ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در قبرس

تحصیل داروسازی در قبرس

یکی از کشورهایی که افراد برای ادامه تحصیل انتخاب میکنند قبرس می باشد و تحصیل داروسازی در قبرس برای متقاضیان بین المللی امکان پذیر می باشد. با توجه به امکانات تحصیلی و پیشرفت های چشمگیر این کشور و همین طور مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل، ایرانیان زیادی دانشگاه های قبرس را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به سوالات متداول شما عزیزان در مقاله پیش رو قصد دارد به بررسی شرایط تحصیل و تحصیل داروسازی در قبرس بپردازد. اگر برای ادامه تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه های قبرس را انتخاب کرده اید پیشنهاد می شود این مقاله را با دقت مطالعه نمایید.

شرایط تحصیل در دانشگاه های قبرس 2023

یکی از راه های رایج و پر مخاطب برای مهاجرت به کشور قبرس تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور می باشد. در مقایسه دانشگاه های قبرس با سایر دانشگاه های اروپایی هزینه تحصیل در این کشور مقرون به صرفه است. دانشجویان می توانند با توجه به دانشگاه انتخابی زبان دوم خود را زبان یونانی یا ترکی انتخاب نمایند.

باید به این نکته توجه داشت که بیشتر شهروندان این کشور به زبان انگلیسی تسلط دارند به همین دلیل متقاضیان می توانند به راحتی در این کشور اقامت داشته باشند همچنین در برخی از دانشگاه های این کشور امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد. اما اگر قصد اقامت در این کشور را دارید پیشنهاد می شود با توجه به منطقه زندگی به زبان ترکی یا یونانی تسلط داشته باشید.

دانشگاه های این کشور به دو صورت خصوصی و عمومی بوده و تعدادی کالج های خصوصی در سطح بسیار عالی در این کشور وجود دارد. امکان تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی برای دانشجویان خارجی و بین المللی وجود دارد. متقاضیان در اولین قدم باید پذیرش دانشگاه مورد نظر را به دست آورند، جهت اخذ پذیرش از دانشگاه لازم است مدارکی را آماده و ارسال نمایید.

  • مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات
  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه رزومه و انگیزه نامه خوب
  • فتوکپی از پاسپورت معتبر با داشتن حداقل دو سال اعتبار
  • ارائه دو قطعه عکس پاسپورتی
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی تمکن مالی

ویزا جهت تحصیل داروسازی در قبرس

ویزا جهت تحصیل داروسازی در قبرس

پس از آن که پذیرش دانشگاه مورد نظر را به دست آوردید، باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی انجام دهید. برای دریافت ویزای تحصیلی لازم است مدارک زیر را آماده کرده و در زمان مصاحبه در سفارت خانه کشور قبرس این مدارک را ارائه نمایید.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه رسید از پرداخت هزینه های مربوطه
  • ارائه گواهی پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات
  • ارائه 4 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه گواهی تمکن مالی

برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه پیشنهاد می شود مقاله ویزای تحصیلی قبرس را مطالعه نمایید.

شرایط تحصیل داروسازی در قبرس 2023

دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند باید بدانند که طول مدت این دوره برای رشته تحصیلی داروسازی 5 ساله می باشد. در این دوره تحصیلی دانشجویان برای انجام کار حرفه ای در آینده و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آماده می شوند.

نقش داروسازان در سلامتی بسیار مهم می باشد. در سال 2023 در همین جهت برنامه درسی این رشته تحصیلی کاملا مطابق با استانداردها و روش های مدرن اروپایی می باشد. هدف دوره های تحصیلی ارائه تمامی دانش های دارویی از نظر شیمی و ایمنی داروها می باشد، تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی بتوانند دانش خود را در اختیار گروه های درمانی در جهت درمان بیماران قرار دهند.

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند در مراکز عمومی مانند: مراکز خدمات پزشکی و بیمارستان ها و یا در مراکز خصوصی مانند: بیمارستان ها، داروخانه ها، مراکز بهداشتی، درمانگاه ها، صنایع داروسازی و صنایع محصولات آرایشی و بهداشتی مشغول به کار شوند. نیروی کار در قبرس به شرح نمودار ذیل است:

نیروی کار در قبرس

هزینه تحصیل داروسازی در قبرس

هزینه های تحصیل با توجه به مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه متفاوت می باشد. اما به طور کلی می توان گفت دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند باید سالانه 7000€ (یورو) و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری سالیانه 2000€ تا 2500€ (یورو) بابت شهریه های تحصیلی پرداخت نمایند.

یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه های قبرس امکان اخذ بورسیه تحصیلی می باشد. برای دریافت بورسیه های تحصیلی شرایطی وجود دارد. دانشجویانی که معدل کل 17.5 الی 18.5 را کسب کرده باشند، بورسیه 25% تخفیف در شهریه تحصیلی را به دست می آورند. پس از اخذ این بورسیه تحصیلی دانشجو در هر ترم تحصیلی شهریه ای بالغ بر 6360$ (دلار آمریکا) پرداخت می کند. همچنین این امکان برای دانشجویان وجود دارد که شهریه تحصیلی خود را به صورت قسطی پرداخت نمایند. فرد باید ابتدا 35 % از شهریه را پرداخت نماید و مابقی را در 4 قسط و در طول دوره تحصیلی بپردازد.

علاوه بر هزینه های تحصیلی دانشجو باید هزینه های زندگی را نیز در نظر بگیرد. هزینه های زندگی با توجه به نوع زندگی و منطقه زندگی شما متفاوت می باشد. اگر قصد استفاده از خوابگاه های دانشجویی را دارید باید سالانه 3000$ (دلار آمریکا) پرداخت نمایید. در صورتی که دانشجو تمایل به اجاره خانه ای مستقل دارد باید سالانه 3500$ تا 4000$ (دلار آمریکا) بابت اجاره بپردازد. به طور میانگین هزینه سالانه زندگی دانشجویی در کشور قبرس بین 6000$ تا 7000$ (دلار آمریکا) تخمین زده می شود. برای اطلاع از ریز هزینه های زندگی در این کشور می توانید به مقاله هزینه زندگی در قبرس مراجعه نمایید.اگر پس از مطالعه مقاله نیاز به مشاوره های بیشتری داشتید می توانید با کارشناسان و وکلاء مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *