ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در اسلوونی

تحصیل داروسازی در اسلوونی

یکی از کوچکترین کشورهای جهان که در منطقه اروپا قرار گرفته است و عضو اتحادیه اروپا می باشد کشور اسلوونی با بیش از 20000 کیلومتر مربع مساحت است. تحصیل داروسازی در اسلوونی با نظر به پیشرفت های قابل توجه این کشور در زمینه بیولوژیک، شیمی و داروسازی مخاطبان زیادی در سراسر جهان دارد. خوب است بدانید جمعیت اسلوونی تنها اندکی بیش از 2 میلیون نفر است اما با این حال این کشور توانسته است یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان از نظر علم شیمی و بیولوژیک باشد. کشورهای اتریش، مجارستان، ایتالیا و کرواسی همسایه های اسلوونی می باشند و با این کشور مرز مشترک دارند. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به کشور اسلوونی تهیه و تنظیم شده است.

بهترین دانشگاه جهت تحصیل داروسازی در اسلوونی

کشور اسلوونی در رشته داروسازی تنها یک دانشکده دارد که با عنوان FFA در سطح استانداردهای اروپا شناخته می شود و تمام پژوهش ها و تحقیقات علمی داروسازی در این دانشکده انجام می شود. طول دوره داروسازی در کشور اسلوونی 5 سال می باشد و دانشجویانی که از دانشکده ملی داروسازی اسلوونی (ffa.uni-lj.si) فارغ التحصیل می شوند با انگیزه عالی و سطح علمی فوق العاده هستند.

لازم به ذکر است که دانشکده تازه تاسیس داروسازی اسلوونی زیر مجموعه دانشگاه معتبر لوبلینا می باشد که توسط دپارتمان داروسازی در سال 1960 میلادی تاسیس شد. خوب است بدانید که قبل از سال 1960 میلادی برای ورود به رشته داروسازی دانشجویان باید در یکی از رشته های ریاضی و علوم طبیعی 2 سال تحصیل می کردند و بعد وارد داروسازی می شدند. لازم به ذکر است که مدرک ارائه شده توسط دانشکده ملی داروسازی اسلوونی که زیر مجموعه لوبلینا می باشد مورد تایید وزارت علوم ایران قرار خواهد گرفت.

تحصیل داروسازی در کشور اسلوونی به زبان انگلیسی برای متقاضیان انگلیسی زبان ممکن است و این موضوع یک مزیت برای علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به اسلوونی محسوب می شود. علاوه بر امکان تحصیل در دوره پیوسته کارشناسی ارشد داروسازی که 5 سال در کشور اسلوونی به طول می انجامد امکان تحصیل در فرآیند بولونیا (بولونیا چیست؟) نیز وجود دارد؛ این دوره تحصیلی به مدت 3 سال کارشناسی و 2 سال کارشناسی ارشد و بعد 3 سال دوره تخصصی دکترا گذرانده می شود. لازم به ذکر است که برای تحصیل دوره کارشناسی پرستاری ارائه مدرک پایان دوره متوسطه و دیپلم دبیرستان همراه با ریز نمرات الزامی می باشد.

بهترین دانشگاه جهت تحصیل داروسازی در اسلوونی

دریافت پذیرش جهت تحصیل داروسازی در اسلوونی

برای اخذ پذیرش در رشته داروسازی نیازمند ارائه مجموعه ای از اسناد و مدارک می باشید که در لیست زیر به اختصار برای شما علاقه مندان ارجمند به اختصار شرح داده ایم:

  • گذرنامه معتبر با کپی
  • دیپلم دوره دبیرستان
  • اثبات تمکن مالی
  • پرداخت هزینه ثبت نام
  • اصل و کپی مدارک شناسایی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • دو قطعه عکس پاسپورتی

برای دریافت ویزای تحصیلی اسلوونی جهت تحصیل داروسازی در اسلوونی علاوه بر موارد لیست بالا نیازمند مدارک دیگری نیز می باشید که در لیست زیر توضیح خواهیم داد:

  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه های اسلوونی
  • ارائه گواهی اجاره اقامتگاه یا رزرو خوابگاه
  • تکمیل و تحویل فرم درخواست ویزای تحصیلی

توجه داشته باشید که با توجه به شرایط هر متقاضی لیست مدارک فوق می تواند دچار تغییراتی شود اما بطور کلی آنچه از متقاضیان درخواست می شود مدرکی غیر از مدرک ذکر شده در لیست بالا نمی باشد.

مزایا و معایب تحصیل رشته داروسازی در اسلوونی

همه کسانی که قصد تحصیل رشته داروسازی در اسلوونی را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که مزایایی در این کشور وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد و البته معایبی نیز وجود دارد. برخی از مهم ترین مزایای تحصیل رشته پرستاری در اسلوونی عبارتند از:

  • دانشگاه های با کیفیت مناسب
  • رقابت کم برای دریافت پذیرش تحصیل
  • هزینه های مناسب برای تحصیل رشته پرستاری
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • هزینه های مناسب زندگی دانشجویی
  • امکان ورود به بازار کار پس از تحصیل در رشته پرستاری در اسلوونی
  • درآمد مناسب نیروی کار به نسبت هزینه های زندگی

البته معایبی نیز وجود دارد که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • کیفیت نه چندان مناسب آموزش در اسلوونی به نسبت کشورهای پیشرفته
  • شرایط خاص زندگی سنتی در اسلوونی
  • دسترسی سخت به اجاره ملک برای زندگی دانشجویی
  • سطح درآمد کم برای دانشجویان خارجی در حین تحصیل
  • عدم امکان کار پس از تحصیل به زبان انگلیسی
  • درآمد کم پرستاران در اسلوونی به نسبت کشورهای دیگر

هزینه زندگی و تحصیل داروسازی در اسلوونی

واضح است که با توجه به رشته تحصیلی و خصوصی یا دولتی بودن دانشگاه ها در یک کشور هزینه تحصیل به شدت متغیر خواهد بود. هزینه تحصیل داروسازی در اسلوونی در دانشکده معتبر این کشور برای سال اول 5700€ (یورو) و برای سال های بعد 4900€ (یورو) می باشد. هزینه تحصیل برای دانشجویان شهروند کشورهای اتحادیه اروپا با دانشجویان غیر از اتحادیه اروپا در اسلوونی متغیر خواهد بود؛ دانشجویان کشورهای غیر از اتحادیه اروپا باید شهریه بیشتری بپردازند. اجاره آپارتمان یک نفره در کشور اسلوونی و پرداخت هزینه های آب و برق و گاز ماهانه 500€ (یورو) برای دانشجویان حداقل هزینه خواهد داشت.

در باب هزینه زندگی در اسلوونی لینک فوق را بخوانید،

بازار کار و درآمد داروسازان در اسلوونی

داروسازی یکی از رشته هایی است که سطح درآمد در آن می تواند در کشورهای مختلف بالا باشد. اسلوونی کشوری است که درآمد در آن چندان بالا نیست. به همین دلیل نباید انتظار داشت که افراد در این کشور بتوانند به عنوان داروساز نیز درآمد بسیار بالا به دست آورند. متوسط درآمد یک داروساز در این کشور در حدود 2350€ (یورو) در ماه و حدود 28200€ (یورو) در سال است. افرادی که به تازگی برای ورود به این رشته آماده می شوند، 1000€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کنند. همچنین بالاترین سطح درآمدی که می توان برای یک داروساز در این کشور متصور شد، در حدود 3770€ (یورو) در ماه است. در نتیجه فرد سالانه حدود 45200€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند. در باب حقوق ماهیانه کار در اسلوونی به لینک فوق مراجعه کنید.

منبع: worldsalaries

محیط کار در کشور اسلوونی یک محیط آرام و به دور از حاشیه می باشد و افراد با توجه به حداقل دستمزد کارهای پاره وقت می توانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند. موقعیت های لازم برای یافتن شغل مناسب با درآمد خوب در شهرهای مهم اسلوونی بیشتر از شهرهای کوچک می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ انواع ویزا و شرایط مهاجرت به اسلوونی یا بررسی بورسیه تحصیلی در اسلوونی با کارشناسان مجرب و وکلای با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *