ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در استرالیا

تحصیل داروسازی در استرالیا

تحصیل داروسازی در استرالیا از آنجایی که منجر به اخذ اقامت در این کشور فوق العاده پیشرفته و صنعتی می شود، بسیار پرطرفدار است. سیستم آموزشی پیشرفته و امکان کار ضمن تحصیل با درآمد مطلوب از دلایل محبوبیت استرالیا نزد مهاجران با قصد ادامه تحصیل می باشد. در استرالیا زبان رسمی انگلیسی است و اکثریت جمعیت این کشور که بالغ بر 25360000 نفر می باشد پیرو آئین مسیحیت و کاتولیک هستند. این مقاله توسط کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به جهت راهنمایی علاقه ‌مندان تهیه و تنظیم شده است.

  • شرایط کلی تحصیل داروسازی در کشور استرالیا چیست؟
  • برای اخذ پذیرش تحصیلی از استرالیا به چه مدارکی نیاز خواهد بود؟
  • مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا چیست؟
  • برترین دانشگاه های تحصیل داروسازی در کشور استرالیا کدامند؟
  • شرایط تحصیل در هر یک از دانشکده های داروسازی استرالیا چیست؟
  • هزینه تحصیل داروسازی در کشور استرالیا چیست؟

دوره‌ تحصیل داروسازی در استرالیا در سال 2024

برای تحصیل داروسازی در استرالیا و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد لازم است در دوره های دانشگاهی با کسب نمره قبولی در امتحانات ورودی شرکت کرد. بعد از قبولی در امتحانات نهایی و کسب مدرک از دانشگاه های این کشور باید در مجمع داروسازان استرالیا ثبت نام نمود؛ سپس یک دوره کارآموزی یک ساله را با یک داروساز مجرب که ممکن است توسط سازمان داروسازان معرفی شود گذراند. هنگامی که دوره کارآموزی نزد یک داروساز مجرب به پایان رسید می توان در 2 بخش شفاهی و کتبی در آزمون ورودی مجمع داروسازان شرکت کرد تا جواز کار در زمینه داروسازی را در این کشور دریافت نمود.


مقطع کارشناسی این رشته در استرالیا 4 سال به طول می انجامد و برای ورود به دانشگاه های داروسازی استرالیا تسلط کافی بر دروس ریاضی و فیزیک، شیمی، زیست شناسی از واجبات اخذ پذیرش می باشد. لازم به ذکر است که در سال 2024 تسلط به زبان انگلیسی برای پذیرش در مقطع کارشناسی داروسازی الزامی است. اما تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در رشته داروسازی 2 سال به طول خواهد انجامید و تسلط به رشته های فیزیولوژی، شیمی و بیوشیمی، زیست شناسی و فارماکولوژی با مدرک قبولی در از آزمون MCAT از الزامات پذیرش در داروسازی می باشد.

اینفوگرافیک تحصیل داروسازی در استرالیا

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی استرالیا

با توجه به کیفیت سیستم آموزشی، دوره های تدریس به زبان انگلیسی و هزینه های تحصیل پایین تر از کشورهای کلاس جهانی مانند کانادا، متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی این کشور سالانه افزایش چشم گیری می یابند. برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا به مدارک زیر نیاز خواهد بود:

  • پذیرش از یک دانشگاه معتبر استرالیایی
  • پاسپورت معتبر با حداقل یک سال اعتبار
  • عکس پاسپورتی گرفته شده در 6 ماه اخیر
  • ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 5
  • اصل و کپی شناسنامه همراه با ترجمه رسمی
  • اثبات تمکن مالی با ارائه سند ملک یا گردش 3 ماهه حساب بانکی
  • مدارک دوره دبیرستان و پایان دوره متوسطه با ترجمه انگلیسی
  • رزرو خوابگاه یا اجاره آپارتمان در استرالیا و ارائه اجاره نامه
  • پرداخت هزینه بررسی درخواست صدور ویزا به سفارت استرالیا

اما مدارک لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه های استرالیا به شرح زیر می باشد:

  • کپی پاسپورت و عکس با زمینه سفید
  • ارائه مدرک دیپلم با ریز نمرات و ترجمه رسمی
  • تکمیل و تحویل فرم درخواست پذیرش در سایت دانشگاه مورد نظر
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی با ارائه مدرک آیلتس با نمره 5 به بالا

معرفی بهترین دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در استرالیا

دانشجویان خارجی از آن جایی که اگر پس از فارغ التحصیل شدن شغلی در استرالیا پیدا نکنند، باید خاک این کشور را ترک نمایند، اهمیت زیادی برای رزومه خود قائل هستند. از جمله اقداماتی که خارجی ها انجام می دهند تا به نوعی پیدا کردن کار در استرالیا را برای خود تضمین کنند، اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر استرالیا است که رنکینگ ملی و جهانی خوبی دارند. چرا که در مقایسه با نیوزلند، شرایط بازار کار استرالیا خیلی مساعد نیست.

نام کشورنرخ بیکاری در سال 2024
استرالیا%3.5
نیوزلند%6.2

با توجه به اهمیت تحصیل در دانشگاه های برتر استرالیا، در جدول ذیل به معرفی آن ها پرداخته شده است:

ردیفبهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل داروسازی در سال 2024Times Higher Education RankingShanghai Jiao Tong University RankingQS RankingU.S. News & World Report Ranking
1University of Melbourne31354125
2Australian National University59673164
3University of Sydney51744027
4University of Queensland62544636
5University of New South Wales67744451

معرفی بهترین دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در استرالیا

تحصیل داروسازی در دانشگاه چارلز و مدرسه سیدنی استرالیا

دانشگاه چارلز داروین با بیش از 22000 دانشجو در سال 1989 میلادی تاسیس شد و دارای دانشکده مهندسی، دانشکده سلامت انسانی و دانشکده محیط زیست می باشد. خوب است بدانید این دانشگاه در رشته های پزشکی، پرستاری، داروسازی، رشته های هنری، آموزش کسب و کار و علوم کاربردی فعالیت دارد. مدرسه داروسازی سیدنی استرالیا وابسته به دانشگاه ملی سیدنی می باشد که در سال 1899 افتتاح شده است و اولین دانشکده داروسازی کشور استرالیا محسوب می شود. متقاضیان محترم می توانند در دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس داروسازی در این دانشگاه معتبر به تحصیل بپردازند.

دانشگاه وسترن استرالیا

دانشگاه وسترن استرالیا در سال 1911 در شهر کراولی آغاز به کار کرد و این دانشگاه به صورت دولتی اداره می شود. امروز این دانشگاه بیش از 5000 دانشجو دارد که از کشورهای دیگر به استرالیا مهاجرت کردند و دانشجویی بین المللی محسوب می شوند. دانشکده های حقوق، علوم زیستی، تجارت، هنر، فنی مهندسی و علوم پزشکی در لیست رشته های ارائه شده این دانشگاه می‌باشد که رتبه 91 در بین بهترین دانشگاه های جهان را دارد. داروسازی که از رشته های تخصصی دانشگاه وسترن استرالیا می باشد که با کادر اساتید مجرب ارائه می شود و متقاضیان زیادی دارد.

دانشگاه موناش استرالیا؛ رتبه دوم در جهان!

این دانشگاه یک واحد تحقیقاتی در ملبورن استرالیا محسوب می شود که از سال 1958 آغاز به کار کرده است و بزرگترین دانشگاه استرالیا محسوب می‌شود. این دانشگاه در رنکینگ جهانی جزء 10 دانشگاه برتر در سال 2024 بوده است و تمام مهندسی ها، علوم انسانی، پزشکی و پرستاری، فناوری اطلاعات و رشته داروسازی را با استاندارد اروپا ارائه می دهد. در واقع تحصیل در این دانشگاه و فارغ التحصیل شدن با نمرات بالا می تواند تاثیر مثبتی در رزومه افراد داشته باشد. شما عزیزان در جدول زیر می توانید با رتبه و جایگاه دانشگده داروسازی دانشگاه موناش در رنکینگ جهانی QS در سال 2024 در رده ششم دانشگاه های استرالیا و 55 جهان قرار دارد.

کار حین تحصیل در استرالیا

دانشجویان در استرالیا با توجه به این که نظام تحصیلی این کشور رایگان نیست و هزینه های زندگی نیز بسیار بالاست، اکثرا بصورت پاره وقت مشغول به کار هستند. منتها مطابق قوانین کشور استرالیا اگر دانشجویی بخواهد در محیط دانشگاه کار کند به لحاظ میزان کار محدودیت چندانی ندارد ولی برای کار در خارج از محیط دانشگاه تنها به تعداد ساعات مشخصی اجازه کار خواهد داشت که در جدول ذیل مشخص شده است:

مقطع تحصیلیتعداد مجاز ساعات کار در طی هفته 
کارشناسی20 ساعت
کارشناسی ارشد20 ساعت
دکتری30 ساعت

دانشجویان بین المللی با تحصیل در رشته داروسازی در استرالیا پس از اتمام تحصیل می توانند با ویزای سابکلس 485 یا ویزای کار فارغ التحصیلی استرالیا دریافت نمایند. یا این ویزا می توانند در طول مدت تحصیل داروسازی در استرالیا اقامت دائم را دریافت کنند.

کار پس از تحصیل در استرالیا

دانشجویان بین المللی می توانند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های استرالیایی با درخواست ویزایی به نام ویزای سابکلس 485 یا ویزای کار فارغ التحصلی استرالیا ابتداء اقامت موقت 1 تا 3 ساله این کشور را اخذ کرده و ضمن کاریابی در این کشور هم به کار و هم به تحصیل مشغول شوند.

4 طریق اخذ اقامت دائم استرالیا پس از تحصیل

برای اخذ اقامت دائم (PR) استرالیا، فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند از 4 طریق زیر که در نمودار بالا نیز مشخص شده اند، وارد عمل شده و درخواست ویزا دهند:

  • ویزاهای منطقه ای که به مهاجران مهارت بالا امکان کار و زندگی در مناطق مختلف استرالیا را می دهد. این ویزا به دو نوع برنامه مهاجرت اسپانسر منطقه ای (سابکلس 187) و ویزای اقامت دائم (منطقه ای مهارتی) (سابکلس 191) می باشد.
  • ویزاهای مهاجرت کارگر ماهر امکان زندگی و کار در هر کجای استرالیا را می دهد. ویزای برنامه داوطلب کارفرما (سابکلس 186) همراه با اسپانسر، ویزای مستقل مهارتی (سابکلس 189)، ویزای داوطلب مهارتی (سابکلس 190) همراه با اسپانسر و ویزای منطقه ای مهارتی (سابکلس 887) از آن جمله است.
  • ویزاهای سرمایه گذاری بیزینسی که مخصوص سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی است که اجازه اقامت و راه اندازی بیزینس در استرالیا را به آنها میدهد. ویزاهای سابکلس 888 و 132 مخصوص این دسته بوده و نیازمند داشتن اسپانسر از استرالیاست.
  • ویزاهای استعداد درخشان با انواع ویزای سابکلس 124 و 858 مشخص می گردد.

مشاغل کاری داروسازها در استرالیا

فرصت های شغلی زیادی در باب رشته داروسازی در استرالیا وجود دارد که می توان به موارد فوق اشاره کرد:

  • کار در داروخانه های استرالیا
  • کار در بیمارستان های استرالیا
  • داروسازی صنعتی در استرالیا
  • داروخانه های دامپزشکی در استرالیا
  • داروخانه های اجتماعی دارویی در استرالیا
  • تدریس در دانشکده های داروسازی در استرالیا

هزینه تحصیل داروسازی و زندگی در استرالیا

استرالیا برای زندگی کردن واقعا گران است اما با توجه به سطح بالای امکانات رفاهی و سیستم آموزشی که در این کشور ارائه می شود می توان این سطح از گران بودن را پذیرفت. اینکه برای تحصیل در استرالیا چه مقدار هزینه لازم است با توجه به شهر محل زندگی بسیار متفاوت خواهد بود. بطور میانگین و با توجه به آمار سال 2024 هر فرد بین 1500$ تا 2500$ (دلار استرالیا) ماهانه برای زندگی در این کشور نیاز دارد. توزیع انواع هزینه های زندگی دانشجوئی در استرالیا در نمودار زیر به تصویر کشیده شده است. از میان انواع هزینه ها در استرالیا، هزینه خرید از بازار و اجاره منزل در استرالیا بالاتر از بقیه هزینه هاست:

توزیع هزینه ها در استرالیا

دانشگاه های استرالیا نیز سالیانه بین 16000$ تا 35000$ (دلار استرالیا) از دانشجویان بین المللی که تابعیت استرالیا را ندارند، شهریه دریافت می کنند. شرایط مهاجرت به استرالیا در سال 2024 خیلی دشوار نیست و مهم ترین نکته توانایی پرداخت هزینه ها و دانش لازم در زبان انگلیسی است. علاقه مندان به تحصیل در استرالیا می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کنند.

سوالات متداول درباب تحصیل داروسازی در استرالیا

متقاضیان تحصیل داروسازی استرالیا سوالات زیر را مطرح می کنند:

  • آیا تحصیل داروسازی در این کشور مستلزم آزمون ورودی است؟ برای تحصیل داروسازی در استرالیا و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد لازم است در دوره های دانشگاهی با کسب نمره قبولی در امتحانات ورودی شرکت کنید.
  • افراد علاقمند به تحصیل داروسازی در استرالیا پس از قبولی در امتحانات ورودی به چه ترتیبی رفتار می کنند؟ بعد از قبولی در امتحانات نهایی و کسب مدرک از دانشگاه های این کشور باید در مجمع داروسازان استرالیا ثبت نام کنید؛ سپس یک دوره کارآموزی یک ساله را با یک داروساز مجرب که ممکن است توسط سازمان داروسازان به شما معرفی شود بگذرانید. هنگامی که دوره کارآموزی خود را نزد یک داروساز مجرب به پایان رساندید می توانید در دو بخش شفاهی و کتبی در آزمون ورودی مجمع داروسازان شرکت کنید تا جواز کار در زمینه داروسازی را در این کشور دریافت کنید.
  • تحصیل داروسازی در استرالیا چند سال به طول می انجامد؟ مقطع کارشناسی این رشته در استرالیا 4 سال به طول می انجامد و برای ورود به دانشگاه های داروسازی استرالیا تسلط کافی بر دروس ریاضی و فیزیک، شیمی، زیست شناسی از واجبات اخذ پذیرش می باشد. لازم به ذکر است که تسلط به زبان انگلیسی برای پذیرش در مقطع کارشناسی داروسازی الزامی است اما تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در رشته داروسازی 2 سال به طول خواهد انجامید.
  • بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل داروسازی کدامند؟ دانشگاه چارلز و مدرسه سیدنی استرالیا، دانشگاه وسترن استرالیا، تحصیل داروسازی در دانشگاه موناش استرالیا.
  • هزینه تحصیل داروسازی در استرالیا چقدر است؟ به طور کلی تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور استرالیا میانگین 35000$ (دلار استرالیا) سالانه برای دانشجویان هزینه در بر خواهد داشت.
5/5 - (27 امتیاز)

27 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در استرالیا

  1. Kian گفت:

    سلام هزینه یک سال تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه داروسازی استرالیا میانگین چه قدر هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      16000$ تا 25000$(دلار استرالیا) در سال

  2. خلیل گفت:

    ایا راه رفتن به دانشگاه های استرالیا با مدرک دکترای دارو سازی در دانشگاه های معتبر علوم پزشکی روزانه داخلی برای ادامه تحصیل دوره های تخصصی دارو سازی در استرالیا چگونه باید عمل کرد و هزینه هایش چقدر است

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر برای این کشور نمیشه در رشته های علوم پزشکی اقدام کرد و بهتره که به کشورهای دیگه فکر کنید

  3. پیام گفت:

    سلام
    آیا دانشگاه های استرالیا برای پذیرش دانشجوی داروسازی شرط سن دارند؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در حال حاضر کشور استرالیا مرزها رو تا آخر سال 2021 بسته و بهتره که به کشوری فکر کنید که بتونید ویزای اون رو هم دریافت کنید

  4. حسین گفت:

    سلام وقتتون بخیر با لیسانس داروسازی از دانشگاه ترکیه میشه در استرالیا مشغول به کار شد ؟ و اینکه اگه بخوام ارشد داروسازی در استرالیا بخونم ایا مدرک لیسانس داروسازی ترکیه رو قبول داره یا خیر؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای مهاجرت به ترکیه از استرالیا راه درازی رو در پیش دارید چون برای 6 سال آینده دارید برنامه ریزی میکنید و باید اون موقع بررسی کرد که راه ورود به استرالیا در اون زمان چه خواهد بود

  5. علی گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم چون به شکل ارشد ارائه میشه وقتی بخوایم برگردیم تو ایران واسه معادلسازی به مشکل نمیخوره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      دانشگاه های ایتالیا اکثرا مورد تایید هستند و میشه اونها رو معادلسازی کرد

  6. نرگس گفت:

    سلام ببخشید میشه با مدرک دیپلم تجربی برای داروسازی در استرالیا اقدام کرد و بورسیه گرفت؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر کشور استرالیا مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی نیست و بهتره برای کشورهای دیگه ای اقدام کنید که شانس پذیرش و ویزا دارید

  7. پ گفت:

    سلام. خواستم بپرسم من مدرک لیسانس رشته زیست شناسی و ارشد فیزیولوژی دارم. مقاله هم دارم و معدل در همه مقاطع خوب هست. خواستم بپرسم ایا میتونم برای داروسازی در این کشور اقدام کنم و دروسی که در لیسانس و ارشد گذروندم رو معادل سازی کنم ؟ برای من شرایط به چه صورت میشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در حالت کلی این امکان وجود نداره که بخواین برای داروسازی مدارکتون رو معادلسازی کنید ولی ممکنه یه سری از واحدهاتون رو تطبیق بدن

  8. شهرزاد گفت:

    سلام میشه نام آزمون ورودی داروسازی استرالیا رو بگید یا اینکه هر دانشگاه آزمونی جداگانه میگیره؟ چجوری باید برای این آزمون آماده شد؟ کتابای دبیرستان خودمون کافیه؟ درکل این آزمون شامل چه درس هاییه؟
    ممنون میشم اگه جواب بدین

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      آزمون داخلی دانشگاه ها هست که منابع رو میتونید از اینترنت استخراج کنید

  9. کاربر گفت:

    سلام خسته نباشید
    برای تحصیل داروسازی در این کشور میشه از وسطای ترم دانشگاهت تو ایران اقدام کرد؟
    و اینکه شرایط لازم برای تحصیل تخصص (داروسازی) چطوریه؟
    ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      خیر امکان انتقالی در طی دوره به ایران وجود نداره
      شرایط لازم جهت این امر داشتن شرایط مناسب جهت پذیرش و ویزای تحصیلیه که پیشنهاد میکنم ابتدا مقاله رو مطالعه کنید
      و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  10. "_" گفت:

    سلام اینکه در حال حاضر دانشجوی داروسازی باشیم به کسب سریعتر پذیرش و حتی پذیرش با بورسیه تحصیلی کمک میکنه؟
    من الان ترم دو داروسازی هستم و معدل دیپلم نظام جدیدم ۱۹.۸۲ است.

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بحث پذیرش و ویزا دو مبحث جدا از هم هستن که هر دو رو باید با هم برای یک کشور بررسی کنید
      رزومه تون خوبه اما باید اول بررسی بشه که شرایطتون خوبه یا نه
      که نیاز به اطلاعات بیشتری از شما داریم
      برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  11. Hoda.z گفت:

    سلام برای تحصیل داروسازی در استرالیا معدل دیپلم و پیش دانشگاهی مهم نیست؟
    اگه کم باشه مشکلی نداره؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید بالای ۱۴ باشه معدلتون

      1. Maryam گفت:

        هم دیپلم و هم پیش باید بالای ۱۴ باشه؟

        1. ف.فرجی گفت:

          سلام خدمت شما بله

          1. Maryam گفت:

            اها امکان ترمیم معدل وجود داره؟
            متاسفانه معدل پیشم یه چندصدم کمتره

          2. داوری گفت:

            سلام
            این رو باید در اینجا بررسی کنید نمیدونم در ایران ترمیم معدل انجام میدن یا نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *