ویزای تحصیلی

تحصیل حسابداری در اتریش

تحصیل حسابداری در اتریش

تحصیل حسابداری در اتریش با قبول شدن در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور امکان پذیر است و آینده شغلی خوبی را برای علاقه مندان دارد. طبق آمار منتشر شده در سال 2023 معمولا دانشجویانی که در رشته حسابداری در مقطع لیسانس به تحصیل مشغول هستند، بعد از اتمام این دوره تمایل زیادی به ادامه تحصیل در همین رشته در مقطع فوق لیسانس را دارند. رشته حسابداری از جمله رشته‌ های خاص است و حسابداری در کشورهای مختلف، متفاوت می‌ باشد.

  • رشته حسابداری دارای آزمون ورودی است؟
  • هزینه درس خواندن در اتریش چقدر است؟
  • تخصص در رشته حسابدارای در اتریش به چه نحوی است؟

برای تحصیل حسابداری در اتریش شما باید به زبان آلمانی تسلط کافی داشته باشید تا بتوانید در امتحان ورودی موفق باشید. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دانشجویان را برای ادامه تحصیل در خارج راهنمایی می کنند.

رشته حسابداری در اتریش در 2023

تجارت، خلاصه سازی، ساماندهی، نحوه طبقه بندی و شرح و نحوه برقراری ارتباط، اطلاعاتی هستند که طی فرآیندی در اختیار متقاضیان قرار می‌ گیرد. به این فرآیند، حسابداری گفته می‌شود. مباحث حقوق، فناوری، تجارت، آمار و اقتصاد با گرایش حسابداری آمیخته شده است. در سال 2023 حسابداری بر فعالیت‌ های اقتصادی سازمان‌ ها و مراکز خصوصی متمرکز است و به نحوی مبحثی چند رشته‌ ای می‌ باشد.

آگاهی از فرآیندها، چگونگی اندازه گیری و تجزیه و تحلیل و آگاهی از ارتباطات مالی در سازمان‌ ها از جمله مواردی هستند که در رشته حسابداری، کاربرد دارند. در خصوص تجزیه و تحلیل، از مهمترین مباحث حسابداری می‌ توان به امور بازرگانی و مالی و زبان تجارت جهانی اشاره کرد. اطلاعات نظری و علمی در گرایش حسابداری توسط دانشجویان این گرایش کسب خواهد شد. در رشته حسابداری و همچنین انجام فعالیت‌ های علمی، کامپیوتر و ماشین حساب کاربرد ویژه و مهمی دارند. چگونگی استفاده از نرم افزارهای حسابداری مانند CIMA و SAGE به متقاضیان آموزش داده خواهد شد. امکان درک مفاهیم حسابداری مانند بخش‌ های بازرگانی و امور مالی برای متقاضیان وجود خواهد داشت.

شاخه های تحصیل حسابداری در اتریش

شاخه های تحصیل حسابداری در اتریش

کارشناسی حسابداری یا کارشناسی حسابرسی از جمله مدارک حسابداری محسوب می‌ شود که در اختیار دانشجویان قرار می‌ گیرد. با ارائه مدرک و با عنوان‌های BAccty ،BAcc ،BAcy، کسب تخصص حسابداری در کشور آمریکا، امکان پذیر می‌ باشد. در دیگر کشورها این رشته حسابداری با مدرک کارشناسی هنر BA در گرایش حسابداری در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. همچنین رشته حسابداری با مدرک کارشناسی علوم BSc در گرایش همین رشته نیز در اختیار افراد قرار می‌ گیرد.

مدارک کارشناسی علوم حسابداری BAccSci و کارشناسی محاسبات BCompt، به فارغ التحصیلان کشور اتریش اعطا می‌گردد. گرایش علوم دارایی، اقتصاد یا مدیریت تجارت از جمله گرایش‌ های رایج برای دانشجویان است که در کنار مبحث حسابداری به مطالعه‌ این گرایش‌ ها می‌ پردازند. کارشناسی مدیریت تجاری BBA و کارشناسی بازرگانی در گرایش حسابداری BCom که بر عنوان حسابداری، متمرکز هستند نیز در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

نکات تحصیل حسابداری در اتریش

بسیاری از متقاضیان از طریق ویزای تحصیلی اتریش به خصوص تحصیل حسابداری در اتریش برای مهاجرت به این کشور اقدام می‌ نمایند. تحصیل حسابداری در کشور اتریش نیازمند شرکت در آزمون ورودی و موفقیت در آن است. پس از اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش از دانشگاه‌ های اتریش در رشته حسابداری و نهایتا کار در رشته حسابداری، متقاضیان نسبت به تابعیت اتریش اقدام می‌ نمایند.

در صورت در اختیار داشتن روزمه قوی و خیلی خوب، اخذ بورسیه تحصیلی در رشته حسابداری نیز امکان پذیر می‌باشد. در صورت اخذ بورسیه، متقاضیان می‌توانند از امکان تحصیل رایگان در رشته حسابداری بهره مند شوند. زبان تحصیل در رشته حسابداری معمولی، زبان انگلیسی می‌ باشد اما در کشورهای مختلف ممکن است از زبان دیگری استفاده شود.

شرایط ورود به رشته حسابداری در اتریش

داشتن پیشینه تحصیلی قوی در درس ریاضیات، برای تحصیل در رشته حسابداری در کشور اتریش برای متقاضیان واجب است. بعد از گذشت یک سال، دانشجویان می‌ توانند در گرایش حسابداری تغییر رشته دهند. با توجه به میزان علاقه و توانایی‌ های خود گرایش مناسب را انتخاب کنند. هزینه و شهریه‌ های تحصیل حسابداری در اتریش بسته به نوع دانشگاه، متفاوت می‌ باشد. درآمد در رشته حسابداری در خارج نیز متفاوت می‌ باشد و به کشور مقصد برای کار بستگی دارد. در سال 2023حدود درآمد حسابداران در اتریش به شرح نمودار ذیل است:

حدود درآمد حسابداران در اتریش

بازار کار تحصیل حسابداری در اتریش

یکی از معروف ترین گرایش‌ ها برای کارمندان و دانشجویان به دلیل ارتباط با بخش‌ های تجاری، صنایع، شخصی و دیگر بخش‌ ها و به دلیل ثبات در حفظ امور مالی، گرایش حسابداری می‌ باشد. پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد حسابداری متقاضیان قادر به تمدید ویزای خود با عنوان اجازه کار هستند و واجد شرایط انتخاب بهترین شغل‌ ها در گرایش حسابداری خواهند بود. یکی از بهترین موقعیت‌ های شغلی، برای فارغ التحصیلان رشته حسابداری وجود خواهد داشت. کسب تجربه و اعتبار از موارد واجب برای کار کردن در شرکت‌ های حسابرسی است و در صورت سپری کردن سال اول اشتغال به کار، با دارا بودن اسناد سابقه کاری شانس به دست آوردن موقعیت های شغلی بهتر با حقوق بالاتر بسیار بالا خواهد رفت.

سطح درآمد حسابداری در اتریش

میزان دقیق درآمد در اتریش علاوه بر شهر محل اقامت به جنسیت، سال های سابقه کار، سطح تحصیلات، مهارت های شغلی و غیره بستگی دارد. حسابداران سطح درآمد متوسطی در اتریش دارند هرچند پس از چند سال کار و کسب مهارت های شغلی بیشتر می توانند حقوق بالایی دریافت کنند. در جدول ذیل متوسط درآمد سال 2023 حسابداران در اتریش بیان شده است:

حوزه کاریمتوسط درآمد ماهانه به یورو
حسابدار€2750
دستیار حسابدار€2180
مدیر حسابداری€5640

بسیاری از مشاغل مشهور در رشته حسابداری و کسب تخصص در این رشته عبارتند از کارآموز حسابدار، حسابدار، مأمور رسیدگی به امور حسابداری، دستیار حسابدار و دیگر مشاغل حسابداری. به منظور آگاهی از شرایط بازار کار اتریش به مقاله کاریابی در اتریش مراجعه فرمایید. در صورتی که شما قصد مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل و تحصیل حسابداری در اتریش را دارید می‌توانید با وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل حسابداری در اتریش

متقاضیان تحصیل حسابداری در اتریش موارد زیر را مطرح می کنند:

  • برای تحصیل حسابداری در اتریش چه مهارت هایی به دانشجویان داده می شود؟ چگونگی استفاده از نرم افزارهای حسابداری مانند CIMA و SAGE به متقاضیان اموزش داده می شود. امکان درک مفاهیم حسابداری مانند بخش‌ های بازرگانی و امور مالی برای متقاضیان وجود دارد.
  • حسابداری مالی در اتریش چه شرایطی دارد؟ حسابداری مالی، از اصلی ترین شاخه‌ های رشته حسابداری محسوب می‌ گردد. ثبت، گردآوری، تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی برای ارائه گزارش جهت مطابقت با قوانین حسابداری و سرمایه گذاری در بازار و مصارف داخلی در بخش حسابداری مالی جزو موارد مهم می باشند.
  • حسابرسی در اتریش دارای چه شرایطی است؟ ارزیابی، تجزیه و تحلیل امور مالی سازمان‌ ها یا شرکت‌ ها، ایجاد برنامه‌ های مختلف برای طبقه بندی اسناد مالی. برای پیشبرد اهداف و نحوه گزارش دادن در بخش حسابرسی، متقاضیان با چگونگی ارزیابی و استفاده از آنها آشنا می شوید.
  • شاخه های تخصصی حسابداری در اتریش کدامند؟ روش های کاربرد مفهوم کمیت، ریاضی و آمار، کارکرد اقتصاد ریز و کلان، سیستم و خدمات حسابداری، حسابداری مالی، حسابداری و نرم افزار تکنیکی، معرفی عناوین تجاری، حسابداری نظری، مهارت در بخش IT، مالیات و بررسی حسابداری.
  • دانش آموختگان حسابداری در اتریش چه امکانات شغلی ای به دست می آورند؟ بسیاری از مشاغل مشهور در رشته حسابداری و کسب تخصص در این رشته عبارتند از کارآموز حسابدار، حسابدار، مأمور رسیدگی به امور حسابداری، دستیار حسابدار و دیگر مشاغل حسابداری.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *