ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در کشور سوئد

تحصیل داروسازی در کشور سوئد

تحصیل داروسازی در کشور سوئد نکات مثبت زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به سطح علمی فوق العاده بالای دانشگاه های سوئد اشاره نمود. از جمله نکات منفی نیز می توان هزینه نسبتا بالای تحصیل و زندگی در سوئد را نام برد. کشور سوئد هر ساله پذیرای تعداد بسیار زیادی دانشجو از سراسر جهان در رشته‌هایی مانند پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی است. زیرا این کشور دارای نظام آموزشی بسیار پیشرفته و دارا بودن امکان تحصیل به زبان انگلیسی است.

در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل در خصوص تحصیل داروسازی پاسخ داده می شود:

  • شرایط ورود به رشته های پزشکی در سوئد به چه صورت است؟
  • بهترین کشور برای تحصیل در رشته داروسازی کدام کشور است؟
  • هزینه تحصیل داروسازی در سوئد چقدر است؟

تحصیل در سوئد در 2024

از سال 2011 به بعد تحصیل در سوئد از حالت رایگان بودن خارج شد و تحصیل برای افراد خارجی قطعا پولی خواهد بود. اما اعتبار دانشگاه های سوئد به نحویست که همچنان متقاضیان زیادی را هر ساله به خود جلب کرده است. ویزای تحصیلی سوئد 2 حسن خیلی بزرگ دارد. اول اینکه سوئد تنها کشور اروپایی است که به صورت همزمان به همراهان متقاضی ویزا می دهد. ثانیا، دانشگاه های این کشور با مدرک زبان پایین هم به فرد پذیرش می دهند و به تبع سفارت سوئد نیز ویزا صادر می کند. در یک نگاه کلی، شرایط تحصیل در کشور سوئد برای سال 2024 را می توان چنین بیان کرد:

آیتمشرح
برترین دانشگاهدانشگاه لوند سوئد
مدرک زبان مورد نیاز برای پذیرشIELTS 6.5
امکان کار حین تحصیلوجود دارد
امکان اخذ بورسیه تحصیلیوجود دارد
هزینه سالیانه تحصیل€6800 الی 19000€ (یورو)

بهترین کشور برای تحصیل رشته داروسازی

عموما شوق تحصیل در این رشته قصه درازی دارد و افزایش متقاضیان در داخل کشور، بسیاری از افراد را وادار به مهاجرت و تحصیل در این رشته های پرطرفدار کرده است. دانشجویان برای تحصیل داوسازی در اروپا و سایر کشورهای دنیا گزینه های متفاوتی پیش روی خود دارند، اما نکته ای که باید بدانند در ابتدا این است که آنها به عنوان یک دانشجوی بین المللی دارای ظرفیت محدودی برای پذیرش در این رشته ها در دانشگاه ها هستند. اما به دلایل زیادی می توان این نوید را به دانشجویان داد که شرایط ورود به این رشته ها به مراتب آسانتر از شرایط کشورشان می باشد. برخی از این دلایل عبارت هستند از:

  • سطح آموزشی خوبی که اکثر دانش آموزان درسخوان در پایه دیپلم تجربی در ایران کسب کرده اند.
  • جمعیت کم متقاضیان بومی در برخی کشورها
  • عدم اخذ آزمون های بسیار سخت

اینفوگرافیک تحصیل داروسازی در سوئد

البته باید این نکته را هم خاطر نشان کرد که عمدتا تحصیل در این رشته ها استعداد و ممارست و مطالعه زیاد دانشجو را می خواهد و هیچ وقت تحصیل در این رشته ها در هیچ کشوری آسان نیست. مگر اینکه در برخی کشورهای درجه پایین که هیچ آزمونی برای پذیرش در این رشته ها ندارند و به مراتب هر دانش آموزی با هیچ رقابتی و سطح پایین نیز می تواند وارد این رشته ها شود که طبیعتا اعتبار مدارک آن ها بسیار سخت در اکثر کشورها قابل ارزشیابی است. البته کشورهای ترکیه و مجارستان و کانادا در 2 سال اخیر بیشترین توجه را برای تحصیل در رشته های داروسازی به خود داشته است.

تحصیل داروسازی در کشورهای اروپایی

به مراتب برای خیلی از دانش آموزان ورود و تحصیل در رشته داروسازی راحت تر از تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی است. معمولا در نظام های آموزشی اروپا اگر دانشجویی در یکی از کشورهای اتحادیه که در فرآیند بولونیا یکپارچه گردیده اند تحصیل نموده باشد مدرک آن دانشجو در اکثر این کشورها ارزشیابی می شود و در برخی کشورهای درجه یک اروپایی با آزمون های جانبی همراه خواهد بود.

شاید بهتر است دانشجو از همان ابتدا اگر میل ماندن در این قاره را بعد از تحصیل دارد به زبان اصلی آن کشور تحصیلش را شروع نماید. این موضوع می تواند به او کمک بسیاری کند تا گزینه های بیشتری را در میان دانشگاه ها برای ورود به این رشته ها داشته باشد و در نهایت نیز سریع تر کار پیدا کند. لازم به ذکر است که تحصیل در رشته های چهارگانه پزشکی عمدتا در کشورهای مطرح و درجه بالای اروپایی به زبان رسمی آن کشور ارائه می شود. البته در همین کشورها تعداد محدودی از دانشگاه ها دارای برنامه آموزش به زبان انگلیسی نیز هستند. همچنین در کشورهایی نظیر مجارستان، چک، لهستان و چند کشور دیگر دانشگاه های بیشتری را می توان پیدا کرد که عموما زبان تحصیل آنها انگلیسی است.

شرایط تحصیل داروسازی در کشور سوئد

تحصیل داروسازی در کشور سوئد در اغلب دانشگاه‌ ها یک روش برنامه‌ریزی شده است. در کشور سوئد تحصیل پزشکی حدود 5 سال است که از این 5 سال 18 ماه دوره کارآموزی است. دوره‌ های کارآموزی اجباری هستند و تحت نظارت اداره آموزش عالی کنترل می‌شوند. تحصیل در گروه پزشکی از طولانی‌ ترین تحصیلات در کشور سوئد است. حدود 11 ترم معادل 5 سال و نیم زمان به طور تمام وقت خواهد برد در نهایت مدرک پزشکی از دانشگاه‌ های معتبر کشور سوئد در دست خواهد بود. در مراحل اول آموزش پزشکی چگونگی ساختار و کارکرد بدن انسان به دانشجویان آموزش داده خواهد شد. این مراحل عبارت هستند از:

  1. بخش‌ های اولیه مطالعات روی بافت‌ شناسی
  2. ژنتیک
  3. فیزیولوژی و زیست‌شناسی سلولی

بخش بعدی مطالعات درباره‌ انواع بیماری‌ ها، درمان آن‌ ها و علت ابتلا به بیماری‌ ها می‌ باشد. موضوعات اصلی دروس عبارت هستند از:

  • اختلالات پوستی
  • مغز و اعصاب
  • میکروب‌ شناسی
  • عفونت

الزامات شرکت در آزمون های ورودی سوئد

با شرایط زیر می توان برای آزمون آماده شد:

  • سن متقاضیان می بایست در بازه سنی 18 تا نهایتا 22 سال قرار بگیرد.
  • فرد متقاضی می بایست دیپلم 12 ساله خود را اخذ نموده باشد.
  • در صورت تمایل به تحصیل در دانشگاه های خصوصی داشتن حداقل مدرک آیلتس آکادمیک 6 ضروری است.
  • و در مورد دانشگاه های دولتی و تحصیل به زبان سوئدی داشتن حداقل مدرک B2 زبان سوئدی اجباری می باشد.

مراحل اخذ پذیرش جهت تحصیل داروسازی در سوئد

همانطور که سابقا بیان شد، پذیرش در هر یک از رشته های گروه پزشکی همچون پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و غیره نیازمند شرکت در آزمون ورودی و کسب نمره برتر و حد نصاب لازم می باشد. اما برای این که افراد متقاضی بتوانند در این آزمون موفق شوند، لازم است که در یک دوره کالج آماده سازی مقدماتی موسوم به پری مدیکال شرکت نمایند. در این دوره حدودا یکساله، دروس و مواد امتحانی با متقاضیان تمرین و تکرار می شود و همانطور که از نام آن پیداست، افراد را برای این آزمون و تحصیل در رشته های گروه پزشکی آماده می کنند. دروس پایه ای همچون زیست شناسی و شیمی از اصلی ترین این موارد هستند. به یاد داشته باشید که شرکت در آزمون، الزام قانونی دارد ولی شرکت در این کالج ها الزام قانونی ندارد و صرفا شاید بتوان گفت که تنها الزام منطقی و عقلانی دارد.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در سوئد

داروسازان برای پیدا کردن کار در سوئد ضروری است به زبان سوئدی مسلط باشند؛ چرا که هم نرخ بیکاری در این کشور 6.8% است و از آلمان، هلند و برخی کشورهای دیگر بیشتر می باشد و هم مردم سوئد به اندازه هلندی ها به زبان انگلیسی مسلط نیستند. با این وجود فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های برتر سوئد نیز مزیت بزرگی محسوب می شود. برخی از بهترین دانشگاه های سوئد عبارت هستند از:

رتبه در رنکینگ ملیبهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل داروسازیشهری که دانشگاه در آن واقع شده
1Lunds UniversitetLund
2Uppsala UniversitetUppsala
3Linköpings UniversitetLinköping
4Linköpings UniversitetLinköping
5Göteborgs universitetGöteborg
6Umeå universitetUmeå
7Stockholms universitetStockholm
8Sveriges lantbruksuniversitetUppsala
9Malmö högskolaMalmö
10Högskolan i BoråsBorås

مزایای تحصیل داروسازی در کشور سوئد

همان طور که می دانید سوئد دارای نظام آموزشی پیشرفته و مدرک تحصیلی معتبر در سراسر جهان می‌باشد و به همین دلایل بسیار پرطرفدار است. مدارک بسیاری از دانشگاه‌ های سوئد مورد تأیید وزارت علوم ایران می‌باشند و تحصیل داروسازی در کشور سوئد به غیر از زبان سوئدی، به زبان انگلیسی هم در بعضی دانشگاه‌ های خصوصی انجام می‌شود. بنابراین دارا بودن مدرک زبان انگلیسی جزو الزامات دانشجویان خارجی این کشور می‌ باشد. علاوه بر امکان تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در تعدادی از بهترین دانشگاه های دنیا، می توان به اجازه کار ضمن تحصیل هم به عنوان یکی دیگر از نکات مثبت سوئد اشاره نمود.

در واقع دانشجویان تا 20 ساعت در هفته اجازه کار در سوئد را دارند منتهی با توجه به دشوار بودن دروس رشته هایی مثل داروسازی، دندانپزشکی و غیره، دانشجویان این رشته ها معمولا در اوقات فراغت خود هم مشغول مطالعه هستند. منتهی اگرچه امکان کسب درآمد کار دانشجویی برایشان دشوار خواهد بود از یکی دیگر از مزایای مهم تحصیل در سوئد، یعنی برخورداری از بورسیه های تحصیلی، بهره مند هستند. برخی از این بورسیه ها عبارت هستند از:

  • University of Borås Tuition Fee Waivers
  • Chalmers IPOET Scholarships
  • Halmstad University Scholarships
  • Karolinska Institutet Global Master’s Scholarship
  • Kristianstad University Scholarships

پذیرش دانشگاه ها جهت تحصیل داروسازی در کشور سوئد

معمولا برای پذیرش و ورود در برنامه های چهارگانه پزشکی ابتدا در اکثر کشورهای اروپایی دانش آموزان در یک دوره 1 ساله پیش پزشکی شرکت می نمایند. سپس بعد از انجام آزمون و در صورت موفقیت در یک دوره تقربیا 6 ساله رشته پزشکی و در دوره ای 5 ساله داروسازی و دندانپزشکی را تحصیل می نمایند. همچنین امکان تحصیل در کارشناسی داروسازی در اکثر نظام های آموزشی اروپا وجود دارد. عوامل موفقیت شما را در پذیرش پایه قوی از دروس اصلی از قبیل مخصوصا شیمی و زیست و زبان و به اضافه ریاضی و فیزیک مشخص می نماید. بهتر است شما در سال اول دبیرستان برای این موضوع برنامه ریزی نمائید تا با پایه خوب وارد نظام های آموزشی برتری همچون سوئد شوید.

تحصیل پزشکی در سوئد

افرادی که در برنامه های پزشکی ثبت نام می‌کنند، دوره‌هایی نظیر زیست‌شناسی، ایمنی در پزشکی را می‌گذرانند. همین‌ طور دوره ‌های مختلف مدیریت بیمارستان فیزیولوژی و منابع انسانی را می ‌گذرانند. چند برنامه برای دانش ‌آموزان این خاصیت را دارد که دانش ‌آموز بر یک جنبه متمرکز شده به مطالعه همان مورد می ‌پردازد، دانش‌آموزان اغلب برای افزایش فرصت‌ های شغلی در پی مدرک کارشناسی ارشد هستند. بهترین حالت برای تحصیل در رشته پزشکی در سوئد به عنوان یک دانشجوی خارجی که کم هزینه هم رقم بخورد تحصیل به زبان سوئدی است. شما می توانید پس از آموزش 1 ساله در زبان سوئدی در آزمون های ورود به دانشگاه های پزشکی این کشور شرکت کرده و پس از آن نیز همانطور که خواندید به طول 5 سال و نیم مشغول به تحصیل پزشکی در سوئد شوید.

با توجه به هزینه بردار بودن تحصیل پزشکی در این کشور به عنوان یک کشور درجه یک شما نیز می توانید برای تحصیل کم هزینه تر در این رشته ها در کشورهایی همچون آلمان، اتریش، نروژ بصورت رایگان نیز تحصیل نمائید. البته شرایط تحصیل پزشکی در اتریش و نروژ برای دانشجویان بین المللی به دلیل محدودیت دانشگاه کمی دشوار است و دانشجویان مجبورند برای تحصیل در این رشته ها با دانشجویان بومی نیز رقابت نمایند. اما به مراتب در حال حاضر کشور آلمان به دلیل داشتن دانشگاه های بسیاری در زمینه پزشکی که بیش از 30 مورد آنها نیز مورد تائید وزارت بهداشت ایران نیز می باشد، گزینه مطلوب تری محسوب می گردد.

مزایای تحصیل داروسازی در کشور سوئد

دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت در سوئد

در زیر نام تمامی دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت ایران را که در سوئد هستند را بررسی می کنیم:

  • Karolinska Institute (موسسه کارولینسکا)
  • University of Gothenburg (دانشگاه گوتنبرگ)
  • Malmo University (دانشگاه مالمو)
  • Lund University (دانشگاه لوند)
  • Uppsala University (دانشگاه اوپسالا)
  • Linkoping University (دانشگاه لینکوپینگ)
  • Umea University (دانشگاه اومی)
  • Orebro University (دانشگاه اربرو)
  • Stockholm University (دانشگاه ملی استکهلم)

مدارک لازم برای اخذ پذیرش داروسازی در سوئد

ابتدای امر افراد باید در دوره های کالج شرکت کنند که برای آن باید حتما مدرک زبان سوئدی یا آیلتس 6 و در اکثر دانشگاه ها 6.5 داشته باشند. پس از قبولی در آزمون ورودی اجازه خواهند داشت تا برای ثبت نام در دانشگاه های سوئد در رشته داروسازی اقدام کنند. دانشگاه های سوئد در سال 2024 مدارک متعددی از افراد درخواست می کنند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • کارنامه قبولی
  • رزومه به زبان انگلیسی یا سوئدی
  • ترجمه رسمی تمامی مدارکی که در رزومه به اخذ آن ها اشاره شده از جمله مدرک دیپلم تجربی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات دبیرستان
  • آیلتس 6.5 برای دانشگاه های انگلیسی زبان یا مدرک B2 زبان سوئدی (غالبا مدرک زبان سوئدی لازم است)
  • توصیه نامه اساتید و معلمین قبلی فرد
  • انگیزه نامه که باید حتما توسط خود دانشجوی متقاضی تحصیل در سوئد در کمال صداقت نگارش شود.

هزینه تحصیل داروسازی در کشور سوئد

نسبت به دیگر کشورهای مخصوصا درجه پایین تر اروپایی، هزینه تحصیل و زندگی در سوئد در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی به مراتب بهتر است. با اینکه در کشور سوئد امکانات و خدمات پیشرفته‌ای در دانشگاه‌ ها در اختیار دانشجو قرار دارد. معمولا هزینه تحصیل در این رشته ها در اکثر دانشگاه های سوئد بین 13000€ تا 19000€ (یورو) در سال می رسد و همچنین در برخی دانشگاه های خصوصی این هزینه افزایش نیز می یابد. این میزان هزینه در مقابل هزینه های کشورهای انگلیسی زبان تقریبا کم هزینه به حساب می آید.

بهتر است متقاضی تحصیل در سوئد قبل از اقدام به مهاجرت در مورد دانشگاه مورد نظر اطلاعات کسب کند. از معتبر و مورد تأیید بودن مدرک صادر شده از آن دانشگاه توسط وزارت بهداشت ایران اطمینان پیدا می‌کرد. اگرچه که بسیاری از مدارک گرفته شده از سوئد، از نظر وزارت بهداشت ایران مورد اعتماد هستند.

تحصیل در سوئد به زبان انگلیسی

رشته‌ های پزشکی و داروسازی در دانشگاه‌ های سوئد به زبان انگلیسی هم تدریس می‌شوند. البته میزان هزینه هایی که در این دانشگاه ها از دانشجویان خارجی دریافت می شود خیلی بیشتر است. کشور سوئد برای افرادی که آشنایی با زبان انگلیسی ندارند نیز یک دوره آموزش زبان انگلیسی قبل شروع سال تحصیلی برگزار می‌کند. دوره تحصیلی در رشته‌‌های پزشکی در سوئد حدود 5 سال است و 18 ماه آن به دوره‌‌های کارآموزی اختصاص دارد. این دوره 18 ماهه کارآموزی برای تمام دانشجویان رشته‌ های دندانپزشکی و پزشکی اجباری است. بعد از گذشت این 5 سال دانشجو مدرک پزشکی خود را از بهترین دانشگاه ‌های سوئد دریافت کرده است حال می ‌تواند در کشور سوئد یا کشور ایران به کار کردن بپردازد.

کار ضمن تحصیل در سوئد

دانشجویان رشته داروسازی در سوئد حق دارند به طور متوسط در هفته 20 ساعت حق کار داشته باشند. به ازای هر ساعت کار در سوئد 18€ (یورو) دریافت حقوق خواهند داشت. هنگامی که شما از دانشگاه های سوئد فارغ التحصیل می شوید برای کار در سوئد پروسه بسیار راحت تری برای کار در این کشور به عنوان یک داروساز پیش رو دارید در مقایسه با کسی که خارج از این کشور تحصیل کرده است. از این رو شما می توانید از طریق راه قانونی که اداره مهاجرت پیش روی شما گذاشته نیز برای اخذ اقامت استفاده نمائید.

معمولا در اکثر کشورهای اروپایی در پایان تحصیل بین 6 ماه تا 1 سال می توان اقامت را تمدید کرد و به دنبال کار بود و چنانچه به کار دائم برسید مقدمات اخذ اقامت دائم را فراهم کرده اید. این اقامت نیز برای خانواده شما قابل دسترسی است. دانشگاه های معتبر پزشکی در کشور سوئد عبارتند از:

  • مجموعه دانشگاه های انستیتو کرولینسکا
  • اوپسالا
  • گوتنبرگ
  • دانشگاه لوند
  • اومئو

دوره های تحصیل داروسازی در کشور سوئد

دانشجویان با صرف زمان در آزمایشگاه ‌ها، تحقیق و یادگیری در مورد شیمی منجر به مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد می ‌شوند بعد از آن درگیر در توسعه دارو خواهند شد. از دوره‌ های تحت پوشش این دوره می‌ توان موارد ذیل را نام برد:

  • شیمی دارویی
  • داروسازی
  • تمرین داروسازی

دانشگاه‌ های کشور سوئد به دلیل داشتن امکانات بالا و پیشرفته ترین برنامه آموزشی در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. همچنین به دلیل امکان تحصیل به زبان انگلیسی و مدارک تحصیلی معتبر در تمام جهان و ارائه دادن دوره‌های پیش‌دانشگاهی زبان انگلیسی یکی از بهترین امکانات دانشگاه‌ های کشور سوئد است. اگر شخصی فرصت بهبود زبان انگلیسی نداشته، در این کشور به طور کامل زبان انگلیسی به او آموزش داده می‌شود.

شرایط کلی تحصیل دندانپزشکی در سوئد

MR در سوئد به چه معناست؟

دانشجویانی که قصد دارند تحصیلاتشان را به زبان سوئدی بگذارنند آزمونی برایشان مهیا خواهد شد، آزمون مهارت زبان سوئدی (TISUS) آزمونی است که برای این دانشجویان در نظر می‌گیرند. اگر دانشجو در کشور سوئد این آزمون را بدهد SEK1600 (کرون سوئد) و اگر در کشوری دیگر باشد SEK2000 (کرون سوئد) هزینه دارد. آزمون TISUS جواب قطعی قبول یا مردود داده می‌ شود. در سیستم آموزش سوئد اصطلاح Merit Rating یا MR به چشم می‌خورد که درجه توانایی فرد را نشان می‌دهد. در این مقاله به بررسی تحصیل داروسازی و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد پرداختیم. علاقه مندان به تحصیل در سوئد در سال 2024 می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

سوالات متداول در خصوص تحصیل داروسازی در کشور سوئد

برای تحصیل داروسازی در سوئد موارد زیر را مطالعه نمایید:

  • دلایل جذابیت تحصیل داروسازی در سوئد چیست؟ سطح بالای آزموش و عدم آزمون های ورودی سخت دلیل جذابیت تحصیل داروسازی در کشور سوئد شده است.
  • هزینه تحصیل داروسازی در سوئد چقدر است؟ میزان هزینه های رشته داروسازی با توجه به دانشگاه متغیر است. این میزان به مقدار 13000€ الی 19000€ (یورو) در سال می باشد.
  • آیا تحصیل داروسازی در سوئد به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟ در صورت موفقیت اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلیسی زبان، افراد می باید در دوره کارورزی به زبان سوئدی مسلط باشند.
  • دوره های MR چیست؟ این آزمون برای دانشجویانی می باشد که تمایل به تحصیل داروسازی در سوئد به زبان سوئدی را دارند.
  • شرایط اقامت پس از تحصیل داروسازی در سوئد چیست؟ افراد می توانند پس از اتمام تحصیل به مدت 6 ماه در این کشور در خصوص ورود به بازار کار اقامت داشته باشند.
4.9/5 - (114 امتیاز)

38 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در کشور سوئد

  1. مهنا گفت:

    سلام خسته نباشید برای بورسیه شرایط چطوره تو چه سطحی میشه بورسیه گرفت برای سوئد ؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید سایت دانشگاه های مورد نظر خودتون رو بررسی کنید چون شرایط بورسیه به دانشگاه بستگی داره

  2. فاطیما گفت:

    سلام وقت بخیر .من با فردی که اقامت دائم و شهروندی سوئد دارد ازدواج کردم آیا بعد از اینکه اقامت من هم درست شد میتوانم در سوئد رایگان تحصیل کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شهروندان سوئدی رایگان تحصیل می کنند. در بسیاری از کشورهای اروپایی هم می تونید این امکان رو به دست بیارید

  3. محمد گفت:

    سلام من الان سال آخر هستم رشته تجربی ، هشت سال هم زبان انگلیسی خوندم زبانم خوبه . من سال آینده میشه برای ادامه تحصیل برم سوئد؟؟ باید کنکور بدم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میشه برای ادامه تحصیل به سوئد و خیلی از کشورهای دیگه مهاجرت کنید برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  4. مجتهد گفت:

    سلام ایا محدودیت سنی وجود داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      کشور سوئد محدودیت سنی برای تحصیل نداره

  5. مجتهد گفت:

    با سلام ایا برای ورود به داروسازی در سوئد محدودیت سنی وجود دارد

    1. داوری گفت:

      سلام
      در کل رشته های تحصیل در سوئد محدودیت سنی ندارن اما رزومه شما مهمه برای اخذ پذیرش و ویزا

  6. رقیه گفت:

    با سلام ایا باداشتن 23سال سن و مدرک پرستاری می توان برای داروسازی سوئد اقدام کرد ایا لیسانسم از دوره تحصیل کم میکنه

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید از ابتدا اقدام کنید و مدرک زبان سوئدی دااشته باشید

  7. narix گفت:

    معدل دیپلممون باید بالای چند باشه؟

    1. داوری گفت:

      معدل دیپلم یکی از فاکتورهاست اما حداقل معدل بالای 16 باشه

  8. DownloadPlus.Org گفت:

    کسی اینجا کارشناسی ارشد داشته باشه اونجا تطبیق میخوره درساش؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      اگر منظورتون معادلسازی مدرک هستش بله امگانپذیره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  9. طلایی پور گفت:

    طرز برخورد با ایرانیان چگونه است؟

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      برخورد شهروندان سوئدی با ایرانیان خوب و بدور از رفتارهای نژادپرستانه است.

  10. sohrab گفت:

    اگر یک بار تو آزمون موفق نباشیم احتمالش هست برای بار دوم بتونیم امتحان بدیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله این امکان وجود داره دوست عزیز

  11. sadegh گفت:

    برای اخذ پذیرش داروسازی چقد باید هزینه پرداخت کرد؟
    شرایط چجوریه

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در مورد هزینه های تحصیل لطفا مقاله هزینه تحصیل در سوئد رو مطالعه فرمائید

  12. سهیل گفت:

    سلام تحصیل داروسازی در کشور سوئد هزینه تحصیل بیشتری نسبت به استرالیا دارد ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      هزینه های تحصیل در استرالیا بیشتر از سوئد هستش
      برای اطلاعات بیشتر مقاله های هزینه تحصیل در سوئد و هزینه تحصیل در استرالیا رو مطالعه نمایید

  13. سحر گفت:

    سلام
    لطفا در مورد ویزای کاری این کشور توضیح دهید.
    تشکر میکنم بابت مطالب خوبتون

    1. رهنما گفت:

      سلام و ارادت
      مقاله ویزای کاری سوئد راهنمای مناسبی برای شما خواهد بود.

  14. امیرحسین گفت:

    ممنون از مقاله خیلی خوبتون.

  15. سکوت گفت:

    تحصیل داروسازی در سوئد چند سال به طول می انجامد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      5 سال به طول می انجامه
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  16. leilakk گفت:

    واقعا مقاله خوبی بود. خیلی برام سودمند بود. با تشکر

  17. قراری گفت:

    سلام. ویزای تحصیلی سوئد چند سال اعتبار دارد و آیا قابل تمدید است؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      ویزای تحصیلی شما تا زمانی که مشغول به تحصیل هستید قابلیت تمدید رو داره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  18. شمشادی گفت:

    آیا با تحصیل داروسازی در سوئد میشه بعدا تو ایران هم کار کرد؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و وقت بخیر
      بله با معادل سازی مدرک امکان کار در ایران نیز وجود خواهد داشت.

  19. darian گفت:

    سلام و تشکر
    ایابرای تحصیل داروسازی در کشور سوئد با کار ضمن تحصیل، میتوان از پس مخارج تحصیل در این کشور برومد؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و وقت بخیر
      دوست عزیز درآمد حاصل از کار پاره وقت تنها بخشی از هزینه متقاضی را تامین خواهد کرد.

    2. Yeganeh گفت:

      سلام خسته نباشید سپاس از اطلاعات مفیدتون.
      یه سوال اگر کسی معدل دهم و یازدهمش در حد17 و 18 اما معدل دوازدهمش 19 و خورده ای باشد و در کنکور ایران رشته تجربی رتبه دو رقمی داشته باشد میتواند بورس تحصیلی برای رشته هایی همچون دندانپزشکی یا داروسازی در سوئد بگیرد؟ ممنون میشم لطف کنید راهنمایی کنید.

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        بورسیه تحصیلی در هیچ کشوری قطعی نیست چون رقابت بسیار زیادی برای این دوره ها هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *