ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در سوئیس

تحصیل داروسازی در سوئیس

تحصیل داروسازی در سوئیس یکی از پرطرفدارترین رشته ها می باشد. امروزه افراد زیادی تصمیم به تحصیل در سوئیس در شاخه رشته های پزشکی دارند. مانند همه جای دنیا قبولی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی در سوئیس نیز با آزمون ورودی همراه است. سوئیس از کیفیت شگفت انگیزی به خصوص زندگی، آموزش در مدارس عالی پزشکی و حقوق بالا برای پزشکان برخوردار می باشد. اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور سوئیس از سیستم رقابتی تابعیت می کنند. قوانین حاکم بر اخذ پذیرش پزشکی در بسیاری از کالج ها برای شهروندان اتحادیه اروپا (EU) متغیر است. دانشگاه های این کشور رتبه بندی QS با آمار سال 2024 رتبه خوبی را به خود اختصاص داده اند.

  • هزینه تحصیل داروسازی در سوئیس چه میزان است؟
  • گرایش های رشته داروسازی در سوئیس کدام رشته ها است؟
  • ارزانترین دانشگاه های سوئیس کدامند؟
  • مدارک مورد نیاز تحصیل داروسازی چیست؟

افرادی که تمایل به تحصیل داروسازی در سوئیس دارند می توانند با بررسی شرایط لازم توسط موسسه سفیران سروش سعادت اقدام به اخذ پذیرش و ویزا از سوئیس نمایند.

رشته های داروسازی در سوئیس

بیشترین رشته هایی که با رشته داروسازی مرتبط می باشند و از طریق این رشته ها می توان در رشته داروسازی تحصیل کرد عبارتنداز:

  • شیمی
  • فیزیولوژی
  • ساخت دارو
  • داروشناسی
  • زیست شناسی

نکته بسیار مهم در کشورهای خوب دنیا و تحصیل در آنها این است که تنها مسیر خوشبختی از یکسری رشته خاص رد نمی شود. فرهنگی که متاسفانه در ایران در این چند سال اخیر نهادینه شده است. پس تنها مسیر موفقیت و خوشبختی از رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی نمی گذرد و در این کشور به دلیل دارا بودن بالاترین استانداردها و پارامترهای زندگی حتی تحصیل و کار در رشته های دیگر، زندگی آرامش بخشی را رقم می زند.

اینفوگرافیک تحصیل داروسازی در سوئیس

شرایط تحصیل داروسازی در سوئیس در سال 2024

پس از فارغ التحصیلی در رشته داروسازی در سوئیس دانشجو به علومی که با رشته داروسازی مرتبط است آشنا می گردد. از جمله این مهارت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نحوه تجویزهای گوناگون
  • داروها
  • صدور نسخه
  • درمان
  • اعمال بالینی
  • روش ها و تمام حالات بدن

شرایط تحصیل داروسازی در این کشور در سال 2024 بسته به نوع دانشگاهی که دانشجو در آن تحصیل می کند، متفاوت است. شرایط عمومی اکثر دانشگاه های سوئیس در باب اخذ پذیرش داروسازی با موفقیت سپری کردن آزمون های ورودی می باشد که نباید از آن چشم پوشی کرد. افراد متقاضی می بایست آزمون رشته داروسازی را به موفقیت سپری نمانید که بتوانند در رشته داروسازی تحصیل کنند. سوئیس خواستگاه افراد بسیار از همه جای دنیا جهت تحصیل و اقامت و زندگی می باشد.

تاپ ترین دانشگاه های سوئیس رو میشناسی؟

در کنار قبولی در آزمون ارائه مدرک زبان انگلیسی با شرایط زیر نیز جزء ضروریات اخذ پذیرش از سوئیس می باشد:

مدرک زباننمره قابل قبول
IELTS6.0 الی 7.0
TOEFL80 الی 100

به دنبال دانشگاه های ارزان در سوئیس!

متقاضیان تحصیل در سوئیس می بایست با درنظر گرفتن هزینه تحصیل و زندگی در سوئیس از این روند آگاهی یابند. هزینه تحصیل در دانشگاه های مختلف سوئیس متفاوت می باشد. دانشگاه ها در کشور سوئیس به دو بخش خصوص و دولتی تقسیم بندی می شوند. همان طور که می دانید هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور سوئیس از دانشگاه های دولتی بسیار بیشتر می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی سوئیس برای خارجیان به میزان سالیانه حدودی 400€ تا 3700€ (یورو) است. اما آیا از دانشگاه های ارزان کشور سوئیس در سال 2024 مطلع هستید؟ این دانشگاه ها به همراه متوسط شهریه سالیانه آنها عبارتند از:

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی سوئیس به یورو

هزینه بیمه ماهیانه نیز در کشور سوئیس 300€ الی 330€ (یورو) در ماه می باشد. لازم به ذکر است که افراد می توانند در رشته داروسازی در کشور سوئیس بورسیه شوند. در حالت عادی این بورس به میزان 9200€ الی 13700€ (یورو) برای هردانشجو می باشد. همچنین هزینه زندگی در سوئیس نیز ماهیانه حدود 1300€ الی 2200€ (یورو) می باشد و در سال 2024 همانند قبل، سوئیس همچنان یکی از گران ترین کشورهای دنیاست. شما در جدول زیر می توانید با متوسط هزینه زندگی ماهیانه دانشجویان در شهرهای مختلف سوئیس آشنا شوید:

شهرهزینه ماهیانه به یورو
ژنوبین 1650€ الی 2500€
زوریخبین 1650€ الی 2200€
برنحدود 1600€
بازلبین 1400€ تا 2000€

روش های تامین هزینه تحصیل داروسازی در سوئیس

درست است که هزینه های تحصیل و زندگی در سوئیس کمی بالاتر از سطح متوسط اروپا و جهان است، ولی دانشجویان برای تامین بخشی و یا کل این هزینه ها می توانند از گزینه های مختلفی مثل کار دانشجویی و یا بورسیه تحصیلی در سوئیس بهره گیرند. در واقع دانشجویان بین المللی از جمله دانشجویان رشته داروسازی می توانند به 2 صورت زیر در این کشور به کار دانشجویی بپردازند:

روش های تامین هزینه تحصیل داروسازی در سوئیس

در قالب روش دوم برای تامین مخارج تحصیلی در سوئیس 2024، دانشجویان بین المللی می توانند برای اخذ بورسیه تحصیلی درخواست دهند. معمولا اکثر این برنامه ها توسط دولت سوئیس و یا نهادهای ملی و بین المللی و از طریق دانشگاه های سوئیسی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار داده می شود.

برخی از این برنامه های بورس تحصیلی سوئیس از این قرار است:

مبلغ پاداش به فرانک سئیسشرایط اخذنام بورسیه
CHF10000مختص دانشجویان برتر لیسانس در تمام رشته هاپژوهانه های برتری EPFL
CHF20000ویژه دانشجویان بین المللی نیازمند مالیرقابت پشتیبانی دانشجویان بین المللی 2024- 2023
تا CHF15000مختص دانشجویان رشته های پزشکی و برنامه ای مبتنی بر شایستگیDoc24 Legatet Scholarship

گرایش ها و تکنولوژی تحصیل داروسازی در سوئیس

رشته داروسازی دارای چندین گرایش متفاوت است که در جدول زیر به آن و اصلی ترین موارد علم داروسازی پرداخته شده است:

گرایشات رشته داروسازیموارد اصلی علم داروسازی
نحوه دارو درمانیبازار تجاری تجهیزات دارویی
شناخت دارومراحل رشد دارویی
زهر شناسیبازار عرضه
سمومتقاضای دارو
جذب دارو در بدنآشنایی با نقاط قوت و ضعف دارو
تاثیر مواد غذایی بر بدن
علم تغذیه
انتقال و تجویز دارو

پروسه دریافت ویزای تحصیلی سوئیس به چه شکله؟

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل داروسازی در سوئیس

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل متقاضی تحصیل در رشته دارو سازی به شرح زیر می باشد:

  • ارائه اصل و کپی پاسپورت فرد متقاضی
  • ارائه مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات قبولی
  • اثبات تمکن مالی فرد متقاضی در خصوص پوشش هزینه های زندگی
  • ثبت آدرس منزل فرد متقاضی
  • بیمه بهداشت و درمان

متقاضیان تحصیل داروسازی می توانند با کار ضمن تحصیل در سوئیس بخشی از میزان هزینه های زندگی خود را پوشش دهند. امکان کار در داروخانه، آزمایشگاه، بیمارستان، بخش عمل های جراحی، بخش دامپزشکی، شرکت های داروسازی و غیره انجام پذیر می باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی سوئیس

سوئیس برای همسر دانشجو ویزای همراه صادر نمی کند اما کسانی که دغدغه ویزای همراه ندارند غالبا به راحتی می توانند ویزای تحصیلی سوئیس را اخذ کنند. چرا که دانشگاه های این کشور نسبتا گران هستند و اکثرا کشورهایی که نظام تحصیلی رایگان ندارند، راحت تر اقدام به صدور ویزا می کنند. لازم به ذکر است فرآیند اخذ ویزا جزییات متعددی دارد اما مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی سوئیس در سال 2024 لازم است عبارت است از:

مدارکتوضیحات
نامه پذیرش دانشگاهبا ثبت نام قطعی دانشگاه این نامه را برای فرد ارسال می کند
کپی برابر اصل پاسپورتپاسپورت باید حداقل یکسال اعتبار داشته باشد
گواهی تمکن مالینامه بانک که نشان دهنده حسابی به میزان 15000€ (یورو) است
گواهی عدم سوءپیشینه کیفریترجمه رسمی گواهی پلیس بعلاوه 10
گواهی رزرو هتل، خوابگاه یا اجاره منزلاثبات تهیه محلی برای سکونت در سوئیس حداقل برای 4 ماه
گواهی پرداخت شهریه دانشگاهپیش پرداخت شهریه حداقل برای 1 ترم

آخرین قوانین تحصیل در سوئیس 2024

سطح آموزش و تحصیل داروسازی در سوئیس

شخصی که اقدام به تحصیل داروسازی می کند، سطح علمی بالا از دیگر موارد قابل ذکر در خصوص تحصیل در سوئیس است. حضور قوی در جدول رتبه بندی بین المللی نیز الزامی می باشد. نکته قابل توجه این است که، از 8 دانشگاه برتر کشور سوئیس 4 دانشگاه تنها از دانشجویان بین المللی دانشجو می پذیرد. پس از اتمام دوره کارشناسی باید دوره استادی که درجه ای از فارع التحصیلی است تکمیل گردد. این دوره استادی حدودا 1 تا 3 سال به طول می انجامد لازم به ذکر است که دوره کارشناسی ارشد حدودا 2 سال می باشد.

سطح آموزش و تحصیل داروسازی در سوئیس

دانشگاه های داروسازی در سوئیس

دانشگاه های داروسازی در سوئیس شامل موارد ذیل است:

نام دانشگاهموسسهمکان تحصیل
زوریخ ETHموسسه علوم داروییزوریخ
دانشگاه داروسازی ژنو-لوزانگروه داروسازیژنو
دانشگاه بازلگروه داروسازیبازل
دانشگاه لوزانگروه داروسازیلوران

رنکینگ دانشگاه های برتر سوئیس

در سوئیس 3 زبان رسمی وجود دارد که عبارت هستند از آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی. با توجه به شرایط بسیار ایده آل بازار کار این کشور کسانی که از دانشگاه های سوئیس فارغ التحصیل شده باشند در صورتی که به یکی از این 3 زبان تسلط داشته باشند به راحتی می توانند در این کشور شغل خوبی پیدا کنند. منتهی فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر سوئیس شانس به مراتب بهتری دارند. بهترین دانشگاه های سوئیس عبارتند از:

ردیفبهترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل داروسازیTimes Higher Education Ranking 2024Shanghai Jiao Tong University Ranking 2024QS Ranking 2024U.S. News & World Report Ranking 2024
1University of Zurich80599167
2University of Basel12381124150
3University of Bern116101-150126107
4University of Geneva18349128109
5University of Lausanne143101-150220182

دانشگاه زوریخ کشور سوئیس

دانشگاه زوریخ در سال 1855 در کشور سوئیس تاسیس شده است که در حال حاضر بیش از 19000 دانش آموز دارد. تعدادی از این دانش آموزان در پردیس زوریخ و گروهی دیکر در حومه شهر مشغول تحصیل هستند. دانشگاه زوریخ بزرگ ترین دانشکاه در کشور سوئیس می باشد که به میزان 25500 دانشجو دارد در حال حاضر دانشگاه زوریخ سوئیس رتبه 69 در کل جهان را از آن خود کرده است. دومین شهر بزرگ سوئیس زوریخ می باشد.

سوئیس؛ بهشت داروسازان در اروپا و جهان!

داروسازان برای کار داروسازی در سوئیس حتما بایستی از قبل مجوز لازم را اخذ کرده باشند. بعد از آن می توانند با یافتن شغلی مناسب در پی دریافت ویزای کاری سوئیس باشند. اما قبل از هر چیزی بایستی به این نکته مهم توجه داشته باشند که انگشت خود را بر روی بهترین کشور جهان گذاشته اند. چرا که سوئیس با ارزش پولی فوق العاده بالا و قدرت خرید بالاتر از سطح جهانی دارای سطح رفاه درجه یک در دنیاست.

به همین دلیل نیز متوسط درآمد ماهانه داروسازان در سوئیس چند برابر درآمد داروسازان در دیگر کشورهای اروپایی مثل آلمان و فرانسه است:

مقایسه متوسط درآمد داروسازان در کشورهای مختلف

بر طبق آخرین آمار و ارقام نیز رنج درآمدی داروسازان از حداقل سطح آن یعنی CHF78400 (فرانک سوئیس) شروع شده و به حداکثر سطح آن یعنی CHF250000 (فرانک) می رسد و در این میان هم متوسط درآمد سالانه این شاغلین در کشور سوئیس در حدود CHF160000 (فرانک) می باشد. واقعیتی که به زبان آماری در نمودار زیر هم مشاهده می کنید:

مقایسه متوسط درآمد داروسازان در کشورهای مختلف

 

امکانات دانشگاه زوریخ جهت تحصیل داروسازی در سوئیس

امکانات دانشگاه زوریخ جهت تحصیل داروسازی در این کشور عبارتند از:

  • دارای موزه
  • کتاب خانه عمومی
  • برنامه های آموزشی من جمله
  • دانشگاه های کودکان
  • دانشگاه های شهروندان ارشد

کشور سوئیس از جمله کشورهای قدرمند اروپایی است که سالانه آمار قابل توجهی در باب مهاجرت به خود اختصاص داده است. اقتصاد در سوئیس بر پایه تولید در مواد شیمیایی و دارویی تاسیس شده است. کشور سوئیس دارای بخش خدمات پیشرفته ای در باب بانکداری و بیمه صنعتی می باشد که از اهمیت بالایی برخوردار است. اخذ ویزای تحصیلی سوئیس یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت به سوئیس است که نباید از آن چشم پوشی کرد. آمار بیکاری در سال 2024 در این کشور تنها 2.1% است و فارغ التحصیلان به هیچ وجه دغدغه ای جهت استخدام نخواهند داشت. علاقه مندان به تحصیل در سوئیس می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل داروسازی در سوئیس

متقاضیان تحصیل داروسازی در سوئیس در سال 2024 سوالات زیر را عنوان می کنند:

  • رشته های مرتبط با داروسازی که می توان از آن ها به این رشته ورود کرد کدامند؟ از رشته های شیمی، فیزیولوژی، ساخت دارو، داروشناسی، زیست شناسی می توان به رشته داروسازی وارد شد.
  • با تحصیل در رشته داروسازی در سوئیس چه مهارت هایی برای فرد ایجاد می شود؟ نحوه تجویزهای گوناگون، داروها، صدور نسخه، درمان، اعمال بالینی، روش ها و تمام حالات بدن.
  • شرایط ورود به رشته داروسازی در سوئیس چیست؟ از شروط اصلی ورود به رشته داروسازی در کشور سوئیس پشت سر گذاشتن آزمون های ورودی با موفقیت است.
  • هزینه تحصیل داروسازی در سوئیس 2024 چقدر است؟ هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی سوئیس به میزان حدودی 900€ تا 4000€ (یورو) است. هرینه بیمه ماهیانه نیز در کشور سوئیس 300€ الی 330€ (یورو) در ماه می باشد.
  • گرایش های رشته داروسازی در سوئیس کدامند؟ نحوه دارو درمانی، شناخت دارو، جذب دارو در بدن، انتقال و تجویز دارو، علم تغذیه و غیره.
4.8/5 - (12 امتیاز)

33 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در سوئیس

  1. میثاق گفت:

    سلام. من در ایران داروسازی خوندم مدرکم ارشد هستش. میخواستم بدونم اگه از طریق ازدواج مهاجرت کنم به سوئیس، میتونم این شغل رو اونجا ادامه بدم؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      قطعا ولی قبلش باید مدرک تحصیلی خودتون رو معادلسازی کنید

  2. aida گفت:

    سلام برای گرفتن بورسیه مقطع کارشناسی رشته های داروسازی و فیزیوتراپی و پزشکی از کجا باید اقدام کنیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا با ما تماس بگیرید تا شرایطتون کامل بررسی شه

    2. امیر گفت:

      سلام ببخشید فارغ التحصیل دکتری داروسازی از مشهد برای PhD امکان تحصیل در سوئیس رو دارم؟ بورسیه تحصیلی رو چطوری میتونم بگیرم؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        برخی از دانشگاه های سوئیس به دانشجویان ایرانی (غیر اروپایی) پذیرش تحصیلی نمی دن و به همین دلیل باید در این رابطه دقت داشته باشید.
        دانشگاه های سوئیس هزینه های کمی برای تحصیل از دانشجوها می گیرن به همین دلیل بورسیه ها به راحتی توزیع نمیشه

  3. فرشته گفت:

    سلام وقت بخیر من رشته داروسازی دانشگاه آزاد خوندم آیا این ندرک در سوییس معتبر هست یا باید دوره تکمیلی بگذرونم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      رزومه تون ر و بفرمائید و اینکه چرا سوئیس رو انتخاب کردید
      مدرک شما نیاز به معادلسازی داره

  4. بهار گفت:

    با رشته بيوتكنولوژي هم ميشه واسه ارشد دارو سوييس اقدام كرد ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای گرایش داروسازی بایستی در این رشته حتما تحصیل کرده باشبد

  5. Minoo گفت:

    با سلام یک سوال داشتم
    من دانشجوی ترم اخر داروسازی هستم و تا چند ماه دیگه دفاع میکنم. میخواستم ببینم اگر بخوام برم سویسس برای ادامه تحصیل ایا مدرک منو تا اینجا که خوندم قبول دارند و اگه ندارند چه مراحلی در پیشه و ایا امتحانی چیزی باید بدم؟ و اگه بخوام برای phd اونجا اقدام کنم شرایط هزینه چطوره و یا امکان بورس در این مقطع وجود داره؟ در صورتی که همسرم اونجا هستند و مقیم اونجا هستن و کار دارند

    1. داوری گفت:

      سلام
      در هر صورت شما باید مدارکتون رو در این کشور یا هر کشور درجه یک دیگه ای معادلسازی کنید و آزمون بدید. لذا تا قبل از معادلسازی اون نمیشه برای phd اقدام کرد

  6. اکبر شوشتری گفت:

    خیلی عالی بود مرسی

  7. قاسم حسین زاده گفت:

    سلام. تحصیل داروسازیی در سوئیس چقدر هزینه داره و چند سال به طول می انجامه؟ ممنون میشم پاسخ بدید

    1. داوری گفت:

      سلام
      در باره هزینه ها مقاله هزینه تحصیل و زندگی در سوئیس رو مطالعه کنید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  8. مهراد گفت:

    این رشته به زبان آلمانی هست بیشتر یا فرانسوی؟؟ اگر تو این رشته پذیرش بگیریم می تونیم کشورمونو تغییر بدیم تو اروپا ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بسته به دانشگاهش داره بزرگوار. خب چه کاریه از همون اول برای همون کشور مقصدتون چرا اقدام نمی کنید

    2. داوری گفت:

      سلام
      بسته به دانشگاه شما داره و بعد از اون میتونید به کشور دیگه ای هم مهاجرت کنید

  9. حسنا کریمی گفت:

    تحصیل داروسازی در سوئیس برای گرفتن ویزا و اقامت در اونجا ایا شامل همراه هم میشه ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهتره که برای همراه همزمان درخواست ندید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

    2. داوری گفت:

      سلام
      بهتره که برای ویزای همراه همزمان اقدام نشه

  10. Deniz گفت:

    ویزای تحصیلی سوئیس چند سال معتبر است؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      تا زمانی که در حال تحصیل باشید

    2. داوری گفت:

      سلام
      به اندازه ای که شما در حال تحصیل در این کشور هستید

  11. Deniz گفت:

    ویزای تحصیلی سوئیس امکان کار حین تحصیل برای دانشجویان خارجی میده؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله امکان کار پاره وقت خواهید داشت
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  12. فرهادی گفت:

    تحصیل داروسازی در سوئیس بهتر از آلمان است.؟ و اینکه شانس ویزا کدام بیشتر

    1. داوری گفت:

      سلام
      در المان هزینه های تحصیلی رایگانه و دانشگاه های بیشتری برای تحصیلل این رشته داره

  13. هزاره گفت:

    بورسیه های دانشگاههای کشور سوئیس کدامند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      امکان اینکه بشه از سوئیس بورس گرفت پایینه دوست من و باید رزومه خیلی خوبی داشته باشید

  14. امیرحسین گفت:

    سلام
    مقاله خوبی بود.
    با تشکر

  15. کسرا پارسا گفت:

    بعد از تحصیل داروسازی در سوئیس می تونیم در این کشور کار کنیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در صورتیکه به کار رسییده باشبد این امکان وجود داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *