ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در چک

تحصیل داروسازی در چک

تحصیل در رشته های گروه پزشکی مورد علاقه بسیاری از متقاضیان مهاجرت بوده و در این نوشتار در مورد تحصیل داروسازی در چک با شما صحبت کنیم. موضوع تحصیل در رشته های گروه پزشکی در هر کشوری شرایط خاص خود را داراست. بهتر است هر دانشجویی پیش از هر اقدامی در مورد شرایط تحصیل در آن کشور به عنوان یک دانشجوی خارجی اطلاعات دقیقی کسب نموده باشد.

  • شرایط تحصیل داروسازی در چک برای دانشجویان ایرانی به چه صورت است؟
  • هزینه تحصیل در رشته داروسازی در چک و همچنین هزینه زندگی دانشجویی چه مقدار است؟

بدون شک تحصیل در اتحادیه اروپا (EU) به عنوان یک فرصت طلایی برای پیشرفت یک دانشجوی ایرانی است. چرا که با تحصیل در یکی از کشورهای حوزه شنگن، به راحتی می توانند بازار کار اتحادیه اروپا را به دست آورند. چه بهتر که این دانشجو بتواند در رشته هایی تحصیل نماید که از شرایط کاری مطلوبی نیز در اروپا برخوردار باشد. تحصیل برای یک دانشجوی اروپایی در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا چه از جهت شرایط اقامتی و هزینه بسیار تفاوت دارد. ما در این نوشتار منحصرا به بررسی موضوع تحصیل دارروسازی در چک پرداخته ایم. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در سایر کشورها با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

اینفوگرافیک تحصیل داروسازی در چک

شرایط 2024 تحصیل داروسازی در چک

چند مقوله مهم در راستای تحصیل در خارج از کشور آن هم تحصیل در رشته داروسازی به عنوان معیارهای اصلی مشخص می گردد. یکی از این موارد متناسب بودن شرایط اولیه شما برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آن کشور است. یعنی قبل از این که شما درخواست خود را شروع نمائید نیاز به اخذ مشاوره با یک کارشناس این زمینه خواهید داشت. کارشناس می تواند شرایط شما را برای موفقیت در اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آن کشور تخمین بزند. تحصیل در رشته های گروه پزشکی در اکثر کشورها با یک سال تحصیلات پیش پزشکی در کالج شروع می گردد.

نظام تحصیلی کشور چک نیز از این قاعده مستثنی نیست. موضوع سن و عدم فاصله تحصیلی غیر موجه از عوامل مهم در موفقیت شما برای اخذ پذیرش در این دوره و ویزا محسوب می گردد. اگر در این مرحله با مشورت یک وکیل صادق از شرایط خود جویا بشوید و شانس موفقیت شما بالا تخمین زده شد، می توانید این کار را شروع نمائید. داشتن تمکن مالی در سال 2024 نیز برای اخذ پذیرش و ویزا اهمیت دارد. در نمودار ذیل شهریه رشته داروسازی که دوره ای 5 ساله است در یکی از دانشگاه های محبوب چک بیان شده است:

شهریه رشته داروسازی در چک

تحصیل داروسازی در چک چند سال طول میکشد؟

برخی از دانشجویان متقاضی تحصیل در چک 2024 این سوال را مطرح می کنند که دور فارماکی یا داروسازی در این کشور چقدر طول می کشد؟ واقعیت این است که تحصیل در دانشکده های داروسازی جمهوری چک کلا 5 سال طول می کشد. برنامه تحصیلی که دانشجویان لیسانس را قادر می سازد تا در رشته داروسازی مهارت لازم را به دست آورده و بتوانند یا ادامه تحصیل داده و یا وارد بازار کاری این رشته شوند.

منبع: وب سایت collabinternational

برترین برنامه های داروسازی در چک

کلا برنامه های تحصیل داروسازی در چک در دو دانشگاه چارلز و ماساریک ارایه می شود. هر دوی این دانشگاه ها نیز جزء برترین و با سابقه ترین دانشگاه های سطح جمهوری چک هستند. دانشجویان می توانند در این دانشگاه ها و در قالب برنامه های زیر در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری داروسازی ثبت نام بکنند:

دانشکده/ دانشگاهبرنامه های پیشنهادیسطح تحصیلیمدت تحصیل
Masaryk Universityداروسازیفوق لیسانس5 سال
Faculty of Pharmacy in Hradec Kralove, Charles University
Faculty of Pharmacy in Hradec Kralove, Charles Universityعلوم دارویی2 سال
Faculty of Pharmacy in Hradec Kralove, Charles UniversityBioanalytical methods, Bioorganic Chemistry, Clinical and social pharmacy, Pharmaceutical Analysis/Chemistry/Technology, Pharmacognosy and Nutraceuticals, Xenobiochemistry and Pathobiochemistryدکتری4 سال
First Faculty of Medicine, Charles Universityداروشناسی و سم شناسی
Second Faculty of Medicine, Charles University
Third Faculty of Medicine, Charles University
Faculty of Medicine in Pilsen, Charles Universityداروشناسی پزشکی

دانشگاه های معتبر برای تحصیل داروسازی در جمهوری چک

آیا همه دانشگاه های علوم پزشکی چک برای تحصیل رشته هایی مثل رشته داروسازی مناسب و مورد تایید هستند؟ در پاسخ باید گفت نه همه دانشگاه های جمهوری چک، بلکه فقط دانشگاه هایی مدرکشان معتبر است که آن دانشگاه ها مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز باشد. پس برای اطلاع از لیست این دانشگاه ها در جمهوری چک به پورتال مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران به آدرس edd.behdasht.gov.ir مراجعه می کنیم. در آدرس مذکور لیست دانشگاه های علوم پزشکی مورد تایید در سال تحصیلی 2024- 2023 از قرار زیر می باشد:

لیست دانشگاه های علوم پزشکی مورد تایید

پذیرش داروسازی در دانشگاه های چک

اخذ پذیرش از دانشگاه های چک برای رشته داروسازی در ابتدا با یک سال تحصیلات در مقطع پیش پزشکی شروع می گردد. دانشجویان ایرانی که برای تحصیل داروسازی به چک می روند ابتدا در کالج مشغول به تحصیل می شوند. شروع ترم های کالج پیش داروسازی در دو ترم شهریور و بهمن ماه است. دانشجویان برای اخذ پذیرش و ویزا بایستی حداقل 6 ماه قبل از شروع ترم اقدامات خود را برای پذیرش انجام دهند.

مدارک مورد نیاز در امر پذیرش در این مرحله ارائه دیپلم دوازده ساله ایران و دانش زبان و یا با توجه به درخواست کالج مورد نظر شاید مدرک زبان آیلتس باشد. تحصیل در این دوره ها به مدت 9 ماه و یا 6 ماه فشرده برگزار می گردد. پس از اتمام دوره دانشجویان با برای آزمون دانشگاه ها که در خرداد ماه و اوایل تابستان برگزار می گردد آماده می شوند. در این دوره ها، دروس زیست و شیمی و زبان چکی تدریس می شود.

زبان تحصیل داروسازی در چک

در اکثر کشورهای اروپایی زبان تحصیل در دانشگاه ها مخصوصا در رشته های گروه پزشکی و داروسازی به زبان اصلی آن کشور است. اندک کشورهایی هستند که در اروپا شرایط تحصیل در این رشته ها را به زبان انگلیسی فراهم ساخته اند. اما برای تحصیل داروسازی در کشور چک شما می توانید این رشته را به زبان اصلی کشور چک و یا انگلیسی تحصیل نمائید. تفاوت اصلی در تحصیل به زبان انگلیسی  این رشته ها در هزینه های تحصیل است. البته در دوره های به زبان انگلیسی نیز دانشجویان در دوره های عملی، نیاز به زبان چکی پیدا خواهند کرد.

علاوه بر برای زندگی راحت تر در این کشور هم، تسلط به زبان اصلی بسیار تاثیر گذار است. دانشجویان می توانند برای صرفه جویی در هزینه ها به زبان اصلی این کشور تحصیل نمایند. در باب هزینه زندگی در چک لینک فوق را بخوانید. اما یادگیری زبان اسلاوی که بسیار متفاوت از سایر زبان های اروپایی مرسوم از جمله آلمانی یا فرانسوی و اسپانیایی است. لذا کمتر دانشجویی به سمت یادگیری این زبان می رود. در مجموع شرایط و مدارک لازم برای پذیرش Admission از دانشکده های داروسازی چک شامل:

  • مدرک دیپلم متوسطه
  • کارنامه تحصیلی با حداقل معدل 50%
  • رزومه CV
  • نتیجه آزمون زبان انگلیسی
  • هزینه ثبت نام

زبان تحصیل داروسازی در چک

هزینه تحصیل داروسازی در چک

هزینه های تحصیل در این رشته ها به دو بخش تقسیم می گردد. برای تحصیل در کالج پیش داروسازی و تحصیل سالیانه دانشگاه های این کشور شهریه های مختلفی در نظر گفته شده است. ابتدا در دوره کالج شما در کالج های مختلفی با هزینه های متفاوتی می توانید تحصیل نمائید. عموما هزینه های این دوره ها بین 7000€ تا 7600€ (یورو) است.

در جدول زیر می توان با سطح هزینه های رشته داروسازی در برخی از دانشگاه های مطرح جمهوری چک آشنا شد:

نام برنامهدانشگاهشهریه سالانه به واحد یورو
کارشناسی ارشد داروسازیMasaryk UniversityEUR7000
کارشناسی ارشد داروسازیFaculty of Pharmacy in Hradec Kralove, Charles UniversityEUR7600
کارشناسی ارشد علوم داروییFaculty of Pharmacy in Hradec Kralove, Charles UniversityEUR7600

در برخی کالج های انگلیسی که زیر نظر دانشگاه های انگلستان در آنجا کمپ دارند، هزینه ها بیشتر هم است. بعد از تحصیل در دوره کالج و موفقیت در آزمون ورودی تحصیل در دانشگاه ها هزینه ای سالیانه حدود €8000 تا 10000€ (یورو) خواهد داشت. این هزینه ها مربوط به این است که شما به زبان انگلیسی تحصیل نمائید. کشور چک ششمین کشور امن دنیا است. به جهت موقعیت جغرافیایی به آن قلب اروپا می گویند.

علاوه بر این هزینه زندگی دانشجویان داروسازی در جمهوری چک نیز مطرح است. که شامل هزینه اسکان، حمل و نقل عمومی، غذا و سرگرمی است. که مطابق گزارش به روز سایت czechuniversities متوسط هزینه زندگی هر دانشجویی در چک بین  350USD تا USD750 (دلار) در ماه است. ریز برخی هزینه ها در چک 2024 نیز به صورت جدول زیر است:

هزینه تحصیل داروسازی در چک

ویزای دانشجویی برای تحصیل داروسازی در چک

شما پس از ورود با ویزای تحصیلی اقامت 1 ساله ای به دست می آورید. تا مادامی که تحصیل می کنید این ویزا تمدید می شود. حتی می توانید این ویزا را به اقامت دائم اروپا تبدیل نمائید. اگر شما تحصیلات داروسازی را در این کشور به اتمام برسانید به جهت موقعیت خوبی که از جهت اقامت اروپا دارید. حین تحصیل می توانید به سایر کشورهای شنگن هم رفت و آمد نمائید. بعد از تحصیل در این کشور هم امکان این را خواهید داشت، در صورت به دست آوردن یک موقعیت کاری در این کشور یا اروپا به اقامت کاری و سپس اقامت دائم دست یابید.

اخذ اقامت دائم در یکی از کشورهای اروپایی یعنی دست یابی و اقامت در سایر کشورهای این اتحادیه و شما می توانید به جهت تحصیل در رشته های پر متقاضی در اروپا از جمله داروسازی خیلی راحت به دنبال کار و درآمد بهتر در کشورهای درجه یک شنگن نیز باشید. شرایط اخذ ویزای تحصیلی در کشورهای اروپایی از هر کشور با کشور دیگر متفاوت است. در حال حاضر افرادی شانس اخذ ویزای تحصیلی چک را برای تحصیل داروسازی دارند که فاصله تحصیلی آنها زیاد نباشد. در مورد شرایط اخذ ویزای تحصیلی در اکثر کشورهای انگلیسی زبان و اتحادیه اروپا با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *