ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در اسپانیا

تحصیل داروسازی در اسپانیا

تحصیل داروسازی در اسپانیا در سال 2023 یکی از جالب ترین بخش های تحصیلات دانشگاهی می باشد که مورد استقبال افرد نیز قرار گرفته است. داروسازان در خط مقدم مراقبت های بهداشتی و تحقیقاتی هستند که در حال توسعه ترکیبات جدید هستند. در بسیاری از کشورها و از جمله کشور ایران، محدودیت پذیرش دانشگاهی وجود دارد و از اینرو ظرفیت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، پاسخگوی حجم زیاد درخواست ها نمی باشد. بنابراین همه ساله حجمی از درخواست برای تحصیل این رشته در خارج از کشور به وجود می آید. اما این که این درخواست ها به کدام کشورها سوق یابد، به عوامل مختلفی بستگی دارد. اسپانیا می تواند یکی از این کشورها باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در تحصیل داروسازی در اسپانیا و مهاجرت موفق و رسیدن به اهداف و آرزوهای شما می باشد.

  • برای تحصیل داروسازی کشور اسپانیا چگونه مقصدی است؟
  • بهترین دانشگاه های اسپانیا جهت تحصیل داروسازی کدامند؟
  • شرایط پذیرش از دانشگاه های داروسازی اسپانیا چیست؟
  • نحوه درخواست ویزای تحصیلی اسپانیا توسط دانشجویان خارجی چگونه است؟
  • هزینه درخواست این ویزای اسپانیا چقدر است؟
  • آیا اصلا امکان اقامت پس از تحصیل در اسپانیا برای دانشجویان داروسازی فراهم است؟
  • شرایط کار داروسازان در کشور اسپانیا چگونه است؟

معرفی کشور اسپانیا

اسپانیا کشوری در جنوب غربی قاره اروپا است که با فرانسه در شمال شرقی و پرتغال در غرب همسایه می باشد. این کشور همچنین به اقیانوس اطلس در شمال و دریای مدیترانه در جنوب و غرب مشرف است. از این موقعیت جغرافیایی می توان به آب و هوای گرم و مطبوع آن پی برد. اسپانیا یکی از اعضای اتحادیه اروپا و نیز پیمان منطقه ای شنگن است. این موقعیت، فرصت ویژه ای را پیش روی افراد مقیم و اتباع این کشور در ارتباط با دسترسی آسان و سریع به امکانات منطقه اروپا و کار و تحصیل در کلیه کشورهای عضو قرار می دهد.

اسپانیا با حدود 50 میلیون نفر جمعیت، نوزدهمین اقتصاد دنیا را دارد و عضو گروه G20 می باشد. البته این کشور در سال های اخیر با بحران بی کاری رو به ازدیادی دست به گریبان می باشد. کشور اسپانیا به دلایلی مانند موقعیت جغرافیایی، ویژگی های فرهنگی و حتی عدم توانایی کامل در کنترل مرزها، یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجران (قانونی و غیرقانونی) در اروپا است. در سال های اخیر، این کشور با بیش از 5 میلیون مهاجر ورودی، دومین مقصد مهاجران به اروپا بوده است.

تحصیل در اسپانیا در سال 2023

اسپانیا شبکه گسترده ای از دانشگاه ها و دریافت بیشترین دانشجوی مبادله ای طی برنامه اراسموس را دارد. مضاف بر اینکه موطن برخی از معتبر ترین مدارس بیزنس در دنیا است. همچنین به یاد داشته باشیم که اسپانیایی دومین زبان گسترده در سطح جهان است، این کشور مقصد عمده و قابل توجهی برای اهداف آموزشی است. در حال حاضر نظام آموزش عالی اسپانیا شامل 49 دانشگاه عمومی، 14 دانشگاه خصوصی و 4 دانشگاه کلیسای کاتولیک است. در سال 2023 اکثر دانشگاه ها و دوره ها در کشور اسپانیا، آموزش خود را به زبان اسپانیایی انجام می دهند. ولی همچنین دوره های آموزشی ای نیز به زبان انگلیسی وجود دارد.

دانشگاه بارسلون و دانشگاه مادرید از معروف ترین دانشگاه های این کشور هستند که گروه های پزشکی و داروسازی نیز دارند. اتباع خارجی خواستار اقامت در اسپانیا به منظور تحصیل، انجام تحقیقات، کارآموزی یا فعالیت های رایگان کارورزی، شرکت در مبادلات دانشجویی و یا انجام خدمات داوطلبانه باید ویزای مربوطه را که شامل اقامت اولیه در اسپانیا می شود، را به دست آورند. اتباع خارجی که بنا بر یکی از اهداف فوق، موفق به دریافت ویزا شده اند و قصد اقامت بیش از 6 ماه در اسپانیا را دارند، لازم است برای دریافت کارت شناسایی دانشجویان خارجی، در دفتر امور اتباع خارجی یا اداره پلیس درخواست دهند.

شرایط تحصیل داروسازی در اسپانیا

دانشگاه های معتبر زیادی در اسپانیا هستند که دانشجویان با توجه به شرایطشان می توانند از یکی از این دانشگاه ها پذیرش بگیرند. مطابق رتبه بندی وب سایت معتبر USNews بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل داروسازی در اسپانیا 2023 عبارتند از:

برترین دانشگاه های داروسازی اسپانیا

شرایط تحصیل داروسازی در اسپانیا

اساسا تحصیل در هر یک از زیرشاخه های گروه پزشکی در دانشگاه های اسپانیا مانند بسیاری دیگر از کشورهای دنیا مستلزم سپری کردن دوره های یک ساله پِری مدیکال (pre-medical) در کالج می باشد. افراد متقاضی بعد از گذراندن این دوره ها می توانند در آزمون ورودی شرکت کرده و طبیعتا آن هایی که نمرات حد نصاب را به دست آورند، قادر خواهند بود که در دانشگاه ثبت نام کرده و به تحصیل دارو سازی در اسپانیا بپردازند.

تحصیل در رشته داروسازی در کشور اسپانیا اصولا به زبان اسپانیایی انجام می شود. متقاضیان می توانند زبان اسپانیایی را پیش تر در کشور خود بیاموزند و نیز می توانند آن را در اسپانیا و در کالج های مربوطه بگذرانند. همچنین لازم است که متقاضی در دوران دبیرستان در یکی از رشته های ریاضی یا تجربی درس خوانده و دیپلم تحصیلات 12 ساله عمومی را در یکی از این 2 اخذ کرده باشد.

شرایط تحصیل داروسازی در اسپانیا

مدارک لازم پذیرش داروسازی در اسپانیا

برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته دارو سازی در کشور اسپانیا لازم است که ابتدا و طی درخواست رسمی به هیات پذیرش کالج مورد نظر، تقاضای پذیرش در آن جا را نمود. معمولا برای بررسی درخواست های پذیرش، مبلغی نیز با عنوان هزینه درخواست (Application Fee) واریز گردد. به همراه درخواست فوق باید مدارک ذیل نیز ارسال گردد:

  • گواهی پایان دوره 12 ساله تحصیلات عمومی به همراه ریز نمرات
  • ارائه رزومه تحصیلی (Curriculum vitae)
  • ارائه انگیزه نامه تحصیلی
  • ارائه پاسپورت و مدارک هویتی
  • عکس پرسنلی
  • بیمه سلامت با پوشش حداقلی EUR 30000 (یورویی)
  • گواهی تمکن مالی کافی معادل EUR 657 (یورو) در ماه
  • گواهی اسکان در اسپانیا
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی اسپانیا در حدود EUR 80 (یورو)

مدارک لازم جهت ویزای تحصیلی اسپانیا

علاوه بر مدارک فوق که برای اخذ پذیرش تحصیلی به کالج ارسال می گردد، در صورت موفقیت در این امر و کسب پذیرش، می باید آن نامه پذیرش تحصیلی را به همراه مدارک مورد نیاز دیگری برای دریافت ویزای تحصیلی به سفارت ارائه داد. پرداخت شهریه سال اول دانشگاه از جمله مواردی است که جهت اخذ پذیرش نهایی از این کشور و اقصی نقاط دنیا می بایست مدنظر داشت.

از جمله مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا عبارتست از:

  • ارائه نامه پذیرش دانشگاه
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • ارائه پاسپورت و مدارک هویتی
  • عکس پرسنلی
  • ارائه گواهی دال بر پوشش هزینه زندگی در اسپانیا
  • ارائه مدارکی دال بر محل اقامت در طول دوره تحصیلی

هزینه زندگی دانشجویان داروسازی در اسپانیا

طبق آمارهای موجود، متوسط هزینه ماهیانه زندگی هر دانشجوی داروسازی در کشور اسپانیا حدود €900 الی  1000€ (یورو) است. هزینه ای که در قیاس با هزینه زندگی در کشورهای مطرحی مثل فرانسه و انگلستان پایین تر است و در ضمن بیش از هر چیز دیگری نیز به سبک زندگی خود دانشجو بستگی دارد. آنچه که مسلم است اینکه بیشترین آیتم از بین آیتم های هزینه ای در این کشور مربوط به آیتم اجاره خانه با 28.4% می باشد.

واقعیتی که در قالب نمودار زیر هم هویداست:

توزیع هزینه زندگی در اسپانیا

اقامت پساتحصیل دانشجویان داروسازی در اسپانیا

اصولا یکی از بزرگترین و مهمترین امتیاز تحصیل داروسازی در اسپانیا 2023 این است که دانشجویان به محض پایان تحصیلاتشان از دانشگاه های اسپانیا می توانند با درخواست ویزای پسا تحصیل Post-study visa زمینه لازم بمنظور تبدیل ویزای تحصیلی اشان به ویزای کاری را فراهم کنند. این ویزا که در خود اسپانیا تحت عنوان ویزای جستجوی کار یا estancia por estudios superiores que cesa, para búsqueda de empleo شناخته میشود و یک نوع مجوز اقامت 1 ساله است که با هدف جستجوی کار به فارغ التحصیلان در اسپانیا اعطاء می شود.

شرایط درخواست این ویزا از اداره مهاجرت اسپانیا نیز به صورت زیر است:

شرایط درخواست این ویزا از اداره مهاجرت اسپانیا

با این حساب نیز فارغ التحصیلان داروسازی متقاضی ویزای پساتحصیل اسپانیا برای تقاضای این ویزا از اداره مهاجرت کشور اسپانیا نیازمند تهیه مدارک ذیل هستند:

  • کپی اقامت تحصیلی اسپانیا
  • ارایه مدرک آکادمیک از یکی از دانشگاه های اسپانیا
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی برای زندگی در اسپانیا
  • بیمه سلامت معتبر
  • سایر مدارک مثل پاسپورت و کارت شناسایی دانشجو (NIE)

شرایط کار داروسازان در اسپانیا

کلا داروسازان و فارغ التحصیلان داروسازی در اسپانیا برای کار در این کشور در رشته تخصصی اشان نیازمند مدرک دانشگاهی معتبر از یکی از دانشگاه های اسپانیایی هستند. داروسازان در اسپانیا نیز طبق قوانین کاری این کشور کار می کنند. مثلا آنها هم معمولا در هفته تا 40 ساعت حق کار دارند و در طول سال می توانند از 22 روز مرخصی با حقوق بهره گیرند. و همچنین درآمد آنها نیز مطابق نرخ مالیات بر درآمد اسپانیا (19 الی 45%) محاسبه می شود. و مطابق آمار روز در حالی که متوسط درآمد خالص در اسپانیا ماهیانه در حدود EUR 2140 (یورو) است. ولی متوسط درآمد ماهیانه داروسازان در این کشور حدود EUR 2883 (یورو) است که درآمد خوبی به حساب می آید:

مقایسه میانگین درآمد ماهیانه داروسازان در اسپانیا

هزینه تحصیل داروسازی در اسپانیا

هزینه های تحصیل در اسپانیا در واقع شامل هزینه های تحصیل به اضافه هزینه های زندگی است و برای محاسبه هزینه ها باید مجموع این دو هزینه را در نظر گرفت. هزینه تحصیل که در اسپانیا به منظور شهریه دانشگاه است که کاملا بسته به آن دانشگاه مورد نظر می باشد. به طور میانگین می توان شهریه هر سال تحصیل در رشته داروسازی در اسپانیا را چیزی در حدود 15000€ (یورو) دانست. درباره هزینه های زندگی نیز اسپانیا یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی است. می توان گفت هزینه های زندگی در اسپانیا به طور متوسط 20% ارزان تر از کشورهای بزرگ اروپا است.

تحصیل در اسپانیا یکی از پرطرفدا ترین راه های اخذ اقامت و تابعیت از این کشور محسوب می گردد. واجدین شرایط می بایست با در نظر گرفتن شرایط تحصیل این کشور و ساختار سیستم آموزشی این کشور نسبت به این امر اقدام نمایند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، شما را در جریان جزئیات تحصیل داروسازی در اسپانیا و بطور کلی مهاجرت به اسپانیا و تحصیل در اسپانیا و تحصیل پزشکی در اسپانیا قرار می دهند و شما را تا رسیدن به هدفتان یاری می نمایند.

سوالات مرتبط با تحصیل داروسازی در اسپانیا

داروسازی یکی از رشته های پرمتقاضی در این کشور است و برخی سوالات مهم در خصوص این رشته عبارتند از:

  • آیا برای تحصیل داروسازی در اسپانیا نیاز به شرکت در آزمون ورودی است؟ دانشجویان متقاضی باید در آزمون PSE شرکت کنند.
  • هزینه تحصیل داروسازی در اسپانیا چه مقدار است؟ بسته به دانشگاه، هزینه تحصیل داروسازی در اسپانیا از 1000€ تا 9000€ (یورو) در سال متغیر است.
  • آیا دانشگاه های پزشکی اسپانیا مورد تایید وزارت بهداشت هستند؟ بسیاری از دانشگاه های پزشکی اسپانیا در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت قرار دارند.
  • تحصیل داروسازی در اسپانیا چند سال به طول می انجامد؟ این دوره آموزشی 5 ساله است.
  • پیش شرط لازم به منظور تقاضای ویزای دانشجویی اسپانیا چیست؟ دریافت نامه یا تاییدیه پذیرش از دانشگاه های اسپانیا
  • هزینه درخواست ویزای تحصیلی اسپانیا 2023 چقدر است؟ هزینه مورد نیاز جهت درخواست این ویزای کشور اسپانیا در حدود EUR 80 (یورو) می باشد.
  • آیا فارغ التحصیلان داروسازی حق اقامت در اسپانیا را دارند؟ بله، آنها با اخذ ویزای جستجوی کار اسپانیا می توانند به مدت حدود یکسال در این کشور بمانند و به محض یافتن پیشنهاد کاری برای اخذ ویزای کار اسپانیا درخواست دهند.
  • میانگین درآمد ماهیانه داروسازان در کشور اسپانیا چقدر است؟ متوسط درآمد ماهیانه داروسازان در این کشور حدود EUR 2883 (یورو) است.
4.9/5 - (19 امتیاز)

19 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در اسپانیا

  1. رویا بهمنش گفت:

    شرایط سنی و معدلی برای رشته داروسازی و فیزیوتراپی به چه صورت هستش؟ محدودیت دارن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      محدودیت خاصی برای ورود به اسپانیا نیست و شما از این بابت تحت فشار نیستید

  2. ali ram گفت:

    بابت مطلب به روزتون تشکر میکنم من نمیدونسم شرایط تحصیل داروسازی در اسپانیا به ابن خوبی باشه لگه شرایط کشور انگلستان هم به لین صورته لطف کنید در موردش مطلب بذارید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      می تونید مقاله تحصیل داروسازی در انگلستان رو مطالعه کنید

  3. یلدا گفت:

    چرا پس برخی میگن انقد داروسازی خوندن آسونه تو این کشور و خیلی مطالب رو راحت بیان می کنن مرسی که شما مسیر بنده رو روشن کردید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تحصیل در هر کشوری می تونه چالش هایی رو به همراه داشته باشه که اطلاع از اون ضروری هست

  4. ایمان گفت:

    برای تحصیل داروسازی باید مدرک زبان انگلیسی بگیرم یا اسپانیایی؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تحصیل به هر دو زبان در کشور اسپانیا برای شما امکان پذیر هست

  5. قنبری گفت:

    شرایط اخذ پذیرش چیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط پذیرش به طور کامل در متن مقاله توضیح داده شده در صورت تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی با مشاورین ما تماس بگیرید

  6. پدرِ پسرشجاع گفت:

    لطفا درباره رشته های پزشکی در کانادا بنویسید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید مقاله تحصیل پزشکی در کانادا رو مطالعه کنید

  7. لیدا بهرامی گفت:

    این مقاله عالی بود ممنون

  8. ناصر زارعی گفت:

    سلام
    به نظر شما تو اروپا بهتره داروسازی بخونیم یا کانادا؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید شرایط شما به طور کامل بررسی بشه تا با توجه به رزومه ای که در اختیار دارید و شانس ویزاتون در این رابطه تصمیم گیری بشه.

  9. سما حیدرنژاد گفت:

    بابت مقاله‌ی خوبتون واقعا ممنونم

  10. سحر گفت:

    سلام لطفا در مورد ویزای کاری در اسپانیا توضیح دهید.
    ممنون از مطالب به روزتون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله ویزای کاری اسپانیا رو مطالعه کنید.

  11. mani گفت:

    با سلام و احترام از مقاله و سایت خوبتون ممنونم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *