ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در فنلاند

تحصیل داروسازی در فنلاند

این امر بسیار مهم است که بدانید تحصیل داروسازی در فنلاند گزینه بسیار مناسبی برای علاقه مندان و متقاضیان رشته دارو سازی می باشد. دانشجویان این رشته می توانند از سراسر دنیا وارد کشور فنلاند و سپس دانشگاه های این کشور شوند. کشور فنلاند از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل می باشد و رشته های پزشکی در دانشگاه های این کشور با بهترین و جدیدترین متد درس داده می شوند.

برای تحصیل داروسازی در فنلاند در صورتی که متقاضی باید در دانشگاه خصوصی مشغول به تحصیل شود، باید توان مالی کافی داشته باشد. ورود به دانشگاه های دولتی ساده نمی باشد اما به یاد داشته باشید که هزینه تحصیل در این دانشگاه ها بسیار کم می باشد و دانشجویان می توانند به راحتی مخارج خود را پرداخت کنند. برای آسان تر شدن تحصیل داروسازی در فنلاند و تحصیل در سایر رشته ها در دوره های مختلف، دانشجویان این کشور همانند دانشجویان سایر کشورهای جهان می توانند به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند و بخشی از هزینه های خود یا به طور کلی تمام هزینه های خود را پرداخت کنند.

مشغول به کار شدن در زمان تحصیل پاره وقت می باشد و تایم کاری محدود است. دانشجویان می توانند حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند. این نوشتار توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت مطلع کردن متقاضیان عزیز در زمینه تحصیل داروسازی در فنلاند نوشته شده است.

کسب قبولی جهت تحصیل داروسازی در فنلاند

برای اتمام تحصیل داروسازی در فنلاند شما باید حداکثر 5 سال در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل باشید تا مدرک مورد نظر را کسب کنید. دوره لیسانس در کشور فنلاند برای تحصیل داروسازی در فنلاند به مدت 3 سال طول می کشد. دوره فوق لیسانس نیز 2 ساله می باشد. مدرک مورد نیاز برای تحصیل داروسازی در فنلاند در دوره لیسانس، دیپلم می باشد.


همچنین شما عزیزان باید نمرات بسیار خوبی برای ورود به مراکز آموزشی و تحصیلی و دانشگاه ها داشته باشید. پس از کسب مدرک دیپلم، متقاضیان باید در امتحان ورودی مرکز تحصیلی مورد نظر یا دانشگاه شرکت کنند و این امتحان به زبان های سوئدی و فنلاندی می باشد. به یاد داشته باشید که درس های رشته های مختلف در دانشگاه ها به دو زبان سوئدی و فنلاندی تدریس می شوند. در صورتی که بخواهید وارد دانشگاه شوید، در کنار آزمون ورودی، باید در آزمون زبان نیز شرکت کنید و یا مدرک مورد نظر را ارائه دهید. در غیر این صورت دانشجو باید در دوره های یادگیری زبان های مربوطه شرکت کند.

مقاطع تحصیلی رشته داروسازی در فنلاند

یک داروساز که یک دوره 3 ساله (لیسانس فارم) (همچنین با دوره کارآموزی 6 ماهه) را دنبال می کند. رشته دلروسازی در مقطع لیسانس 3 ساله و در مقطع ارشد 2 ساله است. برنامه درسی فعلی داروسازی بر اساس 5 حوزه است: (1) داروسازی به عنوان یک علم چند رشته ای با فرصت های متعدد در زندگی کاری، (2) مبانی علوم دارویی، (3) بیمار و دارو، (4) مطالعات و مسیرهای مطالعه انتخاب شده اختیاری، و (5) توسعه و استفاده از دارو. نتایج یادگیری فارغ التحصیلان داروسازی شامل کلی نگری دارو، فارماکولوژی و بیوداروسازی (عوارض و تداخلات)، مشاوره بیمار، اثربخشی و ایمنی داروها، تعاملات جامع و حمایتی رشته های مختلف آموزش و پژوهش داروسازی است.

درک نقش و اهمیت داروسازی به عنوان یک رشته در جامعه، مهارت ها و دانش لازم در تفکر علمی و تحقیقات دارویی، و مبانی اقتصاد و مدیریت، چند رشته ای، داروسازی بیمارستانی، مهارت های نوشتاری علمی، مهارت های مدیریتی الزامی است. علاوه بر این، آموزش و یادگیری “مهارت های عمومی” مانند هویت حرفه ای داروساز و نقش در جامعه به عنوان بخشی از سیستم مراقبت های بهداشتی، تفکر انتقادی و خلاق، مهارت های حل مسئله، مهارت های یادگیری شخصی و یادگیری مادام العمر، نگرش و احساس مسئولیت و مهارت های ارتباطی در ارتباط مستقیم با دوره های موضوعی خاص توسعه می یابد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل داروسازی در فنلاند

برای ورود به دانشگاه های فنلاند برای تحصیل داروسازی در فنلاند لازم است مدارک زیر را به همراه داشته باشید تا پرونده شما کامل باشد:

  • کامل کردن فرم درخواست روادید تحصیلی و همچنین ورود به دانشگاه مورد نظر
  • گذرنامه ای با اعتبار بیش از 1 سال
  • 4 الی 6 عدد عکس برای گذرنامه
  • مدارکی که ثابت کند شما توان مالی کافی برای پرداخت تمامی مخارج دارید
  • مشخص کردن محل سکونت
  • داشتن مدرک زبان مربوطه
  • پذیرفته شدن در دانشگاه
  • نداشتن سابقه جرم
  • ارائه آی دی کارت یا شناسنامه

معرفی بهترین دانشگاه های داروسازی فنلاند

معرفی بهترین دانشگاه های داروسازی فنلاند

دانشگاه علوم کاربردی نوویا یک موسسه آموزش عالی واقع در فنلاند است که برنامه داروسازی را ارائه می دهد. این برنامه به منظور ارائه آموزش های جامع در زمینه داروسازی و آماده سازی آنها برای حرفه ای به عنوان یک داروساز دارای مجوز طراحی شده است. این برنامه طیف گسترده ای از موضوعات از جمله شیمی دارویی، فارماکولوژی، و دارو درمانی و همچنین آموزش عملی را در قالب کار آزمایشگاهی و قرارگیری بالینی پوشش می دهد. این برنامه همچنین به دانشجویان این فرصت را می دهد که در زمینه خاصی از داروسازی مانند داروسازی بالینی، داروسازی صنعتی یا داروسازی جامعه تخصص داشته باشند. این دانشگاه دارای امکانات مدرن و آزمایشگاه های مجهز برای یادگیری و تمرین مهارت های دانشجویان است، همچنین دانشکده متشکل از مربیان مجرب و ماهر است که به ارائه آموزش با کیفیت به دانشجویان اختصاص دارد.

برنامه داروسازی دانشگاه تامپره یک برنامه تمام وقت، (3ساله) است که با هدف توسعه مهارت های نظری و عملی مورد نیاز برای تمرین داروسازی در فنلاند انجام می شود. این برنامه برای کسانی طراحی شده است که مدرک کارشناسی خود را در داروسازی به پایان رسانده اند و مایلند وارد عمل یا تحقیق مستقل شوند. این برنامه یک پایه علمی برای فارغ التحصیلان برای ادامه تحصیلات پیشرفته در سطح دکترا فراهم می کند. همچنین فرصت هایی برای تجربه بین المللی ارائه می دهد، با دانشجویانی که یک ترم در خارج از کشور برای تحصیل در کشورهای دیگر سپری می کنند. برنامه درسی مبتنی بر 3 جزء فارماکولوژی، داروسازی و مراقبت دارویی است. علاوه بر این دروس اصلی، دروس انتخابی در زمینه هایی مانند بیوشیمی، ایمونولوژی، میکروبیولوژی و فارماکولوژی بالینی ارائه می شود.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل داروسازی در فنلاند

شرایط تحصیل داروسازی در فنلاند

با جستجوی برنامه های داروسازی در دانشگاه های فنلاند شروع کنید. می توانید اطلاعات را در پورتال های آموزشی و وب سایت های دانشگاه پیدا کنید. دریابید که کدام دانشگاه ها برنامه های داروسازی دارند. دانشگاه هلسینکی و دانشگاه فنلاند شرقی دوره های داروسازی را ارائه می دهند. چندین دانشگاه شرایط پذیرش خاصی دارند، بنابراین بررسی آنها بسیار مهم است. شما به ریز نمرات دبیرستان، مهارت زبان انگلیسی (و شاید فنلاندی یا سوئدی) و مصاحبه نیاز دارید. فراموش نکنید که ریز نمرات دانشگاهی، توصیه نامه ها، بیانیه هدف و مدرک مهارت زبان را جمع آوری کنید. در فنلاند، شرایط تافل معمولا بین 92 تا 100 است، در حالی که شرایط آیلتس معمولا بین 6.5 تا 7.0 است.

مدرک داروسازی در فنلاند شامل فارماکولوژی، شیمی دارویی، داروسازی و علوم زیست پزشکی است. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا / EEA ممکن است مجبور به پرداخت شهریه از 8000€ تا 20000€ (یورو) باشند. بودجه 700€ تا 1200€ (یورو) ماهانه برای هزینه های زندگی از جمله غذا، حمل و نقل و اقامت. دوره های کارشناسی ارشد در رشته داروسازی در فنلاند معمولاً پنج سال طول می کشد که شامل دوره های کارآموزی و آموزش عملی می شود. پس از آن، ممکن است به دوره های کارآموزی نیاز داشته باشید. ارائه تجربه عملی بخش مهمی از آموزش داروسازی در فنلاند است.

شرایط تحصیل داروسازی در فنلاند

بورسیه های رشته داروسازی در فنلاند

بورسیه تحصیلی فنلاند به دانشجویان بین المللی از خارج از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا کمک می کند تا در تأمین مالی تحصیلات دانشگاهی در فنلاند اطمینان حاصل کنند که آنها بهترین حمایت را برای انجام بیشتر تحصیلات خود، پرورش استعدادهای خود و راه اندازی مشاغل موفق پس از فارغ التحصیلی دریافت می کنند. این بورسیه ها برای دانشجویان مستعد غیر اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا که مشمول شهریه هستند و برای برنامه های کارشناسی ارشد بین المللی در دانشگاه های فنلاند که در زیر ذکر شده است درخواست می کنند. این بورسیه هزینه تحصیل سال اول و کمک هزینه جابجایی حداقل 5000€ (یورو) را پوشش می دهد.

بسیاری از دانشگاه ها گزینه های بورسیه تحصیلی بیشتری را برای سال دوم تحصیلات کارشناسی ارشد ارائه می دهند. به عنوان بخشی از برنامه بورس تحصیلی فنلاند، بورسیه های فنلاند یک گزینه تامین مالی برای دانشجویان و محققان غیر اتحادیه اروپا EEA است که برای شروع تحصیلات دکتری خود در یکی از دانشگاه های تحقیقاتی و هنر فنلاند پذیرفته شده اند. کمک هزینه تحصیلی فنلاند به حقوق پرداختی توسط دانشگاه فنلاند شما کمک می کند و همچنین شامل کمک هزینه ورود 2000€ (یورو) می شود.

دانشگاه هلسینکی کشور فنلاند

دانشگاه هلسینکی از بهترین دانشگاه های فنلاند می باشد که شما می توانید برای تحصیل داروسازی در فنلاند وارد این دانشگاه شوید. هلسینکی در سال 1640 میلادی ساخته شده است. این دانشگاه بزرگترین و معتبر ترین مرکز تحصیلی کشور پیشرفته فنلاند می باشد و رشته های زیادی در این دانشگاه ارائه می شوند. در دانشگاه هلسینکی بیش از 10 دانشکده وجود دارد و همچنین 11 موسسه تحقیقاتی و پژوهشی در این دانشگاه واقع شده اند. دانشگاه هلسینکی دارای چه دانشکده هایی می باشد؟

اینفوگرافی تحصیل داروسازی در فنلاند

  • الهیات
  • حقوق
  • پزشکی
  • هنر
  • علوم
  • داروسازی
  • علوم زیستی
  • علوم اجتماعی
  • کشاورزی
  • جنگلبانی
  • دامپزشکی

جهت کسب آگاهی بیشتر به مقاله دانشگاه هلسینکی فنلاند مراجعه کنید.

تحصیل رشته های مختلف در فنلاند

تحصیل در دانشگاه شرقی فنلاند 2024

دانشگاه شرقی فنلاند (University of Eastern Finland) نیز از بهترین دانشگاه های فنلاند می باشد که شما می توانید برای تحصیل داروسازی در فنلاند وارد این دانشگاه شوید. این دانشگاه در سال 2010 میلادی در فنلاند شرقی ساخته شده است. این دانشگاه شامل 3 پردیس می شود که در یوئنسو، ساوونلاینا و کووپیو قرار گرفته اند. دانشگاه فنلاند شرقی دارای 4 دانشکده مجهز و نوساز می باشد. این دانشگاه دارای دانشکده های فلسفه، بهداشت، سلامت، جنگل بانی، علوم، تجارت و علوم اجتماعی می باشد. در دانشکده های این دانشگاه در 2024 چه رشته هایی ارائه می شوند؟

  • علوم اجتماعی
  • حقوق
  • علوم سلامت
  • الهیات
  • روانشناسی
  • پزشکی
  • علوم طبیعی
  • اقتصاد
  • تجارت
  • آموزش
  • علوم انسانی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی

میزان هزینه زندگی در فنلاند

شرایط کار برای داروسازان در فنلاند

داروسازی از جمله بهترین، پر طرفدارترین و همچنین پردرآمدترین مشاغل موجود در کشور فنلاند محسوب می شود. آنها می توانند در بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، کلینیک ها و نیز کارخانجات داروسازی در کشور فنلاند مشغول به کار شوند.  این دسته از شاغلین در کشور فنلاند نیز بسته به میزان تحصیلات، تخصص و نیز سابقه کاری اشان درآمد متفاوتی دریافت می کنند. همان طوری که در نمودار زیر نیز مشاهده می شود، حداقل سطح درآمدی این متخصصان در فنلاند حدود €2830 (یورو) و حداکثر سطح درآمدی آنها نیز در حدود €9520 (یورو) می باشد:

سطح درآمد داروسازان در فنلاند

مخارج تحصیلی داروسازی در فنلاند

کشور فنلاند کشور مناسبی برای ادامه تحصیل می باشد زیرا هزینه ها و مخارج تحصیلی در این کشور پایین تر از کشورهایی مانند سوئیس و سوئد می باشند. شایان ذکر است که دانشجویان اهل کشورهای حوزه اتحادیه اروپا و همچنین دانشجویان اهل فنلاند می توانند به صورت رایگان در این کشور مشغول به تحصیل شوند.

اما دانشجویان خارجی باید برای تحصیل داروسازی در فنلاند هر سال بیش از 10000$ (دلار آمریکا) پرداخت کنند. در صورتی که بخواهید در شهرهای گران قیمت ساکن شوید، باید بیش از 1300€ (یورو) در ماه نیز بابت هزینه های زندگی پرداخت کنید. هزینه زندگی در فنلاند بستگی به محل اقامت و سکونت متقاضیان دارد و با در نظر گرفتن عادات شخصی متغیر می باشد. لازم به ذکر است که برای پرداخت مخارج، دانشجویان می توانند در کنار تحصیل کار کنند. وضعیت کاری در فنلاند به شرح نمودار ذیل است:

دانشجویان خارجی با داشتن توان مالی کافی و همچنین دانش و مدارک مورد نیاز می توانند اقدام به تحصیل داروسازی در فنلاند کنند. شما عزیزان با کسب آگاهی لازم درباره شرایط مهاجرت به کشور فنلاند می توانید به راحتی به این کشور سفر کنید و به اهداف خود برسید.

اخذ ویزا جهت تحصیل رشته داروسازی در فنلاند

قبل از درخواست برای ویزای دانشجویی، مطمئن شوید که در یک دانشگاه فنلاند پذیرفته شده اید. برای تحصیل در این کشور، باید به جای ویزای سنتی دانشجویی فنلاند، برای اجازه اقامت اقدام کنید. برای پوشش هزینه های زندگی و بیمه درمانی به پاسپورت معتبر، نامه پذیرش و مدرکی مبنی بر تامین مالی نیاز دارید. برای درخواست، به پورتال Enter Finland بروید و به صورت آنلاین درخواست دهید، سپس یک وقت ملاقات در سفارت یا کنسولگری فنلاند برای تأیید هویت خود رزرو کنید. هزینه پردازش حدود 300€-450€ (یورو) را بپردازید. برای اثبات هویت خود به سفارت یا کنسولگری فنلاند بروید. حدود 1-3 ماه طول می کشد تا پردازش شود. پس از تایید مجوز شما می توانید در فنلاند تحصیل کنید.

اقامت پس از تحصیل داروسازی در فنلاند

اقامت پس از تحصیل داروسازی در فنلاند

برای مهاجرت به فنلاند به عنوان داروساز در صورتی که از خارج از اتحادیه اروپا / EEA هستید، مجوز کار فنلاند مورد نیاز است. Migri سرویس مهاجرت فنلاند این کار را انجام می دهد. قبل از درخواست، به یک پیشنهاد شغلی نیاز دارید. با مراجعه به وب سایت Migri کشف کنید که چگونه داروسازان می توانند برای مجوز اقامت کاری درخواست دهند. اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک مورد نیاز از جمله پاسپورت معتبر و پیشنهاد کار یا قرارداد کاری از طرف کارفرمای فنلاندی شما و مدارک صلاحیت حرفه ای (به عنوان داروساز) و شواهدی مبنی بر درآمد کافی برای حمایت از خود در فنلاند و پوشش بیمه سلامت برنامه را تکمیل کنید. می توانید درخواست را از طریق پورتال Enter Finland تکمیل و ارسال کنید. فرم درخواست کاغذی نیز موجود است. هزینه درخواست را بپردازید. هزینه یک درخواست کاغذی کمی بیشتر از یک الکترونیکی است، حدود 400€-500€ (یورو) است.

یک قرار ملاقات رزرو کنید. هنگامی که درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال کردید، برای تأیید هویت خود، یک وقت سفارت یا کنسولگری فنلاند در کشور خود یا یک مرکز خدمات Migri در فنلاند رزرو کنید. اگر به طور قانونی در فنلاند هستید، Migri به شما امکان می ‌دهد مستقیماً وقت خود را رزرو کنید. در تاریخ قرار ملاقات خود در سفارت، کنسولگری یا مرکز خدمات Migri حاضر شوید. ممکن است نیاز به مصاحبه ویزای کار فنلاند داشته باشید. منتظر پردازش باشید چند هفته تا چند ماه طول می کشد تا پردازش شود. پورتال Enter Finland به شما امکان می دهد وضعیت درخواست خود را بررسی کنید. اگر درخواست شما پذیرفته شود، کارت اجازه اقامت دریافت خواهید کرد. اولین مجوز معمولاً برای 4 سال، تا همان مدت قرارداد کاری شما خوب است. تا زمانی که شرایط لازم را داشته باشید، مجوز می تواند تمدید شود.

افتتاح داروخانه در فنلاند

اگر مدارک شما توسط اداره نظارت بر سلامت و رفاه فنلاند (Valvira) به رسمیت شناخته شود، می توانید به عنوان داروساز در فنلاند کار کنید. همچنین برای کار در فنلاند به مجوز و مهارت به زبان فنلاندی یا سوئدی نیاز دارید. برای داروسازان، رعایت این الزامات ضروری است. تقاضای متوسطی برای داروسازان در فنلاند، به ویژه در مناطق خاصی وجود دارد. عوامل زیادی بر تقاضا تأثیر می ‌گذارند، مانند مکان، پیری و بخش مراقبت ‌های بهداشتی. ممکن است فرصت های بیشتری در مناطق روستایی یا زمینه های تخصصی پیدا کنید. ثبت نام داروساز فنلاند، که به نام ثبت نام داروساز valvira شناخته می شود، قطعاً مورد نیاز است. برای مهاجرت به فنلاند به عنوان داروساز به مجوز نیاز دارید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دارای کارشناسان و متخصصان مجربی می باشد که می توانند شما را در امور مهاجرتی مختلف و دریافت روادید کشورهای اروپایی یاری کنند.

پرسش های کلیدی درباره رشته داروسازی در فنلاند

از جمله پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • زبان تحصیل داروسازی در این کشور چیست؟ این رشته به زبان های فینیش و سوئدی ارائه می شود و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور وجود ندارد.
  • آیا رشته داروسازی در فنلاند هزینه های بالایی دارد؟ متاسفانه فنلاند دوره های رایگان تحصیلی برای دانشجویان خارجی را از میان برداشته است و به همین دلیل باید هزینه های بالایی در این کشور متحمل شد.
  • آیا امکان تحصیل مناسب در این کشور برای دانشجویان خارجی وجود دارد؟ دانشجویان باید در نظر داشته باشند که در شرایط کنونی، داروسازی یکی از رشته های بسیار خوب در فنلاند است که از طریق آن اقامت پس از تحصیل نیز دشوار نخواهد بود.
  • محدودیت اصلی تحصیل داروسازی در این کشور چیست؟ دانشجویان برای تحصیل در این کشور باید زبان فنلاندی را آموخته باشند و همچنین ملزم به داشتن کمتر از 25 سال هستند.
4.9/5 - (56 امتیاز)

6 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در فنلاند

  1. مریم تهرانی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ۲۳ سالمه
    هدفم تحصیل داروسازی در فنلاند
    چندتا سوال داشتم
    ایا امکان بورس شدن وجود داره
    نیاز به مدرک زبان داره
    و اینکه اگه بخوام برای تحصیل داروسازی در فنلاند اقدام کنم حدودا چقد زمان میبره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید اقدام کنید
      زبان تحصیل سوئدی و فنلاندی هست
      امکان دریافت بورسیه خیلی سخت هست.
      تقریبا یک سال زمان لازم دارید

  2. A گفت:

    سلام.من در حال حاضر دانشجوی ترم دو داروسازی هستم و معدل دبیرستان و دانشگاهم همه عالی هستند. آیا ممکنه بورسیه دریافت کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      از الان اظهارنظر کردن در این مورد زوده باید تحصیلتون تموم شه
      و اگر رزومه علمی خوبی داشته باشید امکانپذیره
      البته ممکنه نیاز به معادلسازی مدرک رو هم داشته باشید

  3. مریم گفت:

    سلام. وقت بخیر. ببخشید برای پذیرش داروسازی در فنلاند محدودیت سنی وجود داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای پذیرش خیر ولی برای دریافت ویزا محدودیت سنی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *