتکنولوژی در صربستان حدود 188000RSD (دینار صربستان) معادل 1910$ (دلار) می باشد و حداکثر سطح درآمدی حدود 334000RSD (دینار) معادل 3393$ (دلار) می باشد. برای کسب مشاوره تکمیلی درباب شرایط کاریابی و اخذ ویزای کار صربستان نیز می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درارتباط باشید.

معرفی رشته بیوتکنولوژی در صربستان

رشته بیوتکنولوژی یا Biotech در صربستان به عنوان یک رشته پول ساز یا Money making و آینده داری محسوب می شود. در واقع این رشته یک رشته آکادمیک بوده و از پیوند بیولوژی و فناوری تشکیل یافته است. دانشجویان در قالب این رشته علمی در دانشگاه های صربستان مهارت ها و تخصص خاص در زمینه بیولوژی سلولی، بیولوژی مولکولی، آناتومی، میکروبیولوژی، ایمنی شناسی (ایمونولوژی) و غیره کسب می کنند. آنها پس از اتمام تحصیلات خود نیز می توانند به عنوان یک کارشناس زبده بیوتکنولوژی یا مهندس بیوتک در شرکت ها و سازمان های مختلف اروپایی مشغول به کار شوند. اما از مهمترین زمینه های کاری متخصصان بیوتکنولوژی در صربستان و کل اروپا می توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

  • درمان های سلولی و ژنتیکی
  • انواع پیوندها
  • صنایع غذایی
  • فرآوری آنزیم
  • کشاورزی
  • داروسازی
  • صنعت کاغذ و سلولز
  • فرآیندهای بیوهیدرومتالورژی

شرایط تحصیل رشته بیوتکنولوژی در صربستان

امسال نیز کورس های بیوتکنولوژی در اغلب دانشگاه های صربستان شامل دانشگاه بلگراد، دانشگاه نیس و دانشگاه بانجا لوکا به دانشجویان بین المللی عرضه می شود. این کورس ها شامل مهندسی بیوشیمی، بیوتکنولوژی و فناوری فرآوری غذا، مهندسی بیوسیستم ها، مهندسی بیومدیکال یا زیست پزشکی و مهندسی بیوتکنولوژی در قالب دوره های لیسانس و فوق لیسانس و دکترا می باشد. این دوره ها غالبا به دو زبان صربی Serbia و انگلیسی English و با مشخصات زیر به دانشجویان متقاضی ارائه می شود:

مقطع تحصیلیتعداد واحد درسیمدت تحصیل
لیسانس180 واحد (ECTS)3 سال
فوق لیسانس120 واحد (ECTS)2 سال
دکترا180 واحد (ECTS)3 سال

متقاضیانی که در تصمیم خود برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی در صربستان مصمم هستند در گام اول بایستی برای اپلای یا اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر صربستان شامل دانشگاه بلگراد، دانشگاه نوی ساد و دانشگاه نیس آماده شوند. این دسته از متقاضیان بایستی بدانند که شرایط مهم برای پذیرش از دانشگاه های معروف صربستان شامل موارد ذیل می باشد:

  • قبولی در آزمون ورودی
  • ارائه مدرک دیپلم متوسطه
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی

شرایط تحصیل رشته بیوتکنولوژی در صربستان

برآورد هزینه تحصیل بیوتکنولوژی در صربستان

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در صربستان با توجه به دانشگاه محل تحصیل تعیین می شود و رنج سالیانه آن بین 500€ تا 2500€ (یورو) می باشد. این سطح از شهریه در بین کشورهای اروپایی پایین ترین سطح محسوب می شود. اما از سوی دیگر هزینه زندگی در صربستان نیز بسیار پایین است و هزینه ماهیانه دانشجویان بین المللی در صربستان بین 300€ تا 400€ (یورو) می باشد البته اگر دانشجو دارای خوابگاه باشد. برای اطلاع از جزئیات هزینه زندگی دانشجویان بیوتکنولوژی در صربستان 2021 به جدول زیر توجه نمایید:

آیتم هاهزینه ها به واحد یورو
هزینه ماهیانه اجاره خانهآپارتمان: 200€ تا 300€
خوابگاه: 100€
هزینه ماهیانه خدمات شهری50€ تا 75€
خواروبار200€ الی 250€
هزینه حمل و نقل ماهانه10€
هزینه تفریحی20€ تا 25€

شرایط کار برای فارغ التحصیلان بیوتکنولوژی در صربستان

همان طوری که در مطالب بالا نیز گفته شد، فارغ التحصیلان رشته بیوتکنولوژی در صربستان پس از تخصص یابی فرصت های اشتغال زیادی در صنایع مختلف داروسازی، کشاورزی، صنایع غذایی، صنایع سلولزی صربستان در اختیار دارند. در حال حاضر، میانگین درآمد ماهانه متخصصان بیوتکنولوژی در کشور صربستان حدود 188000RSD (دینار صربستان) معادل 1910$ (دلار) می باشد. پایین ترین سطح درآمدی بیوتکنولوژیست ها در این کشور حدود 93900RSD (دینار) معادل 954$ (دلار) و بالاترین سطح درآمدی نیز حدود 334000RSD (دینار) معادل 3393$ (دلار) می باشد. توضیحات فوق را می توان به زبان آماری و در نمودار پایین مشاهده کرد:

درآمد متخصصان بیوتکنولوژی در صربستان

در جدول زیر می توان با متوسط سطح درآمدی مشاغل بیوتکنولوژی در صربستان آشنا شد:

عنوان شغلیمتوسط درآمدی (دینار صربستان)
دانشمند بیوانفورماتیک263000RSD
متخصص بیوانفورماتیک121000RSD
دانشمند بیولوژیکی279000RSD
متخصص بیولوژیکی119000RSD
مهندس زیست پزشکی111000RSD
مدیر مهندسی بیومدیکال213000RSD
زیست آماردان171000RSD

ویزای دانشجویی جهت تحصیل رشته بیوتکنولوژی در صربستان

پس از اخذ نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های صربستان نوبت آن است که دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی صربستان آماده شوند. ویزای دانشجویی صربستان ویزایی مخصوص دانشجویان دارای برنامه تمام وقت می باشد. از این ویزا گاها به عنوان ویزای ملی صربستان یا ویزای تایپ D نیز یاد می شود. دانشجویان خارجی با اخذ ویزای مذکور می توانند:

مزایای ویزای ملی صربستان

با این توضیح دانشجویان متقاضی اخذ ویزای دانشجویی صربستان ملزمند تا در اولین فرصت پس از دریافت تاییدیه پذیرش خود مدارک زیر را تهیه و به سفارت صربستان تحویل دهند:

  • اصل پاسپورت با 2 صفحه خالی
  • فرم درخواست تکمیلی
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • نامه پذیرش از وزارت آموزش صربستان
  • کلیه مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان TOEFL یا IELTS
  • رسید واریز شهریه سال اول
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • بیمه سلامت

عزیزان برای اطلاع دقیق درباره وضعیت اقتصادی صربستان و شرایط سرمایه گذاری یا کار در این کشور اروپایی می توانند با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *