ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در هند

تحصیل داروسازی در هند

تحصیل داروسازی در هند برای دانشجویانی خارجی و بین المللی که قصد ادامه تحصیل و زندگی در خارج از کشور را دارند امکان پذیر می باشد. رشته تحصیلی داروسازی در میان دانشجویان داخلی و خارجی در این کشور مورد توجه بسیاری از علاقه مندان می باشد. در دانشگاه های هند امکان تحصیل داروسازی به دو صورت پیوسته و نا پیوسته ارائه می گردد. بدون شک کشور هند یکی از برجسته ترین کشورها در دنیا به لحاظ تنوع فرهنگی است، در سراسر کشور هند افراد با لهجه و مذهب های مختلف پراکنده شده اند. معمولا دانشجویان خارجی و بین المللی برای تحصیل در کشور هند یکی از شهرهای بمبئی، دهلی یا بنگلور را انتخاب می کنند. کارشناسان مجرب و با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه اطلاعات بیشتر و بهتری را در رابطه با تحصیل داروسازی در کشور هند در اختیار علاقه مندان محترم قرار می دهند.

شرایط تحصیل داروسازی در هند در 2024

دانشجویان خارجی می توانند بدون وجود محدودیتی در مقاطع مختلف تحصیلی در رشته داروسازی ادامه تحصیل در هند، طول مدت تحصیل داروسازی در دانشگاه های هند در مقطع دیپلم 2 سال، مقطع لیسانس 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد 2 سال، مقطع دکتری 3 ساله و مقطع دکتری داروسازی (Pharm. D) 6 ساله می باشد. دانشجویان باید برای تحصیل داروسازی در هند دوره آموزشی با طول مدت 6 ماه را بگذرانند.

  • دوره کارشناسی داروسازی: برای تحصیل در این دوره سن فرد باید از 17 سال به بالا باشد و از دوره دبیرستان فارغ التحصیل شده باشد. همچنین متقاضی باید در دروسی مانند: زیست، شیمی، فیزیک و ریاضی نمره بالایی را کسب کرده باشد. این دوره به دو صورت عمومی و تخصصی برگزار می شود. دوره عمومی 12 ماهه است و متقاضی دروسی مانند: آناتومی انسان، بیولوژی، کامپیوتر و شیمی عالی را می گذارنند. دوره تخصصی 3 ساله می باشد که متقاضی باید دروس شیمی دارویی، مقدمات داروسازی، سم شناسی، داروسازی صنعتی و غیره را بگذراند.
  • دوره کارشناسی ارشد داروسازی: برای تحصیل در این دوره فرد باید دارای مدرک لیسانس داروسازی باشد، همچنین لازم است دانشجو در آزمون GPAT شرکت نماید و حداقل نمره تعیین شده را کسب کند.
  • دوره دکتری داروسازی: پس از گذراندن دوره فوق لیسانس فرد می تواند در این دوره شرکت نماید، دانشجو پس از گذراندن این دوره مدرک دکتری ناپیوسته داروسازی دریافت خواهد کرد.
  • دوره Pharm: دانشجویان پس از گذراندن این دوره مدرک دکتری پیوسته داروسازی را دریافت خواهند کرد. در این دوره دانشجویان 5 سال به تحصیلات آکادمیک می پردازند و باید به مدت 1 سال در دوره کارآموزی شرکت کنند.

معرفی دانشگاه و تحصیل داروسازی در هند

دانشجویانی که قصد دارند تحصیل داروسازی در هند را تجربه کنند باید موفق شوند پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را به دست آورند. به این منظور دانشجویان باید ابتدا به بررسی و شناخت دانشگاه های معتبر این کشور بپردازند و پس از آن پذیرش دانشگاه مورد نظر را به دست آورند. نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های مختلف در هند متفاوت است و ممکن است از شما مدارک بیشتری درخواست شود اما به طور کلی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های هند باید مدارکی مانند مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات، مدرک معتبر زبان هندی یا زبان انگلیسی، انگیزه نامه، توصیه نامه، تکمیل فرم مورد نظر، ارائه گواهی تمکن مالی و اسکن از پاسپورت معتبر را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند.

دانشگاه های معتبر جهت تحصیل در هند عبارتند از:

  • Jamia hamdard, new delhi
  • Aligarh Muslim University
  • Banaras Hindu University
  • University of Delhi
  • Panjab University
  • Indian Institute Technology Madras
  • All India Institute Med Sciences New Delhi
  • Manipal Academy of higher education
  • Jadavpur University

معرفی دانشگاه و تحصیل داروسازی در هند

ویزای تحصیلی و تحصیل داروسازی در هند

متقاضیان خارجی و بین المللی برای مهاجرت تحصیلی به کشور هند نیاز به ویزای تحصیلی هند دارند، پس از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر فرد باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی انجام دهد و به این منظور متقاضی باید مدارک ذیل را به سفارت خانه یا کنسولگری کشور هندوستان در کشور مبدا یعنی ایران تحویل دهند.

  • ارائه پاسپورت معتبر با حداقل یک سال اعتبار
  • دریافت فرم مورد نظر و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی و ارائه رسید آن
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی
  • گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • گواهی تمکن مالی و گردش حساب
  • مشخص شدن محل اقامت در کشور هند
  • رزرو بلیط رفت و برگشت به کشور هند

اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر آسیایی را دارید که علاوه بر رنکینگ خوب در سطح جهانی دارای هزینه تحصیل پایین باشند، دانشگاه های کشور چین می تواند یکی دیگر از گزینه های مناسب برای شما باشد، جهت کسب اطلاعات در رابطه با شرایط تحصیل در این کشور مقاله اعزام دانشجو به هند را مطالعه کنید.

شهریه دانشگاه در رشته تحصیلی داروسازی در هند

یکی از سوالات متداول و پر تکرار متقاضیانی که قصد تحصیل داروسازی در هند را دارند در رابطه با هزینه های تحصیل در این کشور است. هزینه تحصیل با توجه به دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی سالانه 500€ تا 1500€ (یورو)، مقطع کارشناسی ارشد سالانه 1000€ تا 2000€ (یورو) و مقطع دکتری سالانه 2500€ تا 5000€ (یورو) است. دانشجویان باید علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی را نیز در دوران تحصیل خود در نظر بگیرند، هزینه زندگی در هند با توجه به سبک زندگی افراد و منطقه اقامت آن ها متفاوت است اما به طور کلی برای زندگی دانشجویی در هند باید سالانه حداقل 5000$ (دلار) در نظر گرفته شود.

با مطالعه مقاله فوق اطلاعاتی در خصوص تحصیل داروسازی در هند کسب کردید. اگر قصد تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه های معتبر و برتر در دنیا را دارید می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ سوالات خود همه روزه با تیم مجرب و با سابقه کار مطرح در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات کلیدی در خصوص تحصیل داروسازی در هند

در بخش پایانی قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل داروسازی در هند پاسخ دهیم. برخی از مهمترین آنها به شرح زیر می باشد:

  • آیا امکان تحصیل داروسازی در هند با بورسیه دانشجویی وجود دارد؟ یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل داروسازی در هند، امکان دریافت بورسیه دانشجویی برای دانشجویان کم بضاعت در این کشور می باشد.
  • بهترین دوره برای تحصیل داروسازی در هند کدام مقطع تحصیلی می باشد؟ طبق آمار به دست آمده در طی 10 سال اخیر، اغلب دانشجویان بین المللی تحصیل داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد در هند را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اند.
4/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در هند

  1. علی گفت:

    سلام
    ببخشید دکتری عمومی داروسازی که در ایران 6 سال هست در هند چند ساله ؟؟
    الان توی هند با 6 سال تحصیل فوق لیسانس داروسازی هست یا دکتری عمومی ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      5 سال برای دوره کارشناسی

  2. سارا اسماعیلی گفت:

    باسلام .ببخشید یه سوال داشتم فرق بین دکتری داروسازی پیوسته وناپیوسته درچی هست؟یعنی دونوع داروسازی داریم ،۱_دکتری داروسازی ۶ ساله ،که از اول ثبت نام با این نام ومدت تحصیل هست،و۲_دکتری داروسازی ناپیوسته،که اول باید لیسانس بگیریم بعد فوق لیسانس بگیریم وبعدش دکتری بگیریم یعنی سه مقطع روباید طی کنیم ؟ولی در دکتری پیوسته از همون اول فقط یک مقطعی هست؟چون من با معدل کل ۱۸/۸۷تجربی قصد ثبت نام داروسازی هندو دارم اما فرق بین این دورو نمیدونم .اگر ممکنه راهنمایی کنید ممنون میشم.سپاس

    1. داوری گفت:

      سلام
      فرقشون در نظام آموزشی این کشورها هست که برخی پیوسته هستن و برخی ناپیوسته
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *