ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در شیلی

تحصیل داروسازی در شیلی

تحصیل داروسازی در شیلی با وجود کیفیت آموزشی بالا، هزینه های مقرون به صرفه و بازار کار خوب میتواند گزینه ایده آلی برای دانشجویان محسوب شود. شرایط تحصیلی در این رشته پرمتقاضی به گونه ای است که افراد برای تحصیل داروسازی در کشور شیلی می بایست 6 سال به تحصیل بپردازند. بازار کار این رشته با وجود درآمد بسیار خوب داروسازان از شرایط بسیار خوبی برخوردار می باشد.

  • برای تحصیل در رشته داروسازی در شیلی چگونه مدارکی لازم است؟
  • هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در شیلی به چه صورت مخواهد بود؟

اگر هنوز هم به اهمیت و نقش تحصیل داروسازی در کشور شیلی هنوز پی نبرده اید، بهتر است بدانید که کشور شیلی یکی از عمده ترین صادرکنندگان دارو به جهان است. بنا به گزارشی، شیلی به تنهایی 20% داروهای کل دنیا را تامین می کند. در حال حاضر بهترین دانشگاه داروسازی شیلی، دانشگاه شیلی محسوب می شود. کارشناسان حقوقی و مهاجرتی تراز اول ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دانشجویان گرامی را درباره شرایط پذیرش تحصیلی در کشور شیلی آشنا می کنند.

دلایل و امتیازات تحصیل در شیلی

شیلی کشوری نواری شکل به پایتختی شهر سانتیاگو درست در حاشیه اقیانوس آرام است. این کشور زیبا و ثروتمند با کشورهای مختلف قاره آمریکای لاتین از جمله آرژانتین، پرو و بولیوی دارای مرز مشترک می باشد. راه های مختلفی برای مهاجرت به این کشور آمریکای لاتین وجود دارد که یکی از مهم ترین روش ها مهاجرت به شیلی، مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل می باشد. اما دانشجویان دلایل مختلفی برای اخذ پذیرش و مهاجرت به شیلی اعلام می کنند.

برخی از دلایل مهم تحصیل در شیلی عبارت اند از:

  • وجود دانشگاه های معروف بهمراه امکانات آموزشی برتر
  • هزینه های تحصیل و زندگی پایین
  • وجود فرصت های شغلی متنوع
  • امکان اخذ بورسیه های مختلف تحصیلی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • آموزش کامل زبان اسپانیایی
  • شرایط اقتصادی نسبتا خوب

همانگونه که پیش تر نیز به تفصیل اشاره کردیم اقتصاد کشور شیلی روند رو به پیشرفتی دارد و نرخ رشد تولید ناخالص داخلی شیلی به شرح نمودار ذیل می باشد:

نرخ رشد تولید ناخالص داخلی شیلی

شرایط تحصیل داروسازی در شیلی در 2024

یکی از رشته های تحصیلی مورد توجه دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در کشور شیلی، تحصیل داروسازی می باشد. در شیلی، دانشجویان باید شش سال در این رشته تحصیل کنند تا بتوانند داروساز شوند. دانشگاه های داروسازی مختلفی در شیلی در خدمت متقاضیان می باشد. اما بهترین دانشگاه داروسازی در کشور شیلی Universidad de Chile می باشد. متخصصان و کارشناسان داروسازی در شیلی نه تنها می توانند در کلینیک ها و آزمایشگاه های داروسازی به کار مشغول شوند. بلکه آنها در هر سطحی از مراکز و صنایع غذایی، داروسازی و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی می توانند کار کنند.

عنوان رسمی و مصطلح برای داروسازان در کشور شیلی Quimco Farmaceutico شیمیدان داروسازی) می باشد و مدرک اعطایی به داروسازان در شیلی Licenciado en Ciencias Quimicas y farmaceuticas (لیسانس علوم شیمیایی و داروسازی نامیده می شود. شما در جدول زیر می توانید با شرایط و ضوابط تحصیل داروسازی در کشور شیلی در سال 2024 آشنا شوید:

آیتمشرح
نام دوره تحصیلیQuimco Farmaceutico یا کارشناسی داروسازی
مدت تحصیل6 سال
سال تحصیلیژانویه الی ژوئن
زبان آموزشیانگلیسی و فرانسه
میانگین شهریه6000$ (دلار آمریکا)
شرایط پذیرش تحصیلیارائه مدرک دیپلم، گذراندن آزمون ورودی پزشکی و ارائه مدرک زبان

چشم انداز شغلی در رشته داروسازی در شیلی

دولت شیلی با همکاری دانشگاه های این کشور چشم انداز شغلی ایده آلی را برای فارغ التحصیلان رشته داروسازی در شیلی محیا کرده اند. به عبارت دیگر، یکی از دلایل اصلی دانشجویان برای تحصیل رشته داروسازی در شیلی وجود چشم انداز شغلی ایده آل در این کشور می باشد. تمامی دانشجویان بین المللی که مشغول به تحصیل رشته داروسازی در شیلی هستند، می توانند امیدوار باشند که در حال شروع شغلی هستند که در آن هنگام اخذ مدرک داروسازی همواره به خدمات شما نیاز خواهد بود. البته لازم به ذکر است که، اگر قصد دارید از عنوان داروساز در شیلی استفاده کنید، باید در شورای عمومی داروسازی ثبت نام کنید.

برخی از مشاغل کلیدی برای فارغ التحصیلان رشته داروسازی در شیلی عبارت اند از:

مشاغل کلیدی برای فارغ التحصیلان رشته داروسازی در شیلی

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیل داروسازی در شیلی

متقاضیان برای تحصیل داروسازی در دانشگاه شیلی می توانند درخواست پذیرش خود را با تکمیل فرم درخواست و ارسال آن به همراه کپی مدارک تحصیلی و ریزنمرات مربوطه به آدرس سایت دانشگاه ارائه نمایند. معمولا رسیدگی به درخواست متقاضیان تحصیل داروسازی در کشور شیلی چند روز طول می کشد. پس از رسیدگی به درخواست ها توسط کمیسیون مسئول پذیرش دانشجو به متقاضیان تاییدیه ای از طریق ایمیل فرستاده می شود. در ادامه و جهت اخذ ویزای تحصیلی شیلی متقاضیان این تاییدیه را به همراه مدارک لازم دیگر به سفارت شیلی در تهران ارائه می دهند.

اما مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه شیلی عبارتند از:

  • مدرک متوسطه به همراه ریز نمرات تحصیلی مربوطه
  • فرم درخواست تکمیل شده آنلاین
  • مدرک زبان اسپانیایی (DELE) یا مدرک زبان انگلیسی TOEFL یا IELTS
  • توصیه نامه از مدرسه یا محل کار قبلی
  • پاسپورت معتبر
  • یک قطعه عکس جدید پاسپورتی
  • رسید پرداخت هزینه ثبت نام

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیل داروسازی در شیلی

دریافت ویزای تحصیلی شیلی Visa de Estudiante

بسته به نوع و مدت تحصیلاتتان، شما ممکن است برای تحصیل در کشور شیلی نیازمند اخذ ویزای تحصیلی این کشور باشید. معمولا ویزاهای دانشجویی در شیلی از نوع اقامت موقتی و کوتاه بوده و برای حداکثر یک سال معتبر است. همچنین این نوع ویزا از قابلیت تمدید چندباره نیز برخوردار می باشد. از مزایای تحصیل کارشناسی در شیلی و اخذ ویزای تحصیلی این کشور می توان به درخواست اقامت دائم (PR) شیلی به محض اتمام دوره تحصیل در شیلی اشاره نمود.

ویزای تحصیلی شیلی تحت عنوان Visa de Estudiante ویزایی با اعتبار یکساله است. برای دانشجویان دارای بورس تحصیلی، این ویزا برای مدت بورسیه آنها معتبر می باشد. برای دانشجویان برنامه های آموزش زبان نیز تا ماکسیمم 6 ماه معتبر است. این نوع ویزا را می توان با تهیه مدارک زیر از وزارت امور خارجه شیلی و یا سفارت شیلی در تهران درخواست کرد:

  • پاسپورت بین المللی معتبر با اعتبار حداقل 6 ماهه
  • مدرک نشان دهنده ثبات مالی برای زندگی در سانتیاگو
  • فرم درخواست تکمیل شده ویزای دانشجویی شیلی Visa de Estudiante
  • رزرو بلیط برگشت
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی با زمینه سفید
  • رسید پرداخت هزینه ویزا معادل تقریبا US$160 (دلار آمریکا) به صورت غیرقابل استرداد
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت جسمانی

پس از تحویل مدارک، متقاضیان باید خود را آماده مصاحبه حضوری در سفارت نمایند. طول مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی شیلی از 1 الی 3 ماه است.

شرایط مالی برای تحصیل داروسازی در شیلی

شهریه دانشگاهی در دانشگاه های مختلف شیلی یکسان نمی باشد. این شهریه ها از 5000$ (دلار آمریکا) شروع شده و تا 6000$ (دلار آمریکا) هم می رسد. علاوه بر این هزینه های دیگر برای زندگی در شیلی لازم است. معمولا دانشجویان بطور ماهیانه جهت زندگی در شیلی به بودجه مالی در حدود 700$ الی 1100$ (دلار آمریکا) نیاز دارند. انواع بورس تحصیلی در شیلی برای متقاضیان تحصیل داروسازی اعطاء می شود که اکثر شایستگی محور هستند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در هر زمینه از شرایط تحصیل در خارج صاحب نظر بوده و می توانند متقاضیان را به بهترین نحوی به سر منزل مقصد برسانند.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته داروسازی در شیلی

در بخش پایانی مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته داروسازی در شیلی پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا تحصیل داروسازی در شیلی انتخاب ایده آلی برای دانشجویان بین المللی می باشد؟ تحصیل داروسازی در شیلی به دلیل زیرساخت های آموزشی پیشرفته در این کشور بهترین گزینه برای اتباع کشورهای خارجی می باشد.
  • هزینه تحصیل رشته داروسازی در شیلی چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته داروسازی در شیلی بسته به سبک زندگی دانشجویان در این کشور متفاوت خواهد بود، اما معمولا حدود 7800CLP (پزو شیلی) در ماه می باشد.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *