ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در سنت کیتس

تحصیل داروسازی در سنت کیتس

تحصیل داروسازی در سنت کیتس می تواند مقصد مناسب و ایده آلی برای دانشجویان علاقمند به رشته های پزشکی و زیر شاخه های آن محسوب شود. چرا که سنت کیتس دانشگاه های معتبر و با امکاناتی را در اختیار دارد که آموزش دوره ها و برنامه های مختلف علوم پزشکی را در بالاترین سطح برای دانشجویان برگزار می نمایند. اما نباید فراموش کرد که تحصیل در این کشور شرایط و ضوابط خاص خود را دارد و نیازمند یکسری اقدامات اولیه و اسناد و مدارک است که در بخش های مختلف این مقاله درباره آن صحبت شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را که حاوی اطلاعات مفید و خوبی درباره نحوه تحصیل و شرایط تحصیلی در رشته های مختلف علوم پزشکی به ویژه داروسازی است، در اختیار متقاضیان عزیز قرار داده تا قادر باشند درست ترین و صحیح ترین تصمیم را در این خصوص اخذ نمایند.

ورود به دوره های پزشکی در سنت کیتس در 2023

به منظور ورود به تحصیلات دانشگاهی علوم پزشکی، دانشجویان متقاضی و علاقمند ابتدا بایستی شرایط اولیه را داشته باشند. برای مثال یکسری دوره های پیش پزشکی وجود دارد که مختص رشته های علوم پزشکی است و دانشجویان پیش از ورود به دانشگاه ملزم به گذراندن این دوره ها می باشند. برگزاری این دوره ها در کالج ها صورت می پذیرد. دوره پیش پزشکی که برای این منظور در نظر گرفته شده است تحت عنوان دوره path way شهرت دارد و خوانده می شود.

مدت زمانی که طول می کشد تا دانشجو دوره مذکور را پشت سر بگذارد، به طور معمول بین 6 ماه الی 2 سال می باشد. پس از آن که دوره path way با موفقیت پشت سر گذاشته شد، دانشجو می بایست در آزمون ورودی دانشگاه به منظور تحصیل پزشکی شرکت نماید و نمره حد نصاب (قبولی) را کسب کند. در صورتی که با موفقیت از آزمون ورودی فارغ شود، حق ورود به دانشگاه پزشکی را خواهد داشت.

گذراندن دوره های پیش پزشکی در کلیه کشورهای جهان الزامی است و شامل دروس پایه از جمله زبان انگلیسی، شیمی، زیست شناسی و فیزیک می شود. در سال 2022 هر یک از دانشگاه های پزشکی سنت کیتس، آزمون های مختلفی را برای دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی برگزار می نمایند. بنابراین نحوه ورود دانشجو به دانشگاه، تقریبا به دانشگاه انتخابی وی بستگی خواهد داشت.

تحصیل داروسازی و علوم پایه در سنت کیتس

دانشجویانی که علاقمند به تحصیل پزشکی در سنت کیتس هستند، این امکان را خواهند داشت که در دیگر رشته های علوم پایه نظیر پرستاری و دندانپزشکی نیز به تحصیل بپردازند. در ذیل مختصری از شرایط تحصیلی در علوم پزشکی مذکور آورده شده است که بر اطلاعات شما می افزاید:

  • در خصوص ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در سنت کیتس، دانشجو ملزم به گذراندن دوره پیش پزشکی به مدت 1 سال است. دروسی مانند فیزیک، زیست شناسی، شیمی و ریاضی تدریس می گردد. دانشجو می بایست نمرات مناسب و قابل قبولی را در این دروس کسب نماید.
  • پرستاری نیز همانند داروسازی از دیگر شاخه های رشته پزشکی است. علاقمندان با گذراندن دوره 4 ساله می توانند مدرک فارغ التحصیلی خود را اخذ کنند. کار پس از تحصیل برای پرستاران، ابتدا به صورت یک سال آزمایشی در بیمارستان هاست و پس از آن می توانند رسما و قانونا در بیمارستان مشغول به کار شده و درآمد کسب نمایند.

شرایط تحصیل داروسازی در سنت کیتس

همان طور که گفته شد تحصیل داروسازی برای دانشجویان بومی یا بین المللی امکان پذیر بوده و البته رشته پرطرفدار و پر مخاطبی نیز محسوب می گردد. چرا که در مجموع، اکثر دانشگاه های سنت کیتس ارائه دهنده رشته های پزشکی و گرایش های مربوطه هستند و اگر قصد تحصیل در سنت کیتس در رشته داروسازی، پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری را دارید، سنت کیتس می تواند انتخاب بسیار ارزنده و ایده آلی باشد.

اولین شرط ورود به دانشگاه های پزشکی و داروسازی سنت کیتس داشتن دیپلم متوسطه (12 ساله دبیرستان) است. دانشجو بایستی آن را جزو مدارک لازم جهت پذیرش ارائه دهد. در بخش های بعدی این مقاله اطلاعات دیگری در اختیار علاقمندان به تحصیل داروسازی در سنت کیتس قرار خواهد گرفت که می توانید مطالعه نمایید.

شرایط تحصیل داروسازی در سنت کیتس

نحوه تحصیل داروسازی در سنت کیتس

به طور کلی تحصیل داروسازی در این کشور به مدت 4 سال طول می کشد و در برخی موارد این مدت زمان با توجه به نحوه تحصیل دانشجو و برنامه های تحصیلی ارائه شده از سوی دانشگاه به بیشتر از 4 سال هم می رسد. همان طور که در بخش قبلی گفته شد ارائه دیپلم دبیرستان (دوره 12 ساله) جهت ورود به تحصیل داروسازی در سنت کیتس الزامی است و دانشجو در گذراندن این دوره بایستی نمرات بالای 15 را در دروس زیست شناسی، شیمی و فیزیک اخذ نموده باشد. الزامات زبانی مورد نیاز در رشته داروسازی در سنت کیتس، مدرک آیلتس با حداقل نمره 6.5 تعیین گردیده است.

هزینه تحصیل داروسازی در سنت کیتس

مخارج تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی و گرایش های مرتبط در مقایسه با استرالیا یا کشورهای اروپایی مانند آمریکا کمی ارزان تر است. برای مثال دانشجویان رشته دندانپزشکی می بایست تقریبا مبلغی بین 8000$ الی 15000$ (دلار آمریکا) را در هر سال تحصیلی پرداخت نمایند.

هزینه های تحصیلی دانشجویان مشغول تحصیل داروسازی در سنت کیتس نیز با توجه به بومی بودن یا بین المللی بودن آنها، متفاوت است. به طوری که دانشجویان بین المللی رشته داروسازی موظف به پرداخت 10000$ الی 15000$ (دلار آمریکا) در هر سال تحصیلی هستند. اما دانشجویان بومی ملزم به پرداخت 1000$ الی 15000$ (دلار آمریکا) به صورت سالیانه هستند.

مدارک لازم جهت پذیرش تحصیل داروسازی در سنت کیتس

در راستای تحصیل داروسازی در سنت کیتس، ابتدا می بایست نامه پذیرش تحصیلی را از دانشگاه انتخابی خود در این کشور اخذ نمایید. سپس نسبت به اخذ ویزای تحصیلی سنت کیتس اقدامات لازم را به عمل آورید. در اعزام دانشجو به سنت کیتس و پذیرش تحصیلی در دانشگاه های این کشور ملزم به ارائه اسناد و مدارک خاصی هستید که شرح آنها بدین قرار می باشد:

  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی به بالا به صورت ترجمه شده
  •  ارائه مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6 آکادمیک
  • داشتن گواهی عدم سابقه کیفری
  • داشتن توانایی و تمکن مالی جهت تامین هزینه های تحصیلی و زندگی در سنت کیتس
  • ارائه پاسپورت متقاضی به صورت ترجمه شده
  • تعداد 4 قطعه عکس رنگی و جدید
  • ارائه بیمه نامه
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی

چنانچه به اطلاعات بیشتری در خصوص تحصیل داروسازی در سنت کیتس یا سایر رشته های پزشکی نیاز دارید، می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از دیگر مقالاتی که در این باره ارائه شده است، دیدن نموده و مطالعه کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *