ویزای تحصیلی

تحصیل تخصص در نیوزلند

تحصیل تخصص در نیوزلند

تحصیل تخصص در نیوزلند معمولا پس از اتمام دوره تحصیلی پزشکی 6 ساله و در کالج های حرفه ای انجام می شود. این دوره در حقیقت یک دوره 3 ساله محسوب می شود و فارغ التحصیلان پس از اتمام این دوره علاوه بر اخذ مدرک تخصص پزشکی خود می توانند برای اخذ مجوز کار پزشکی در کشور نیوزلند هم اقدام کنند. اما نباید فراموش کرد که فقط داشتن مدرک پزشکی برای تخصص یابی در نیوزلند کافی نیست بلکه داشتن پیشنهاد کاری در نیوزلندکه فلوشیپی یا موقعیت آموزشی دیگر را تایید بکند، الزامی است.

  • شرایط تحصیل تخصص در کشور نیوزلند چیست؟
  • دوره تخصص در نیوزلند چقدر طول می کشد؟
  • آیا برای تحصیل تخصص در نیوزلند پیشنهاد شغلی لازم است؟
  • مدارک ضروری برای تحصیل تخصص در کشور نیوزلند چیست؟

متخصصان خارجی نیز می توانند برای اخذ مجوز کار پزشکی از نیوزلند اقدام کنند. منتها به شرط اینکه علاوه بر ارائه مدرک معادل همچنین در آزمون کیلینیکی NZREX شرکت نمایند. قبولی در آزمون مذکور در واقع در حکم اخذ مجوز کار طبابت در نیوزلند می باشد. متقاضیان تحصیل پزشکی و تخصص پزشکی در خارج می توانند سوالات خود را با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارند.

شرایط تحصیل پزشکی در نیوزلند 2024

ابتداء امر بایستی به اطلاع علاقه مندان و متقاضیان تحصیل پزشکی در نیوزلند 2024 برسانیم که داوطلبان در این کشور فقط دو گزینه برای ادامه تحصیل دارند. گزینه اول دانشکده پزشکی دانشگاه اوتاگو و گزینه دوم نیز دانشکده پزشکی و علوم بهداشت دانشگاه اوکلند می باشد. نکته مهم بعدی اینکه تحصیل پزشکی در نیوزلند همانند سایر کشورهای انگلیسی زبان یک دوره تحصیلی 6 ساله با مشخصات ذیل می باشد:

برنامه های تحصیل پزشکی در نیوزلند

بدین ترتیب، دانشجویان در سال اول تحصیلات خود در دانشگاه های پزشکی نیوزلند مشغول تحصیل آموزه های علمی عمومی مثل علوم زیستی، فیزیک و شیمی می شوند. در دو سال بعدی تحصیلی، دانشجویان وارد مباحث تخصصی مثل آناتومی بدن، شناخت انواع بیماری ها و پاتولوژی شده و کار آزمایشگاهی انجام می دهند. در 3 سال بعدی تحصیلی، دانشجو عملا وارد فاز کار کیلینیکی می شود که نهایتا در سال ششم تحت نظارت یک سوپروایزر به کار دستیاری در یک بیمارستان دولتی می پردازد. این دوره در نیوزلند هم به دوره انترنی معروف است. توجه داشته باشید که دانشجویان متقاضی برای تحصیل پزشکی در کشور نیوزلند علاوه بر ارائه مدرک دیپلم متوسطه در رشته تجربی همچنین نیازمند ارائه مدرک زبان IELTS با نمره 6.0 به بالا هستند.

شرایط تحصیل تخصص در نیوزلند

دوره تحصیل تخصص در نیوزلند دقیقا بعد از اتمام تحصیلات پزشکی شش ساله شروع شده و کل این دوره هم در نیوزلند فقط 3 سال بوده و محدودیت های خاص خود را دارد. در کشور نیوزلند، غالبا آموزش تحصیلات تکمیلی در رشته پزشکی یا همان تحصیل تخصص از طریق کالج های حرفه ای سازماندهی می شود. اما محیط کار عملی این کالج ها معمولا بیمارستان های دولتی می باشد. اما متولی ثبت نام (ریجیستر) و یا صدور مجوز کار پزشکی در کشور نیوزلند، شورای پزشکی نیوزلند می باشد.

با این توضیح اکنون به شرایط خاص تحصیل تخصص در نیوزلند 2024 می پردازیم:

  • فرد متقاضی بایستی توسط دولت، شرکت یا سازمانی مورد حمایت قرار گیرد که بعد از اتمام دوره به آن کشور یا شرکت باز می گردد.
  • متقاضی بایستی در برنامه آموزش حرفه ای رسمی در کشور خود ثبت نام کرده باشد.
  • فرد متقاضی مدرک فوق لیسانس رسمی مورد قبول شورای پزشکی نیوزلند را داشته باشد.
  • فرد متقاضی بایستی حداقل 12 ماه سابقه کاری در موسسه ای را داشته باشد که با بیمارستان یا دانشگاه نیوزلندی برنامه تبادل دارد.

طول دوره تحصیل تخصص در نیوزلند

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که اغلب متقاضیان تحصیل تخصص در نیوزلند نادیده می گیرند، طول دوره تخصص در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، توصیه می شود که تمامی افرادی که به دنبال تحصیل تخصص در نیوزلند هستند، طول دوره برای دریافت تخصص را به طور دقیق مطالعه کنند. طول دوره برای دریافت تخصص در نیوزلند معمولا 6 سال و 3 ماه طول می کشد، تا دوره های آموزشی پزشکی در یک دانشگاه نیوزلند از جمله آزمون دولتی تکمیل شود.

البته لازم به ذکر است که این مدرک به 3 مرحله تقسیم می شود که عبارت اند از:

طول دوره تحصیل تخصص در نیوزلند

مدارک لازم برای تحصیل تخصص در نیوزلند

پس از کسب صلاحیت لازم از طریق اثبات یکی از شرایط فوق، متقاضیان بایستی به فکر تهیه اسناد و مدارک ضروری جهت اخذ پذیرش از کالج تخصصی باشند. معمولا مدارک لازم برای تحصیل در نیوزلند 2024 از این قرار است. فقط باید توجه کرد که کلیه مدارک اصل یا اورجینال باشد:

  • مدرک پزشکی معتبر لیست شده در دایرکتوری جهانی دانشگاه های پزشکی
  • پیشنهاد کاری در نیوزلندکه فلوشیپی یا موقعیت آموزشی دیگر را تایید بکند
  • ثبت نام و سابقه کار فعالانه حداقل 1 ساله در کشور مبدا قبل از درخواست
  • استخدام رسمی در کشور مبدا جهت کار پس از اتمام تحصیل تخصص در نیوزلند
  • تامین شرایط تناسب جهت صبت نام شامل شرایط زبان انگلیسی

هزینه تحصیل تخصص در نیوزلند

هزینه تحصیل تخصص در نیوزلند در رشته پزشکی در اغلب دانشگاه های دولتی این کشور که تحصیل بدون شهریه را ارائه می دهند نسبتا پایین است. اما با این حال، تمامی دانشجویان که به دنبال تحصیل تخصص در نیوزلند هستند باید قبل از ورود به این کشور هزینه تحصیل پزشکی در نیوزلند را به طور دقیق بررسی کنند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول تحصیل تخصص در نیوزلند مواجه خواهند شد. به طور کلی دانشجویانی که تحصیلات خود را در دانشگاه های دولتی نیوزلند دنبال می کنند، فقط حدود 950NZD (دلار نیوزلند) بابت هزینه ترم پرداخت می کنند. از سوی دیگر، دانشگاه های خصوصی در نیوزلند هزینه های خود را تنظیم می کنند که معمولا در مقایسه با دانشگاه های دولتی بالاتر است. این هزینه معمولا بین 2100NZD تا 3100NZD (دلار نیوزلند) در هر ترم می باشد.

مدارک لازم برای تحصیل تخصص در نیوزلند

نحوه ثبت نام و اخذ مجوز کار پزشکی در نیوزلند

برای انجام کار پزشکی در نیوزلند، متقاضیان بایستی ثبت نام (Register) کنند و سپس مجوز کار دریافت کنند. بسته به مدارک تحصیلی، آموزش، سابقه کار و حتی محل و مدت کار درخواستی روش های ثبت نام مختلفی وجود دارد. اما قبل از انجام ثبت نام برای اخذ مجوز کار پزشکی در نیوزلند، متقاضیان بایستی به شرایط کسب صلاحیت مثل شرایط زبان انگلیسی توجه کنند. لطفا توجه کنید که اغلب شیوه های ثبت متقاضیان غیر متخصص مستلزم داشتن پیشنهاد کاری (Job Offer) در کشور نیوزلند می باشد. پس بدون پیشنهاد شغلی امکان ثبت نام و صدور مجوز کار برای متقاضیان غیر متخصص وجود ندارد.

اما مسیر ثبت نام برای کلیه متقاضیانی که مدرک تحصیلی خود را از کشورهایی مثل انگلستان، استرالیا و نیوزلند کسب نکرده اند تقریبا یکی است. مسیر مورد نظر برای ثبت نام یا ریجستر همان شرکت در آزمون کیلینیکی NZREX می باشد. مهمترین بخش از این آزمون نیز تامین شرایط زبان انگلیسی آزمون مذکور است. شرایط زبان انگلیسی آزمون مذکور نیز از قرار ذیل می باشد:

بخش های آزمون زبان انگلیسیحداقل نمره لازم
گفتاری (Speaking)7.5
شنیداری (Listening)7.5
نوشتاری (Writing)7.0
خواندنی (Reading)7.0

کشور نیوزلند کشوری مشحون از فرصت های کار و زندگی برای مهاجران خارجی است و برای همین مهاجرت به نیوزلند در سرلوحه کار برخی از افراد قرار دارد. یکی از این دسته افراد گروه پزشکان می باشد که مایل به تحصیل یا کار در نیوزلند هستند. پزشکان محترم ایرانی می توانند با اخذ مشاوره های تخصصی از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آخرین قوانین مربوط به اخذ ویزای پزشکان در نیوزلند 2024 آشنا شوند.

سوالاتی درباب تحصیل تخصص در نیوزلند

سوالات متعددی هم درباب تحصیل پزشکی و هم تحصیل تخصص در کشور نیوزلند وجود دارد که به برخی از آنها همراه با پاسخ در بخش زیر اشاره می شود:

  • طول مدت تحصیل پزشکی در نیوزلند چند سال است؟ استاندارد دوره تحصیل پزشکی در کشور نیوزلند 6 سال است.
  • شرایط زبان برای تحصیل پزشکی در کشور نیوزلند چیست؟ ارائه مدرک زبان IELTS با نمره 6.0 به بالا برای متقاضیان تحصیل پزشکی در نیوزلند الزامی است.
  • شرایط تحصیل تخصص در نیوزلند چیست؟ غالبا آموزش تحصیلات تکمیلی در رشته پزشکی یا همان تحصیل تخصص از طریق کالج های حرفه ای و در طی مدت زمانی 3 سال سازماندهی می شود.
  • چگونه می توان از نیوزلند مجوز کار پزشکی دریافت کرد؟ این کار از طریق ثبت نام در شورای پزشکی نیوزلند و قبولی آزمون کیلینیکی NZREX امکان پذیر است.
  • چگونه پزشکان غیر متخصص می توانند مجوز کار پزشکی از نیوزلند دریافت کنند؟ شرط اصلی برای این دسته از پزشکان داشتن پیشنهاد کاری از نیوزلند می باشد.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *