ویزای تحصیلی

تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان ایده آل ترین گزینه برای مهاجرت است چرا که انگلیس کشوری با سطح آموزشی فوق العاده بالا و دانشگاه هایی با رتبه برتر می باشد. جای تعجب هم ندارد که انگلستان با بیش از یک میلیون دانشجوی خارجی، پایگاهی برای دانشجویان خارجی باشد. در مقاله پیش رو که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده سعی بر این است تا اطلاعاتی در خصوص کشور انگلستان و شرایط تحصیل در این کشور در سال 2024 ارائه گردد و امید است مطالعه آن مفید باشد.

انگلستان دارای موسسات آموزش عالی بی شماری است، و تقریبا هر یک از آنها دارای فرصت های ارزشمندی برای تحصیل دانشجویان خارجی می باشند. فرد می تواند از بین انواع دوره های تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس دوره مورد علاقه خود را انتخاب کند. در اقتصاد دنیای امروز، فرد برای استخدام شدن به مهارت ها و مدارک خاصی نیازمند می باشد تا بتواند در کار مورد نظر موفق باشد. تحصیل در انگلستان همان چیزی است که برای افراد مهارت های لازم را فراهم خواهد کرد. در مقایسه با دیگر مقاصد تحصیلی برتر دنیا، در انگلستان فرد مجاز به کار ضمن تحصیل است، به طور دقیق تر، در طی سال تحصیلی، دانشجو مجاز به کار پاره وقت تا 20 ساعت درهفته می باشد.

در این مطلب میخوانید نمایش

میزان محبوبیت تحصیل در انگلستان

وجود برترین دانشگاه های جهان و اروپا، عالی ترین کیفیت آموزشی، برترین اساتید، مدرن ترین امکانات، بورسیه های تحصیلی، کار دانشجویی و غیره سبب شده تا وجه انگلستان در بین دانشجویان خارجی خیلی زیاد باشد. این محبوبیت تا حدی زیاد است که از بین دانشجویان بین المللی مایل به تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان حدود 31% از آنها خواستار تحصیل در انگلستان هستند.


به عبارت دیگر انگلستان بعد از آمریکا در رتبه دوم جذب دانشجویان بین المللی قرار دارد:

درصد دانشجویان بین المللی مایل به تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان

تفاوت تحصیل در مدارس انگلستان و سوئد در 2024

میزان شهریه تحصیل از مهم ترین تفاوت ها در سال 2024 میان مدارس انگلستان و سوئد است. شهریه های مدارس سوئد بیشتر از انگلستان است. مدارس سوئد بر طبق یک سیستم هزینه ای از دانش ­آموزان شهریه نمیگیرند و میزان شهریه تحصیل دانش ­آموزان توسط دولت سوئد نظارت می­ شود تا همه دانش آموزان شهریه ای مناسب پرداخت نمایند. قطعا هر 2 کشور دانشگاه های معتبر فراوانی دارند.

اما در مقام قیاس تعداد دانشگاه های انگلستان بسیار بیشتر از دانشگاه های کشور سوئد است. ضمن اینکه در مقام کسب رتبه علمی نیز کشور انگلستان دارای بیشمار دانشگاه در فهرست 100 دانشگاه برتر دنیا است. مسئله ای که در خصوص کشور سوئد رخ نداده است. برای آشنایی هر چه بیشتر با این تفاوت ها به جدول زیر توجه کنید:

انگلستانسوئد
شروع سن مدرسه4 یا 5 سالگی6 یا 7 سالگی
شیوه ارزشیابیبر اساس نمره آزمونتوسط معلمان خود
آموزش زبان هااجباری برای کلیه دانش آموزان مدرسه سوئدیتنها برای سنین 11 تا 14 سال
میانگین سالانه هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی دولتی£10000 (پوند)£10000 الی 30000£ (پوند)

امتیاز مالی تحصیل در انگلستان

دانشگاه های انگلستان دارای نوین ترین برنامه های تحصیلی هستند. مدت زمان اخذ مدارک آکادمیک انگلستان در مقایسه با سایر کشورها به مراتب کوتاهتر است. در انگلستان، دریافت مدرک لیسانس 3 سال طول می کشد و 1 تا 2 سال هم برای اخذ مدرک فوق لیسانس به طول می انجامد. این بدان معناست که در مجموع هزینه کمتری را برای تحصیل بر دانشجویان تحمیل خواهد کرد. علاوه بر این، فرد به عنوان دانشجوی خارجی به بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی فراوانی در انگلستان دسترسی دارد.

اینفوگرافیک تحصیل در انگلستان

شرایط تحصیل در مدارس انگلستان

یکی از شاخصه های تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان امکان شروع تحصیل از سنین پایین می باشد که در انگلستان امکان این هست که جهت اخذ ویزای تحصیلی از 4 سالگی تحصیلات خود را در آمادگی یا مهدکودک ها شروع نموده و تا بالاترین مقاطع دانشگاهی ادامه دهید. در این راستا بهتر دیدیم که شما بدانید با توجه به نوع برنامه تحصیلی که مدنظرتان هست برای کدامیک از انواع ویزاهای تحصیلی انگلستان درخواست نمائید. اتباع خارجی برای تحصیل در انگلستان می توانند برای یک کدام از این سه مدل ویزا درخواست نمایند:

اسم ویزانام لاتین
ویزای کوتاه مدتShort-term study visa
تحصیلی عمومی(General student visa (Tier 4
تحصیلی افراد زیر 17 سال(Child student visa (Tier 4

اگر دوره ای که برای تحصیل درخواست می نمائید جهت آموزش در دوره های زبان یا کوتاه مدت و کمتر از 6 ماه است می توانید برای ویزاهای کوتاه مدت درخواست نمائید، اگر برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مدارس و دانشگاهی اقدام می نمائید در صورتی که سن بالای 16 سال دارید برای حالت دوم می توانید درخواست نمائید و در صورتی که سن شما کمتز از 17 سال است برای ویزای Child می توانید درخواست نمائید.

شرایط دریافت ویزای گاردین انگلستان

عملکرد مدارس در انگلستان در سال 2024

در این قسمت عملکرد 10 مدرسه برتر در انگلستان در سال 2024 بررسی شده است. این لیست تصویر مناسبی از مدارس انگلستان را نشان میدهد:

نام مدارسنوع مدارستعداد دانش آموزاننرخ ورود به کار دانش آموزان
دبیرستان دخترانه توحید الاسلامآکادمی12099% (118نفر از هر 120نفر دانش آموز)
دبیرستان فوق تکنولوژی ومبلیآکادمی20594% (195 نفر از هر 205 دانش آموز
آکادمی ترینیتی نیکسوندولتی109
آکادمی اشتاینر هرفوردآکادمی2588% (22 نفراز هر 25 نفر به طور میانگین)
دخترانه مسلمانان بولتونآکادمی11897% (114 نفر از هر 118 نفر)
مدرسه دخترانه منورامردم نهاد39
دخترانه ادن کاونتریآکادمی58
پسرانه توحید الاسلامآکادمی9999% (97نفر از 99نفر دانش آموز)
دبیرستان کلیسای ویلیام پرکینآکادمی186

نکات تحصیل در مقطع دبستان در انگلستان در 2024

دانش آموزان در سال 2024 برای تحصیل در مقطع دبستان در انگلستان می توانند در 2 نوع مدرسه ثبت نام نمایند. در واقع مدارس در این کشور به 2 صورت به شرح ذیل وجود دارند.

  1. مدارس روزانه (Day Schools) در انگلستان
  2. مدارس شبانه روزی در انگلستان (Boarding Schools)

لازم است بدانید اکثریت دانش آموزان خارجی که در کشور انگلستان مشغول تحصیل هستند، مدارس شبانه روزی را برای تحصیل و زندگی انتخاب می نمایند. چرا که فقط کسانی که خود یا والدینشان اقامت قانونی یا تابعیت انگلستان را دارند، امکان استفاده از مدارس روزانه انگلستان را خواهند داشت.

انواع مدارس در انگلستان

در کشور انگلستان مدارس مختلفی جهت تحصیل در مقطع دبستان در انگلستان وجود دارد. والدینی که قصد دارند فرزند خود را برای تحصیل به این کشور بفرستند، می توانند یکی از مدارس ذیل را برای تحصیلات فرزند خود انتخاب نمایند:

  1. مدارس دولتی (State Schools)
  2. مدارس خصوصی (Private Schools)
  3. مدارس خانگی

شرایط تحصیل در مقطع دبستان در انگلستان

برای تحصیل در مقطع دبستان در انگلستان سیستم آموزشی روندی را در پیش می گیرد. در کشور انگلستان اکثریت کودکانی که بین سن 3 الی 4 هستند، با ثبت نام در کودکستان ها مشغول آموزش می شوند. این دوره آموزشی برای کودکان الزامی نبوده و کاملا اختیاری است، اما کودکان و نوجوانانی که در رده سنی 5 الی 16 سال قرار دارند، اجبار دارند به صورت تمام وقت مشغول تحصیل شوند. افراد انگلیسی متقاضی تحصیل در این سنین این امکان را خواهند داشت که به صورت رایگان در مدارس دولتی به تحصیل بپردازند. سیستم آموزشی در سنین مختلف، متغیر می باشد که به صورت ذیل است:

سطح آموزششرح
ابتداییاین مقطع تحصیلی مختص کودکان در بازه سنی 4 الی 11 سال است.
متوسطهاین مقطع تحصیلی به دانش آموزان نوجوان بازه سنی 11 الی 16 سال می باشد.
برای سن 16 سال به بالادر این مقطع پس از این که دانش آموز دوره تحصیلی اجباری را پشت سر گذاشت، می تواند دوره های آماده سازی (Further Education) را سپری نموده و یا تحصیلات عالی (Higher Education) را آغاز نماید.

شیوه های تحصیل در دبیرستان های انگلستان

در کشور انگلستان راه های مختلفی برای تحصیل در دبیرستان های این کشور وجود دارد. دانش آموزان با مطالعه شرایط مربوط به آن ها می توانند تشخیص دهند که کدام مورد برای آن ها بهتر است. این دوره های تحصیلی می تواند یک هفته تا یک سال تحصیلی به طول بیانجامد. این امکان وجود خواهد داشت که دانش آموز تنها یک درس را در انگلستان مطالعه کند. او می تواند همچنین همچون دانش آموز انگلیسی در دوره تحصیلی این کشور شرکت کند.

سیستم آموزشی انگلستان

سیستم آموزش انگلستان به خاطر کیفیت بالا و استانداردهای پیشرفته در کل دنیا زبانزد همگان می باشد. در کل، سیستم آموزش انگلستان دارای پنج مرحله تحصیلی به شرح زیر می باشد:

  • تحصیل پیش دبستانی
  • دبستان ابتدائی
  • تحصیلات متوسطه
  • تحصیلات پیشرفته (FE)
  • آموزش عالی (HE)

کودکان انگلیسی از سن سه سالگی تا 16 سالگی وارد سیستم آموزشی شده و ملزم به حضور در مدرسه به عنوان تحصیل اجباری می باشند، درحالیکه بعد از آن نیز درانتخاب مراحل بعدی تحصیل، آزاد هستند. اما بنا به تعریف، آموزش عالی انگلستان سطح تحصیلی است که پس از مدرسه متوسطه در سلسله مراتب آموزشی انگلستان مطرح می شود. انگلستان ترکیبی متنوع از حدود 100 دانشگاه در سراسر کشور دارد. شما انتخاب زیادی از موسسه انتفاعی در شهرهای روستایی کوچک تا دانشگاه های بزرگ شهری پیدا خواهید نمود. اکثر شهرهای بزرگ دارای 2 یا چند دانشگاه به همراه لندن هستند و تنها بیش از 30 موسسه آموزشی عالی هستند که به صورت مجزا فعالیت می کنند.

بورسیه تحصیل در انگلستان

دانشجویان خارجی علاقه مند به تحصیل در انگلستان، ابتدا باید پذیرش تحصیلی از دانشگاه های انگلستان را درخواست دهند. اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان، شامل طی مراحلی چند می باشد:

گام هاشرح
1انتخاب دانشگاه 
2انتخاب دوره تحصیلی 
3درخواست پذیرش 
4اخذ ویزای تحصیلی Tier4

شرایط ادامه تحصیل در کالج های انگلستان

قطعا ادامه تحصیل در کشور انگلستان یکی از ایده آل ترین حالت های ممکن جهت مهاجرت تحصیلی به سایر کشورها خواهد بود، اما هزینه های بیشماری که می تواند داشته باشد ممکن است فرد را از مهاجرت به این کسور منصرف نماید. با این حال هزینه هایی که بابت تحصیل پرداخت می شود ارزش آن را خواهد داشت. شما با مطالعه بقیه بحثمان پیرامون ادامه تحصیل در کالج های انگلستان، به پاسخ سوال هایتان خواهید رسید.

انواع مدارج جهت ادامه تحصیل در کالج های انگلستان

مدارج در کالج های انگلستان عبارتند از:

دوره هاشرح
International Qualification Yearبرای دانشجویان بین المللی طراحی شده است که در حال اتمام تحصیل در کشور بومیشان هستند. اما آنها نمرات لازم برای شروع تحصیل در یک دانشگاه انگلیسی را ندارند.
International A-Levelخیلی از کالج های انگلستان برنامه سطح A بین المللی را پیشنهاد می کنند. این برنامه بهمراه برنامه A-Level سنتی دانشجویان انگلیسی اجرا می شود.
BTEC Nationalsاین برنامه برای دانشجویانی است که از مسیر کاری یا زندگی خود مطلع اند. در این برنامه، دانشجویان برای کار در انگلستان یا ادامه تحصیل پیشرفت می کنند. این برنامه شبیه A-Level می باشد. معمولا 2 سال طول می کشد و دانشجویان تحصیلشان را در سن 16 سالگی شروع می کنند.
HND (دانشنامه ملی عالی)مشابه BTEC Nationals، دانشنامه ملی عالی برای دانشجویان شغل یا تحصیل بیشتری را در صنایع خاص تهیه می کند. دوره ها 2 سال فول تایم و تا 4 سال پاره وقت طول می کشد و معادل 2 سال 1 درجه لیسانس است.

تحصیل در دانشگاه های انگلستان

در انگلستان، در سال 2024 گزینه های مختلف و متنوعی در رابطه با دانشگاه های این کشور در اختیار متقاضیان قرار دارد. در این کشور بیش از 100 دانشگاه و کالج تایید شده و معتبر دولتی وجود دارند. با این حجم انبوه از دانشگاه ها و کالج ها در انگلستان، فرد می بایست که با توجه به صلاحیت ها و شرایط خود انتخاب کند. یکی از ملاک های انتخاب دانشگاه ها در انگلستان، توجه به برتری دانشگاه های این کشور می باشد. برترین دانشگاه های انگلستان به لحاظ مرتبه ملی و جهانی، کیفیت آموزشی و تعداد دانشجویان خارجی و نرخ استخدام فارغ التحصیلان به شرح ذیل است:

شرایط تحصیل در انگلستان

انواع مقاطع تحصیلی آموزش عالی در انگلستان به شرح زیر است:

  • مقطع لیسانس: دوره های لیسانس که شامل طیف وسیعی از درجات اولیه (لیسانس) می باشد: مدارک و درجات معمولی، وضعیت دبیر ماهر، درجات اولیه پیشرفته، درجات یا مدارک متفرقه. سایر مقاطع لیسانس عبارتند از: درجات Foundation ،SVQ ،NVQ ،HND یا دیپلم ملی عالی (یا معادل)، NHC (یا معادل) و غیره. مقطع لیسانس معمولا 3 سال به طول می اناجمد در حالیکه در اسکاتلند ممکن است 4 سال هم ادامه یابد.
  • مقطع فوق لیسانس: این دوره ها به دکترا، درجه ارشد، دیپلم های کارشناسی ارشد، گواهی های تحصیلی فارغ التحصیلی (PGCE) منتهی می گردد. برای ورود به این دوره، فرد لازم است که درجه/ مدرک اول (لیسانس) را در اختیار داشته باشد. اتمام این دوره معمولا 1 سال طول می کشد.
  • مقطع PhD: که معمولا اتمام این دوره 3 ساله است، تحصیل دکترا در انگلستان به صورت دو دوره پژوهشی محور و آموزشی محور در رشته های مختلف تحصیلی می باشد. دانشجو برای اخذ مدرک PhD نیازمند ارائه رساله پژوهشی در حیطه طرح پروپوزال پیشنهادی می باشد.

ویزای تحصیلی انگلستان در سال 2024

شرایط سنی تحصیل در انگلیس

باید به این نکته اشاره کرد که بسیاری از دانشگاه های انگلستان، هیچ محدودیت سنی برای دانشجویان در نظر نگرفته اند. در برخی از رشته های خاص از جمله پزشکی، دریافت پذیرش با سن کمتر از 25 بسیار ساده تر است و پس از آن، پذیرش گرفتن دشوار می شود. شرایط سنی تحصیل در انگلستان بیشتر به ویزای تحصیلی این کشور مرتبط می شود. افرادی که با سن بالا قصد دریافت ویزای تحصیلی این کشور را دارند، باید با دلایل روشن، گپ تحصیلی خود را پر کنند. در غیر این صورت، احتمال رد شدن درخواست فرد افزایش پیدا می کند.

شرایط تحصیل در انگلستان با مدرک دیپلم

یکی از مزایای تحصیل در انگلستان در سنین کمتر از 17 سال عدم نیاز به ارائه مدرک زبان می باشد، وقتی که مدرک دیپلم را اخذ نموده اید پس احتمال زیاد این سقف سنی را گذرانده اید و باید مدرک آیلتس ارائه دهید. شما با مدرک دیپلم به طور مستقیم شاید در اکثر دانشگاه های انگلستان در مقطع کارشناسی پذیرش نشوید، این قانونی است که شامل حال اکثر دانشجویانی می شود که دیپلم خود را در انگلستان اخذ نکرده اند و برای پذیرش در دانشگاه های انگلستان نیاز به اخذ مدرک مربوطه دارند.

مدرکی که به عنوان مدرک دیپلم بین المللی شناخته می شود که جهت پذیرش نیاز می باشد، اقدام در دوره های یک تا دو ساله با نام دوره های آمادگی ورود به مقطع لیسانس به عنوان دوره Foundation یا Alevel می باشد که متناسب با نوع رشته و برنامه تحصیلی دانشگاه مورد نظر شما مشخص می گردد که نیاز به گذراندن کدام دوره خواهید داشت. به مراتب اکثر دانشگاه های انگلستان مدرک Alevel را جهت پذیرش در مقطع کارشناسی می پذیرند.

جهت تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا دیگر نیاز به گذراندن دوره های کالج نیست و می توانید با ارائه مدرک کارشناسی برای مقطع کارشناسی ارشد و دارا بودن سطح آیلتس حداقل 6 و برای مقطع دکترا با ارائه مدرک کارشناسی ارشد مرتبط و آیلتس آکادمیک حداقل 6.5 درخواست نمائید. البته این موارد نیاز اصلی پذیرش در این برنامه هاست و به غیر از اینها نیاز به ارائه مدارک دیگری نیز خواهید داشت.

تحصیل پزشکی در کشور انگلستان

یکی از برنامه های تحصیلی محبوب، تحصیل پزشکی در انگلستان است که متقاضیان خاص خود را از ایران مخصوصا بعد از بازه زمانی کنکور داراست، اگر خانواده ای تمکن مالی خوبی داشته باشد انتخاب انگلستان برای گرفتن مدرک پزشکی که همه کشورهای دنیا مدرک آن را قبول دارند بهترین گزینه است. تحصیل پزشکی به جهت هزینه های بالا برای همه مناسب نیست و سالیانه بالغ بر £20000 (پوند) فقط بابت شهریه باید در نظر بگیرید. همچنین دانش آموزانی که علاقه به تحصیل پزشکی دارند باید دارای سطح زبان انگلیسی بالای 7 باشند. میزان سطح آیلتس آکادمیکی که برای مقاطع متفاوت در انگلستان نیاز میباشد به شکل زیر است:

مقطع تحصیلیحداقل و حداکثر آیلتس مورد نیاز
مدارس با سن کمتر از 17 سالعدم الزامی بودن ارائه آیلتس
مدارس با سن بیشتر از 17 سال4.5 بصورت مشروط و با ارائه آیلتس 5.5 قطعی
مقطع کارشناسی5.5 پذیرش مشروط/ آیلتس 6 پذیرش قطعی
مقطع کارشناسی ارشد و یا Pre Master6 و در برخی دانشگاه ها 5.5/ پذیرش قطعی با آیلتس 6.5
مقطع دکتراآیلتس 6.5 یا 7

باید یادآور شد که در پروسه اخذ ویزای تحصیلی برای افراد بالای 17 سال که ارائه مدرک زبان الزامی است.

شرایط تحصیل در انگلستان برای پناهندگان

به مراتب شرایط تحصیل شخصی که در این کشور دارای اقامت دائم یا شهروندی انگلیس هست بسیار راحت تر و کم هزینه تر صورت می پذیرد، کسی که در کشور انگلستان به عنوان یک پناهنده تائید شده باشد می تواند در این کشور رایگان و کم هزینه تحصیل نماید که البته حق و حقوق یک پناهنده در این کشور با شخصی که با ویزای تحصیلی به انگلستان مهاجرت نموده است متفاوت خواهد بود، شما مادامی که ویزای تحصیلی انگلستان را دارید اجازه رفت و آمد به کشور خود را داشته و همچنین می توانید درخواست دهید تا اعضای خانواده تان در کنار شما باشند، اما یک پناهنده از این مزایا محروم می باشد. البته بهتر است در این خصوص مقاله اعزام دانشجو به انگلستان را نیز مطالعه نمایید.

شرایط ثبت نام در مدارس بین المللی انگلستان در بازه های متفاوتی در سال صورت می پذیرد و هر 2 تا 3 ماه یکبار شروع ترم دارند که به مراتب از زمانی که شما اراده کنید امکان این است که در عرض 2 تا 3 ماه ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمائید، اما شرایط پذیرش و ویزای تحصیلی در مقاطع دانشگاهی زمان بیشتری خواهد برد و شرایط ویزای امتیازی آن متفاوت است.

هزینه تحصیل در انگلستان در سال 2024

هزینه های تحصیل در انگلستان اغلب منبع مناقشه است. در حالی که قیمت ها در سال های اخیر برای دانشجویان بریتانیا و اتحادیه اروپا نیز افزایش یافته است. در حال حاضر در سال 2024 دانشجویان بریتانیا و اتحادیه اروپا در دانشگاه های انگلیسی مبلغی در حدود 9250£ (پوند) یا 12950$ (دلار آمریکا) پرداخت نمایند. هزینه های تحصیلی دانشجویان بین المللی به میزان قابل توجهی متفاوت است و از حدود 10000£ (پوند) یا 13900$ (دلار آمریکا) شروع می شود و در رشته هایی مانند پزشکی تا 38000£ (پوند) یا 52800$ (دلار آمریکا)‌ افزایش خواهد داشت. تمامی رشته های علوم انسانی حداقل هزینه ها را دارند در حالی که دوره های آزمایشگاهی و بالینی به طور قابل توجهی گران تر هستند.

اما هنگامی که این هزینه ها را با میانگین هزینه زندگی در انگلستان، که حدود 14400£ (پوند) یا 20000$ (دلار آمریکا) در سال است جمع نمایید متوجه خواهید شد که میانگین هزینه زندگی و تحصیل در انگلستان حداقل 24000£ (پوند) یا 33400$ (دلار‌ آمریکا)‌ در سال خواهد بود. در حالی که تحصیل در لندن به میزان قابل توجهی گرانتر است. در حالی که این هزینه ها ممکن است دلهره آور باشد، اکثر دانشگاه های انگلستان برنامه های کوتاهتری را نسبت به کشوری مانند ایالات متحده امریکا ارائه می دهند.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در انگلستان

تحصیل رایگان در انگلستان

علاقمندان به تحصیل در انگلستان باید در نظر داشته باشند که دوره تحصیلی در این کشور در مقطع دانشگاهی حتی برای شهروندان انگلستان نیز شامل هزینه می شود و افراد باید شهریه خود را به دانشگاه پرداخت کنند. در چنین شرایطی اما دانشجویان خارجی می توانند از بورسیه های تحصیلی به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا استفاده کنند و در این صورت هزینه های تحصیلی خود را کاهش دهند. در برخی از ارگان های خصوصی در کشور انگلستان، بورسیه های تحصیلی نیز در نظر گرفته شده است که مبلغ آن ها گاه به 1000£ (پوند) در سال می رسد.

افرادی که به دنبال تحصیل رایگان در انگلستان هستند، باید تحقیقات جامعی در این خصوص انجام دهند تا بتوانند به بورسیه های تحصیلی در این کشور دسترسی داشته باشند و هزینه های تحصیل خود را کاهش دهند. برای تحصیل رایگان در انگلستان، هر فرد باید رزومه بسیار قدرتمندی را در اختیار داشته باشد تا بتواند از این طریق، فرایند مورد نظر خود را در دسترس ببیند.

وام دانشجویی جهت تحصیل رایگان در انگلستان

دانشجویانی که شهروند منطقه شنگن، کشور سوئیس و اتحادیه اروپا می باشند می توانند از دولت کشور انگلستان و یا دولت کشور خود درخواست دریافت حمایت مالی داشته باشند. کمک هزینه ها می توانند به صورت وام با بهره کم به دانشجو اعطا شوند که دانشجو موظف است پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه و مشغول شدن در کاری این وام را بپردازد. این وام ها بعضی از هزینه های تحصیل و زندگی دانشجو را پوشش می دهد. شرایط اعطا میزان وام با توجه به منطقه تحصیل فرد، شرایط شخص و شرایط خانواده دانشجو به فرد تعلق می گیرد. متقاضیان می توانند بعد از گذشت نزدیک به 9 ماه از تحصیل در دانشگاه در خواست خود را برای دریافت وام ارائه نمایند.

خوابگاه دانشجویی در انگلستان

خوابگاه دانشجویی یک یاز گزینه هایی است که شما می توانید با زندگی در آن هزینه های زندگی خود را کاهش دهید و به طور کلی هزینه های مسکن در این خوابگاه ها بین 150£ تا 250£ (پوند) است. دانشجویان همچنین می توانند homestay را انتخاب کنند. به این صورت که امکان اقامت با یک خانواده انگلیسی را داشته باشند و به این منظور ماهانه بین 700£ تا 1000£ (پوند) بپردازند. البته برای بالای 18 ساله ها استفاده از خوابگاه یا اجاره اشتراکی منزل با دانشجویان دیگر می تواند گزینه بهتری باشد. برخی از بهترین خوابگاه های دانشجویی در سال 2024 در انگلستان عبارت هستند از:

  • Liberty Works Sheffield Hallam University
  • Falkner Eggington Loughborough University
  • Harry French Loughborough University
  • Norwood House University of Bath
  • Marris House Newcastle University

گرانترین و ارزانترین دانشگاه ها برای تحصیل در انگلستان

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، هزینه تحصیلی در انگلستان در قیاس با سایر مقاصد تحصیلی نسبتا گران است که این امر نیز با توجه به کیفیت آموزشی ارائه شده در دانشگاه های انگلستان قابل توجیه است. مورد دیگر اینکه سطح شهریه های اخذ شده از دانشجویان بین المللی نیز بسته به برنامه تحصیلی و یا حتی ملیت آنها (اروپایی یا غیراروپایی) متفاوت است. مثلا جهت اطلاع، شما عزیزان می توانید در نمودار زیر به مقایسه سطح این هزینه ها در دانشگاه های برتر انگلستان در سال 2024 بپردازید:

مقایسه شهریه سالانه دانشگاه های انگلستان

هزینه دانشجویان جهت زندگی در انگلستان در سال 2024

برای زندگی در انگلستان و هر ماه اقامت در این کشور در سال 2024، در شهرهایی غیر از لندن بایستی حداقل 1200£ (پوند) معادل 1670$ (دلار آمریکا)‌ در حساب بانکی فرد وجود داشته باشد. در مجموع سالیانه مبلغی در حدود 14400£ (پوند) معادل 20000$ (دلار آمریکا) در سال باید پیش بینی شده باشد. اگر کسی بخواهد در لندن تحصیل کند باید مبلغ بیشتری هزینه نماید که حداقل به میزان 2000£ (پوند)‌ یا 2800$ (دلار آمریکا) در هر ماه و 24000£ (پوند) یا 33600$ (دلار آمریکا) در سال خواهد بود.

تبدیل کردن هزینه های تحصیل انگلستان به تومان ممکن است چالش برانگیز باشد چراکه نوسانات قیمت ارز می تواند آن را با چالش هایی ربرو سازد. با این حال می توان گفت که در ابتدای سال 2024 اکثر دانشجویان ایرانی برای تامین هزینه های سالیانه خود در انگلستان، به حدود 1 میلیارد تومان نیاز خواهند داشت. البته فرصت کار ضمن تحصیل در انگلستان به دانشجویان کمک می کند تا حدود نیمی از این مبلغ را در کشور انگلستان تامین کنند. در چنین شرایطی می توان گفت که تمکن مالی برای تحصیل در انگلستان اهمیت زیادی دارد.

دوره های تحصیلی در انگلستان

انواع دوره های تحصیلی پیشنهادی مقطع لیسانس و فوق لیسانس در دانشگاههای انگلستان به شرح زیر می باشد:

شمارهعنوان دورهمدت زمان اتمام دورهزمان
1پزشکی و دندانپزشکی3 سالتمام وقت
2پیراپزشکی3 سالتمام وقت
3بیولوژی و علوم تربیت بدنی3 سالتمام وقت
4روان شناسی3 سالتمام وقت
5دامپزشکی3 سالتمام وقت
6کشاورزی، علوم غذایی و علوم مربوطه3 سالتمام وقت
7علوم فیزیک3 سالتمام وقت
8علوم پایه و عمومی3 سالتمام وقت
9ریاضیات3 سالتمام وقت
10مهندسی و تکنولوژی3 سالتمام وقت
11کامپیوتر3 سالتمام وقت
12مطالعات جغرافیایی و محیطی3 سالتمام وقت
13معماری، ساخت و ساز و برنامه ریزی3 سالتمام وقت
14علوم انسانی3 سالتمام وقت
15علوم اجتماعی3 سالتمام وقت
16حقوق3 سالتمام وقت
17بازرگانی و مدیریت3 سالتمام وقت
18ارتباطات و رسانه3 سالتمام وقت
19زبان و مطالعات مربوطه3 سالتمام وقت
20تاریخ، فلسفه و مذهب
3 سالتمام وقت
21هنرهای ابتکاری و طراحی
3 سالتمام وقت
22دبیری
3 سالتمام وقت
23مطالعات عمومی
3 سالتمام وقت

نکات تحصیل پزشکی در انگلستان

رتبه بندی دانشگاه ها جهت تحصیل در انگلستان

در کشور انگلستان رتبه بندی دانشگاه ها به سه صورت می باشد.

دسته بندیشرح
1شامل دانشگاه های برتر این کشور مانند دانشگاه کمبریج، آکسفورد و لندن می باشد. شرایطی که برای پذیرش در این دانشگاه ها وضع شده بسیار سخت می باشد. افراد خارجی و بین المللی برای ادامه تحصیل در این دانشگاه ها باید هزینه های بسیار زیادی بپردازند. که این دانشگاه ها به دانشجویان توصیه نمی شود.
2دانشگاه های دسته دوم شامل دانشگاه هایی می باشد که رتبه 10 تا 100 در کشور انگلستان را دارند. هزینه های این دانشگاه ها از دسته اول بهتر و مناسب تر می باشند. متقاضیان می توانند بدون ارائه مدرک زبان در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوند.
3دسته سوم به موسسات آموزشی لوکس و فانتری اطلاق می شود. هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها بسیار بالا می باشد. از لحاظ کیفی این موسسات در سطح پایینی قرار دارند.

رتبه بندی دانشگاه ها جهت تحصیل در انگلستان

اخذ نامه پذیرش و ویزای تحصیلی Tier 4 انگلستان

کلیه درخواست ها جهت اخذ پذیرش دانشگاه های انگلستان از طریق UCAS (سرویس پذیرش دانشگاهها و کالج های انگلستان) و به صورت آنلاین صورت می گیرد. جهت رسیدگی به درخواست، فرد می بایست درخواست خود را قبل از شروع سال تحصیلی (15 ژوئیه تا 30ژوئن) به UCAS ارسال کند. پس از اتمام مراحل درخواست پذیرش، در صورت پذیرش از طرف دانشگاه مورد نظر، نامه پذیرش به همراه شماره ارجاع به آدرس فرد ارسال خواهد شد. نامه پذیرش مدرکی ضروری برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان و نیز ثبت نام در دانشگاه محسوب می گردد.

پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه یا کالجی در انگلستان مهم ترین مرحله موجود اخذ ویزای تحصیلی این کشور با ارائه مدارکی همچون پذیرش تحصیلی می باشد که در اینجا مدارک و شرایط اخذ ویزای Tier 4 را برای اطلاع بیشتر ذکر شده اند. شرایط مورد نیاز به منظور تقاضای ویزای تحصیلی Tier 4 انگلستان عبارت است از:

  • سن 16 سال یا بالاتر
  • تعیین دانشگاه و دوره تحصیلی (پیش از درخواست)
  • اخذ نامه پذیرش دانشگاه (پیش از درخواست)
  • مهارت زبان انگلیسی
  • اثبات تمکن مالی
  • هزینه درخواست Tier 4 حدود 348£ (پوند) برای دانشجویان خارجی می باشد

مدارک مورد نیاز جهت ویزای تحصیلی انگلستان

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان نیز شامل شرایط ذیل می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک اثبات تمکن مالی شما
  • رضایت نامه پدر و مادر برای دانشجویان زیر 18 سال
  • نتایج آزمایش بیماری سل ( برای دانشجویان کشورهای مشخص شده )

اما دارندگان ویزای تحصیلی Tier 4 انگلستان، بر طبق قوانین مشخص شده در این ویزا باید و نبایدهایی به شرح زیر دارند:

می توان انجام دادنمی توان انجام داد
تحصیلدرخواست وام دولتی
کار ضمن تحصیل تا 20 ساعت در هر هفتهکار در مشاغل تمام وقت و انجام هر کاری مثل بیزینس یا استخدام تمام وقت در مشاغل خدماتی
درخواست تمدید اقامت
درخواست بورسیه تحصیلی

روش های تضمینی مهاجرت به انگلستان

مقایسه درآمد فارغ التحصیلان انگلستان با برخی کشورها

دانشجویانی که انگلستان را انتخاب می کنند به خوبی می دانند که اگر چه نظام تحصیلی انگلستان رایگان نیست اما سطح درآمد در انگلیس بسیار بالا می باشد و آینده شغلی خیلی خوبی پیش روی آنهاست. البته باید ذکر شود که میزان دقیق درآمد علاوه بر کشوری که فرد در آن مشغول به تحصیل است به سابقه کاری٬ رشته تحصیلی و موارد متعدد زیادی بستگی دارد. در جدول ذیل متوسط درآمد سالیانه در چند کشور از جمله انگلستان مقایسه شده است:

کشورمتوسط درآمد سالیانه (پوند)ساعات کار در هفته
انگلستان£13500040
سوئد£4617540
فرانسه£4325035
اسپانیا£2848040
سوئیس£10025042

کسانی که تمایل به مهاجرت به انگلستان دارند می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند تا در خصوص شرایط تحصیل و کار در این کشور اطلاعات بیشتری کسب نمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل در انگلستان

متقاضیان تحصیل در انگلستان در سال 2024 با سوالات زیر روبرو می شوند:

  • تحصیل در انگلستان از چه سنی برای شهروندان خارجی ممکن می باشد؟ طبق قوانین این کشور شهروندان خارجی می توانند از سن 6 سالگی جهت تحصیل در انگلستان درخواست ویزا نمایند.
  • تحصیل در مدارس انگلستان برای یک شهروند خارجی چگونه است؟ دانش آموزان زیر 18 سال چون به سن رشید نرسیده اند می بایستی یا با یک قیم در مدارس روزانه یا بدون قیم در مدارس شبانه روزی تحصیل نمایند.
  • آیا برای تحصیل در انگلستان ارائه مدرک زبان آیلتس اجباری است؟ جهت تحصیل تا قبل از سن 17 سالگی ارائه مدرک زبان اجباری نیست، بعد از این سن بنا به مقطع تحصیلی باید مدرک زبان آیلتس ارائه نمود.
  • آیا حین تحصیل و بعد از تحصیل در انگلستان می توان کار کرد؟ بله، بر اساس قانون، دانشجویان خارجی این فرصت را خواهند داشت تا حین تحصیل بصورت پاره وقت و بعد از تصویب قانون در سال 2024 به مدت 2 سال بعد از تحصیل هم فرصت کار تمام وقت دارند، این فرصت مجددا تمدید می شود تا به اقامت دائم دست بابید.
  • بعد از تحصیل در انگلستان می توان اقامت و یا تابعیت گرفت؟ بله، پس از تحصیل، به کار رسیدن سبب اخذ اقامت کاری و دائم و همچنین رعایت شرط حضور و آزمون شهروندی مسبب اخذ پاسپورت می گردد.
4.4/5 - (491 امتیاز)

82 دیدگاه برای “تحصیل در انگلستان

  1. Fatima گفت:

    با سلام و تشکر،
    آیا این موضوع صحت دارد که شخص متقاضی باید دو گواهی تمکن مالی را برای پذیرش از دانشگاه های انگلستان آماده کند که یکی برای خود دانشگاه و دیگری برای ارائه به سفارت خواهد بود؟ گواهی تمکن مالی ای که به دانشگاه ارائه می شود اثبات می نماید فرد متقاضی تحصیل در کشور مدنظر توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را به مدت ۱ سال دارد. سوال این جاست که گواهی تمکن مالی که باید به سفارت ارائه شود باید دارای چه شرایطی باشد؟ و این که با توجه به این که اشخاص بهره مند از وضعیت ”فول فاند” معاف از پرداخت هرگونه گواهی تمکن مالی ای می باشند، پس چرا یکی از دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی مواردی نظیر نامه پذیرش از موسسات آموزشی، مدرک تحصیلی نامعتبر، و ”عدم ارائه تمکن مالی مناسب جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در کشور مدنظر” می باشد؟؟؟
    و سوال دیگر این که آیا این قضیه صحت دارد که سفارت بریتانیا در شهر تهران به حالت نیمه تعطیل درآمده است؟ و با توجه به این موضوع برای اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کشور انگلستان، متقاضیان برای انجام امور اداری و مصاحبه صدور ویزا باید به کجا مراجعه کنند؟ و در این میان نقش شرکت خصوصی وی اف اس گلوبال (VFS Global) چیست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا با ما تماس بگیرید تا جواب کامل دریافت کنید

  2. بیات گفت:

    سلام خسته نباشید آقای داوری
    ببخشید من توی ایران دانشجوی دندان پزشکی هستم
    اما می‌خوام برم انگلیس درس بخونم
    می‌خوام ببینم برای ادامه تحصیل در انگلیس معدل دیپلم مهمه یا رشته و رتبه ای که تو کشور خودمون میخونیم

    1. داوری گفت:

      سلام
      دندانپزشکی رو از ابتدا بخونید؟ یا بعد از اخذ مدرک؟

  3. حسام صفوی گفت:

    میتونیم بعد از تحصیل در انگلستان بریم آمریکا

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله در کل امکانپذیره اما سوالتون رو یه مقدار جزئی تر بپرسید

  4. احسان صبوری گفت:

    سلام. میخواستم بدونم که با تحصیل در انگلستان میشه در این کشور کار کرد؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما در کل این یک قانون هست که افراد حین تحصیل اجازه کار داشته باشند

  5. مصطفی رادین گفت:

    تحصیل در انگلستان سالی چقدر هزینه در بر داره؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب برای چه مقطعی؟

  6. خسرو حامدی گفت:

    با تحصیل در انگلستان میتونیم در این کشور بمونیم و کار بکنیم؟

    1. داوری گفت:

      در صورتی که قرارداد کاری داشته باشید این امکان وجود داره

  7. دادلو گفت:

    سلام مقاله خیلی خوب و جامعی بود. فقط میخواستم در یک قیاس بدونم که تحصیل در کانادا بهتره یا انگلستان؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در خیلی از موارد سلیقه ایه چون هر دو کشور کشورهای خوبی هستند اما اگر کلیت قضیه رو بخوایم در نظر بگیریم به نظر من برای مهاجرت، کانادا کشور بهتریه

  8. علی گفت:

    هزینه تحصیل انگلستان بالاست، بنظرتون ایرلند یا اسکاتلند هم هرینه هاش بالاست؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب هزینه شما بستگی به نوع راه مهاجرت شما داره برای اطلاع از این موضوع با شماره های موسسه تماس بگیرید ممنونم

  9. زهرا گفت:

    ممنون درباره هزینه های تحصیل انگلستان میشه برای سال ۲۰۱۹ بفرمایید مرسی

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما به مقاله هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان مراجعه نمایید و یا با شماره های موسسه تماس بگیرید

  10. لطیفی گفت:

    سلام برای تحصیل کانادا بهتره یا انگلستان؟

    1. ف.فرجی گفت:

      هردو کشور شرایط خاص خودشونو دارند برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

  11. صابر گفت:

    سلام. بچه من دیپلم تجربی گرفته و معدلش هم. ۱۸ شده . کدوم دانشگاه انگلستان خوبه برای تحصیل دندانپزشکی؟ اصلا هزینه ش ارزشش داره بریم دنبال ویزا انگلیس یا نه.

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما از بهترین کشورهایی که بچه های همسن فرزند شما برای رشته های پزشکی اقدام میکنند کانادا و انگلستان می باشد و فوق العاده هر دو کشور ارزش اقدام و اقامت دارند، ولی در کل اگر میخواهید که هزینه هاتون بالا نباشد کانادا مناسب تر هست و اینکه یه پایگاهی هم برای پدر مادر محسوب میشه چون به پدر و مادر از همون اول ویزای ۵ ساله میدهند پیشنهاد میکنم تا ایشون مشمول نشدن و شاس ویزا دارند اقدام بفرمایید برای اطلاعاتی بیشتر با شماره های موسسه تمس بگیرید

  12. رضاوند گفت:

    ممنون از پاسخ تون .مرسی

  13. رضاوند گفت:

    مهاجرت با ویزای کار کانادا چطوری برای مشاغل آزاد؟ ممنون میشم پاسخی بدین

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب ، ویزای کار کانادا به صورت امتیاز بندی می باشد در نتیجه شما باید از مواردی مثل سن، سابقه کار، مدرک تحصیلی، مدرک زبان امتیاز بیارید که اقامت دائم کشور کانادا را دریافت کنید، پیشنهاد میکنیم برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس حاصل فرمایید

  14. امیرعلی گفت:

    سلام. اگه بخوام با مدرک ارشد عمران توی انگلستان کار کنم، چه شرایطی می خواهذ، میخوام بگید من کدوم ویزا را بگیرم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب ، برای اخذ ویزای کار در کشورهای مختلف از جمله انگلستان شما نیازمند جاب آفر (کارفرما) هستید اما اگر کارفرما نداشته باشید باید سمت کشورهایی برید که بر اساس مدرک تحصیلیتون سابقه کارتون و سن و دانش زبانتون به شما اجازه میدهند بدون داشتن کارفرما ویزای کار بگیرید مانند آلمان اتریش کانادا استرالیا و … که پیشنهاد میکنیم برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس حاصل فرمایید

  15. شهریار گفت:

    سلام. میشه درباره هزینه تحصیل در انگلستان هم مطلب بذارید. خیلی ممنون از سایت خوبتون

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله در این زمینه مقاله هزینه تحصیل در انگلستان رو مطالعه کنید

  16. Hp گفت:

    Kheili Ali blood.

  17. Siavash گفت:

    مرسی از مقاله بروزتون

  18. سپیده گفت:

    از نظر من انگلستان برای تحصیل فوق العاده ست. واقعا سطح علمی بالایی داره

  19. فهیمه راد گفت:

    سلام خدمت شما برای ویزای tier4 تا چه سنی آیلتس نیازمندنیست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      تا سن 17 سال و 3 ماه نیاز به ارائه آیلتس نیست

  20. لیدا بهرامی گفت:

    خیلی خوب بود این مقاله و اطلاعات کاملی داشت ممنون

  21. علی محرمی گفت:

    شرایط کار پس از تحصیل چگونه است؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر به شما فرصت اقامت بعد از تحصیل میدن تا اگر به کار برسید اقامت کاری دریافت کنید

  22. منوچهر گفت:

    ویزاهای انگلستان برای سنین زیر 17 سال مشمول دریفت کدوم ویزای تحصیلی هستند؟ باید جنرال بگیرند یا چایلد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      ویزای tier4 child به ایشون تعلق میگیره

  23. علی رام رادین فر گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد تحصیل در انگلستان تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری هم مطلب بذارید

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در این خصوص لطفا مقاله روش های سرمایه گذاری در انگلستان رو مطالعه فرمائید

  24. v!da گفت:

    سلام و عرض ادب
    من 21 ساله و دانشجو رشته فنی مهندسی هستم ایا برای ادامه تحصیل در انگلستان در رشته غیر از مهندسی میتونم اقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      طبیعتا خیر شما باید در همین رشته ادامه تحصیل بدید

  25. ارسلان رکنی گفت:

    برای چند سال میشه که مدرک آیلتس نرسوند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      متوجه سوالتون نمیشم لطفا واضح تر بپرسید

  26. امیر علی حیدری گفت:

    سلام تحصیل در انگلستان با این قیمت پوند و با وجود تحریما شدنیست ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله شدنیه و ما براتون پذیرش و ویزاش رو اخذ میکنیم

  27. مهرنوش گفت:

    امکان تحصیل رایگان در انگلستان ممکن هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      تحصیل در انگلستان هزینه داره و رایگان نیست

  28. سام درخشنده گفت:

    تحصیل در انگلستان برای فرزندان زیر 18 سال از چه شرایطی برخورداره؟ کانادا هم خوبه

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      هم تحصیل در انگلستان و هم تحصیل در کانادا رو میشه برای فرزندان زیر 18 سال ویزا کرد
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  29. امیر حسین پایدار گفت:

    طول دوره ویزای تحصیلی در انگلستان چه مدت میباشد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      به میزان مدت زمان تحصیل شما در انگلستان تمدید میشه

  30. طاها گفت:

    تحصیل در انگلستان میتونه اقامت پس از تحصیل در این کشور رو به ارمغان بیاره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر بله این امکان وجود داره

  31. سلامیان گفت:

    آیا درسته که دیگر فرصت کاریابی پس از فارغ التحصیلی در انگلستان وجود ندارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در حال حاضر امکان اقامت پس از تحصیل وجود داره

  32. علی رام رادین فر گفت:

    باببت مطلب جالبتون در مورد تحصیل در انگلستان تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری هم مطلب بذارید.

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در این زمینه میتونید مقاله روش های سرمایه گذاری در انگلستان ر و مطالعه فرمائید

  33. سمانه پاکدل گفت:

    برای تحصیل در انگلستان باید حتما مدرک زبان بالا داشته باشیم؟ معدل هم تاثیر گذار است؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      وجود مدرک زبان الزامیه و به عنوان ابزار برای تحصیل باید او ن رو داشته باشید

  34. صبا صابری گفت:

    بسیار جامع-مفید

  35. ارسلان ركني گفت:

    براي چند سال به بالا آيلتس مورد نياز هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      از 17 سال به بالا نیاز به آیلتس خواهید داشت

  36. رضاپور گفت:

    آیا امکان تحصیل رایگان در کشور انگلستان امکان پذیر می باشد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      امکان تحصیل در انگلستان به صورت رایگان وجود نداره اما میتونید هزینه پرداخت کنید

  37. Hp گفت:

    Aya tahsil dar england rayghane?

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر تحصیل در این کشور هزینه پردازه

  38. علی اصغر محمدی گفت:

    سلام تحصیل در انگلستان برای رشته موسیقی بهتر از ایتالیا است ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      تحصیل در انگلستان یا ایتالیا در صورتی که روزمه تون بخوره خوبه

  39. فرجام گفت:

    شرایط تحصیل در انگلستان برای دانش آموزان به چه صورت است؟

    1. داوری گفت:

      با اخذ ویزای تحصیلی این کشور امکانپذیره

  40. سعید انصار گفت:

    هزینه سالیانه برای تحصیل در انگلستان در رشته طراحی و موشن گرافیک چه مقدار میباشد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در این خصوص مقاله هزینه تحصیل در انگلستان رو مطالعه کنید

  41. تبسم گفت:

    میزان تمکن مالی چقدر میباشد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در این خصوص برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  42. کیوان خرسند گفت:

    تحصیل در انگلستان فوق العاده س به شرط اینکه بعدش بشه در این کشور کار کرد وقتی نمیذارن اقامت کاری داشته باشی که فایده نداره

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در حال حاضر این امکان وجود داره

  43. Deniz گفت:

    آیا بنظرتون هزینه زندگی و شهریه توی انگلستان زیاد نیست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      این زیاد بودن نسبیه. برای کشوری مثل انگلستان خیلی ها حاضرند این هزینه رو پرداخت کنن تا در این کشور زندگی کنن

  44. امیرحسین گفت:

    مقاله خیلی خوب و مفیدی بود.
    مرسی

  45. هزاره گفت:

    آیا پس از اتمام تحصیلات امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری انگلستان وجود دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *