ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در آرژانتین

تحصیل داروسازی در آرژانتین

تحصیل داروسازی در آرژانتین و شرایط آن در بین دانشجویان بومی و دانشجویان خارجی و بین المللی جزء روش های پر مخاطب تحصیلی محسوب می شود. علاقه مندان به تحصیل در این رشته می توانند در موسسات آموزش عالی آرژانتین در تمامی مقاطع بدون محدودیت ادامه تحصیل دهند. آرژانتین یکی از کشورهای آمریکای لاتین است که دارای سومین اقتصاد بزرگ در آمریکا لاتین می باشد.

کیفیت آموزش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که به ارائه رشته تحصیلی داروسازی می پردازند در سطح بالایی قرار دارند، علاوه بر تحصیل در دانشگاه های معتبر دانشجویان با تحصیل در آرژانتین از سطح زندگی بالایی برخوردار می شوند. در این نوشتار تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارند به بررسی شرایط تحصیل داروسازی در آرژانتین بپردازند، اگر ادامه تحصیل در دانشگاه های آرژانتین یکی از گزینه های شما برای تحصیل در خارج از کشور است تا پایان ما را همراهی کنید.

  • شرایط تحصیل رشته داروسازی در آرژانتین چیست؟
  • آیا دانشگاه های آرژانتین در این رشته دارای اعتبار هستند؟
  • هزینه تحصیل در این رشته چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های تحصیل در رشته داروسازی در این کشور کدامند؟

تاریخچه داروسازی در کشور آرژانتین

برای ایجاد و حفظ مشارکت های موفق جهانی در زمینه داروسازی و مراقبت های بهداشتی، داروسازان و مربیان داروسازی دانشجویان باید ابتدا اطلاعاتی در رابطه با پویایی های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و بهداشت که بر همه عوامل تاثیر می گذارد کسب کنند. آمریکای لاتین در چارچوب داروخانه فراملی و مشغله های مبتنی بر سلامت من جمله مفاهیم داروخانه، ملاحظات فرهنگی، مراقبت های بهداشتی، دیدگاه بهداشت رفتاری و تصورات غلط رایج بررسی شده است و از دانش و تجربه برای پشتیبانی و تایید فرهنگ سلامت استفاده شده است. نوع تدریس در مدارس و دانشکده های داروسازی آمریکای لاتین تاثیر زیادی بر تقویت داروسازی در این منطقه داشته است. کشور آرژانتین یکی از کشورهای برتر آمریکای لاتین است که به ارائه دوره های تحصیلی داروسازی می پردازد.

شرایط تحصیل داروسازی در آرژانتین

دانشجویانی که دانشگاه های آرژانتین را برای ادامه تحصیل در رشته های داروسازی انتخاب کرده اند باید بدانند که طول مدت تحصیل در این رشته 6 ساله است، دروس تحصیلی به زبان اسپانیایی ارائه می شود پس لازم است متقاضی به این زبان مسلط باشد و مدرک زبان CELU را ارائه کند. برای دریافت این مدرک لازم است در آزمون در نظر گرفته شده شرکت کنید، این آزمون در طول هر سال به مدت 2 بار در دانشگاه های تعیین شده برگزار می شود.

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور باید پس از بررسی دقیق دانشگاه ها مستنداتی مثل: تکمیل فرم در نظر گرفته شده، مدرک معتبر زبان، مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات اخذ شده، پرداخت هزینه های مربوطه و ارائه رسید، اسکن مدارک شناسایی و پاسپورت و ترجمه رسمی و تایید شده تمامی مدارک را به دانشگاه مورد نظر ارسال کند تا درخواست مورد بررسی قرار گیرد.

شرایط تحصیل داروسازی در آرژانتین

ویزای تحصیلی و تحصیل داروسازی در آرژانتین

دانشجویان خارجی و بین المللی علاوه بر پذیرش دانشگاه به ویزای دانشجویی آرژانتین برای تحصیل در دانشگاه های این کشور نیاز دارند. برای دریافت ویزای تحصیلی باید درخواست خود را به سفارتخانه یا کنسولگری کشور آرژانتین اعلام کنید با مشخص شدن زمان مصاحبه حضوری باید مدارک و مستندات ذیل را برای بررسی دقیق درخواست به مسئول مربوطه ارائه کنید، دقت داشته باشید که ممکن است برای بررسی دقیق درخواست مدارک بیشتری از شما خواسته شود.

  • پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی به مبلغ 145$ (دلار)، برخی از کنسولگری ها با دریافت مبلغ اضافه (40$ (دلار)) به روند صدور ویزا تسریع می بخشند
  • گذرنامه معتبر (گذرنامه باید تا 6 ماه پس از تاریخ اتمام تحصیل فرد معتبر باشد)
  • دو قطعه عکس 4*4 با زمینه سفید
  • گواهی پلیس مبنی بر اینکه هیچ سابقه کیفری ندارید
  • اثبات ثبت نام دانشگاه
  • ارائه مدارک شناسایی
  • انجام آزمایشات پزشکی و ارائه نتایج آن
  • تکمیل فرم اخذ ویزای دانشجویی

هزینه تحصیل داروسازی در آرژانتین

همانند اغلب کشورهای معتبر جهان، هزینه تحصیل داروسازی در آرژانتین نیز بسته به سبک زندگی دانشجویان و محل اقامت آنها در این کشور متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی، هزینه زندگی و تحصیل در آرژانتین به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار پایین تر خواهد بود. هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی آرژانتین که دارای درک دولتی اجتماعی هستند، بین 1200ARS تا 3900ARS (پزو آرژانتین) در ماه متغیر است. البته لازم به ذکر است که هنگام تعیین محدوده شهریه، صورت درآمد خانواده دانشجویان نیز در نظر گرفته می شود.

در نمودار زیر می توانید بخش های کلیدی در هزینه تحصیل داروسازی در آرزانتین را مشاهده فرمایید:

بخش های کلیدی در هزینه تحصیل داروسازی در آرزانتین

معرفی دانشگاه های داروسازی در آرژانتین

همانطور که گفته شد برای اخذ پذیرش از دانشگاه و موسسات آموزش عالی آرژانتین جهت ادامه تحصیل در رشته داروسازی باید اطلاعات کاملی در خصوص دانشگاه های این کشور کسب کنید. دانشگاه های آرژانتین که به ارائه رشته تحصیلی داروسازی می پردازند عبارتند از:

  • دانشگاه جان آف کندی آرژانتین (گروه زیست شناسی بوینوس آیرس)
  • گروه داروسازی دانشگاه Maimónides بوینوس آیرس
  • دانشکده داروسازی و بیوشیمی دانشگاه بوینوس آیرس
  • دانشگاه ملی لا پلاتا (گروه علوم زیست شناسی لا پلاتا)
  • دانشگاه ملی کوردوبا (دانشکده علوم شیمیایی کوردوبا)
  • دانشگاه ملی سن لوئیس دانشکده شیمی، بیوشیمی و داروسازی سن لوئیس

آرژانتین کشور مناسبی برای ادامه تحصیل است، اگر قصد ادامه تحصیل به زبان اسپانیایی در دانشگاه های دولتی این کشور را دارید می توانید به صورت رایگان ادامه تحصیل دهید، اگر سوابق تحصیلی عالی داشته باشید می توانید از بورسیه تحصیلی در نظر گرفته شده بهره مند شوید تا بخشی از هزینه های زندگی شما پوشش داده شود. برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور باید برای هر سال تحصیلی مبلغی بین 8000ARS (پزو آرژانتین) تا 24000ARS (پزو آرژانتین) پرداخت کنید که این هزینه با توجه به رشته تحصیلی متغیر است. دانشجویان باید علاوه بر هزینه های تحصیل ماهانه مبلغ 43439ARS (پزو آرژانتین) برای هزینه های زندگی دانشجویی در نظر داشته باشند.

آینده شغلی با تحصیل داروسازی در آرژانتین

دانشجویانی که قصد دارند پس از پایان دوره تحصیلی در کشور آرژانتین اقامت داشته باشند می توانند وارد بازار کسب و کار شوند، به این منظور فرد باید پس از فارغ التحصیلی به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی داروسازی باشد. با یافتن کار و عقد قرار داد شغلی فرد می تواند ویزای دانشجویی خود را به ویزای کاری آرژانتین تبدیل کند برای اطلاع از مدارک لازم جهت دریافت ویزای کار این کشور می توانید به مطالعه مقاله ویزای کار آرژانتین بپردازید.

میانگین حقوق و دستمزد ماهانه داروسازان در کشور آرژانتین در سال 2022 102000ARS (پزو آرژانتین) است. حقوق و دستمزد با توجه به موقعیت شغلی و مدرک تحصیلی شما متفاوت است، پایین ترین میزان حقوق و دستمزد که به داروسازان تعلق می گیرد 48100ARS (پزو آرژانتین) و بالاترین حقوق 162000ARS (پزو آرژانتین) است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بهترین دانشگاه های دنیا برای ادامه تحصیل در رشته داروسازی با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

کلیدی ترین سوالات در خصوص تحصیل داروسازی در آرژانتین

با توجه به سوالات متعدد شما عزیزان در خصوص شرایط تحصیل داروسازی در آرژانتین، در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین آنها پاسخ دقیق و جامعی را ارائه دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا انتخاب تحصیل داروسازی در آرژانتین گزینه مناسبی برای اتابع کشورهای خارجی می باشد؟ با توجه به زیرساخت های بهداشتی و آموزشی مدرن در آرژانتین، تحصیل داروسازی در این کشور بهترین گزینه برای دانشجویان خارجی می باشد.
  • هزینه تحصیل داروسازی در آرژانتین چقدر است؟ هزینه تحصیل داروسازی در آرژانتین بسته به سبک زندگی دانشجویان و دانشگاه مورد نظر آنها در این کشور متفاوت خواهد بود، اما معمولا بین 2900ARS تا 3800ARS (پزو آرژانتین) می باشد.
4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *