ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در اکوادور

تحصیل داروسازی در اکوادور

تحصیل داروسازی در اکوادور نسبت به کشورهایی نظیر مجارستان، کانادا، روسیه، انگلیس، اتریش و همچنین کشور فرانسه طرفداران کمتری دارد اما به هر حال نمی توان این نکته را نادیده گرفت که رشته داروسازی علاقه مندان زیادی دارد و ممکن است برخی از کسانی که قصد دارند در این رشته تحصیل کنند، تمایل داشته باشند پیش از انتخاب مقصد نهایی خود راجع به غالب کشورهای دنیا اطلاعات کسب نمایند. اکوادور کشوری زیبا در شمال غربی آمریکای جنوبی است که با کلمبیا و پرو همسایه می باشد و به اقیانوس آرام نیز راه دارد. در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به تحصیل داروسازی در اکوادور طی سال 2022-2023 اطلاعاتی ارائه گردیده است.

  • شرایط تحصیل رشته داروسازی در اکوادور چیست؟
  • آیا اکوادور مقصد گرانقیمتی برای تحصیل در رشته داروسازی است؟
  • فرایند کار در اکوادور به عنوان داروساز چگونه است؟
  • مزایای تحصیل در اکوادور چیست؟

مهاجرت به اکوادور

اکوادور یک کشور در حال توسعه است که نرخ فقر در آن اگرچه از 36% به حدود 22% کاهش پیدا کرده، اما همچنان رقم بالایی است. به همین دلیل است که مهاجرت به اکوادور انتخاب خوبی نیست چرا که سطح زندگی مردم در این کشور بالا نیست و اقتصاد آن نیز به شدت وابسته به نفت و محصولات کشاورزی است. با توجه به نامتعادل بودن اقتصاد اکوادور چه سرمایه گذاران خارجی و چه سرمایه گذاران داخلی علاقه چندانی به ریسک کردن ثروت خود در این کشور ندارند. نتیجتا کسانی که قصد دارند در سال 2022 به این کشور مهاجرت کنند معمولا از طریق کار یا تحصیل در اکوادور اقدام می نمایند.

آشنایی با تحصیل داروسازی در اکوادور

زبان رسمی در اکوادور زبان اسپانیایی است نتیجتا کسانی که بخواهند در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند باید به این زبان تسلط داشته باشند. چراکه دوره های آموزشی کمی در اکوادور به زبان انگلیسی ارائه می شوند؛ به علاوه کسانی که دانش کافی زبان اسپانیایی نداشته باشند حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی شانسی برای پیدا کردن شغل نخواهند داشت. البته در مقایسه با سایر کشورهای آمریکای جنوبی، شرایط اقتصادی و بازار کار در اکوادور کمی بهتر است چراکه منابع نفتی زیادی دارد و از دلار آمریکا به عنوان واحد پول خود استفاده می کند.

شهریه داروسازی در اکوادور

البته تحصیل در اکوادور برای دانشجویان بین المللی رایگان نیست اما از سال 2008 خود شهروندان این کشور در صورت قبولی در دانشگاه های دولتی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در اکوادور شهریه ای پرداخت نمی کنند. به همین دلیل است که بخش اعظم دانشجویان اکوادوری در حال حاضر در دانشگاه های دولتی این کشور مشغول به تحصیل هستند. در نمودار ذیل به طور مقایسه ای نشان داده شده است که چه بخشی از دانشجویان در دانشگاه های دولتی و چه بخشی در دانشگاه های خصوصی اکوادور مشغول به تحصیل اند:

مقایسه درصد حضور دانشجویان در دانشگاه های خصوصی و دولتی اکوادور

با این که تحصیل در اکوادور برای دانشجویان بین المللی رایگان نیست اما در صورتی که موفق شوند از دانشگاه های دولتی این کشور پذیرش بگیرند می توانند هزینه های تحصیل خود را تا حد زیادی کاهش دهند. شهریه دانشگاه های دولتی اکوادور در سال 2022-2023 برای دانشجویان بین المللی سالیانه 2000$ تا 6000$ (دلار آمریکا) می باشد. یکی دیگر از هزینه هایی که دانشجویان پیش از انتخاب اکوادور نسبت به آن اطمینان حاصل کنند هزینه زندگی در این کشور است. با توجه به سنگین بودن دروس داروسازی و نبودن فرصت های شغلی زیاد برای دانشجویان بین المللی، افراد نباید روی تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود از طریق کار دانشجویی حساب باز کنند.

هزینه زندگی حین تحصیل داروسازی در اکوادور

تحصیل داروسازی در اکوادور معمولا حدود 5 سال طول می کشد و قبل از دانشگاه 1 سال هم باید در دوره های A-level شرکت نمود. زندگی دانشجویی در اکوادور ماهیانه حدود 600$ تا 750$ (دلار آمریکا) هزینه دربرخواهد داشت البته دانشجویان در صورتی که موفق شوند خوابگاه رزرو کنند یا آپارتمان محل سکونت خود را به صورت اشتراکی با 1 یا چند نفر از دانشجویان دیگر اجاره نمایند، می توانند قدری از هزینه های خود را کاهش دهند. در جدول ذیل برخی از مهم ترین هزینه های زندگی در اکوادور نشان داده شده است:

کالاها و خدماتقیمت
یک وعده غذایی در رستوران3.00$ (دلار آمریکا)
یک وعده غذایی در شعب مک دونالد6.00$ (دلار آمریکا)
بطری آب معدنی0.53$ (دلار آمریکا)
بطری شیر 1 لیتری1.01$ (دلار آمریکا)
قالب 500 گرمی نان1.47$ (دلار آمریکا)
1 کیلوگرم برنج1.24$ (دلار آمریکا)
1 شانه تخم مرغ1.66$ (دلار آمریکا)
1 کیلوگرم فیله مرغ5.45$ (دلار آمریکا)
1 کیلوگرم گوشت قرمز5.80$ (دلار آمریکا)
1 کیلوگرم سیب1.98$ (دلار آمریکا)
1 کیلوگرم موز1.06$ (دلار آمریکا)
بلیت 1 طرفه وسایل حمل و نقل عمومی0.30$ (دلار آمریکا)
بلیت ماهیانه وسایل حمل و نقل عمومی23.37$ (دلار آمریکا)
اجاره ماهیانه آپارتمان 1 خوابه396.61$ (دلار آمریکا)
اجاره ماهیانه آپارتمان 3 خوابه699.49$ (دلار آمریکا)

هزینه زندگی حین تحصیل داروسازی در اکوادور

مراحل لازم برای تحصیل داروسازی در اکوادور

به منظور قبولی در رشته داروسازی در اکوادور دانشجویان باید ابتدائا یک دوره A-level را در این کشور بگذرانند و در یک سری از دروس نمره A-B دریافت نمایند. در این دوره A-level در اکوادور، دروسی که دانشجویان باید نمره A-B را در آن ها اخذ نمایند عبارت هستند از: شیمی، زیست شناسی، ریاضیات و فیزیک. دروسی نیز که برای قبولی در رشته داروسازی در اکوادور، می توان نمره A-C را در آن ها اخذ نمود عبارت هستند از: زبان انگلیسی و علوم. دانشجویان همچنین می توانند برای تحصیل داروسازی در اکوادور به جای دوره های A-level در دوره های فاندیشن داروسازی شرکت نمایند.

دانشگاه های مناسب برای تحصیل داروسازی در اکوادور

فارغ التحصیلان رشته داروسازی در اکوادور موقعیت های شغلی زیادی خواهند داشت البته اگر به زبان اسپانیایی تسلط داشته باشند. اما به هر حال رنکینگ دانشگاهی که فرد بتواند از آن پذیرش بگیرد چه برای کسانی که می خواهند زندگی خود را در اکوادور ادامه دهند و چه برای افرادی که قصد تحصیل و کار در سایر کشورهای دنیا را دارند، اهمیت زیادی دارد. برخی از بهترین دانشگاه های اکوادور عبارت هستند از:

  • Universidad de San Francisco de Quito
  • Escuela Superior Politécnica del Litoral
  • Pontificia Universidad Católica del Ecuador
  • Universidad de las Fuerzas Armadas ESPE
  • Universidad de Cuenca

اکوادور کشوری در حال توسعه است که در مقایسه با کشورهای قدرتمند و توسعه یافته اروپایی مثل سوئد، مجارستان، فرانسه، اتریش، نروژ و غیره سطح امنیت پایین تری نیز دارد. به همین دلیل انتخاب آن برای دانشجویان خارجی که قرار است به تنهایی در اکوادور تحصیل و زندگی کنند خیلی پیشنهاد نمی شود. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای علاقه مندان به تحصیل در اکوادور تهیه شده است به طور خاص در خصوص تحصیل داروسازی در اکوادور توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *