ویزای تحصیلی

تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

بسیاری از ایرانیان علیرغم محدودیت های رخ داده بازهم به دنبال تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان هستند تا از این طریق اقامت آمریکا را دریافت کنند. اگر چه طی سال های گذشته روند اقامت در آمریکا برای مهاجران با محدودیت ها و دشواری های زیادی همراه است اما باز هم به دلیل مزایای فراوان ویزای آمریکایی افراد زیادی علاقه مند به اخذ این ویزا هستند.

  • شراط تحصیل بدون مدرک زبان در آمریکا به چه صورت است؟
  • آیا امکان صدور پذیرش بدون مدرک زبان در آمریکا وجود دارد؟
  • چه رشته های امکان تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان را به ایرانیان می دهند؟

از طرفی روند تحصیل در آمریکا پروسه ای است که نیازمند فراگیری زبان انگلیسی می باشد ولی با توجه به این که دریافت یک مدرک زبان آن هم در سطح مورد نیاز برای دانشگاه های آمریکا قطعا امری دشوار و زمان بر است، به همین دلیل این موضوع مدت اقدام برای مهاجرت را بسیار طولانی خواهد کرد و باعث می شود فرد متقاضی مدت زمان زیادی را صرف پروسه مهاجرت نماید. بدین جهت ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص چگونگی تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان توضیحاتی را خدمت علاقه مندان به مهاجرت ارائه خواهیم داد.

هزینه تحصیل در آمریکا در 2024

یکی از مهم ترین موضوعات در خصوص تحصیل در آمریکا بحث هزینه های تحصیل در این کشور است. بدین جهت در همین ابتدا اعلام می داریم که برای تحصیل در دانشگاه های دولتی آمریکا Public Universities در دوره های کارشناسی با توجه به رشته تحصیلی فرد متقاضی باید بین 8000$ تا 35000$ (دلار آمریکا) به صورت سالانه شهریه پرداخت نماید.

در سال 2024 در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی نیز سالانه حدود 10000$ تا 35000$ (دلار آمریکا) شهریه پرداخت می شود. شهریه تحصیل در آمریکا در مقطع دکتری نیز در همین حدود قیمتی بوده و تفاوت چندانی از این لحاظ ندارد. اما یکی از گران ترین رشته های تحصیلی در کالج های آمریکا پزشکی و دندان پزشکی است که در حدود میانگین 60000$ (دلار آمریکا) شهریه سالیانه را در بر خواهد گرفت.

شهریه سالانه در دانشگاه های خصوصی آمریکا

هزینه زندگی در آمریکا

یکی دیگر از بخش های مهمی که دانشجویان باید پیش از حضور در آمریکا به آن توجه داشته باشند تامین هزینه های زندگی است. در واقع اخذ ویزای تحصیلی آمریکا بسیار ریسکی است اما با پرداخت یک سال جلوتر شهریه دانشگاه و ارائه نامه بانکی مبنی بر داشتن تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های زندگی در آمریکا افراد می توانند تا حدودی شانس خود را برای اخذ ویزای این کشور ارتقا دهند. با توجه به این که نرخ تورم در آمریکا پایین است، قیمت ها به مرور زمان در این کشور افزایش چشمگیری نخواهند داشت.

 هزینه زندگی در آمریکا 2024 با توجه به شهرهای مناطق مختلف به شرح ذیل است:

متوسط هزینه زندگی دانشجوییمناطق
بوستون و میامی ($1500 الی $3000 دلار)، آتلانتا ($1200 الی $2200 دلار)، فیلادلفیا (%800 الی $1300 دلار)، واشینگتن و نیویورک ($1700 الی $3000 دلار)ساحل شرق
لس آنجلس ($1500 الی $2500)، سن فرنسیسکو ($2200 الی $4000) و سن دیگو ($1400 الی $2400 دلار)ساحل غرب
نیو اورلیان ($1100 الی $2000 دلار)، سیاتل ($1500 الی $2500 دلار)مرکزی
شیکاگو ($1300 الی $2500 دلار)، دیترویت ($1000 الی $1800 دلار)شمال مرکزی
D247713as در ایالت تگزاس ($1000 الی $2000 دلار) و هیوستون ($1000 الی $2000 دلار)جنوب

مدارک لازم برای تحصیل در آمریکا در 2024

با توجه به این که کشور آمریکا متقاضیان زیادی در صف مهاجرت تحصیلی دارد بدین جهت برای دست یابی به تحصیل در این کشور باید توانایی علمی و نمرات قابل قبولی داشته باشید. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا نیاز به دقت فراوانی در تهیه مدارک خواهد بود چراکه متقاضیان زیاد سبب دشواری اخذ پذیرش خواهد شد.

مدارک زیر برای تحصیل در آمریکا در سال 2024 نیاز است:

  • ریز نمرات ترجمه شده
  • مدرک دیپلم ترجمه شده با مهر تایید وزارت امور خارجه و دادگستری
  • فرم درخواست ویزای غیر مهاجرتی DS-160
  • پاسپورت و کپی پاسپورت که حد اقل 6 ماه دیگر اعتبار داشته باشد
  • 2 قطعه عکس مهاجرتی
  • اسنادی برای نشان دادن تمکن مالی کافی توسط شخص متقاضی و یا والدین او؛ برای مثال اگر میزان گردش مالی حساب و پرینت مخارج و یا فیش حقوقی که نشان دهنده میزان درآمد شخص باشد
  • فرم انگیزه نامه برای مهاجرت به آمریکا
  • ارائه اسنادی که نشان دهد بعد از اتمام تحصیل قصد بازگشت به کشور خود را دارید؛ برای مثال یک سند مالکیت می تواند آفیسر سفارت را در خصوص قصد بازگشت شما و تعلق خاطر به وطن نشان دهد
  • مدرک معتبری که نشان دهد تسلط کافی به زبان دارید مانند آیلتس 6.5 به بالا و مدارک تافل با حداقل نمره 90
  • فرم CV به زبان انگلیسی (رزومه کامل خود)
  • حدود 3 یا 4 عدد توصیه نامه و معرفی نامه از اساتید (برای مقطع کارشناسی ارشد)

شرایط تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

شرایط تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

با توجه به این که از بین مدارک لازمی که برای درخواست ویزای تحصیلی وجود دارد تنها مدرک زبان است که مدت زمان طولانی را نیاز دارد به همین دلیل افراد زیادی به دنبال راه حلی برای تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان هستند. خوشبختانه دانشگاه های زیادی در آمریکا هستند که به صورت پذیرش مشروط دانشجو را ثبت نام می نمایند و دانشجو قبل از شروع کلاس ها بایستی دوره فشرده آموزش زبان انگلیس را در همان دانشگاه شروع نماید. دانشجو فرصت دارد نهایتا ظرف مدت 6 ماه (یا نهایتا تا یک سال) تسلط کامل به زبان انگلیسی پیدا کند تا بتواند در کلاس های رشته تخصصی خود شرکت نماید.

اما شرایط تحصیل در کشور آمریکا بدون مدرک زبان (IELTS) در سال 2024 بدین گونه است:

الزامات تحصیل در کشور آمریکا بدون مدرک زبان (IELTS)شرح
شرط تحصیل در آمریکا بدون مدرک IELTSانتخاب دوره تحصیلی ESL (انگلیسی به عنوان زبان دوم)
نوع ویزای لازمF-1 برای تحصیلات بیش از 3 ماه و B1 Visit visa برای دوره های کوتاه 6 ماهه
شهریه های سالانه$9000 تا 15000$ (دلار آمریکا)
دوره های تحصیلیهر 3 مقطع تحصیلی (تمام وقت یا پاره وقت)

اخذ پذیرش برای تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

برای این که شانس تحصیل در دانشگاه های برتر آمریکا را بیشتر نمایید و یا بتوانید از فرصت های پذیرش تحصیلی با تخفیف استفاده کنید مهم ترین امر در درجه اول داشتن ریز نمرات مطلوب است. دانشجویانی که برای مقطع کارشناسی ارشد اقدام می نمایند باید علاوه بر درس های اصلی، در درس هایی که رشته تخصصی فرد برای ادامه تحصیل محسوب می شود نیز نمره بالای 18 کسب نموده باشند.

اما دانشگاه های آمریکایی پذیرنده دانشجو بدون مدرک زبان عبارتند از:

  • دانشگاه دولتی موری
  • دانشگاه بین المللی ویرجینیا
  • دانشگاه دولتی ویچیتا
  • دانشگاه تگزاس وسلیان
  • کالج دولتی تاکوما
  • کالج دولتی سیاتل مرکزی
  • کالج ASA نیویورک
  • دانشگاه دولتی کالیفرنیا
  • دانشگاه دولتی نورث ریج کالیفرنیا
  • دانشگاه دولتی سان فرانسیسکو
  • دانشگاه سیاتل
  • دانشگاه دولتی مونتانا

هم چنین داشتن مقالات علمی و پژوهشی نیز کمک بسیار شایانی به این روند می کند. قطعا دانشجویانی که دارای مقالات ثبت شده ISI هستند می توانند از ظرفیت های بودجه تحقیقاتی دانشگاه بهره مند شوند و تا حد زیادی از هزینه های تحصیل در آمریکا را پوشش دهند. بدین جهت پیشنهاد می شود درباره مهاجرت ویزای تحصیلی آمریکا و تحصیل در آمریکا با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایید.

سوالات متداول درباب تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

متقاضیان تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان موارد زیر را مطرح می نمایند:

  • هزینه تحصیل در آمریکا چقدر است؟ دوره های کارشناسی دانشگاه های دولتی آمریکا بین 8000$ تا 35000$ (دلار آمریکا) به صورت سالانه شهریه دارد. در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز سالانه حدود 10000$ تا 35000$ (دلار آمریکا) شهریه پرداخت می شود. پزشکی و دندان پزشکی حدودا 60000$ (دلار آمریکا) شهریه سالیانه را در بر خواهد گرفت.
  • چه مدارکی برای تحصیل در آمریکا نیاز است؟ ریز نمرات ترجمه شده، مدرک دیپلم ترجمه شده، فرم درخواست ویزای غیر مهاجرتی DS-160، پاسپورت، دو قطعه عکس، تمکن مالی، فرم انگیزه نامه، مدرک زبان، فرم CV به زبان انگلیسی، حدود 3 یا 4 عدد توصیه نامه و معرفی نامه از اساتید (برای مقطع کارشناسی ارشد)
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *