ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در هلند

تحصیل داروسازی در هلند

تحصیل داروسازی در هلند فرصتی فوق العاده برای متقاضیان علاقه مند به تحصیل می باشد که سالانه مورد استقبال قرار گرفته است. در این مقاله که توسط تیم حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است به موضوع تحصیل در هلند به صورت عام و تحصیل داروسازی در کشور هلند به صورت خاص نیز پرداخته خواهد شد.

  • شرایط تحصیل داروسازی در هلند چیست؟
  • هزینه زندگی در هلند چه میزان است؟
  • برترین دانشگاه داروسازی هلند چیست؟
  • آیا تحصیل داروسازی در هلند دارای آزمون ورودی است؟

تحصیل در هلند نیازمند پارامترهای خاصی نیست و عملا راحت ترین ویزای تحصیلی اروپا را هلند صادر میکند. به این صورت که اداره مهاجرت هلند (IND) به برخی از دانشگاه ها این اختیار را داده است تا با صدور پذیرش درخواست ویزا از اداره مهاجرت شود و عملا این مرجع نیز با ویزای افراد با تشریفات اداری موافقت می کند. یکی از مزایای بزرگ تحصیل در هلند این است که پس از اتمام تحصیل به فرد متقاضی اجازه می دهد 1 سال در این کشور بماند و بتواند کار پیدا کند.

تحصیل داروسازی در هلند یا انگلیس؟

تحصیل داروسازی در هلند در قیاس با تحصیل داروسازی در انگلیس قرار میگیرد. مدت زمان دوره تحصیل در این کشور به میزان 6 سال و در کشور انگلیس 5 سال است. از دیگر تفاوت های حائز اهمیت در این باب دوره های قبل از دانشگاهی است. در کشور هلند دوره های پیش نیاز برای تحصیلات دانشگاهی در رشته داروسازی ارائه نمی گردد این در حالی است که در کشور انگلیس دانشجویان بین المللی باید دوره های پیش نیاز را سپری کنند. ناگفته نماند که در کشور هلند 6 ماه دوره کارآموزی وجود دارد.

اینفوگرافیک تحصیل داروسازی در هلند

رشته داروسازی در هلند

تقریبا تمام بیماری ها را با دارو می توان درمان و تا حدودی مهار کرد. رشته داروسازی در هلند یکی از رشته های پرمتقاضی محسوب می شود که دانشجویان بین المللی را به خود جذب کرد است. رشته داروسازی در هلند در داروسازی ترکیبی از شیمی با زیست شناسی و پزشکی است. به زبان ساده، می ‌آموزید که داروها چیستند، چگونه کار می ‌کنند، و چگونه تولید و تجویز می ‌شوند، و تأثیر آن‌ ها بر سلامت و اقتصاد یک جمعیت چیست. در حین تحصیل در رشته داروسازی جهت ترکیبات دارویی و سم شناسی و پیشگیری بیماری ها و تاثیر داروها می آموزید. بر اساس یک سنت تحقیقاتی قوی، برنامه چند رشته ای یک پایه علمی محکم برای دانش آموزان فراهم می کند.

اگر به مراقبت های بهداشتی علاقه مند هستید، این برنامه شامل دوره هایی در مورد سهم ضروری داروساز در مراقبت از بیمار است. اگر تحقیقات دارویی بیشتر مورد توجه شما باشد، این برنامه دری را به روی دنیای مولکولی داروسازی و چگونگی کشف آن باز خواهد کرد. دانش ‌آموزان می ‌توانند از میان دروس انتخابی، برنامه ‌های خود را به علایق خاص خود اختصاص دهند. رشته داروسازی هلند به زبان انگلیسی پایه آکادمیک را به شما ارائه می دهد تا به شما در راه تبدیل شدن به یک متخصص مراقبت های بهداشتی همه کاره تمام امکانات را ارائه کند. شما ابزارهایی را برای کمک به بهبود مراقبت ‌های بهداشتی از طریق داروها و درمان ‌های متناسب با هر بیمار به دست خواهید آورد.

دوره تحصیل داروسازی در هلند

تحصیل در رشته داروسازی در کشور هلند به 2 دسته تقسیم می گردد که عبارتست از:

  • دوره 4 ساله اول علوم پایه
  • دوره 2 ساله عملی یا همان کارآموزی

دوره 2 ساله عملی یا همان کارآموزی، همانند دوره طرحی است که در ایران برای داروسازان اتفاق می افتد. لازم به ذکر است که چنانچه فرد در دوره 4 سال اول متوقف شود به یک لیسانس علوم پایه می دهند و اگر آن دوره 2 ساله را ادامه دهد عملا می تواند به مدرک داروسازی نائل شود. پس از این دوره عملا فرد با 4 سال دیگر تحصیل می تواند دکترای داروسازی را بگیرد و به عنوان دکتر داروساز در همه اتحادیه اروپا مشغول به کار شود.

شرایط پذیرش تحصیل داروسازی در هلند

آزمون داروسازی هلند از دو بخش تشکیل شده است که بخش اول آزمون دانش عمومی و بخش دوم شامل آزمون عملی می باشد. آزمون دانش عمومی که برای شرکت در آزمون عملی باید بگذرانید، مشابه سایر آزمون‌های بین ‌المللی داروسازی است و شامل نام دارو، کلاس ‌های دارویی، مواد، تداخلات دارویی و غیره است. هلند به دلیل کیفیت زندگی و استاندارد بالای زندگی خود شناخته شده است. این کشور جزو 20 کشور برتری است که دانشجویان مایل به تحصیل در خارج از کشور در رشته داروسازی هستند. این کشور همچنین فرصت های زیادی مانند آزمون حرفه ای، مجوز و تحصیل را ارائه می دهد. تحصیل داروسازی در هلند برای مشاغل مختلف و فرصت های کاری تحصیلی و تحقیقاتی مختلفی را ارائه می کند.

متقاضیان برای تحصیل داروسازی در هلند باید شرایطی را داشته باشند که برای اخذ پذیرش بتوانند موفقیت آمیز باشد. همچنین باید با اثبات تمکن مالی و ارائه گواهی مدرک زبان و و ارائه ریز نمرات جهت تحصیل داروسازی اقدام کنند. تعداد زیادی فرصت برای متخصصان مراقبت های بهداشتی در هلند وجود دارد. بازار داروخانه ها به ویژه رقابتی است و فرصت های شغلی زیادی برای کسانی که در این زمینه تجربه دارند وجود دارد. در سال اخیر حدود 100000 متخصص مراقبت های بهداشتی در هلند مشغول به کار بودند.

قبولی در رشته داروسازی در هلند

فرد متقاضی حتما باید دیپلم 12 ساله داشته باشد و همچنین در دروس پاس شده قبلی خود دروسی مانند زیست و زبان و فیزیک و شیمی و هوش و ریاضی نمرات خوبی اخذ کرده باشد و پس از آن در آزمون ورودی رشته داروسازی شرکت کرده و به حد نصاب لازم جهت موفقیت دست یابد. نمره لازم جهت قبولی هر ساله متفاوت است و طبق امار منتشر شده این میزان به کمتر از 35% شرکت کنندگان رسیده است. یکی از دلایل استقبال از این رشته درآمد بالای این رشته می باشد.

درآمد رشته داروسازی در هلند

علاوه بر صنایع بهداشت و درمان و بیوتکنولوژی، داروسازی یکی از کارفرمایان برتر در هلند است. این مشاغل حقوق های بالا را با منابع فراوانی ارائه می دهند که ممکن است شامل بسته های حقوق، فرصت های تحصیلی و دسترسی به نیروی کار بسیار آموزش دیده باشد. تحصیل در هلند فرصتی عالی برای دانشجویان بین المللی است تا به کشف کشور هیجان انگیز و فرهنگ آن بپردازند. سیستم مراقبت های بهداشتی هلند به دلیل تمرکز بر پیشگیری و ارتقای سلامت یکی از بهترین ها در جهان است. هلند همچنین به عنوان دارای برخی از پیشرفته ترین داروهای جهان برای بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری قلبی، سرطان و غیره شناخته شده است.

هلند اولین کشوری بود که تولید، فروش، توزیع و استفاده از شاهدانه را قانونی و تنظیم کرد. تحصیل در هلند می تواند به صورت خصوصی یا از طریق یک دانشگاه معتبر انجام شود. برای کسانی که به دنبال فرصت های شغلی هستند، برخی از کارفرمایان از متقاضیان می خواهند قبل از پذیرش آنها برای موقعیت های شغلی، مدرک بین المللی از یک دانشگاه معتبر هلندی داشته باشند. هلند سومین اقتصاد بزرگ در اروپا است و فرصت های شغلی فراوانی به دانشجویان داروسازی از سراسر جهان اعطا شده است. متوسط ​​حقوق یک داروساز در هلند حدود 52000$ (دلار آمریکا) است و برخی از افراد برتر تا 60000$ (دلار آمریکا) درآمد دارند. این حرفه نیز در کشور بسیار مورد احترام است. دانشکده های داروسازی توسط SNOPES معتبر هستند و در سراسر اروپا از شهرت بالایی برخوردار هستند.

شغل داروسازی در کشور هلند از بازار کار نسبتا ایده آلی برخودار می باشد که اشخاص متقاضی نباید به سادگی از آن چشم پوشی کنند. میزان حقوق یک داروساز در هلند به طور متوسط، 6210€ (یورو) در ماه می باشد. توزیع دستمزد داروساز بالینی در هلند بدین صورت است:

میانگین درآمد ماهانه
پارامتر هزینه به یورومیانگین درصد
حداکثر حقوق€9370%100
میزان درآمد بیش از نیمی€8100%75
متوسط درآمد€6210%50
درصد درآمد کم€4080%25
حداقل درآمد€2860%10

مدارس ویژه رشته داروسازی در هلند

به صورت کلی در این کشور 3 نوع از مدارس ویژه رشته داروسازی وجود دارد که عبارتند از:

  • مدرسه ویژه دارو سازی در جنوب شهر آمستردام
  • مدرسه دارو سازی در شهر اوترخت این کشور
  • مدرسه دارو سازی در شهر گرونینگن که در منطقه شمال این کشور واقع شده است.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی هلند عبارت است از:

  • گذرنامه دارای اعتبار
  • نامه ای که بیانگر پذیرش از جانب یک مؤسسه آموزش عالی در کشور هلند باشد.
  • نامه ای که بیانگر دارایی کافی برای تأمین هزینه تحصیل و زندگی در این کشور باشد.
  • تمکن مالی (هزینه تحصیل + یکسال زندگی)
  • مدرک زبان
  • ترجمه مدارک تحصیلی
  • بلیط هواپیما و نامه ووچر هتل (نشان دهنده محل اقامت)

مراحل رشته داروسازی در هلند

دوره مختص به تحصیل در رشته داروسازی در این کشور به 2 بخش اصلی تقسیم می شود، با این توضیح که در مدت زمان لازم برای سپری نمودن این دوره آموزش و مهارت های عملی به اشخاص متقاضی تحصیل داروسازی در هلند نشان داده می شود و بعد از سپری نمودن 4 سال اول این دوره اشخاص متقاضی تحصیل داروسازی در هلند قادر به این هستند که برای مقطع فوق لیسانس اقدام به گذراندن یک دوره 2 ساله بکنند. ناگفته نماند که دانشجویان قادر به این می باشند که بعد از یک دوره آموزشی 4 ساله دوره آموزش مختص به خود را ادامه ندهند و فقط به موضوع پژوهش بپردازند. پس در نهایت می توان نتیجه گرفت که بیشترین میزان دوره تحصیلی در رشته داروسازی 6 سال می باشد. مقطع فوق لیسانس این دوره به 2 روش آنلاین و روش حضوری برگزار می شود.

شرایط لازم جهت تحصیل داروسازی در هلند

شرایط لازم رشته داروسازی در هلند

شرط اول: به همراه داشتن مدرک دیپلم برای مدت زمان 12 سال در دوره متوسطه می باشد. با این توضیح که اشخاص متقاضی تحصیل داروسازی در هلند ملزم به این می باشند که در درس شیمی، زیست شناسی، ریاضی، فیزیک و زبان انگلیسی حد نصاب نمره قبولی را بدست آورند.

شرط دوم: نحوه برگذاری این آزمون برای پذیرش تحصیل داروسازی در هلند می باشد با این توضیح که برای وارد شدن به دوره داروسازی هیچگونه آزمونی برای اشخاص متقاضی تحصیل داروسازی در هلند در نظر گرفته نشده و هم چنین نیازی به گرفتن نمره خاصی در این آزمون وجود ندارد. البته این شرایط برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی دارای تفاوت می باشد. در سال اخیر تعداد دانشجویان ایرانی قبول شده در رشته داوسازی هلند 23 نفر بوده است.

هم اکنون تعداد دانشجویانی که مشغول به تحصیل داروسازی در هلند می باشند چیزی حدود نفر 2000 می باشند. با این توضیح که این میزان در قیاس با 10 سال گذشته به میزان 50% رو به افزایش بوده و میزان درخواست اقامت در هلند را افزایش داده است. دانشجویان ملزم به سپری نمودن یک دوره 6 ماهه برای گذراندن دوره تجربه عملی می باشند و بعد از پایان این دوره می بایست در میان 3 داروخانه تقسیم شوند. این میزان با افزایش روبرو بوده است.

هزینه رشته داروسازی در هلند

میزان هزینه تحصیل در رشته داروسازی در این کشور برای دانشجویانی که کشورشان جز قاره اروپا باشد به میزان 17000€ (یورو) و برای دانشجویانی که کشورشان جز قاره اروپا نباشد به میزان 20000€ (یورو) می باشد. لازم به ذکر است که مخارج و هزینه زندگی در هلند برای یک دانشجو در این کشور برای هر ماه به میزان 1100€ الی 1500€ (یورو) می باشد. دانشجویان این امکان را دارند که با گرفتن یک کارت تخفیف به میزان چشم گیری هزینه ایاب و ذهاب خود را کاهش دهند. هزینه زندگی در شهرهای کوچکتر هلند ماهیانه حدود 650€ الی 1000€ (یورو) می باشد.

به صورت کلی می توان گفت که برای هزینه های هر قسمت به شکل زیر برنامه ریزی نمود:

  • یک چهارم ویژه هزینه مسکن
  • یک چهارم ویژه هزینه حمل و نقل
  • یک چهارم ویژه لوازم لازم برای تحصیل
  • یک چهارم ویژه هزینه خوراک

بهترین دانشگاه ها برای رشته داروسازی در هلند

هلند بی شک یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل و کار است. علاوه بر استانداردهای بالای زندگی و امکانات آموزشی برتر هلند، دانشجویان مطمئن هستند می توانند پس از فارغ التحصیلی شغلی در این کشور پیدا کنند. مسئله پیدا کردن کار علی الخصوص برای دانشجویان بین المللی اهمیت پیدا می کند چرا که اگر پس از فارغ التحصیلی و پیش از نقای ویزای تحصیلی خود شغلی در هلند پیدا نکنند، باید در نهایت خاک این کشور را ترک کنند.

هلند علاوه بر این که نرخ بیکاری تنها 2.9% دارد، امکان پیدا کردن کار به زبان انگلیسی را نیز فراهم نموده است چرا که حدود 90% از جمعیتش علاوه بر زبان هلندی به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند. با این وجود دانشجویان ترجیح می دهند از ابتدا پذیرش دانشگاه های برتر هلند را اخذ کنند تا کارفرمایان بیشتری تمایل به استخدام آن ها داشته باشند.

برخی از بهترین دانشگاه های هلند عبارت هستند از:

ردیفبهترین دانشگاه های هلند برای تحصیل داروسازیU.S. News & World Report Ranking
1Wageningen University and Research203
2University of Amsterdam125
3Leiden University35
4Erasmus University Rotterdam55
5University of Groningen75
6Utrecht University9
7Maastricht University158
8Radboud University104
9Vrije Universiteit Amsterdam197
10Tilburg University260

دانشگاه لایدن؛ برترین دانشگاه داروسازی هلند

اصولا هلند در عرصه آموزش رشته های پزشکی و پیراپزشکی در اروپا جزء کشورهای پیشرو اروپا محسوب می شود و سالانه پذیرای صدها دانشجو از سراسر دنیاست. دانشجویانی که نه فقط در رشته پزشکی بلکه علاقه مند تحصیل در رشته داروسازی هلند نیز می باشند. دانشگاه های داروسازی در هلند زیاد و متنوع است. منتهای مراتب مطابق رنکینگ QS، برترین دانشگاه داروسازی هلند، دانشگاه لیدن هلند است که رتبه یک هلند، رتبه 6 اروپا و رتبه 9 جهانی می باشد. این دانشگاه جزء برترین دانشگاه های دولتی کشور هلند می باشد که هم اکنون با تعداد 31702 دانشجو و 2604 عضو هیئت علمی در رتبه 128 جهانی قرار دارد. دانشگاه لیدن جزء آن دانشگاه هایی است که از نظر شاخص اشتغال فارغ التحصیلان خود نیز دارای رتبه خوبی در بین دانشگاه های هلند است. خروجی پژوهشی در این دانشگاه نیز خیلی بالا است.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش داروسازی در هلند

ابتدائا افراد باید در دوره های کالج شرکت کنند که برای آن باید حتما مدرک زبان هلندی یا آیلتس 6 داشته باشند. پس از قبولی در آزمون ورودی اجازه خواهند داشت تا برای ثبت نام در دانشگاه اقدام کنند٬ در این مرحله مدارک خود از جمله کارنامه قبولی در آزمون را ارسال می کنند تا پذیرش دانشگاه را اخذ کنند.

دانشگاه های هلند مدارک متعددی از افراد درخواست می کنند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • کارنامه قبولی
  • رزومه به زبان انگلیسی یا هلندی
  • ترجمه رسمی تمامی مدارکی که در رزومه به اخذ آن ها اشاره شده از جمله مدرک دیپلم تجربی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات دبیرستان
  • آیلتس 6 و در برخی دانشگاه ها 6.5 یا مدرک B2 زبان هلندی
  • توصیه نامه اساتید و معلمین قبلی فرد
  • انگیزه نامه که باید حتما توسط خود دانشجو نگارش شود.

تحصیل در هلند نیز بین خارجیان بسیار پرطرفدار است. منتهی نکته مهم توانایی فرد در پرداخت هزینه های تحصیل در هلند است، چراکه این کشور نظام تحصیلی رایگان ندارد. علاقه مندان به تحصیل در هلند می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل داروسازی در هلند

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل داروسازی در هلند شامل موارد زیر می شود:

  • تحصیل داروسازی در هلند چند ساله است؟ مدت زمان دوره تحصیل در این کشور به میزان 6 سال است.
  • تحصیل داروسازی در این کشور دارای چه پیش نیازهایی است؟ در کشور هلند دوره های پیش نیاز برای تحصیلات دانشگاهی در رشته داروسازی ارائه نمی گردد.
  • تحصیل داروسازی در چند مرحله انجام می شود؟ دو مرحله. دوره 4 ساله اول علوم پایه، دوره 2 ساله عملی یا همان کارآموزی.
  • در صورتی دانشجو دوره 2 ساله عملی یا کارورزی برای داروسازی هلند را ادامه ندهد، چه سرنوشتی خواهد داشت؟ اگر فرد در دوره 4 سال اول متوقف شود به او یک لیسانس علوم پایه می دهند.
  • آیا دانشجویان حین تحصیل داروسازی در هلند امکان کار دارند؟ دانشجویان رشته داروسازی در هلند بر خلاف همه مقاطع که به صورت میانگین دارای 16 ساعت حق کار هستند در این رشته حق کار 20 ساعت در هفته را دارا میباشتد و در همین ساعات کاری هم حقوق خوبی به فرد تعلق میگیرد.
4.8/5 - (44 امتیاز)

18 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در هلند

  1. کیانا گفت:

    درود
    دانشجوی داروسازی ترکیه هستم واسه ادامه تحصیل میتونم از هلند پذیرش بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر منظورتون در مقطع بالاتر هست، بله
      اگر منظور ادامه همون مقطع هست، به دانشگاه مبدا و مقصد بستگی داره

  2. سهیل شاهی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ۴۴ سالمه – متاهلم – ۲ تا فرزند ۹ و ۱۷ ساله دارم
    منو همسرم تصمیم داریم برای تحصیل داروسازی در هلند اقدام کنیم
    همسرمم ۴۰ سالشه
    میخوام بدونم محدودیت سنی داره
    اصلا امکانش هست ما برای تحصیلی داروسازی در هلند اقدام کنیم
    ممنون میشم راهنمایم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سن شما یک مقدار بالا هست ولی باید رزومه شما بررسی بشه. توصیه می کنیم با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین ما شرایط مهاجرت به هلند رو برای خانواده شما بررسی کنند.

  3. امیررضا گفت:

    سلام من مدرک داروسازی دارم،واسه ادامه تحصیل چی جوریاست اونجا مدرک منو قبول دارن؟واسه phd چکار باید کرد

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید مدارک رو در ابتدا معادلسازی کنید که در مقاله کامل بهش اشاره شده
      لطفا تا انتها مطالعه نمایید و اگر سوالی بود بفرمایید

  4. ندا گفت:

    سلام خسته نباشید من دیپلم تجربی وفوق لیسانس الهیات هستم ایا امکان تحصیل در رشته داروسازی هست؟ و مدرک فوق لیسانس و رزمه مربوط به آن در پذیرش داروسازی تاثیری دارد؟ ومدرک داروسازی عنوان دکترا دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  5. مریم گفت:

    مدرک داروسازی هلند ارزش داره تو ایران؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      نه تنها در ایران در تمام دنیا معتبره

  6. Amir گفت:

    سلام میخاستم بدونم ایا هلندم بورسیه تحصیلی داره؟و اینکه اگه داره،تو ایران دانشگاه سراسری قبول شیم کافیه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اخذ بورس داشتن یک رزومه علمی خوب الزامیه و قبولی در دانشگاه شرط اخذ بورس نیست

  7. delsa گفت:

    سلام.خسته نباشید. ببخشید میخواستم بدونم که میشه رشته داروسازی رو در 2 یا 3سال تموم کرد و مدرک عمومی گرفت؟؟ در کدوم دانشگاه ها؟.

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید
      رشته داروسازی رو نمیشه در 3 سال خوند.

  8. اکبر نادری گفت:

    دانشجویی که دارای مدرک لیسانس است می تواند برای ادامه تحصیل درخواست دهد ودیگر آیا بورس تحصیلی در این باره وجود دارد؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اگر سن شما بالای ۲۱ سال هست خیر و بورس هم از ابتدا تعلق نمیگیرد

  9. کوروش گفت:

    یلام و خسته نباشید ب شما ببخشید من 17 سال هست که اوپراتور دستگاههای راه سازی هستم و هیچ گاه توی این مملکت نتونستم پس اندازی داشته باشم و هیچ وقت هم بهم بها ندادنن آیا میشه از طریق ویزای کار برم هلند یا آلمان

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید از هلند کارفرما داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *