ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در برزیل

تحصیل داروسازی در برزیل

مسلما یکی از برنامه های تحصیلی خوش آتیه و پرسود تحصیل داروسازی در برزیل می باشد که دارای بازار کار پر رونقی در برزیل یا سایر کشورهای جهان می باشد. دوره داروسازی یا فارماکولوژی در برزیل یک دوره نهایتا 5 ساله می باشد که معمولا سال آخر به عنوان سال انترنی دانشجویان محسوب می شود. در این بازه زمانی دانشجویان حق کار و مهارت آموزی تا 2 ترم خارج از دانشگاه را دارند. به جرات می توان گفت که از بین دانشگاه های برزیلی، دانشگاه سائوپائولو (Universidad de Sao Paulo) دارای برترین دانشکده داروسازی در برزیل می باشد.

از شرایط اصلی تحصیل داروسازی در دانشگاه های برزیلی می توان به داشتن سن بالای 21 سال، داشتن مهارت زبان پرتغالی یا انگلیسی و نیز قبولی در آزمون ورودی داروسازی در این کشور اشاره نمود. در ضمن متقاضیان قبل از هر اقدامی و برای اثبات صلاحیت خود حتما باید دارای مدرک دیپلم متوسطه باشند. اگر چنانچه شما هم جزء متقاضیان تحصیل داروسازی هستید می توانید از طریق مراجعه به مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از کلیه جزئیات در زمینه تحصیل و اعزام دانشجو به خارج از کشور مطلع شوید.

  • شرایط تحصیل رشته داروسازی در کشور برزیل چیست؟
  • بهترین دانشگاه های برزیل برای تحصیل رشته داروسازی کدامند؟
  • هزینه تحصیل در این رشته در برزیل چقدر است؟
  • آیا می توان بدون مدرک زبان در برزیل به تحصیل رشته داروسازی پرداخت؟
  • شرایط کار داروسازان در کشور برزیل چیست؟

شرایط تحصیل داروسازی در کشور برزیل

مسلما در شرایط کنونی یکی از جذابترین و پر طرفدارترین رشته های تحصیلی در برزیل، تحصیل داروسازی می باشد. برنامه داروسازی در برزیل مطابق آخرین استانداردها و معیارهای آموزشی بین المللی بوده و هدف دانشگاه های برزیلی از ارائه این برنامه تحصیلی تربیت متخصصان داروسازی برای تامین دارویی و تکمیل کادر پزشکی در آزمایشگاه ها و کیلینیک های درمانی می باشد. اما تحصیل داروسازی با عنوان pharmacology در برزیل برنامه 4 الی 5 ساله بوده که معمولا نیز به صورت یک تمام وقت یا نیمه وقت به دانشجویان متقاضی ارائه می گردد.

از جمله امتیازات تحصیل داروسازی در برزیل نیز گذراندن اختیاری دوره انترنی (کارورزی) در خارج از کشور می باشد. این امر اولا تجربه کاری ارزشمندی پیش روی دانشجویان قرار داده و ثانیا باعث آشنایی آنها با فرصت های ناب کاری در سایر کشورها می شود. معمولا دوره انترنی داروسازی نیز 1 الی 2 ترم به طول می انجامد و دانشجویان می توانند در آزمایشگاه های داروسازی یا داروخانه ها مشغول مهارت آموزش شوند. از دیگر امتیازات تحصیل داروسازی در کشور برزیل می توان به تحصیل به زبان انگلیسی اشاره نمود. اما یادمان نرود که برزیل کشوری پرتغالی زبان بوده و آشنایی به این زبان جزء ضروریات تحصیلی و کاری دانشجویان داروسازی محسوب می شود.

دانشگاه های برتر داروسازی در برزیل

برزیل دارای برترین دانشگاه های علوم پزشکی در قاره آمریکای جنوبی و جهان می باشد. همچنین این کشور به خاطر نیاز به مشاغل حوزه سلامت دارای بیشترین تقاضا برای استخدام مشاغل پزشکی می باشد. دانشجویان می توانند در دانشگاه های علوم پزشکی برزیل در رشته های مختلف از جمله بیهوشی، کاردیولوژی، پزشکی داخلی، پزشکی اطفال، مامایی، پرستاری، رادیولوژی و جراحی و غیره صاحب تخصص شده و وارد بازار کار شوند. یکی از رشته های جذاب برای دانشجویان خارجی تحصیل داروسازی (pharmacology ) در برزیل می باشد که دانشجویان می توانند در یکی از دانشگاه های داروسازی برزیلی اخذ پذیرش و ادامه تحصیل دهند:

نام دانشگاهرتبه در رشتهامتیاز رشتهمحل تحصیل
دانشگاه سائوپائولو26 داروسازی68.8سائوپائولو
دانشگاه فدرال میناس جرایس165 داروسازی41.3بلو هئریزنته، میناس جرایس
دانشگاه فدرال ریو گرانده د سول199 داروسازی37.5پورتو آلگره، ریو گرانده سول
دانشگاه دولتی کامپیناس222 داروسازی35.2کمپیناس، سائوپائولو
دانشگاه فدرال سائوپائولو232 داروسازی33.9سائوپائولو
دانشگاه استادول پائولیستا232 داروسازی33.9سائوپائولو

مدارک لازم جهت تحصیل داروسازی در برزیل

مدارک لازم جهت تحصیل داروسازی در برزیل

همانطوریکه در مطالب فوق نیز بیان شد، برزیل دارای انواع مختلف موسسات آموزش عالی دولتی، خصوصی و فدرال می باشد که هر کدام برنامه ها و شرایط تحصیلی خود را دارند. در این بین، دانشکده های داروسازی برزیل نیز برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشجویان بین المللی دارای شرایط خاصی می باشد. از جمله این شرایط قبولی داوطلبان در آزمون ورودی Vestibular یا آزمون ENEM می باشد. جهت قبولی در این آزمون، متقاضیان می توانند در دوره آمادگی 1 ساله دانشگاه های برزیل شرکت جویند. پس از اخذ نمره قبولی، دانشجویان می توانند با ارائه مدارک زیر جهت اخذ پذیرش از دانشگاهای برزیلی اقدام نمایند:

  • فرم درخواست پذیرش برزیل
  • دیپلم علوم تجربی و ریز نمرات مربوطه
  • کلیه مدارک شناسائی
  • مدرک آزمون زبان پرتغالی یا انگلیسی (IELTS بالای نمره 6.5(
  • رسید پرداخت هزینه درخواست پذیرش دانشگاهی
  • ارائه تمکن مالی خوب
  • ارائه گواهی های سلامت جسمی و روحی

شرایط اخذ ویزای تحصیلی برزیل

مطابق قوانین مهاجرتی کشور برزیل، دانشجویان بین المللی از جمله دانشجویان داروسازی برای تحصیل در دوره های تمام وقت دانشگاه های برزیلی نیازمند اخذ ویزای تحصیلی برزیل می باشند. این ویزا زیر دسته ویزاهای اقامت موقت برزیل (VITEM IV visa) محسوب شده و ماکسیمم تا 1 سال معتبر می باشد. اما پس از اتمام اعتبار نیز از قابلیت تمدید مجدد برخوردار می باشد. اما مدارک لازم جهت درخواست ویزای دانشجویی برزیل از طریق سفارت این کشور در سال 2022 عبارتند از:

  • پاسپورت بین المللی (با اعتبار حداقل 6 ماه)
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید با ابعاد
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی برزیل یا Pedido de Visto (تکمیل آیتم 21 یعنی بخش کامنت برای همگان الزامی است)
  • کپی شناسنامه دانشجو
  • کپی بلیط پرواز (مدرک اثبات خروج از کشور)
  • مدرک سکونتی در کشور برزیل (ارایه اجاره نامه معتبر یا قبض آب، تلفن، برق و غیره)
  • گواهی تمکن مالی کافی جهت زندگی و تحصیل برزیل ( به صورت ارایه نامه بورسیه تحصیلی برزیل یا صورت حساب بانکی)
  • رضایت نامه والدین برای متقاضیان سنین زیر 18 سال
  • دعوت نامه از دانشگاه برزیلی مورد نظر
  • رسید پرداخت هزینه سفارت برابر $180 (دلار)
  • تاییدیه عدم سوء پیشینه

اما در آخر یک نکته مهم را باید مدنظر قرار داد و آن اینکه شما پس از ورود شما به برزیل تا حداکثر 21 روز کاری حتما باید در اداره پلیس محلی فدرال ثبت ورود نمایید. در صورت عدم انجام این کار، علاوه بر پرداخت مالیات روزانه شانس درخواست شما برای تمدید ویزا کمرنگ تر می شود.

هزینه تحصیل داروسازی در برزیل

کلا هزینه تحصیل در برزیل مخصوصا رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های خصوصی بسیار بالا است. اما در بین رشته های پزشکی شهریه تحصیل داروسازی در برزیل نسبتا ارزان و در سطح معقولی قرار دارد. هزینه تحصیل دانشجویان داروسازی در دانشگاه های خصوصی برزیل حدودا بین 7000 الی 12000$ (دلار) می باشد که این سطح هزینه ها نیز از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. اما هزینه های زندگی در برزیل مبحثی متفاوت می باشد که اغلب به محل زندگی یا اسکان خود دانشجو و یا سبک زندگی فردی دانشجو بستگی دارد. میانگین هزینه های ماهانه زندگی دانشجویی در برزیل بین 800$ تا 3000$ (دلار) متفاوت است. برای اطلاع از شرایط انواع شیوه های مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی و اخذ ویزاهای مختلف با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *