ویزای تحصیلی

تحصیل در ابی کالج

تحصیل در ابی کالج انگلستان

تحصیل در ابی کالج انگلستان بهترین مسیر برای متقاضیان ایرانی جهت اخذ پذیرش و ورود به دانشگاه های برتر انگلستان می باشد. چرا که این کالج از نظر کیفیت آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در بین 4470 مدرسه و کالج انگلستان در رتبه اول قرار دارد و اصلا هدف این کالج کمک به داوطلبان جهت دست یابی به هدف عالیشان که همانا ورود به دانشگاه های برتر انگلستان است، می باشد. بر طبق برنامه آموزشی کالج ابی، داوطلبان می توانند در قالب 3 دوره آموزشی یعنی دوره IGCSE، دوره A Level و دوره فونداسیون ادامه تحصیل داده و خودشان را برای ورود به برترین دانشگاه های انگلستان آماده کنند. در ادامه همین مطالب تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما دانش آموزان عزیز و والدین گرامی را با آخرین جزئیات و شرایط تحصیل در این کالج مدرن انگلستان آشنا کرده و به سوالاتتان پاسخ می دهند:

  • آیا کالج ابی برای تحصیل داوطلبان ایرانی ورود به دانشگاه های انگلستان کالج خوبی است؟
  • برنامه های آموزشی کالج ابی چیست؟
  • شرایط پذیرش داوطلبان بین المللی در کالج ابی چیست؟
  • نحوه اخذ ویزای تحصیلی برای ثبت نام شدگان کالج ابی به چه صورتی است؟
  • آیا کالج ابی به داوطلبان بین المللی بورسیه تحصیلی می دهد؟
  • هزینه ثبت نام و شهریه تحصیلی کالج ابی در کشور انگلستان چقدر است؟
  • شرایط اعزام دانشجو به انگلستان در سال 2024 برای دانشجویان ایرانی چیست؟

کالج ابی؛ کالج شماره 1 در بین کالج های انگلستان

اخیرا رتبه بندی وزارت آموزش انگلستان منتشر شده که بر طبق آن، کالج ابی Abbey College در بین 4470 مدرسه و کالج انگلیسی از لحاظ پیشرفت تحصیلی دانشجویان در رتبه 1 قرار دارد. این کالج در سال 1979 میلادی تاسیس شده و دامنه وسیعی از برنامه های تحصیلی کیفیت بالا را در رشته های آکادمیک، سطح پیش دانشگاهی و رشته زبان انگلیسی را به دانشجویان علاقه مند ارائه می دهد. در حقیقت، کالج ابی در انگلستان (مالورن) مدرسه شبانه روزی با ارزش های سنتی است که دانشجوی بین المللی نیز می پذیرد. از خدمات استثنائی کالج ابی هم این است که کالج مذکور بسته اقامتی کاملی همراه با پوشش هزینه ای مورد نیاز از لحظه ورود تا لحظه خروج را به دانشجویان ارائه می کند. اما ماموریت کالج ابی عبارت است از:

  • تبدیل شدن به یک انجمن آموزش شهروندان جهانی
  • کمک به افراد جهت دستیابی به اهداف بالقوه شان
  • و تحصیل در دانشگاه مورد علاقه

برنامه های تحصیل در ابی کالج انگلستان چیست؟

ابتداء لازم است بدانید که کالج ابی در کنار تپه های زیبا و سر سبز مالورن نزدیک شهر مالورن قرار دارد که با شهر لندن حدود 142 مایلی فاصله دارد. و همان طوری که گفته شد، این کالج در کیفیت آموزشی و صدور مدارک معتبر بین المللی جزء برترین کالج های کشور انگلستان محسوب می شود. کالجی که پذیرش دانشجویان از برترین دانشگاه های انگلستان را تضمین می کند. چرا که ماموریت اصلی این کالج نیز آماده سازی داوطلبان از هر لحاظ برای ورود به دانشگاه های انگلستان است. بر این اساس، کالج ابی دوره های آمادگی زیر را به متقاضیان تحصیل در دانشگاه های انگلستان ارائه می دهد:

برنامه های تحصیلی کالج ابی در انگلستان

دوره IGCSE کالج ابی همان دوره متوسطه بوده و مدرک اعطایی در این دوره معادل مدرک متوسطه انگلستان GCSE می باشد. مدرکی که شرط ورود به دوره های A LEVEL و دوره های فونداسیون می باشد. دو دوره A Level و فونداسیون در کالج ابی نیز در واقع دوره آمادگی برای اخذ پذیرش و ورود به دانشگاه های انگلستان می باشد. با این تفاوت که دوره A Level مناسب داوطلبان انگلیسی و دوره فونداسیون مناسب داوطلبان بین المللی است.

معرفی دوره های سه گانه کالج ابی در انگلستان

حالا مشخصات دوره های تحصیلی سه گانه ارائه شده در کالج ابی انگلستان از این قرار است:

  • دوره های IGCSE: یا همان گواهی عمومی بین المللی آموزش متوسطه یک برنامه آموزش زبان انگلیسی است که به دانشجویان جهت آماده سازی آنها برای ورود به دوره های A Level و دوره های فونداسیون می باشد. در یک کلام اینکه IGCSE به نوعی کورس آموزش متوسطه و در اصل به عنوان معادل مدرک متوسطه انگلستان یا GCSE برای دانشجویان بین المللی قلمداد می شود. دانشجویان در این دوره برنامه درسی اشان را از سال 10- ام شروع می کنند و آزمون ها نیز در پایان سال 11- ام برگزار می شود.
  • A Levels: این دوره در واقع مسیر استاندارد انگلستان جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان می باشد. در این دوره دانشجویان 4 موضوع درسی را در سال اولشان (AS Level) و 3 موضوع را هم در سال دوم تحصیلی (A2 Level) می گذرانند. همچنین دانشجویان در این دوره معمولا هر روز 2 تا 3 ساعت تکلیف خانگی خواهند داشت و ممکن است آخر هفته نیز تکالیف اضافی هم داشته باشند.
  • دوره فونداسیون: دوره های فونداسیون مخصوص دانشجویان خارجی است که دارای مدرک دیپلم متوسطه هستند ولی مدرکشان مورد تایید دانشگاه های بریتانیا نیست و مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر انگلستان می باشند. باید قبول کرد که دوره A Level ممکن است برای این دسته از دانشجویان زمانبر و نامناسب باشد. این دوره ها نه تنها مجوز پذیرش از دانشگاه های انگلستان محسوب می شوند بلکه همچنین به دانشجویان در درک تفاوت های برنامه درسی کمک کرده، آنها را با شرایط تحصیل و زندگی در انگلستان عادت داده و همچنین سطح زبان انگلیسیشان را هم ارتقاء می دهند!

شرایط پذیرش کالج ابی در انگلستان چیست؟

شیوه پذیرش دانشجو در این کالج به سن متقاضی و دوره ای بستگی دارد که او متقاضی تحصیل در آن دوره است. بر این اساس، شرایط پذیرش دانشجو در کالج ابی انگلستان برای سال تحصیلی 2024- 2024 از این قرار است:

پذیرش از دوره IGCSE: این دوره در کالج ابی یک دوره دو ساله (سال 10 و سال 11) می باشد و از همین رو متقاضیان دوره IGCSE بایستی حتما دوره راهنمائی یا سال 9 اشان را تمام کرده باشند. معمولا این دوره در کالج ابی 6 ترم یا 2 سال طول میکشد و تاریخ شروع دوره نیز از ماه سپتامبر است. اما شرایط پذیرش داوطلبان در این دوره از این قرار است:

آیتم هاشرایط
سن متقاضی14 تا 17 سال
زبان انگلیسیشرکت در آزمون زبان انگلیسی تحت نظارت عوامل آموزشی در کشور خود متقاضی
آزمون شفاهی/ کتبیاسکایپ یا مصاحبه آنلاین

پذیرش از دوره A Level: ویژه داوطلبان انگلیسی یا داوطلبان بین المللی متقاضی ورود به دانشگاههای برتر انگلستان میباشد. شرایط پذیرش از این دوره در کالج ابی از این قرار است:

آیتم هاشرایط
سن متقاضی16 تا 19 سال
مدرک لازممدرک GCSE (دیپلم متوسطه انگلستان) یا معادل آن
زبان انگلیسیشرکت در آزمون زبان انگلیسی تحت نظارت عوامل آموزشی در کشور خود متقاضی

پذیرش از دوره فونداسیون: این دوره مخصوص داوطلبان دارای دیپلم خارجی که مایل به تحصیل در دانشگاه های انگلستان هستند ولی مدرکشان مورد تایید نیست. شرایط آنها برای پذیرش از دوره فونداسیون کالج ابی از این قرار است:

آیتم هاشرایط
حداقل سن متقاضی16 سال
مدرک لازممدرک GCSE (دیپلم متوسطه انگلستان) یا معادل آن
زبان انگلیسیارائه مدرک زبان انگلیسی در سطح B1 برای داوطلبان بالای 18 سال و شرکت در آزمون زبان برای داوطلبان زیر 18 سال

تحصیل دوره پیش دانشگاهی در ابی کالج

ویزا جهت تحصیل در کالج ابی در انگلستان

اصولا مسیر پذیرش از کالج ها و دانشگاه های سطح کشور انگلستان بدین صورت است که ابتداء داوطلبان بایستی تاییدیه پذیرش تحصیلی (CAS) خود را از کالج یا دانشگاه مربوطه اخذ کرده و سپس برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان (Tier 4 General Student Visa) اقدام نمایند. در اینباره خود کالج ابی یک اسپانسر محسوب شده و بنابراین برای داوطلبان تحصیل در این کالج CAS یا همان تاییدیه پذیرش صادر می کند. در حقیقت، شروط اصلی برای درخواست ویزای تحصیلی انگلستان جهت حضور در کالج ابی انگلستان این است که:

شروط اصلی برای درخواست ویزای تحصیلی انگلستان جهت حضور در کالج ابی انگلستان

ضمنا علاوه بر شرایط فوق همچنین ارائه مدارک دیگر از جمله پاسپورت، عکس های پاسپورتی جدید، رضایت نامه والدین برای داوطلبان زیر 18 سال و نتایج تست بیماری سل نیز از جمله الزامات اخذ ویزای تحصیلی انگلستان 2024 می باشد.

هزینه تحصیل در کالج ابی انگلستان

شاید این سوال خیلی از داوطلبان تحصیل در دوره های آمادگی کالج ابی در انگلستان باشد. در اینباره بایستی بدانید که شهریه اخذ شده از دانشجویان شامل هزینه تحصیلی+ هزینه اسکان+ هزینه سه وعده غذایی است و بسته به دوره تحصیلی آنها متفاوت می باشد. و تازه امکان پرداخت شهریه در کالج ابی به صورت اقساطی نیز وجود دارد. در جدول زیر می توان با میزان شهریه ها و اقساط بندی آنها برای دانشجویان دوره های مختلف تحصیلی در کالج ابی (ورودی سپتامبر با سه ترم تحصیلی) برای سال تحصیلی اخیر آشنا شد:

شهریه دوره های IGCES و IGCSE
آیتمهزینه ثبت نام به پوندشهریه ها به پوند
شهریه تخفیف دار برای پرداخت کامل یکسال تحصیلی£175£26800
دو قسط£175£13700
سه قسط£175£9400
شهریه تخفیف دار برای پرداخت کامل دو سال تحصیلی (5% تخفیف؛ قیمت ثابت)£175£50920
شهریه دوره های A Level و فونداسیون
شهریه تخفیف دار برای پرداخت کامل یکسال تحصیلی£175£28200
دو قسط£175£14450
سه قسط£175£9850
شهریه تخفیف دار برای پرداخت کامل دو سال تحصیلی (5% تخفیف؛ قیمت ثابت)£175£53580

علاوه بر این داشتن £1500 (پوند) به عنوان حساب مخارج یا Expense account جهت تحصیل در کالج ابی ضروری است. خود این مبلغ به دو پارت تقسیم می شود. پارت اول آن حدود £750 (پوند) ویژه اقلام آموزشی مکمل مثل کتب، شهریه اضافی، گشت و گذار و غیره و پارت دوم هم به مقدار £750 (پوند) بوده و به عنوان وجه الضمان نگهداری می شود. این مبلغ نزد کالج ابی نگهداری و پس از پایان دوره به دانشجو پس داده می شود.

دوره تکمیلی تحصیل در ابی کالج

خوابگاه و امکانات رفاهی کالج ابی در انگلستان

کالج ابی دارای آشپزخانه و سلف سرویس هایی معروف به tuck shop بوده و همان طوری که در بالا نیز گفته شد، در طول ایام هفته سه وعده غذایی گرم به دانشجویان عرضه می شود. که هزینه آن شامل شهریه مذکور می باشد. مورد بعدی، مسئله اقامت دانشجویان است. در حال حاضر برای دانشجویان کالج ابی در انگلستان انواع مختلف اسکان وجود دارد. اما غالب دانشجویان خارجی اقامت پردیسی در یکی از خوابگاه های کالج را ترجیح می دهند. خوابگاه هایی که از نظر سن و جنسیت تفکیک شده اند. با این حال گزینه های همخانگی و خوابگاه های خودگردان هم وجود دارد.

خوابگاه و امکانات رفاهی کالج ابی در انگلستان

نکته آخر اینکه یکی از مهمترین مزایای تحصیل در کالج ابی وجود یک پردیس جذاب و پر انرژی است. چرا که پردیس این کالج با مساحتی در حدود 70 جریب شامل یک کتابخانه، اتاق های کامپیوتر، 3 آزمایشگاه علوم، 15 کلاس، اتاق کنفرانس، سینما، دیسکو و امکانات ورزشی و تفریحی مختلف می باشد. پس دانشجویان کالج ابی نیز در اوقات فراغتشان می توانند به انواع فعالیت های تفریحی مثل تنیس، فوتبال دستی، والیبال، گلف، اسکیت، فوتبال، سافتبال، شنا، یوگا و غیره مشغول شوند.

امکانات ورزشی و تفریحی کالج ابی

به منظور طرح سوالات بیشتر درباره تحصیل در انگلستان 2024 و یا دریافت مشاوره پذیرش از کالج ابی به عنوان یکی از بهترین کالج های کشور انگلستان توصیه می شود با وکلا و کارشناسان مجربمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *