ویزای تحصیلی

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

یکی از کشورهای پرطرفدار میان دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در خارج کشور اسپانیا می باشد که با فرهنگ غنی و مناظر دیدنی انتخابی ایده آل است. تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان مسئله جدیدی نیست زیرا اکثر رشته‌های تحصیلی در این کشور متمدن به زبان انگلیسی و اسپانیایی ارائه می‌شوند. نکته قابل توجه این است که امکان شرکت در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا بدون نیاز به ارائه مدرک زبان در اسپانیا وجود دارد. ارائه مدرک زبان در لیست ملزومات دریافت ویزای تحصیلی کشور اسپانیا محسوب نمی‌شود و این یک مزیت برای مهاجرت تحصیلی به این کشور است. این مقاله به دست کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و با هدف راهنمایی شما علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به اسپانیا نگارش شده است.

  • آیا می توان برای تحصیل در دوره های زبان به اسپانیا مهاجرت کرد؟
  • شرایط تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان چیست؟
  • حداقل سطح مورد نیاز تسلط به زبان اسپانیایی برای مهاجرت تحصیلی به این کشور چیست؟
  • آیا می توان بدون مدرک زبان به اسپانیا مهاجرت کرد؟

دوره‌ های تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی به زبان اسپانیایی و در برخی از رشته ها که تعدادشان محدود است به زبان انگلیسی برگزار می شود. گذراندن دوره های کالج که معادل دوره پیش دانشگاهی است برای متقاضیانی که با دیپلم مهاجرت تحصیلی به اسپانیا انجام می دهند الزامی است. متقاضیان بعد از گذراندن دوره‌ های کالج باید در آزمون سلکتیویداد شرکت کنند. این آزمون به زبان اسپانیایی برگزار می شود و نمره مورد قبول کسب کنند. تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان در دوره کارشناسی حداکثر 4 سال به طول می‌ انجامد.

حداقل 2000€ (یورو) در سال شهریه به دانشگاه‌ ها باید پرداخت شود. تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی ارشد نیز ممکن است. با توجه به این مسئله که دوره‌ های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی و اسپانیایی برگزار می شود، دانشجویان می توانند یکی از این دو زبان را انتخاب کنند‌. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ های اسپانیا حداقل 4000€ (یورو) در سال و حداکثر 6000€ (یورو) در سال در رشته‌ های غیرپزشکی است. این مقطع دو سال تحصیلی طول می کشد.

پذیرش دکترا بدون نیاز به مدرک زبان

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان در مقطع دکترا امکانپذیر است. زیرا اکثر رشته‌ ها انگلیسی ارائه می شوند و احتیاج به تسلط به زبان اسپانیایی نخواهید داشت. تحصیل دکترا تمام وقت در کشور اسپانیا حداکثر 3 سال به طول می‌ انجامد اما این مدت می تواند تا 5 سال هم در موارد خاص تمدید شود. لازم به ذکر است که مقطع دکترا در اسپانیا به دو بخش دکترای پژوهش محور و دکتری همراه با تدریس واحدهای درسی تقسیم می شود. در بخش پژوهش محور احتیاج به گذراندن کلاسها و واحدهای درسی برای دانشجویان وجود ندارد اما در بخش همراه با تدریس دانشجویان باید در کلاس های درس شرکت کنند. معمولا شهریه پرداختی در سال اول تحصیل دکترا در اسپانیا بسیار بیشتر از سالهای بعدی است.

دوره‌ های تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

الزامات اخذ ویزا جهت تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

برای اخذ ویزای تحصیلی کشور متمدن اسپانیا اگر مدرک پیش دانشگاهی ندارید لازم است در آزمون‌ های ورودی دانشگاه‌ های این کشور شرکت کنید و از حداقل یک دانشگاه نامه پذیرش دریافت کنید. آماده سازی مجموعه‌ ای از اسناد و مدارک که در لیست زیر به اختصار شرح خواهیم داد برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا از الزامات اولیه است:

  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • اصل و کپی شناسنامه و مدارک شناسایی
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به بیماری HIV
  • ارائه گذرنامه معتبر همراه با چند دوره کپی
  • ارائه یک گردش حساب معتبر برای اثبات پشتوانه مالی
  • آخرین مدرک تحصیلی با ریز نمرات و ترجمه به اسپانیایی

یکی از مهمترین مزایای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا این است که متقاضیان می‌ توانند همسر و فرزندان کمتر از 18 سال خود را به این کشور متمدن بیاورند. امکان کار ضمن تحصیل برای پوشش هزینه‌ های زندگی و امکان تردد در کشورهای اروپایی بدون نیاز به اخذ روادید از مزایای تحصیل در اسپانیا و اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا است.

شرایط تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

آنچه که متقاضیان ایرانی باید بدانند این است که فرآیند اخذ پذیرش و ویزا دو امر بسیار مهم و البته مجزا است. در بسیاری از کشورها در حال حاضر می توان بدون نیاز به مدرک زبان اقدام به اخذ پذیرش نمود. اما سوال بزرگ این است که آیا صدور ویزا هم به همین آسانی است؟ خیر، دانشجویان ایرانی برای ورود به همه کشورهای حوزه شنگن نیاز به اخذ ویزا دارند. برنامه های آموزش زبان قبل از ورود به برنامه اصلی دانشگاه در اکثر کشورها وجود دارد ولی سفارت اکثر کشورهای اروپایی برای ارائه ویزا به دانشجویان ایرانی بسیار سختگیر هستند. اسپانیا نیز از جمله کشورهایی است که در مورد صدور ویزا در مواقعی که دانشجو مدرک زبان ندارد بسیار سختگیر عمل می نماید. برای اینکه بدانید برای چه کشورهایی در حوزه شنگن می توان بدون مدرک زبان درخواست ویزا داد فایل صوتی همین مقاله را بشنوید.

در حال حاضر دانشگاه های زیادی هستند در اسپانیا که بدون ارائه مدرک زبان می توان از آنها پذیرش گرفت. اما حتما متوجه این موضوع باشید که برای اخذ ویزا این کشور تصمیم های سختگیرانه ای را برای دانشجویان ایرانی می گیرد. در حال حاضر مجارستان بهترین کشور برای اخذ ویزا بدون مدرک زبان در حوزه شنگن می باشد.

معرفی دانشگاه‌ های برتر کشور اسپانیا

با اینکه کشور اسپانیا دارای سیستم آموزشی قدرتمند و دانشگاه های معتبر زیادی در سطح بین المللی می‌باشد اما تنها در چند دانشگاه این کشور آموزش به زبان انگلیسی در دوره های کارشناسی تا دکترا ارائه می‌ شود. در نمودار زیر بهترین دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور را که دوره های تحصیلی اکثر رشته‌ ها را به این زبان بین‌ المللی ارائه می‌ کنند معرفی می‌ کنیم. همان طوری که در این نمودار هم مشخص شده، برترین دانشگاه های اسپانیا شامل دانشگاه های بارسلونا، دانشگاه فنی بارسلونا و دانشگاه پمپئو فابرا است:

رتبه بندی دانشگاه های برتر اسپانیا

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان در رشته های برتر تحصیلی در تمام دانشگاه های معرفی شده در لیست فوق امکان پذیر خواهد بود. دانشگاه‌ های فوق مورد تایید وزارت علوم ایران هستند اما لازم است با توجه به تغییرات سالانه لیست وزارت علوم در زمان انتخاب دانشگاه مورد نظر مجدد بررسی‌‌ های لازم را انجام دهید.

هزینه تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

دانشگاه های دولتی و خصوصی در کشور اسپانیا شرایط شهریه خاص خود را داشته و هر ساله نیز دست به تغییر آخرین قیمت های شهریه می زنند. معمولا شهریه های تحصیلی در دانشگاه های اسپانیا با توجه به رشته و دانشگاه محل تحصیل متفاوت بوده و با توجه به جدول شهریه زیر از دانشجویان اخذ می گردد:

انواع برنامه های تحصیلیشهریه تحصیلی به یورو
لیسانس دانشگاه های دولتیاز 680€ تا 7000€
لیسانس دانشگاه های خصوصیاز 5500 تا 18000€
فوق لیسانس دانشگاه های دولتیبرای واحد درسی از 22€ تا 36€

اما علاوه بر این هزینه دیگری که بر عهده دانشجویان خارجی است، هزینه زندگی دانشجوئی در کشور اسپانیا است که از شهری به شهر دیگر متفاوت می باشد و بطور میانگین بین 800€ تا 1000€ (یورو) است. عزیزان همراه می توانند توزیع این هزینه ها را بطور استاندارد در جدول زیر ملاحظه نمایند:

مقایسه توزیع هزینه های زندگی در اسپانیا

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به اسپانیا یا شرایط دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا با کارشناسان و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید؛ همکاران ما با سال ها تجربه در زمینه اخذ انواع ویزا برای رسیدن به سرزمین دلخواهتان شما را همراهی خواهند کرد.

پاسخ به ابهامات تحصیلی اسپانیا بدون مدرک زبان

بسیاری در جستجوی تحصیل در کشورهای اروپایی بدون مدرک زبان هستند و کشور اسپانیا یکی از این مقاصد است. سوالاتی که در این خصوص پیش می آید عبارتند از:

  • آیا می توان بدون مدرک زبان وارد دانشگاه های اسپانیا شد؟ افرادی که دوره قبل تحصیلی خود را به زبان انگلیسی یا اسپانیایی پشت سر گذاشته باشند از این امکان بهره مند خواهند شد.
  • آیا می توان بدون مدرک زبان در اسپانیا تحصیل کرد؟ دانشجویان تا پیش از مقطع کارشناسی می توانند برای شرکت در دوره های زبان اسپانیایی شرکت کنند.
  • حداقل نمره زبان مورد نیاز برای تحصیل در اسپانیا چه مقدار است؟ نمره آیلتس 6 یا معادل آن و یا مدرک B2 زبان اسپانیایی.
  • آیا تحصیل در اسپانیا مقرون به صرفه است؟ اسپانیا را می توان به عنوان یکی از ارزان قیمت ترین کشورهای جهان برای تحصیل معرفی کرد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *