ویزای تحصیلی

تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی

تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی

امروزه تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی در صورتی ممکن است که شما شرایط لازم را احراز نمائید و مدارک مورد نیاز را ارائه دهید. کیفیت بالای زندگی، سیستم آموزشی قوی و دانشگاه های برتر، امکان تحصیل رایگان، امنیت بالا، شرایط اقتصادی مناسب، عدم نیاز به مدرک زبان در اخذ پذیرش و امکان تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی از مزایای کشور اتریش محسوب می شود. شرایط بی نظیر کشور اتریش بر طرفداران ادامه تحصیل در این کشور افزوده و سالانه دانشجویان بسیاری را برای ادامه تحصیل به سمت این کشور سوق داده است. با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا شما هم به هدف خود مبنی بر تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی دست یابید.

  • در چه مقاطعی می توان در اتریش به تحصیل پرداخت؟ در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می توان مشغول به تحصیل شد که هر مقطع شرایط مخصوص به خود را دارد و در این مقاله به بررسی هر کدام از این موارد می پردازیم.
  • تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ برای تحصیل در این کشور در مواردی بدون مدرک زبان نیز می توان اقدام نمود، البته در چنین مواردی شما باید قبل از ورود به دانشگاه در دوره های زبان آلمانی شرکت نمائید. در ادامه این مقاله شرایط شرکت در این دوره ها را خدمتتان ارائه می دهیم.

شرایط تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی در 2023

دانشجویانی که تمایل به تحصیل در کشور اتریش دارند می توانند در سال 2023 بدون دارا بودن مدرک زبان آلمانی نسبت به دریافت پذیرش برای تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی اقدام نمایند. متقاضیان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش برای ترم زمستانی تا ماه سپتامبر و برای ترم تابستانی تا ماه فوریه زمان خواهند داشت که باید مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش را به دانشگاه برسانند.

تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی می باشد و متقاضیان می توانند با هر شرایط سنی برای ادامه تحصیل در این کشور اقدام نمایند. زیرا برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور اتریش شرایط سنی خاصی مطرح نمی باشد. اما دقت نمایید که برای دریافت ویزا از سفارت کشور اتریش، شرایط سنی فرد مورد بررسی قرار می گیرد. در نتیجه پیش از اقدام در خصوص پذیرش و ویزا باید شرایط سنی و رزومه شما توسط کارشناسان و وکلای مربوطه مورد بررسی قرار گیرد تا با ریسک ویزا مواجه نگردید.

نکته ای که برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور اتریش وجود دارد این است که پذیرش متقاضیان در کشور اتریش مشروط به قبولی آن ها در رشته مورد نظر در یکی از دانشگاه های سراسری (دولتی) و ارائه گواهی اشتغال به تحصیل می باشد. بر این اساس دانشجویانی که در رشته مورد نظر خود در دانشگاه دولتی ایران قبول شوند و به تحصیل بپردازند، با ارائه نامه اشتغال به تحصیل می توانند برای ادامه تحصیل در کشور اتریش اقدام نمایند.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید:


رشته های دارای آزمون ورودی در اتریش

رشته هایی نظیر پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، اقتصاد، روانشناسی، دام پزشکی، خبرنگاری، علوم ارتباطات، رسانه و غیره در دانشگاه های خاصی چون پزشکی، هنرهای عالی، آموزش عالی فنی، دانشگاه وین، دانشگاه سالزبورگ و غیره دارای آزمون ورودی بوده و فرد برای تحصیل باید نمره قبولی در آزمون را اخذ نماید. متقاضیان شرکت در این رشته ها و تحصیل آن ها در دانشگاه های کشور اتریش، باید نخست در آزمون ورودی شرکت کنند و در صورت موفقیت، می توانند در رشته مورد نظرشان وارد دانشگاه شده و تحصیل نمایند. شرکت در این آزمون ورودی، از سوی دیگر، برای موفقیت در این آزمون ها لازم است که افراد متقاضی در دوره های 1 تا 2 ساله کالج ثبت نام و شرکت نمایند تا برای آزمون فوق، آمادگی کافی را به دست آورند.

شرط اصلی برای پذیرش از دانشگاه های پزشکی اتریش

مقاطع تحصیلی برای تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی

مطابق استانداردهای رایج جهانی در اکثر کشورها، در اتریش نیز تحصیلات دانشگاهی در سه مقطع عمده صورت می پذیرد: متقاضیانی که تمایل به تحصیل در مقطع کارشناسی دارند، با ارائه گواهی قبولی در کنکور سراسری و نامه اشتغال به تحصیل می توانند پذیرش اخذ نمایند و 3 تا 4 سال در این مقطع به تحصیل بپردازند.

دقت نمایید که تحصیل در این مقطع به زبان آلمانی می باشد و با اینکه برای اخذ پذیرش به مدرک زبان آلمانی نیاز نیست اما متقاضیان باید به زبان آلمانی آشنایی داشته باشند. امکان کار پاره وقت، همزمان با تحصیل به میزان 20 ساعت در هفته به دانشجویان داده می شود که بتوانند بخشی از هزینه های زندگی خود در کشور اتریش را تامین نمایند.

مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در اتریش

برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز همانند مقطع کارشناسی به گواهی قبولی در کنکور سراسری و نامه اشتغال به تحصیل نیاز است. همچنین متقاضیان باید آخرین مدرک تحصیلی خود را ارائه نمایند. اخذ پذیرش در مقطع دکتری به داشتن استاد راهنما، داشتن پروژه یا کنفرانس های علمی، کتاب یا مقالات ISI، معدل و نمرات مطلوب، سطح زبان مناسب و غیره وابسته می باشد. متقاضیانی که دارای رزومه مطلوب می باشند با داشتن حداقل شرایط نظیر نمرات بالا، مدرک زبان مناسب، مقالات ISI و غیره می توانند برای دریافت بورس تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری اقدام نمایند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به زبان آلمانی و انگلیسی (برخی رشته ها فقط به زبان انگلیسی ارائه می شود) می باشد و برای این امر آشنایی به زبان آلمانی یا انگلیسی نیاز است. امکان کار همزمان با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته و در مقطع دکتری 30 ساعت در هفته می باشد که برای متقاضیان تحصیل در کشور اتریش کمک هزینه محسوب می شود.

مقاطع تحصیلی برای تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی

هزینه تحصیل و زندگی در اتریش

هزینه تحصیل در کشور اتریش بسته به رشته، ملیت مقطع و دانشگاه متفاوت می باشد و تقریبا رایگان است که به صورت دقیق تری به صورت زیر می باشد. همان طوری که در این جدول نیز مشاهده می شود هزینه ترمی دانشجویان در دانشگاه های دولتی اتریش شامل کمک هزینه و نیز هزینه عضویت در اتحادیه دنشجویی است:

ملیت دانشجوکمک هزینه ترمی (یورو)هزینه عضویت در اتحادیه دانشجویی (یورو)کل هزینه ترمی
دانشجویان از کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU)EUR 363.36EUR 21.20EUR 747.92
دانشجویان بین المللی از کشورهای دیگرEUR 726.72EUR 21.20EUR 384.56

هزینه زندگی به طور متوسط در کشور اتریش بین 1000€ تا 1200€ (یورو) به صورت ماهیانه می باشد که بر اساس سبک زندگی فرد این هزینه متفاوت خواهد بود. دانشجویان مشغول به تحصیل در این کشور از بدو ورود می توانند از خدمات بیمه و درمانی به صورت رایگان بهره مند شوند

در این بین بیشترین هزینه ها در اتریش نیز از بابت هزینه خواروبار و خرید از بازارهاست:

توزیع هزینه های زندگی در اتریش

گرانترین و ارزانترین شهرهای دانشجویی اتریش

با اینکه سطح هزینه های زندگی دانشجویان در اتریش در مقایسه با سطح هزینه ها در سایر کشورهای اروپایی پایین تر است. اما در این کشور برخی شهرهای دانشجویی نیز وجود دارد که به سبب پایین بودن شاخص هزینه زندگی مورد توجه دانشجویان قرار دارد.  همانگونه که در نمودار آماری زیر هم ملاحظه می شود، در حال حاضر شاخص هزینه زندگی در شهر وین پایین تر از دیگر شهرهای اتریش می باشد.

از همین رو نیز می توان شهر وین Vienna را بهترین شهر دانشجویی این کشور در سال 2023 درنظر گرفت:

گرانترین و ارزانترین شهرهای دانشجویی اتریش

بهترین دانشگاه های اتریش

برای مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل به عنوان فردی که شهروند کشوری اروپایی نیست و برای تمدید اقامت خود نیاز به ویزا دارد، توجه به رنکینگ دانشگاه اهمیت دارد. اگرچه نرخ بیکاری در اتریش 4.2% است اما کسانی شانس بالایی برای کاریابی در این کشور را دارند که علاوه بر تسلط به زبان آلمانی از دانشگاه خوبی هم فارغ التحصیل شده باشند. بهترین دانشگاه های اتریش بر اساس رنکینگ ملی در سال 2023 عبارت هستند از:

رنکینگ ملیبهترین دانشگاه های اتریششهری که دانشگاه در آن واقع گردیده
1University of WienVienna
2Technische Universitat WienVienna
3Universitat InnsbruckInnsbruck
4Technische Universitat GrazGraz
5Karl-Franzens Universitat GrazGraz
6Johannes Kepler Universitat LinzLinz
7Medizinische Universitat WienVienna
8Wirtschafts Universitat WienVienna
9Alpen-Adria Universitat KlagenfurtKlagenfurt
10Universitat fur Bodenkultur WienVienna

مدارک لازم برای تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی

برای دریافت پذیرش از دانشگاه های کشور اتریش باید نسبت به تهیه مدارک زیر اقدام کرد. دقت نمایید که تمامی مدارک باید به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه ایران برسد:

  • پاسپورت و کپی از صفحه اول
  • مدارک تحصیلی دیپلم، پیش دانشگاهی و مدارک دانشگاهی
  • (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در صورت وجود) به همراه ریز نمرات و ترجمه رسمی به زبان آلمانی
  • مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی (در صورت وجود)
  • گواهی سازمان سنجش مبنی بر داشتن قبولی کنکور سراسری به همراه ترجمه
  • گواهی اشتغال به تحصیل به همراه ترجمه
  • رزومه یا CV متقاضی (برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری)
  • انگیزه نامه (برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری)
  • 2 قطعه عکس رنگی پاسپورتی جدید

متقاضیان با داشتن نامه پذیرش، گواهی تمکن مالی، اجاره نامه، گذرنامه و کپی از آن، بیمه مسافرتی، فرم درخواست اقامت، مدارک هویتی و غیره می توانند برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش درخواست کنند.

وضعیت فرد و همراه پس از تحصیل در اتریش

در حال حاضر امکان اخذ ویزای همراه اتریش به صورت همزمان برای متقاضیان تحصیل در کشور اتریش وجود ندارد. اما این بدان معنا نیست که مطلقا امکان همراهی همسر و فرزندان دانشجو با وی وجود نخواهد داشت. بلکه باید ابتدا فرد دانشجو به تنهایی وارد اتریش شود و بعد از گذشت 2،3 ماه می تواند درخواست الحاق خانواده به خود را نماید. مدارک لازم برای ویزای همراه در اتریش عبارت هستند از:

  • نامه اخذ وقت سفارت برای مصاحبه
  • ارائه سند قرابت نسبی یا سببی با فرد اصلی
  • تمکن مالی و منبع مالی
  • هزینه مصاحبه سفارت

متقاضیانی که برای تحصیل در اتریش ورود می کنند پس از اتمام تحصیل خود، این فرصت را دارند تا مرتبط با رشته تحصیلی به جستجوی کار پرداخته و با کاریابی، ویزای خود را تغییر و تمدید نمایند. با توجه به ازدیاد متقاضیان تحصیل در کشور اتریش، پروسه اخذ ویزای کاری اتریش زمان بر بوده و طول مدت آن با توجه به وقت سفارت متغیر می باشد. در صورتی که تمایل به اخذ پذیرش و ویزا از کشور اتریش و تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی دارید، پیشنهاد می کنیم با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که تجربه چند ساله ای در این زمینه دارند، مشورت نمایید.

سوالات پرتکرار درباب تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی

متقاضیان تحصیل در اتریش در خصوص قوانین سنی اخذ ویزا موارد زیر را عنوان می نمایند:

  • در چه مقاطعی می توان در اتریش تحصیل کرد؟ در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می توان مشغول به تحصیل شد. هر مقطع شرایط مخصوص به خود را دارد.
  • تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان امکان دارد؟ برای تحصیل در این کشور در مواردی بدون مدرک زبان نیز می توان اقدام کرد. البته در چنین مواردی شما باید قبل از ورود به دانشگاه در دوره های زبان آلمانی شرکت کنید.
  • تحصیل در چه رشته هایی در اتریش مستلزم آزمون ورودی است؟ رشته هایی نظیر پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، اقتصاد، روانشناسی، دام پزشکی، خبرنگاری، علوم ارتباطات، رسانه و… در دانشگاه های خاصی چون پزشکی، هنرهای عالی، آموزش عالی فنی، دانشگاه وین، دانشگاه سالزبورگ و… دارای آزمون ورودی هستد. از این رو فرد برای تحصیل باید نمره قبولی در آزمون را اخذ کند.
  • تکلیف دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در اتریش چه خواهد شد؟ متقاضیانی که برای تحصیل در اتریش ورود می نمایند پس از اتمام تحصیل خود، این فرصت را خواهند داشت که مرتبط با رشته تحصیلی به جستجوی کار پرداخته و با کاریابی، ویزای خود را تغییر و تمدید کنند.
  •  آیا تحصیل در اتریش رایگان است؟ بله، منتها طبق قوانین جاری کشور اتریش دانشجویان خارجی در هر ترم موظف به پرداخت هزینه ای حدود EUR 747.92 از بابت هزینه های اداری دانشگاه هستند.
  •  بهترین دانشگاه و شهر دانشجویی اتریش 2023 چیست؟ بهترین دانشگاه اتریش دانشگاه وین و بهترین شهر دانشجویی در این کشور نیز شهر وین است.
5/5 - (21 امتیاز)

8 دیدگاه برای “تحصیل در اتریش بدون محدودیت سنی

  1. مجتبی 1991 گفت:

    با سلام خدمت شما
    بنده سوالی در مورد بررسی وضعیت من برای تحصیل در کشور اتریش داشتم
    من 30 سال سن و دارای مدرک دیپلم کامپیوتر هستم با این وضعیت آیا امکان ادامه تحصیل در کشور اتریش هستم اگر جواب مثب هستش راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر با توجه به شرایط سنی که دارید، دریافت ویزای تحصیلی این کشور برای شما بسیار سخت هست وگرنه می تونید پذیرش از دانشگاه رو بگیرید.
      بهتر هست به سمت کشورهایی مثل ایتالیا، فرانسه، مجارستان، اسپانیا و غیره برید برای تحصیل و اگر تمایل داشتید، در مقطع کارشناسی ارشد، مهاجرت به اتریش رو تجربه کنید

      1. مجتبی 1991 گفت:

        تشکرآقای جلالی
        آیا کشورهایی که گفتید با شرایط فعلی من امکان پذیر هستش مثلا همین کشور اسپانیا آیا امکانش برای من هست

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بله توی کشورهایی که نام بردم شما می تونید تحصیل کنید ولی در نظر داشته باشید که شرایط همه کشورها متفاوت از هم هست.
          توصیه می کنم با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین ما شما رو بیشتر در این زمینه راهنمایی کنند

  2. صابری گفت:

    سلام خوبید وقت بخیر. من فوق لیسانس مکانیک از دانشگاه علم و صنعت تهران دارم. و مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر دولتی در ایران دارم . و حدود ۲۰ سال سابقه کار فنی مهندسي و سابقه تدریس دارم. آیا می توانم با سن ۴۶ سال ، فوق لیسانس مثلا مدیریت در دانشگاه رایگان بگیرم در اتریش.و همچنین انگیزه نامه را بیشتر شفاف سازی نمایید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به دلیل شرایط سنی که دارید، خیلی سخت بتونید ویزای تحصیلی اتریش رو به دست بیارید.
      انگیزه نامه مدرکی هست که شما در یک صفحه توضیح می دید که چرا در شرایط کنونی خودتون، یک دانشگاه، و رشته مورد نظرتون رو انتخاب کردید

  3. پریسا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من فوق لیسانس جغرافیا هستم لیسانسم از دانشگاه دولتی گرفتم و فوق لیسانسم دانشگاه آزاد رتبه کنکورمم 5000 کشوری بوده و نمراتم متوسط معدلم 17 و زبان انلیسی در حال مطالعه هستم ولی پول چندانی برای تحصیل ندارم و میخواستم با توجه به مقالتون برای تحصیل در اتریش اقدام کنم آیا امیدی هست برای پذیرش من 34 سالمه و مجرد هستم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای تحصیل در اتریش باید قبولی و اشتغال به تحصیل فقط دانشگاه سراسری روزانه داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *