ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان

ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان

ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان امکان پذیر است و به همین دلیل دانشجویان بسیاری مشتاق به ادامه تحصیل و مهاجرت به این کشور هستند. تحصیل در کشورهای اتریش، فرانسه، نروژ و همچنین آلمان رایگان است. آیا سفارت آلمان بدون مدرک زبان هم ویزا میدهد؟ بدون مدرک زبان هم میتوان از دانشگاه های رایگان آلمان پذیرش تحصیلی گرفت؟ بر طبق قوانین سفارت کشور آلمان، متقاضیانی که زبان آنها آلمانی یا انگلیسی نباشد، با ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B1 و یا شرکت در دوره های زبان آلمانی یا انگلیسی، بدون مدرک زبان نیز می توانند اقدام به اخذ ویزا نمایند.

بنابراین امکان پذیرش متقاضیان بدون مدرک زبان وجود دارد که در این صورت باید همزمان با پذیرش، یک دوره زبان را بگذرانند. در ادامه این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به بررسی ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان خواهیم پرداخت و از شرایط این ویزا بیشتر آگاه خواهیم شد.

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان در 2023

مدت زمان اخذ ویزای آلمان برای یک متقاضی، بستگی به کشور مبدا و مدت زمان اقامت دارد. برای درخواست ویزا در سال 2023 باید به نکاتی دقت نمایید. درخواست خود را باید سریعاً ثبت نمایید. زیرا بررسی تقاضای ویزا ممکن است مدت­ ها به طول انجامد. متقاضی بدون اخذ ویزای معتبر، قادر نخواهد بود وارد خاک آلمان شود. با توجه به شرایط و هدف مهاجرت، ویزای مناسب را تقاضا نمایید. ویزای گردشگری کشور آلمان را نمی ­توان به هیچ وجه به ویزای تحصیلی تبدیل کرد. اگر متقاضی ویزای نامناسب را درخواست دهد، مجبور به بازگشت به کشور خود است و باید ویزای مناسب را تقاضا دهد. برای ثبت نام در دانشگاه مورد نظر و انجام کارهای اداری باید برنامه مهاجرت خود را به خوبی تنظیم نمایید.

برای ادامه تحصیل در این کشور ابتدا باید نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود دریافت کنید و سپس مجوز اقامت اخذ نمایید. متقاضی باید از اعتبار پاسپورت در دوران اقامت در کشور آلمان مطمئن باشد. اگر تاریخ انقضای پاسپورت متقاضی در زمان حضور در کشور آلمان به پایان برسد، به کشور خود باید بازگردد و مجددا برای تمدید پاسپورت اقدام نمایید.

اخذ پذیرش تحصیلی از آلمان بدون مدرک زبان

امکان اخذ پذیرش تحصیلی از برخی از دانشگاه های آلمان حتی بدون مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی نیز امکان پذیر است. البته دانشگاه های برتر این کشور معمولا داشتن مدرک زبان معتبر را اجباری دانسته اند. با این حال حتی دانشگاه هایی که رتبه جهانی ضعیف تری دارند و بدون مدرک زبان هم پذیرش می دهند، اولویت را به کسانی می دهند که مدرک زبان داشته باشند. به علاوه در عمل اخذ ویزای تحصیلی آلمان از سوی ایرانیان بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی شانس کمی دارد. آلمان همچنین کشوری نیست که با پذیرش کالح زبان برای ایرانی ها ویزا صادر کند.

پس کسانی که می خواهند برای تحصیل وارد آلمان شوند ولی دوره زبان انگلیسی یا آلمانی را در ایران نگذرانند، وارد کشورهایی می شوند که با پذیرش کالج زبان هم ویزا دهند. مثلا الان با پرداخت 4500$ (دلار آمریکا) می توان از کالج زبان انگلیسی یا آلمانی ترکیه پذیرش گرفت. کالج زبان انگلیسی در مجارستان شهریه سالانه 5000€ (یورو) و کالج زبان آلمانی شهریه سالانه 6500€ (یورو) دارد. این 2 کشور جزو معدود کشورهایی هستند که برای صدور ویزای تحصیلی برای ایرانیان سختگیری زیادی اعمال نمی کنند. لازم به ذکر است مجارستان از سال 2007 عضو شنگن است.پس کسی که این کشور را انتخاب کند با داشتن ویزای مجارستان به کل حوزه شنگن از جمله آلمان هم می تواند سفر کند.

شرایط اخذ ویزای آلمان (4 اصل ویزا شدن)

برای مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان به اخذ ویزا نیاز دارید. قبل از سفر به کشور آلمان باید در سفارت آلمان در کشور خود درخواست دهید. در بعضی از کشورهای خاص، بستگی به طول سفر و هدف از مهاجرت، استثنائاتی وجود دارد. بازدید از سایت وزارت امور خارجه این کشور از شرایط دریافت ویزا برای تمامی کشورها، امکان پذیر است.

در سفارت کشور آلمان قادر خواهید بود مطالب مناسبی در مورد موضوعات مختلف در رابطه با اخذ ویزا، بدست آورید. آدرس تمام سفارت های آلمان در کشورهای مختلف در وب سایت امور خارجه این کشور وجود دارد. 4 اصلی که چنانچه رعایت شوند ویزای تحصیلی آلمان قطعی است:

  1. اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های با رنکینگ بالا
  2. داشتن مدرک زبان آلمانی (b2)
  3. تنظیم انگیزه نامه قوی و درست
  4. ارائه تمکن مالی درست

شرایط ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان

نوع ویزای متقاضی بستگی به پذیرش از دانشگاه های کشور آلمان دارد. به هیچ وجه به عنوان یک توریست وارد خاک کشور آلمان نشوید، زیرا ویزای توریستی را نمی­توان به ویزای تحصیلی تبدیل کرد. درخواست ویزای دانشجویی در صورت کسب موافقت قبولی شما از یک دانشگاه یا دوره مقدماتی، امکان پذیر خواهد بود. مدت زمان اعتبار ویزای دانشجویی به طول زمان تحصیل شما بستگی دارد که قابل تمدید است و مجوز اقامت در دفتر ثبت متقاضیان بین المللی وجود دارد. امکان اخذ ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان وجود دارد. با این شرط که متقاضیان باید بعد از اخذ ویزا، دوره­ های زبان را در کشور آلمان سپری نمایند.

شانس اخذ ویزای آلمان بدون مدرک زبان در 2023

مدارک و شرایط مورد نیاز در سال 2023 برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان بسته به شرایط شما متفاوت است ولی به صورت کلی شامل موارد زیر است:

  • ارائه گواهی سلامت باید به علاوه تأییدیه پوشش بیمه باشد.
  • ارائه مدارک برای اثبات تمکن مالی
  • ارائه اسناد و مدارک تحقیق و پژوهش ­ها و دستاوردهای علمی در سال­ های اخیر
  • ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح مناسب و یا تأییدیه ثبت نام در یک دوره زبان آلمانی
  • تأییدیه پذیرش از دانشگاه های کشور آلمان برای اخذ ویزا لازم است.
  • نامه قبولی در دانشگاه های این کشور و یا تأییدیه از این دانشگاه ها برای اخذ ویزای دانشجویی مورد نیاز ا.
  • ارائه مدارکی برای اثبات تمکن مالی
  • ارائه پاسپورت معتبر و ویزای دانشجویی
  • ارائه بیمه سلامت
  • ارائه اجاره نامه
  • ارائه عکس پاسپورت
  • ارائه مدارکی مبنی بر پرداخت هزینه اخذ مجوز اقامت

در آغاز دانشجویان یک مجوز اقامت 2 ساله دریافت می­ نمایند که قابل تمدید خواهد بود. با توجه به روند تحصیلات و دوره زمانی مقطع تحصیلی شما امکان موافقت با تمدید ویزا وجود دارد. برای تمدید ویزا باید از دانشگاه محل تحصیل خود، تأییدیه دریافت نمایید. حتما قبل از تاریخ انقضای مجوز اقامت، اقدام به تمدید آن نمایید. ایرانی های بالای 18 سال بهتر است برای بالا بردن شانس اخذ ویزای تحصیلی آلمان حتما با توجه به زبان دوره تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی را هم به سفارت آلمان تحویل دهند وگرنه شانس اخذ ویزای آلمان بسیار کم خواهد شد.

تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی

اکثر دانشگاه های آلمان تا قبل از مقطع فوق لیسانس به زبان آلمانی تدریس میکنند. این آمار به صورت رسمی 95% از دانشگاه های آلمان را شامل میشود. 5% باقی مانده که به زبان انگلیسی تدریس میشوند معمولا یا از حالت رایگان خارج هستند و یا بسیار سخت پذیرش تحصیلی صادر میکنند. دانشگاه هانوفر آلمان یکی از این مراکز آموزشی است. هزینه زندگی در آلمان نیز برای یک دانشجو به طور متوسط 800€ (یورو) در ماه است.

شرایط ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان

مجوز اقامت در آلمان

مهاجرت از طریق تحصیل به آلمان برای متقاضیانی که شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، سوئیس، نروژ و غیره نباشند، اخذ مجوز اقامت واجب است. همچنین اگر قصد اقامت از طریق تحصیل برای بیشتر از 90 روز داشته باشند، می­ بایست برای اخذ مجوز اقامت تقاضا نمایند. برای یادگیری زبان آلمانی می­ توانند به دانشگاه انلاین آلمانی مراجعه نمایند.

متقاضیان می ­توانند دانش آلمانی خود را افزایش داده و برای ادامه تحصیل در آلمان آماده شوند. متقاضیان قادر خواهند بود به طور خودآموزی، زبان آلمانی را فرا گیرند و در دوره آموزش مجازی، زبان آلمانی را یاد بگیرند. همچنین برای آموزش فشرده زبان آلمانی می ­توانید از معلم خصوصی استفاده نمایید. پورتال DUO، دوره ­های متناسب با سطح پایین و متوسط را آموزش می­دهد. دوره ­های مقدماتی برای شرکت در آزمون و سطح بالا نیز برای آموزش زبان آلمانی موجود می­ باشد. هدف از یادگیری زبان آلمانی فقط برای ورود به دانشگاه نباید باشد. زیرا یادگیری زبان آلمانی یک دلیل مهم برای احساس نزدیکی با آلمان، پیدا کردن دوستان آلمانی و مهم تر از همه کاریابی در این کشور است.

دانشگاه های آلمان

در کشور آلمان تقریباً 130 دانشگاه وجود دارد که به چند مرکز و موسسه تقسیم می­ شوند:

  • موسسات آموزشی بر مبنای فعالیت­ های علمی که به اسم fachhochsehule است.
  • موسسات و دانشکده های بر مبنای علوم تئوری و نظری که به اسم unirersitaet است.
  • مراکز و دانشگاه های موسیقی و هنری که به اسم Masikana kunsthochschule است.
  • دانشگاه های تربیت بدنی که به اسم sporthochsehule است.

از برترین دانشگاه های این کشور که رنک های بالا در سیستم امتیازبندی جهانی QS در سال 2023 دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برترین دانشگاه های آلمانرتبه QS
Technical University of Munich
49
Ludwig-Maximilians-Universität München
59
Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg
65
Freie Universitaet Berlin
118
Humboldt-Universität zu Berlin
131

هزینه کالج زبان در آلمان

کلاس های آلمانی در آلمان به 2 قسمت ارزان قیمت و گران قیمت تقسیم میشوند:

  1. کالج های خصوصی با هزینه ای بالغ بر 4000€ (یورو) در سال تا سطح b2 هزینه تحصیل
  2. کالج های دولتی با هزینه ای بالغ بر 350€ (یورو) در سال تا سطح b1 هزینه تحصیل

امکان تحصیل در دوره ­های لیسانس، فوق لیسانس و مقطع دکترا در این کشور وجود دارد. در دوره کارشناسی ارشد، تحصیل در 37 گرایش رشته ­های تحصیلی در زمینه ­های علوم کشاورزی، جنگل داری و علوم تغذیه به زبان انگلیسی وجود دارد. دانشگاه های فرایبورگ، گوتینگن، هامبورگ و درسدن رشته­ های فوق را ارائه می­دهند. امکان بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا وجود دارد و همچنین در این مقطع دانشجویان حقوق دریافت می­ نمایند. برای اخذ اقامت آلمان از طریق تحصیل می توانید به مقاله مربوطه در همین سایت مراجعه نمائید.

با توجه به طولانی بودن وقت سفارت آلمان برای اخذ ویزای تحصیلی و همچنین در بر داشتن هزینه زیاد برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان، پیشنهاد می شود در صورت احراز شرایط اخذ ویزای کار آلمان، برای ویزای جست و جوی کار آلمان اقدام نمائید. برای آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان می‌ توانید با وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاص نموده و از مشاوره بهره مند شوید.

سوالات پرتکرار درباب ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان

برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان سوالات زیر مورد توجه قرار می گیرد:

  1. ادامه تحصیل در کشور آلمان چگونه است؟ دانشگاه های آلمان برای پذیرش نیازمند نامه قبولی از دانشگاه سراسری کشور مبدا فرد و همچنین سفارت آلمان نیازمند مدرک زبان آلمانی، انگیزه نامه، رزومه، پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار، ترجمه مدارک تحصیلی پیشین و غیره است.
  2. اصول مهم اخذ ویزای تحصیلی آلمان چیست؟ اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های با رنکینگ بالا، داشتن مدرک زبان آلمانی (b2)، تنظیم انگیزه نامه قوی و ارائه تمکن مالی درست.
  3. آیا با ویزای توریستی آلمان می توان تحصیل کرد؟ افراد به هیچ وجه نمی توانند با ویزای توریستی در کشور آلمان وارد دوره های بلند مدت دانشگاهی شوند.
  4. ویزای تحصیلی آلمان برای گذراندن دوره زبان آلمانی چگونه است؟ متقاضی می تواند یک پذیرش برای دوره های زبان در این کشور اخذ نماید و یا حتی می تواند در کشورهای همسایه مانند مجارستان و یا ترکیه پذیرش اخذ نماید و بعد از اتمام این دوره های زبان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان اقدام نماید.
  5. آیا تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان امکان پذیر است؟ اکثر کشورهای اروپایی تدریس به زبان انگلیسی را از مقطع فوق لیسانس به بالا ارائه میدهند. این آمار به صورت رسمی 95% از دانشگاه های آلمان را شامل می شود. 5% نیز تدریس به زبان انگلیسی را دارند که معمولا یا از حالت رایگان خارج هستند و یا بسیار سخت پذیرش می دهند مانند دانشگاه هانوفر آلمان.
5/5 - (6 امتیاز)

56 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان

  1. iman nezafati گفت:

    سلام من مدرک pte دارم با نمره 42 و از دانشگاه University of Europe for Applied Sciences برلین پذیرش گرفتم آیا با این مدرک زبانم در گرفتن ویزا آلمان به مشکل می خورم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      توی لیست نمره های تافل و آیلتس رو یاد کردن. بهتر هست در این آزمون ها شرکت کنید ضمن این که نمره شما هم لب مرز برای پذیرفته شدن

  2. مالک قائمی گفت:

    سلام وقتتون بخیر ، من ترم 2 نرم افزار کامپیوتر دانشگاه تبریز هستم ، برای ادامه تحصیل چه شرایطی لازمه ؟؟؟ چه مدرک زبان آلمانی باید داشته باشم ؟؟؟؟میشه راهنمایی کنین ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید دانشگاه مورد نظر خودتون رو پیدا کنید تا مشخص بشه به چه مدرکی نیاز دارید.
      اگر دوره شما انگلیسی باشه، نیازی به مدرک زبان آلمانی ندارید. اگر آلمانی باشه، باید مدرک آلمانی بگیرید.

  3. امین گفت:

    سلام وقت بخیر من از یکی از دانشگاه های دولتی آلمان مقطع ارشد پذیرش گرفتم. دوره ارشد به زبان انگلیسی هست ولی مدرک زبان الزامی نیست. میخواستم بدونم میشه بدون مدرک زبان انگلیسی ویزا برای من صادر بشه ؟ چون دانشگاه اجباری برای مدرک زبان نداره. ممنونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      درخواست سفارت این هست که شما باید مدرک زبان داشته باشید. فقط افرادی که مقطع دکترا هستند ممکنه بتونن از استاد راهنمای خودشون درخواست کنند که مدرک زبان رو لغو کنه

  4. پوریا گفت:

    سلام وقت بخیر من ۲۸یال دارم لیسانس روانشناسی دارم برای المان و در مقطع ارشد میخوام ادامه بدم وهیچ نوع مدرک زبان هم ندارم ایا میشه برای المان اقدام کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر شما باید مدرک زبان داشته باشید

  5. mahsa گفت:

    سلام ،یه سوال از خدمت تون داشتم، من سطح B1آلمانی هستم، لیسانس حسابداری و ۸ سال سابقه کار مرتبط، ۳۰ سال هم سن دارم ، برای تحصیل اقدام کنم یا کار؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      قطعا شما می تونید برای ویزای جستجوی کار آلمان اقدام کنید و در صورتی که کار پیدا کردید، با توجه به احتیاجاتتون در بازار کار وارد مقطع ارشد بشید که باعث افزایش درآمد شما میشه

  6. فاطمه ایرانمنش گفت:

    باسلام
    من دانشجوی ترم 5 مهندسی برق هستم. ترم A1_2 زبان المانی هستم و مدرک PETزبان انگلیسی دارم. ایا میتونم برای ویزای تحصیلی به المان اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله قطعا می تونید از این طریق اقدام کنید

  7. سمانه گفت:

    با سلام
    درصورتی که از دانشگاه انگلیسی زبان در آلمان پذیرش بگیریم (و مدرک آیتلس هم داشته باشیم)، امکان گرفتن نوبت فوری از سفارت وجود دارد؟ یا حتما باید مدرک زبان آلمانی b2 داشته باشیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      وقت سفارت آلمان بسیار طولانی خواهد بود

  8. Sza گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دانشجو رشته زبان انگلیسی هستم ترم سه
    ایا امکانش هست در المان رشته سونوگرافی بخونم!؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی از ابتدا اقدام کنید که اگر شرایطی که ذکر شده رو رعایت کنید امکانپذیر خواهد بود
      البته پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  9. نرگس گفت:

    سلام، در صورت گرفتن پذیرش در مقطع دکترا در المان، می‌توان با مدرک موقت کارشناسی ارشد و بدون ارائه مدرک زبان ویزا گرفت ؟ مدرک زبانم منقضی شده ولی در صورت برگزاری امتحان ایلتس میتونم نمره ۶ بگیرم به راحتی.

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر باید مدارکتون رو ارائه بدید و معمولا 6.5 به بالا میخواد

  10. حسین گفت:

    سلام وخسته نباشید
    من سال بعد دیپلم تربیت بدنی میگیرم و مطمئنم بالای ۱۵ هست معدل کلی ام خواستم بدونم بدون مدرک زبان آلمانی امکان گرفتن ویزای تحصیلی هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      قطعا داشتن مدرک زبان آلمانی یکی از موارد الزامیه که بایستی داشته باشید

  11. m گفت:

    سلام من امسال کنکور ندادم امکانش هست بتونم واسه کالج یا دانشگاه آلمان با مدرک زبان آلمانی و معدل دیپلم (ریاضی فیزیک) کل بالای15 واسه رشته های هنر یا فیزیک پذیرش بگیرم در مقطع کارشناسی

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      مدرک زبان آلمانی و قبولی از دانشگاه مورد نیازه

  12. ن. محمدی گفت:

    سلام و عرض ادب
    بنده 35 سال سن دارم کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی دارم می خواهم از طریق تحصیل یا از طریق کار به آلمان مهاجرت کنم مدرک زبان ندارم لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید
    با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در چه زمینه ای تا الان فعالیت کردید؟ سابقه کاریتون رو عرض میکنم
      ابتدا مقاله تحصیل در آلمان و کار در آلمان رو مطالعه کنید در صورت نیاز برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس بگیرید

  13. Arman گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من ۱ سال دیگه دیپلم میگیرم
    رشتم هم انسانی هستش میخواستم بدونم
    میتونم بدون مدرک المانی یا با مدرک انگلیسی
    دانشگاه المانی قبول بشم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای تحصیل در آلمان در مقطع لیسانس یکی از مدارکی که احتیاج دارید مدرک زبان آلمانی خواهد بود

  14. MRZ گفت:

    با سلام
    من 28 سال دارم و مجرد هستم . مدرک ارشد نرم افزار از دانشگاه غیر انتفاعی با معدل 15 دارم . مقام بین المللی رباتیک و چندین Certificate از مسابقات رباتیک و دانشگاه شریف دارم . سابقه کار مرتبط حدود 1.5 سال دارم . مدرک Top notch زبان انگلیسی هم دارم .
    من قصد مهاجرت چه کاری چه تحصیلی دارم . لطفا بنده را راهنمایی کنید.
    باتشکر.

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بطور کلی شرایط شما برای کار در آلمان بهتر از تحصیلیه
      و توصیه میکنم که ابتدا مقاله کار در آلمان رو مطالعه بفرمائید و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  15. پارسا گفت:

    من ۴۹ سال دارم و امسال در مقطع فوق لیسانس از دانشگاهی معتبر در شهر سئول در رشته الهیات فارغ التحصیل شدم. آیا میتونم برای ادامه تحصیل رشته خودم در نقطع دکتری ابتدا ویزای زبانی المانی را درخواست کنم؟ و سوال بعدی در کل بنده چطور می‌توانم برای ادامه تحصیل به المان همراه همسر ( لیسانس مدیریت بازرگانی در کشور کره جنوبی گرفتند ) و دختر ۱۲ ساله ام برویم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و احترام
      رزومه علمیتون چطوره؟ مقالات isi دارید؟
      لطفا رزومه تون رو کامل ارسال کنید تا بتونیم شمارو بهتر راهنمایی کنیم
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  16. کاوه گفت:

    سلام،
    بنده ۱۸ سالم هست و دیپلم تجربی دارم با معدل ۱۸ آشنایی با زبان المانی در سطح A2 دارم و انگلیسی در سطح advance
    میخواستم بدونم چه راه هایی برای تحصیل در المان در رشته های پزشکی هست؟
    ممنون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای تحصیل پزشکی در آلمان باید مدرک b1 داشنه باشید و در دانشگاه سراسی روزانه ایران قبولی بیارید که بتونید در آلمان پزشکی بخونید

  17. آتنا گفت:

    سلام من سال بعد دیپلمم را میگیرم
    آیا برای کارشناسی در المان باید کنکور بدهم و در دانشگاه سراسری قبول بشم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب بله

  18. پدرام گفت:

    سلام
    مبخواسنم ببينم زير ١٨ سال ميشه اقدام كرد براي مدارس آلمان يا نه؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما فوق العاده هزینه مدارس بالاس و باید قیم هم داشته باشید

  19. Yasin گفت:

    سلام من دیپلم یک سال دیگه میگیرم رشته ام هوا فضا است باید چیکار کنم که در دانشگاه آلمان قبول بشم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما مدرک زبان آلمانی بگیرید و همچنین دانشگاه سراسری قبول بشید تا شرایطتون برای آلمان فراهم شود

  20. امیر گفت:

    سلام وقت بخیر
    من تقریبا تمام دانشگاه های آلمان رو جستجو کردم و همشون مدرک C1 زبان آلمانی میخواستن (برای رشته مدیریت)
    میخواستم بدونم با مدرک B2 امیدی به دریافت ویزای تحصیلی هست آیا؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله امکان پذیر هست شایذ بتونید رشته های دیگرو پذیرش بگیرید

  21. سهیل گفت:

    سلام، آیا امکانش هست که با دیپلم کاردانش معدل بالای هجده در دانشگاه های آلمان اپلای کرد

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خیر باید دیپلم ۱۲ ساله همراه با معدل بالا و مدرک زبا داشته باشید

      1. سهیل گفت:

        مدرک دیپلم بنده هم ۱۲ ساله است ( ۶ ۳ ۳ )

  22. امیرحسین گفت:

    سلام.من ۲۲‌سالم هست و کاردانی نا‌پیوسته رشته‌نرم افزار کامپیوتر رو دارم و الان در حین خدمت سربازی هستم میخواستم بپرسم که من میتونم بعد از خدمت سربازی و ادامه تحصیل تا مقطع لیسانس با داشتن مدرک B2 زبان آلمانی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما تا زمانی که شما سربازیتون تموم بشه قوانین متغیره و از الان نمیشه به شما جواب داد لطفا هر زمان سربازیتون تموم شد تماس بگیرید

    2. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما قوانین هر روز در حال تغییر هست باید زمانی مراجعه کنید که سربازیتون تموم شده

  23. محمد گفت:

    من 25 سالمه ومیخوام درآلمان تحصیل کنمدیپلم ریاضی دارم به راهنمایی وکمک برای اقدام کردن دارم لطفا موسسه یا شخصی که بتونه ووارد باشه کارهای منو بدرستی انجام بده وبرام ویزا بگیره معرفی کنین من مدرک زبان ندارم.متشکرم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما متاسفانه ین ۲۵ سال برای اخد ویزای تحصیلی آلمان سن بالایی هست اما میتونید اکنون تشریف ببرید مجرستان برای خواندن زبان آلمانی و سپس از مجارستان برای ویزای تحصیلی آلمان براتون اقدام کنیم که مشکلی نخواهید داشت

  24. دل آرام گفت:

    سلام خواهر من آلمان هست
    دانشگاه سراسری لیسانس و فوق گرفتم
    برای مهاجرت چه کمکی میتواند به من بکند؟
    سنم 28 سال
    4سال سابقه بیمه دارم
    مدرک زبان هم هنوز ندارم
    چه کمکی از طرف اقوام درجه 1 ساکن آلمان میتونم بگیرم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب برای سن بالای ۱۸ سال حتما مدرک زبان آلمانی b1 برای اقدام واجب هست

  25. محمد گفت:

    سلام ببخشید من کارشناسی برق مخابرات از دانشگاه پیام نور گرفتم با معدل 15و نمرات درسی تخصصی من بالا هست و قبل از خدمت کلاس المانی رفتم ولی خیلی راضی نبودم از کلاسش در مجموع می خواستم بدونم میشه با هزینه 350 یور در عرض یکسال در مراکز دولتی المان سطح زبان المانی رو به b1برسونم یعنی با همین قیمت امکان پذیر هست و نکته دیگه اینکه چطور میشه تمکن مالی رو اثبات کرد و اگه میشه مقدارش چقدر است.

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شمت کشور آلمان دوره زبان آلمانی متاسفانه ویزا نمیده میتونید ترکیه برای دوره زبان آلمانی با مبلغ ۲۰۰۰ دلار و مجارستان با مبلغ ۵۰۰۰ الی ۶۰۰۰ یورو می باشد

  26. سعید گفت:

    سلام. من 46 سالمه و دارای مدرک کارشناسی ایمنی صنعتی و مجرد می باشم. آیا میشه از طریق ویزای کار یا تحصیلی برای مهاجرت اقدام کرد؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب برای اخذ ویزای جستجوی کار آلمان شما باید سن زیر ۴۰ باشه حداقل مدرک لیسانس حداقل ۳ سال سابقه کار مرتبط با رشته و مدرک کارشناسی داشته و دانش زبان در سطح b1 آلمانی تا بتونید اقدام کنید.

  27. آیین حسینی گفت:

    با سلام
    آیا با سن بالا حدود 43 سال با مدرک فوق دیپلم کامپیوتر و 16 سال سابقه مدیریتی اعم از داخلی ، اجرایی و مدیر منابع انسانی راهی برای رفتن به اروپا هست ؟ از طریق تحصیلی هم راهی هست ؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب متاسفانه سن شما با مدرک تحصیلی شما مچ نیست آیا شما متاهل هستید؟ شاید بتونید از طریق همسرتون ویزای همراه بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *