ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در اسکاتلند

تحصیل داروسازی در اسکاتلند

تحصیل داروسازی در اسکاتلند با توجه به بودن دانشگاه های برتر در این کشور و امکان تحصیل به زبان انگلیسی طرفداران زیادی دارد. البته دانشجویان پیش از انتخاب اسکاتلند باید توجه داشته باشند آیا از پس دشواری دروس داروسازی که در دانشگاه های این کشور تدریس می شوند برمی آیند یا نه. نکته ضروری دیگر در این باره هزینه های تحصیل و زندگی در اسکاتلند می باشد چراکه این کشور متاسفانه نظام تحصیلی رایگان ندارد. به لحاظ میزان هزینه های ماهیانه زندگی نیز کشور اسکاتلند اگرچه در مقایسه با انگلستان ارزان قیمت تر است اما در مجموع جزو کشورهای نسبتا گران دنیا به حساب می آید. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به تحصیل داروسازی در اسکاتلند در سال 2024 اطلاعاتی ارائه شده است.

مهاجرت به اسکاتلند در سال 2024

ثبت شرکت و سایر روش های سرمایه گذاری پرهزینه ترین روش ها برای مهاجرت به اسکاتلند هستند برای همین قشر محدودی هستند که آن ها را انتخاب می نمایند. اخذ اقامت اسکاتلند از طریق پیدا کردن کار نیز اگرچه کم هزینه ترین روش برای مهاجرت به این کشور است، با توجه به ضرورت داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای اسکاتلندی بسیار دشوار است. در نتیجه در حال حاضر تحصیل در اسکاتلند برای علاقه مندان به زندگی در این کشور محبوبیت بسیار بیشتری دارد. وجود دانشگاه های برتر در اسکاتلند و نظام آموزشی پیشرفته حاکم بر سیستم تحصیلی آن موجب شده است هر ساله بیش از 50000 نفر دانشجوی خارجی از بیش از 180 کشور دنیا در دانشگاه های اسکاتلند مشغول به تحصیل باشند.

البته در میان 10 دانشگاه برتر دنیا برای تحصیل داروسازی، نام دانشگاه های اسکاتلند به چشم نمی خورد؛ این 10 دانشگاه عبارت هستند از:

رتبه جهانی (QS)نام دانشگاهکشوری که دانشگاه در آن واقع گردیده
1Harvard Universityایالات متحده آمریکا
2University of Cambridgeانگلستان
3National University of Singaporeسنگاپور
4University of Oxfordانگلستان
5Karolinska Instituteسوئد
6Monash Universityاسترالیا
7Imperial College Londonانگلستان
8University of Tokyoژاپن
9University of Melbourneاسترالیا
10University of Michiganایالات متحده آمریکا

برترین دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در اسکاتلند

شرایط بازار کار در اسکاتلند علی الخصوص برای فارغ التحصیلان رشته داروسازی خیلی خوب و قابل قبول است منتهی هر چه رنکینگ دانشگاهی که فرد در آن تحصیل کرده بالاتر باشد هم شانس پیدا کردن کار پس از اتمام تحصیلات بالاتر می رود و هم معمولا سطح درآمد ماهیانه بالاتر است. این مسئله علی الخصوص برای دانشجویان بین المللی اهمیت پیدا می کند چراکه خود اسکاتلندی ها و دانشجویانی که تابعیت سایر کشورهای حوزه بریتانیا یعنی انگلستان، ولز و ایرلند را دارند به لحاظ ویزایی مشکلی نخواهند داشت. در حالی که اگر دانشجویان بین المللی نتوانند شغلی در این کشور پیدا کنند پس از انقاضای ویزای تحصیلی اسکاتلند باید این کشور را ترک کنند.

برخی از بهترین دانشگاه ها در حیطه تحصیلات داروسازی در اسکاتلند و سایر کشورهای حوزه بریتانیا عبارت هستند از:

رتبه ملینام دانشگاهنمره کلیرضایت دانشجویان
1Strathclyde100%95%
2Cardiff99%98%
3Glasgow98%93%
4Nottingham98%99%
5Ulster university98%100%
6Queen’s University Belfast98%98%
7UCL97%94%
8University of Bristol97%88%
9University of Bath97%96%
10University of Manchester97%95%
11University of Birmingham97%99%
12University of Leeds96%88%
13Keele University96%95%
14University of East Anglia UEA96%99%
15Robert Gordon University96%99%

برترین دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در اسکاتلند

نحوه تحصیل داروسازی در اسکاتلند

علاقه مندان به تحصیل داروسازی در اسکاتلند طی سال تحصیلی 2024-2023 ابتدائا باید یک سال در دوره های A-level شرکت کنند و در نهایت در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت نمایند. البته باید توجه داشت که رشته داروسازی از جمله رشته های پرطرفدار در اسکاتلند می باشد و نتیجتا قبولی در آن نیز با دشواری زیادی رو به رو است. به علاوه پس از قبولی در دانشگاه های اسکاتلند نیز به دلیل سنگین بودن دروس رشته داروسازی تقریبا احتمال کمی وجود دارد دانشجویی بتواند مشغول به کاره پاره وقت گردد در نتیجه کل هزینه تحصیل و هزینه های زندگی باید از قبل، پیش بینی شده باشد.

هزینه تحصیل داروسازی در اسکاتلند

همان طور که پیش تر به درستی اشاره شد نظام تحصیلی اسکاتلند بر خلاف فرانسه، اتریش، نروژ و آلمان رایگان نیست. البته میزان شهریه ای که دانشجویان باید به دانشگاه های اسکاتلندی پرداخت نمایند به عوامل مختلفی دارد از جمله نوع دانشگاه (دولتی یا خصوصی)، رشته تحصیلی (داروسازی، دندانپزشکی، حقوق، مهندسی عمران و غیره)، مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) و کشوری که فرد تابعیت آن را دارد. به عنوان مثال طی سال 2021-2020 شهریه دانشگاه های اسکاتلند برای دانشجویان بومی یعنی اسکاتلندی ها سالیانه حدودا 4030£ (پوند) است. این در حالی است که دانشجویان سایر کشورهای حوزه بریتانیا یعنی انگلستان، ولز و ایرلند شمالی باید سالیانه تا 9250£ (پوند) پرداخت نمایند. همچنین دانشجویان بین المللی در اسکاتلند سالیانه حدود 25000£ (پوند) بابت شهریه دانشگاه پرداخت می نمایند.

شرایط بازار کار رشته داروسازی در اسکاتلند

همان طور که اشاره کوتاهی شد بازار کار در اسکاتلند در مجموع برای تمامی رشته ها شرایط خوبی دارد؛ به طور خاص دانشجویان رشته داروسازی نیز نگرانی ای بابت پیدا کردن کار پس از فارغ التحصیلی ندارند. در حقیقت در میان بسیاری از کشورهای اروپا اسکاتلند از لحاظ نرخ بیکاری شرایط بسیار بهتری دارد و شاید یکی از دلایلی که موجب شده برخی از دانشجویان از کشورهای ایتالیا، یونان، ایسلند و غیره علاقه مند به اقامت اسکاتلند باشند، همین است.

در نمودار ذیل نرخ بیکاری در چندی از کشورهای قاره اروپا طی سال 2024 با هم مقایسه شده است:

مقایسه نرخ بیکاری در اسکاتلند و چند کشور اروپایی دیگر

زندگی در اسکاتلند همچنین از انگلستان ارزان تر است و یک زندگی تک نفره ماهیانه 800£ تا 1100£ (پوند) هزینه دربرخواهد داشت. در حالی که هزینه زندگی در انگلستان با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی ماهیانه حدود 1000£ تا 1500£ (پوند) است؛ چراکه انگلستان در گروه گران قیمت ترین کشورهای دنیا برای زندگی قرار می گیرد. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است در خصوص تحصیل داروسازی در اسکاتلند طی سال تحصیلی 2024-2023 اطلاعاتی ارائه شده که امید است مفید بوده باشد.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته داروسازی در اسکاتلند

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته داروسازی در اسکاتلند، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما در این حوزه پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا تحصیل رشته داروسازی در اسکاتلند انتخاب درستی برای دانشجویان بین المللی می باشد؟ تحصیل رشته داروسازی در اسکاتلند به دلیل وجود موسسات معتبر بین المللی در این کشور بهترین گزینه برای دانشجویان بین المللی می باشد.
  • مدت زمان تحصیل رشته داروسازی در اسکاتلند چقدر است؟ طول دوره تحصیل رشته داروسازی در اسکاتلند که به اخذ مدرک کارشناسی در این رشته منتهی می شود حدود 3 تا 4 سال تحصیلی می باشد.
4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *