ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در کرواسی

تحصیل داروسازی در کرواسی

در میان کشورهای اروپایی که متقاضیان ایرانی برای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و داروسازی انتخاب می کنند کشور کرواسی یک انتخاب کم نظیر است. تحصیل داروسازی در کرواسی به دلیل هزینه های نسبتاً ارزان دانشگاه و هزینه های پایین زندگی در میان متقاضیان طرفداران زیادی پیدا کرده است. اکثر دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرند. همچنین مدارک آن ها از نظر بین المللی اعتبار زیادی دارد.

علم پزشکی و داروسازی به دلیل رشد بی نظیر و تحقیقات گسترده علمی در سطح جهانی امروزه بسیار پرمخاطب است. نیاز زیادی به متخصصان رشته در اروپا احساس می شود. این مقاله توسط وکلای متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی بهتر علاقه مندان مهاجرت تحصیلی داروسازی به کشور کرواسی نگارش شده است.

بررسی شرایط تحصیل داروسازی در کرواسی

تحصیل داروسازی در کرواسی برای مقطع کارشناسی حداکثر سه سال به طول می انجامد. دانشجویان با پنج سال تحصیل می توانند مدرک کارشناسی ارشد این رشته تحصیلی را اخذ کنند. نکته قابل توجه این است که زبان اصلی و رسمی مردم کشور کرواسی زبان کروات می باشد. برای ارتباط گرفتن با محیط جامعه و رفع نیازهای ارتباطی باید به زبان کروات اندکی تسلط داشته باشید. به خاطر داشته باشید که امکان تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی برای علاقه مندان وجود دارد و این موضوع یک مزیت بزرگ محسوب می شود.

اکثر دانشگاه های کرواسی برای پذیرش دانشجو در رشته داروسازی اقدام به برگزاری آزمون ورودی می کنند. ملاک پذیرش دانشجویان شرکت در این آزمون ها و کسب نمرات بالا خواهد بود. در آزمون ورودی رشته داروسازی دروس زیست شناسی و شیمی و فیزیک و ریاضی دوره چهارساله دبیرستان امتحان گرفته می شوند. استاندارد تحصیلی در این کشور با اروپا تفاوت زیادی ندارد اما هزینه های تحصیل پایین باعث می شود این کشور انتخاب بهتری نسبت به کشورهای بزرگ اروپا به نظر برسد. فرآیند دریافت ویزا برای تحصیل داروسازی کار پیچیده ای می باشد که بهتر است با توجه به حساسیت ها توسط وکلای متخصص انجام شود.

اینفوگرافیک تحصیل داروسازی در کرواسی

دریافت ویزا جهت تحصیل داروسازی در کرواسی 2023

اخذ ویزای تحصیلی در کشور کرواسی با ارائه نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های معتبر این کشور آغاز می شود. در 2023 برای اخذ پذیرش از اسناد و مدارک لیست زیر را باید به دانشگاه های کرواسی ارسال کنید و منتظر نتیجه بررسی بمانید:

  • گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • رزومه تحصیلی کامل و دقیق متقاضی جهت ادامه تحصیل در کرواسی
  • گواهی تمکن مالی برای تحصیل در کرواسی
  • گواهی تسلط کامل آکادمیک به زبان انگلیسی
  • پرداخت هزینه های مربوط به پذیرش
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به HIV
  • مدرک تحصیلی دیپلم دبیرستان با ترجمه رسمی
  • ارائه ریز نمرات دوره دبیرستان با ترجمه رسمی

بعد از ارائه مدارک فوق و پذیرش نسبی مجاز می شوید در آزمون ورودی شرکت کنید و کسب نمرات بالا در این آزمون مشخص می کند که می توانید وارد دانشگاه شوید. به یاد داشته باشید که آزمون های ورودی از دانشگاه تا دانشگاه دیگر متفاوت است. میزان سختگیری برای اخذ پذیرش جهت تحصیل داروسازی در کرواسی بسته به دانشگاه مورد نظر خواهد بود.

دریافت ویزا جهت تحصیل داروسازی در کرواسی

حقایق تلخ در باب تحصیل داروسازی در کرواسی

همانند اغلب کشورهای اروپایی مدرن، تحصیل داروسازی در کرواسی در کنار مزیت های بی شماری که برای تمامی دانشجویان بین المللی به همراه دارد، دارای حقایق تلخی نیز در این حوزه می باشد. به عبارت دیگر، دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل داروسازی در کرواسی را دارند، باید علاوه بر مزیت های تحصیل در این کشور، معایب تحصیل داروسازی در کرواسی را را نیز به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در حوزه های مختلف تحصیلی در این کشور مواجه خواهند شد.

برخی از مهمترین حقایق تلخ تحصیل داروسازی در کرواسی به شرح زیر می باشد:

حقایق تلخ در خصوص تحصیل داروسازی در کرواسیتوضیحات
موانع زبانوجود موانع زبانی گسترده در کرواسی، یکی از اصلی ترین چالش های تحصیل داروسازی در کرواسی می باشد. زیرا زبان رسمی مردم کرواسی زبان کرواتی استف و اغلب دروس نیز در دانشگاه های کرواسی به این زبان تدریس می شود.
جستجوی اقامتگاهنبود اقامتگاه های مناسب دانشجویی در کرواسی یکی دیگر از حقایق تلخ این کشور در خصوص تحصیل داروسازی در کرواسی می باشد. زیرا اغلب خوابگاه های دانشجویی این کشور به دلیل استقبال بی سابقه دانشجویان همواره تکمیل است.
آموزش های عملی ضعیفدانشجویان بین المللی حین تحصیل داروسازی در کرواسی همواره از آموزش های عملی دانشگاه های این کشور، به ویژه ارتباط آنها با آزمایشگاه ها ناراضی بوده اند. همچنین لوازم آزمایشگاه های داروسازی کرواسی همواره فرسوده هستند.

دانشگاه های برتر برای تحصیل داروسازی در کرواسی

تحصیل داروسازی مستلزم پذیرش در دانشگاه های این کشور است که این رشته تحصیلی را ارائه می کنند و از نظر بین المللی جایگاه مطلوبی دارند. از دانشگاه های کشور کرواسی که رشته تحصیلی داروسازی را ارائه می کنند و جایگاه بین المللی خوبی دارند و مدارک آن ها مورد تایید وزارت علوم است می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

دانشگاه اسپلیت کرواسی

این دانشگاه معتبر که در سال 1974 میلادی تاسیس شد امروزه 12 رشته تحصیلی ارائه را می کند و بیش از 13 ساختمان اصلی و دانشکده دارد. در دانشگاه اسپلیت کرواسی متقاضیان می توانند به تحصیل در رشته های مهندسی عمران، الهیات، پزشکی، داروسازی، علم اقتصاد، رشته های هنری و فلسفه مشغول باشند.

دانشگاه زاگرب کرواسی

این دانشگاه که در واقع معروف ترین و بزرگترین دانشگاه کرواسی محسوب می شود در منطقه اروپای مرکزی در واقع قدیمی ترین دانشگاه است. دانشگاه زاگرب در سال 1969 میلادی تاسیس شده است و 29 دانشکده همراه با سه آکادمی هنر و یک مرکز دانشگاهی معتبر با حدوداً 70000 دانشجو دارد. در واقع بهترین دانشگاه برای تحصیل داروسازی دانشگاه زاگرب می باشد که البته پذیرش در این دانشگاه بسیار رقابتی خواهد بود.

نکته قابل توجه این است که برای متقاضیان واجد شرایط امکان دریافت بورسیه تحصیلی از بنیادهای خیریه یا دولت کرواسی برای تحصیل داروسازی در این کشور وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت کرواسی از طریق ازدواج با وکلای مجرب و موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

متدوال ترین سوالات تحصیل داروسازی در کرواسی

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • بررسی شرایط تحصیل داروسازی در کرواسی به چه صورت است؟ تحصیل داروسازی در کرواسی برای مقطع کارشناسی حداکثر سه سال به طول می انجامد. دانشجویان با پنج سال تحصیل می توانند مدرک کارشناسی ارشد این رشته تحصیلی را اخذ کنند. نکته قابل توجه این است که زبان اصلی و رسمی مردم کشور کرواسی زبان کروات می باشد. برای ارتباط گرفتن با محیط جامعه و رفع نیازهای ارتباطی باید به زبان کروات اندکی تسلط داشته باشید. به خاطر داشته باشید که امکان تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی برای علاقه مندان وجود دارد و این موضوع یک مزیت بزرگ محسوب می شود.
  • دانشگاه های برتر برای تحصیل داروسازی در کرواسی کدام اند؟ دانشگاه زاگراب کرواسی و دانشگاه اسپلیت کرواسی
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *