ویزای تحصیلی

رشته دامپزشکی در کانادا

رشته دامپزشکی در کانادا

رشته دامپزشکی در کانادا یکی از رشته ها و زمینه های تحصیل در این کشور است که اخیرا مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. دانشجویان ایرانی که در ایران مدرک دامپزشکی خود را از دانشگاه های معتبر ایرانی کسب کرده اند علاقه زیادی به مهاجرت به کانادا برای کار یا ادامه تحصیل دارند. اما باید در نظر داشته باشید که برای این کار شما باید از شرایط مهاجرت به کانادا و هزینه زندگی در کانادا آگاهی کامل داشته باشید تا مراحل مهاجرت را با موفقیت پشت سر بگذارید.

کشور کانادا از پیشرفته ترین کشورهای دنیا است. جامعه این کشور از مردم چند ملیتی تشکیل شده است که با دریافت مجوز کاری در رشته های مختلف مشغول به کار یا تحصیل هستند. افرادی که دوره های تحصیل دامپزشکی در کانادا را به پایان می رسانند می توانند با مشغول به کار شدن، در آمد بسیار مطلوبی داشته باشند و پس از گذشت یک سال برای بدست آوردن اقامت این کشور اقدام کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را در تمامی مراحل مهاجرت به کانادا و سایر کشورهای جهان یاری می کند و بهترین مسیر را بر اساس شرایط شما جهت مهاجرت انتخاب خواهد کرد.

بهترین موسسات آموزشی برای تحصیل رشته دامپزشکی در کانادا

یکی از اصلی ترین دلایلی که اتباع کشورهای خارجی تحصیل در کانادا را به ویژه در رشته دامپزشکی انتخاب می کنند، وجود دانشگاه های رایگان کانادا در رشته دامپزشکی می باشد. برخی از مهمترین دانشگاه های کانادا در رشته دامپزشکی عبارت اند از:

بهترین موسسات آموزشی برای تحصیل رشته دامپزشکی در کاناداخصوصیات
دانشگاه انتاریویکی از قدیمی ترین موسسات آموزشی در کانادا محسوب می شود که تا سال 1965 به دانشگاه تورنتو وابسته بود.
دانشگاه آتلانتیکمطالعه بیماری های گونه های آبزی مرتبط با آبزی پروری در این موسسه آموزشی رایج است.
دانشگاه مونترالدانشگاه مونترال به عنوان تنها موسسه آموزشی فرانسوی زبان در آمریکای شمالی به فعالیت خود ادامه می دهد.
دانشگاه وسترندانشگاه وسترن در ساسکاتون به عنوان بخشی از دانشگاه ساسکاچوان در سال 1962 تاسیس شد.
دانشگاه کلگرییکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل در دانشگاه کلگری، بورسیه های تحصیلی متنوع در این موسسه آموزشی می باشد.

مرحله اول و دوم کار دامپزشکان در کانادا

پس از انجام تمامی امور ثبت نام و سنجیده شدن مدرک تحصیلی متقاضی، وی باید در این آزمون شرکت کند تا دانش تئوری و عملی وی در زمینه های مختلفی دامپزشکی مانند آناتومی، بیهوشی و غیره سنجیده شود. بعد از سپری کردن اولین مرحله، متقاضی باید در این دوره شرکت کند تا مهارت های بیشتری در این رشته بدست آورد. لازم به ذکر است که کلاس های این دوره حداکثر 480 ساعت است که علاقه مندان را برای کار در این کشور آماده می کند.

البته امور دیگری نیز در این مسیر باید انجام پذیرد که سایر مراحل در کانادا به شرح ذیل است:

  • N.A.V.L.E: این آزمون بعد از دومین مرحله برای ارزیابی توانایی های کسب شده متقاضی گرفته می شود و فقط 2 سال 1 بار برگزار می شود.
  • R.L.U.S: این مرحله بعد از انجام تمامی مرحله های بالا صورت می گیرد و هدف آن ارزیابی متقاضی در زمینه های مختلف عملی است.
  • C.P.E: در این مرحله که از مهم ترین مراحل نیز به شمار می رود، متقاضی باید تکنیک های خود را نشان دهد. T.CVO.J.E: بعد از اتمام تمامی مراحل، متقاضی می تواند اقدام به کسب این مدرک کند و پس از آن مشغول به کار شود.

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در کانادا

به طور کلی شرایط تحصیل پزشکی در کانادا با بسیاری از کشورهای جهان متفاوت است. متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته دامپزشکی در کانادا را دارند برای شروع کار باید روادید تحصیلی این کشور را کسب کنند و وارد این کشور شوند.

در دبیرستان های کانادایی برای تحصیل دامپزشکی در کانادا دروس زیر درس داده می شوند:

  • زیست شناسی
  • شیمی
  • فیزیک پایه
  • علوم انسانی
  • علوم اجتماعی
  • ریاضیات

شرایط تحصیل رشته دامپزشکی در کانادا

پس از دوره دبیرستان در صورتی که دانشجو نمرات خوب داشته باشد و از لحاظ علمی دارای سطح بالایی باشد، می تواند جهت تحصیل دامپزشکی در کانادا وارد معتبرترین دانشگاه های این کشور توسعه یافته و مدرن شود. دانشجویان و متقاضیانی که می خواهند در دانشگاه های کانادا مشغول به تحصیل رشته دامپزشکی شوند، می توانند با ارائه دیپلم و مدارک مورد نیاز به صورت کامل، وارد دانشگاه ها و دانشکده های دامپزشکی این کشور شوند.

تحصیلات تکمیلی رشته دامپزشکی در دانشگاه ها و دانشکده های کشور پیشرفته کانادا بیش از 5 سال به طول می انجامد. به طوری که متقاضیان و دانشجویان عزیز باید 2 سال برای یادگیری مقدماتی و آموزش های اولیه سپری کنند. دوره های تحصیلی رشته دامپزشکی در معتبرترین دانشگاه های کشور کانادا به 3 بخش دوره تحصیلی لیسانس، دوره تحصیلی فوق لیسانس و دوره تحصیلی دکترا تقسیم می شود. یکی دیگر از مهم ترین مواردی که مهاجران باید از آن مطلع باشند، شرایط مهاجرت به کانادا است.

شهریه تحصیل رشته دامپزشکی در کانادا

ملیت افراد، نوع دانشگاه، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی تاثیر زیادی بر میزان شهریه پرداختی در کانادا دارد. رشته دامپزشکی در کنار رشته پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی، مدیریت و غیره جزو رشته های گران قیمت در کانادا محسوب می شود.

در جدول ذیل هزینه کل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در برخی از محبوب ترین رشته ها بررسی شده است:

نام رشته تحصیلیهزینه کل دوره کارشناسی در کانادا به دلار کاناداهزینه کل دوره کارشناسی ارشد در کانادا به دلار کانادا
دامپزشکی$63323$10099
داروسازی$40960$12876
پرستاری$21922$16168

چشم انداز شغلی در رشته دامپزشکی در کانادا

بزرگترین مزیت تحصیل رشته دامپزشکی در کانادا، چشم انداز شغلی ایده آل برای فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی در کانادا می باشد. به این ترتیب دانشجویان دامپزشکی که به دنبال کار در کانادا هستند، می توانند پس از فارغ التحصیلی در رشته مورد نظر خود مشغول به کار شوند. با فارغ التحصیلی از رشته دامپزشکی در کانادا، شما فقط در یک نوع تخصص مستقر نیستید، دامپزشکان می توانند متخصص پوست، قلب، جراح، متخصص داخلی، متخصص مغز و اعصاب برای همه حیوانات باشند. همچنین کاملا محتمل است که همکاران فوق العاده ای حین فعالیت در رشته دامپزشکی داشته باشید. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته دامپزشکی در کانادا

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • مرحله اول و دوم کار دامپزشکان در کانادا چگونه است؟ پس از انجام تمامی امور ثبت نام و سنجیده شدن مدرک تحصیلی متقاضی، وی باید در این آزمون شرکت کند تا دانش تئوری و عملی وی در زمینه های مختلفی دامپزشکی مانند آناتومی، بیهوشی و غیره سنجیده شود. بعد از سپری کردن اولین مرحله، متقاضی باید در این دوره شرکت کند تا مهارت های بیشتری در این رشته بدست آورد. لازم به ذکر است که کلاس های این دوره حداکثر 480 ساعت است که علاقه مندان را برای کار در این کشور آماده می کند.
  • شرایط تحصیل در رشته دامپزشکی در کانادا به چه صورت است؟ پس از دوره دبیرستان در صورتی که دانشجو نمرات خوب داشته باشد و از لحاظ علمی دارای سطح بالایی باشد، می تواند جهت تحصیل دامپزشکی در کانادا وارد معتبرترین دانشگاه های این کشور توسعه یافته و مدرن شود. دانشجویان و متقاضیانی که می خواهند در دانشگاه های کانادا مشغول به تحصیل رشته دامپزشکی شوند، می توانند با ارائه دیپلم و مدارک مورد نیاز به صورت کامل، وارد دانشگاه ها و دانشکده های دامپزشکی این کشور شوند.
5/5 - (2 امتیاز)

8 دیدگاه برای “رشته دامپزشکی در کانادا

  1. آدینا گفت:

    سلام وقت بخیر
    با مدرک کاردانی دامپزشکی(بهداشتیار دامپزشکی) و یا لیسانس حقوق که اینجا گرفتم‌شانسی برای گرفتن پذیرش در دانشگاههای کانادا با بورسیه را دارم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر بخواین مهاجرت کنید به کانادا به شرطی که شرایط دیگه شما هم خوب باشه با مدرک لیسانس هم میشه اقدام کرد البته برای رشته های غیر تخصصی که با اون میشه اقدام کرد

  2. Mahshid گفت:

    سلام
    با مدرک dvm از ایران امکان ادامه تحصیل و رزیدنتی تو کانادا وجود داره ؟ فاند هم مثل رشته های مهندسی دارند یا نه ؟ میدونم آزمون داره برای رزیدنتی، اگر در آزمون نمره ی لازم رو کسب کنیم شانس ورود به دانشگاه به عنوان دانشجوی بین الملل رو داریم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      معمولا فاند به افراد تعلق نمیگیره و آزمون سختی داره.
      اما اینکه شما میتونید اقامت رو بگیرید یا نه بستگی به روزمه شما داره
      که پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  3. امیررضا گفت:

    ایا رشته دامپزشکی در دانشگاه مونترال فقط به زبان فرانسه است

    ایا دانشگاه های مگ گیل و کنکوردی و داسون دانشجوی خارجی در رشته دامپزکی میپذیرد؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله همینطوره
      روزمه تحصیلیتون رو بفرستید تا شما رو کامل راهنمایی کنم
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  4. نگار گفت:

    سلام .ممنون از اطلاعاتتون.آیا برای ورود به رشته دامپزشکی دانشگاه مونترال آزمون ورودی گرفته میشه؟ و آیا مدرک زبان فرانسه باید ارایه بشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      نه فقط برای دامپزشکی بلکه برای تمام رشته های مربوط به حوزه پزشکی آزمون ورودی گرفته میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *