ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در هنگ کنگ

تحصیل داروسازی در هنگ کنگ

تحصیل داروسازی در هنگ کنگ در میان دانشجویان داخلی و خارجی رشته ای پرطرفدار محسوب می گردد که سالیانه مورد توجه افراد زیادی قرار می گیرد. کلیه دانشجویان علاقمند به این رشته در بهترین دانشگاه های هنگ کنگ و در بالاترین سطح علمی و آموزشی می توانند ادامه تحصیل دهند. ارائه پایان نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری الزامی است و دانشجویان می بایست پایان نامه خود را که حاوی گزارش تحقیقاتی جامع و مستقل در یکی از زمینه های مرتبط با داروسازی مانند داروسازی فیزیکی، بیوشیمیایی، فناوری دارویی، شیمی دارویی، تحویل دارو و هدف گذاری یا فارماکوژنتیک و غیره است، ارائه نموده و دفاع کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این رابطه توضیحات بیشتری ارائه می دهد که در مقاله ذیل می توانید مطالعه بفرمایید.

پیشینه تحصیل داروسازی در هنگ کنگ

در سال 2009 میلادی برنامه تحصیل داروسازی در هنگ کنگ در مقطع کارشناسی (BPharm) و به صورت تمام وقت راه اندازی و اجرایی گردید که صدور مجوز آن از سوی هیات داروسازی و سموم هنگ کنگ انجام شده است. این برنامه تحصیلی با هدف پاسخگویی به شمار زیادی از متقاضیان، مراقبت های دارویی در جامعه، پیشرفت در روند بین المللی آموزش و تربیت داروسازان و همچنین بر مبنای خواسته های هنگ کنگ برای دانشجویان بومی و بین المللی ارائه گردیده است. با توجه به نقطه مشترک و اتصالی که در دپارتمان های داروسازی دانشگاه های هنگ کنگ و کشورهای خارجی وجود دارد. لذا تبادل دانشجویان میان دانشگاه های هنگ کنگ و سایر دانشگاه های دنیا برقرار بوده و کلیه دانشجویان به آن دسترسی دارند. بنابراین دانشجویان با محیط کار جهانی آشنا می شوند و موجب تقویت و آماده سازی ذهنیت بین المللی آنها می گردد.

داروسازی بالینی از برنامه هایی است که در تحصیل داروسازی در هنگ کنگ تدریس می شود. این امر در بیمارستان ملکه مری با حضور بزرگترین تیم داروساز بالینی انجام می گیرد. این بیمارستان مهمترین مرکز آموزش و تدریس دانشکده داروسازی هنگ کنگ محسوب می شود. بدین ترتیب دانشجویان با گذراندن دوره داروسازی بالینی در محیط این کار قرار گرفته و با همکاری و راهنمایی پزشکان و داروسازان در کلینیک های سرپایی و بخش های درمانی تجربه کافی به دست می آورند.

انواع بورسیه دانشجویی برای تحصیل داروسازی در هنگ کنگ

دولت هنگ کنگ با همکاری دانشگاه های این کشور، برای دانشجویانی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل داروسازی در هنگ کنگ را ندارند بورسیه های دانشجویی متعددی را ارائه می دهند. برخی از مهم ترین بورسیه های دانشجویی برای تحصیل داروسای در هنگ کنگ عبارت اند از:

انواع بورسیه دانشجویی در رشته داروسازیتوضیحات
بورسیه دولتییکی از متداول ترین روش ها برای تحصیل داروسازی در هنگ کنگ دریافت بورسیه دولتی در این کشور می باشد.
بورسیه دانشگاه چینی هنگ کنگمتقاضیان تحصیل داروسازی در هنگ کنگ به صورت خودکار و بسته به شایستگی خود می توانند از این بورسیه دانشجویی استفاده کنند.
بورسیه PHDاین بورسیه تحصیلی مخصوص دانشجویان داروسازی در مقطع دکتری می باشد.
بورسیه Polyuاین بورسیه تحصیلی توسط دانشگاه سیتی هنگ کنگ به دانشجویان مستعد ارائه می شود.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین بورسیه دانشجویی برای تحصیل داروسازی در هنگ کنگ را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین بورسیه دانشجویی برای تحصیل داروسازی در هنگ کنگ را از دیدگاه دانشجویان بین المللی

تحصیل کارشناسی داروسازی در هنگ کنگ

دانشجویان متقاضی تحصیل در هنگ کنگ که تمایل دارند تحصیلات عالیه و تکمیلی خود را در رشته داروسازی به پایان برسانند، جهت گذراندن دوره کارشناسی می بایست 4 سال به صورت تمام وقت زمان صرف کنند. که البته قبل از صدور مدرک کارشناسی ملزم به گذراندن دوره یک ساله کارآموزی در هنگ کنگ هستند.

تحصیل کارشناسی داروسازی در هنگ کنگ

هزینه تحصیل داروسازی در هنگ کنگ

همان طور که در بخش های پیشین گفته شد تحصیل داروسازی در هنگ کنگ در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان بومی و بین المللی امکان پذیر بوده مدارک معتبری از سوی دانشکده های داروسازی این کشور برای فارغ التحصیلان صادر می گردد. اما موضوع مهمی که در این میان وجود دارد، شهریه تحصیلی دانشجو می باشد که در هر مقطع متغیر خواهد بود. میزان شهریه ای که دانشگاه از دانشجوی مقطع کارشناسی دریافت می نماید، در هر سال تحصیلی معادل 145000.00$ hk( دلار هنگ کنگ) می باشد که برابر با 18517$ (دلار آمریکا) محاسبه شده است. تاریخ آغاز سال تحصیلی 6 ژانویه 2024 میلادی است که دانشجویان می بایست جهت ثبت نام در دانشگاه انتخابی خود اقدام نمایند.

مدارک تحصیل داروسازی در هنگ کنگ

قطعا می دانید که جهت اخذ پذیرش تحصیلی و ثبت نام در دانشگاهی که به منظور تحصیل داروسازی در هنگ کنگ انتخاب نموده اید، نیاز به یکسری اسناد و مدارک دارید که از سوی دانشگاه ابلاغ شده و دانشجوی متقاضی ملزم به تهیه و ارائه آنها می باشد. مهمترین و اصلی ترین مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت به هنگ کنگ از روش تحصیلی به قرار زیر خواهد بود:

  • کلیه مدارک تحصیلی که مربوط به مقطع دبیرستان می شود مانند دیپلم 12 ساله دوره متوسطه
  • کلیه ریز نمراتی که در دوره دبیرستان اخذ شده است می بایست همراه با دیپلم ارائه گردد.
  • دیپلم بین المللی کارشناسی
  • اثبات صلاحیت دانشجو جهت ورود به دانشگاه
  • هر مدرک تحصیلی که پس از دوره متوسطه در دانشگاه های معتبر و در دوره تحصیلات تکمیلی اخذ گردیده است.
  • فرد متقاضی می بایست دارای حداقل شرایط سنی 23 سال به بالا باشد.

داوطلبان در صورت واجد شرایطی می بایست کلیه مدارک فوق را به همراه سایر مدارکی که از سوی دانشگاه درخواست می گردد، در تاریخ اول سپتامبر پیش از شروع سال تحصیلی که در آن پذیرفته شده اند، اقدام به نام نویسی نمایند.

الزامات زبان‌ جهت تحصیل داروسازی در هنگ کنگ

ارائه مدرک زبان یکی از فاکتورهای مهم تحصیل داروسازی در هنگ کنگ است. بنابراین دانشجوی متقاضی می بایست گواهینامه یکی از زبان های چینی یا انگلیسی را به منظور اخذ پذیرش تسلیم دانشگاه انتخابی نماید. ارائه یکی از مدارک زبان به شرح ذیل الزامی است:

  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6.0
  • مدرک زبان انگلیسی تافل مبتنی بر اینترنت با حداقل نمره 80

الزامات معادل زبان های فوق به صورت زیر در نظر گرفته شده است:

  • مدرک HKDSE سطح 3 یا HKALE
  • مدرک HKCEE سطح 2

در نظر گرفتن هزینه زندگی در هنگ کنگ یکی از موضوعات مهمی است که جهت مهاجرت به این کشور آسیایی می بایست بررسی و ارزیابی گردد. مشاورین ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برای ارائه مشاوره های تلفنی و حضوری به علاقمندان به امر مهاجرت برخوردارند.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل داروسازی در هنگ کنگ

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص تحصیل داروسازی در هنگ کنگ پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا برای تحصیل داروسازی در هنگ کنگ به ویزای این کشور نیاز داریم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل داروسازی در هنگ کنگ هستند، قبل از ورود به این کشور باید برای دریافت ویزای تحصیلی هنگ کنگ اقدام نمایند.
  • آیا امکان کار حین تحصیل داروسازی در هنگ کنگ برای اتباع کشورهای خارجی وجود دارد؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال کسب درآمد حین تحصیل داروسازی در هنگ کنگ هستند، می توانند 18 ساعت در هفته در مشاغل پاره وقت این کشور مشغول به کار شوند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *