ویزای تحصیلی

تحصیل در بلگراد

تحصیل در بلگراد

تحصیل در بلگراد به دلایل مختلف از جمله کم هزینه بودن، در 2021 طرفداران خود را بین دانشجویان ایرانی دارد؛ هرچند جزو اولویت های اول نیست. در این راستا دانشگاه بلگراد به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کشور صربستان، شامل 31 دانشکده با حدود 90000 دانشجو و نیز 11 موسسه تحقیقاتی و غیره می باشد و پرطرفدارترین دانشگاه صربستان است. برنامه های مختلف تحصیلی در 3 مقطع کارشناسی (4 سال)، کارشناسی ارشد (2 سال) و دکتری (3 سال) به دانشجویان متقاضی تحصیل ارائه می شود. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر داریم تا در مقاله حاضر شما را با فرآیند تحصیل در بلگراد و شرایط و مدارک لازم آشنا کرده و یک پس زمینه خوبی را برای هموطنان متقاضی تحصیل در خارج از کشور فراهم کنیم.

  • شرایط تحصیل در بلگراد چیست؟
  • آیا دوره های آموزشی در بلگراد ارزان قیمت است؟
  • چرا مهاجرت به بلگراد می تواند گزینه ای مناسب برای تحصیل باشد؟
  • آیا می توان امید داشت که پس از تحصیل در این شهر به کار مشغول شد؟

شرایط تحصیل در بلگراد در 2021

دانشگاه بلگراد در سال 2021 به عنوان برترین دانشگاه ملی صربستان، یک دانشگاه دولتی محسوب می شود. فعالیت های اصلی آن در زمینه های آموزش عالی و تحقیقات علمی انجام می شود. دانشگاه بلگراد موقعیتش را به عنوان موسسه آموزش عالی پیشگام در منطقه بوسیله سازگاری با چالش های دوره های مدرن و حفظ ارزش سنت آموزشی اش، ارتقاء داده و حفظ کرده است. در جدول ذیل مختصر اطلاعاتی در این خصوص ارائه گردیده است:

آیتمشرح
نام موسسهدانشگاه بلگراد
نام محلیУниверзитет у Београду
محلصربستان

برنامه های تحصیل در بلگراد

تحصیل در بلگراد برطبق استاندارد اروپایی “سیستم بولونیا ” برنامه ریزی شده است و دربرگیرنده 3 دوره تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری به شرح زیر می باشد:

  • مقطع لیسانس: دوره مذکور در دانشگاه بلگراد 4 سال به طول می انجامد و دانشجویان بایستی دوره لیسانس 4 ساله را با تعداد واحد کل 180 تا 240 بگذرانند.
  • مقطع فوق لیسانس: دوره فوق لیسانس برای تحصیلات تخصصی یک ساله با 240 واحد بوده و 2 سال برای تحصیلات آکادمیک با تعداد واحد 120 می باشد.
  • برنامه های تحصیلی دکتری در دانشگاه بلگراد 3 سال طول کشیده و تعداد واحدهای پیشنهادی 180 است.

برنامه های تحصیل در بلگراد

پذیرش تحصیلی از دانشگاه بلگراد

دانشجویان می بایستی مستقیما به دانشگاه بلگراد درخواست پذیرش دهند و برنامه تحصیلی مورد علاقه را از بین سایر برنامه ها انتخاب نمایند. برای تحصیل در بلگراد، بایستی ابتدا فرم درخواست را پر کرده و آن را به همراه مدارک زیر تحویل دهند:

  • ارائه مدارک تحصیلی: 2 کپی از مدرک پیش دانشگاهی (برای مقطع لیسانس) و دانشنامه آموزش عالی ( برای مقطع فوق لیسانس) و ریزنمرات تحصیلی مربوطه
  • کارت شناسایی و عکس های پاسپورتی
  • گواهی تولد
  • مدرک زبان صربستانی یا زبان انگلیسی بسته به برنامه تحصیلی انتخابی
  • اثبات تمکن مالی
  • توصیه نامه: حداقل 2 توصیه نامه
  • انگیزه نامه (SOP)

شهریه دانشگاه در بلگراد و هزینه زندگی در آن

دانشگاه بلگراد همه ساله از دانشجویان خارجی خود شهریه اخذ می کند که با توجه به برنامه تحصیلی و ملیت می تواند متفاوت باشد. متوسط شهریه های اخذ شده 1500€ تا 2500€ (یورو) در سال می باشد. البته شهریه دانشگاه های صربستان در رشته هایی مثل پزشکی به سالی 7000$ (دلار آمریکا) هم می رسد. علاوه بر شهریه ها، هزینه زندگی در بلگراد نیز بر عهده دانشجویان است. متوسط هزینه زندگی در صربستان ماهانه 600$ تا 850$ (دلار آمریکا) است.

تحصیل در بلگراد فرصت خوبی برای علاقه مندان به تحصیل در یک کشور اروپایی با هزینه های مقرون به صرفه و سیستم آموزشی با کیفیت بالا می باشد. تحصیل در دانشگاه بلگراد در 3 مقطع لیسانس، فوق لیسانس، و دکتری و در برنامه های مختلف در 31 دانشکده این دانشگاه امکان پذیر است. در صورتی که شما هم با مطالعه این مقاله علاقه مند به تحصیل در صربستان می باشید، پیشنهاد می شود که با کارشناسان باسابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (9 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در بلگراد

  1. رویا گفت:

    ممنون از مطالب و‌ راهنمایی های خوبتون. میشه بعد از یک سال تحصیل توی صربستان انتقالی گرفت و به آلمان یا فرانسه رفت تحصیل ادامه داد.

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بسته به نوع شرایط و نوع دانشگاهی که درس میخونید بله میشه. برای اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۲۶۷۰۵۳۵۶ تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *